1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Sistemul Quattro si sistemul de transfer (Diferential) - service Quattro la Audi A6 C6

Discuție în 'Audi A6 C6 (2004 - 2011)' creată de PGV, 3 Oct 2008.

  1. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    De fapt, uleiul G 055 145 S2 pentru cutia de transfer este un 75w90 ce are in compozitia sa 3% aditiv Sturaco FM 1992 (folosit pentru reducerea uzurii).
    Pretul pentru 1l variaza intre 120 si 150 €uro.

    Ciudat este faptul ca ZF recomanda folosirea acelui aditiv doar in cazul instalarii unei cutii de transfer noua, ori in urma unei reparatii capitale.
    In caz contrar se poate folosi orice 75w90 / 75w140 de pe piata.

    In momentul de fata, singurul echivalent AM al acestui ulei este Ravenol AWD-TOR (care are in compozitia sa 4% aditiv).
    Ravenol a decis sa tina secreta “retata” acestui ulei, deci nu exista un datasheet oficial complet.

    Pentru diferential fata/spate au ca si echivalenta Ravenol VSG 75w90.

    Atat pentru cutia de transfer cat si pentru diferentiale, termenul este de 2 ani si/sau 30.000 km.

    Ciudat cum Ravenol, Motul, Valvoline, etc. dau ca si interval de schimb 2 ani si/sau 30.000km pentru aceste uleiuri si doar reprezentanta spune ca sunt life-time.

    Cam asta ar fi pretul pentru schimbul de ulei in ambele diferentiale (fata/spate) + cutia de transfer, cu ulei Ravenol.

    upload_2021-12-8_15-46-13.jpeg
     
    Ultima editare: 8 Dec 2021
    turbo_diessel și Aurel G apreciază asta.
  2. cata181

    cata181 Audi Expert

    Înscris:
    24 Sep 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A8 D4 3.0 TDI Quattro 190 kW (254 PS)
    Vezi ca ai combinat codurile :)))
    G 055 145 S2 e de fapt G 052 145 S2 si cel scump este G 055 145 A2
     
  3. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Da, le-am zapacit. :)

    Terminatia corecta este A2 in loc de S2.
     
  4. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Uleiurile mai sus mentionate. De la stanga la dreapta:
    Cutie de transfer : 0.5 l (buson 1x 01V 409 057)
    Diferential fata : 1.1 l (buson 1x 01V 409 057)
    Diferential spate : 0.9 l (buson 2x N100 371 06)

    upload_2021-12-14_13-39-35.jpeg
     
    Ultima editare: 14 Dec 2021
    turbo_diessel apreciază asta.
  5. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Cam asa arata un ulei original, de 12 ani, lifetime zic ei.

    Nu le-am mai facut poze separat, la fiecare, deoarece arata la fel atat in ambele diferentiale cat si in cutia de transfer.

    Din diferentialul spate am reusit sa scot toti cei 1.1 l, avand atat buson de golire cat si de umplere.
    Din diferentialul fata am reusit sa scot 0.9 l ( ca si capacitate ELSA zice 0.9, ETKA zice 1.1l). Cert este ca tot atat am bagat inapoi.
    Din cutia de transfer am reusit sa scot 0.45 din 0.5 l.

    Multi zic ca uleiul vechi ar trebui sa fie deschis la culoare, deoarece fiind in diferentiale/cutie transfer, nu este contaminat cu nimic, dar realitatea este alta.

    upload_2022-3-9_23-26-36.jpeg
    upload_2022-3-9_23-27-17.jpeg
    upload_2022-3-9_23-27-53.jpeg
     
  6. Alex alex

    Alex alex 4th Gear Member

    Înscris:
    24 Noi 2013
    Locație:
    Craiova - Slatina
    Masina:
    Audi a6 c6 3.0 2007 3.0 ASB Audi a4 , awx 1.9 131 cp , 2001
    Buna seara tuturor!
    Am si eu o problema cu al meu A6 C6 cutie automata tiptronic cod HNN KGX. De ceva timp ma tot deranjeaza o vibratie ce se propaga in toata masina, incepand undeva de la 120km/h.
    Pana acum la masina am schimbat:suporti motor si cutie, capetele dinspre cutie ale planetarelor, un rulment de pe dreata fata, 3-4 seturi de caucicuri, 2 seturi de jante.
    Nu reusesc sa scap sub nici o forma de acea vibratie, vad efectiv la epeste 120km/h cum imi tremura lumina de pe dreapta fata pe semnele de circulatie. Nu conteaza daca sunt pe accelerare sau pe liber.
    In acelasi timp cu acea vibratie de amplitudine mare a aparut si o vibratie de frecventa mare pe care o simpt in levierul cutiei si in pedalier.
    De curand am facut si un mic experiment cu masina suspendata in diferite conditii:
    - test cu roti- masina prezinta aceleasi simptome;
    - test fara roti- aceleasi simptome
    - test cu cardanul deconectat- masina prezinta aceleasi probleme. De aici am tras concluzia ca problema ar venii din partea fata a masinii.
    Mergand pe firul logic am deconectat planetara de pe dreapta si am refacut acele teste "in mers" doar cu o planetara, masina nu a mai avut acele vibratii.
    Am analizat mai bine zona diferentialului fata si am vazut ca in cazul flansa pe care se prinde planetara stanga nu are nici un fel de joc, in schimb cea care vine pe planetara dreapta are atat joc axial cat si "sus jos", destul de mare zic eu 3-4mm in cazul celui din urma. De asemenea cred ca din cauza acestui joc este prezenta si o mica pierdere de ulei pe la simeringul de pe acea parte.
    S-a mai intalnit cineva cu aceasta problema?
    In cataloagele de piese nu apare nici un fel de piesa de schimb pentru practic partea de diferential fata, eu mergand cu gandul catre rulmentii acestuia.
    Multumesc, o seara buna.
     
  7. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Ai rulment acolo, desfa busonul de langa flansa si trage putin ulei cu o seringa.
    Daca la rece e aproape “marmelada”, ai gasit cauza uzurii rulmentului respectiv.

    Ori, semering-ul respectiv a cedat (datorita varstei) si usor usor ai pierdut ulei pana ai ajuns in aceasta situatie.
    Nu e un scenariu greu de imaginat, ai doar 1.1 litri de ulei in diferential.
    Semering-urile astea sunt o problema atat la diferentialul fata cat si la cel spate pe tot grupul VAG.
     
  8. Alex alex

    Alex alex 4th Gear Member

    Înscris:
    24 Noi 2013
    Locație:
    Craiova - Slatina
    Masina:
    Audi a6 c6 3.0 2007 3.0 ASB Audi a4 , awx 1.9 131 cp , 2001
    Uleiul este schimbat acum 2-3 luni, nu cred ca din cauza lui este. Si cand am făcut schimbul a fost suficient. La mine a intrat aproximativ 900 ml pana a dat afară.
    Beleaua e ca nu gasesc pe nicăieri acel rulment, nici un reper nimic.
     
  9. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Sunt rulmenti conici, de ambii avand dimensiuni diferite, nu stiu sa iti zic modelul exact.
    Cel spre exterior este mai mare decat cel spre interior.
    Demontezi, iei modelul inscris pe rulmenti si cumperi echivalenta Koyo/NTN/NSK,etc.

    Obligatoriu sa pui garnitura/O-ring nou, cod 01V 409 133 A.

    upload_2022-3-11_20-45-2.png

    [​IMG]
     
    cata181 apreciază asta.
  10. Gabra Mihai 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Iul 2022
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    Audi A6 C6 3.0 quattro an 2008 cod motor ASB , cutie HNN KGX
    Salutare la toata lumea,
    De doua luni, la masina mea A6 C6 3.0 Quattro cutie automata, in toate treptele de viteza intre 1300-2000 turatii, simt o vibratie in toata masina. Se simte destul de tare si in ture mari 3000-4000 nu trage constant, merge in "suturi". Am luat legatura cu cineva priceput pe cutii automate (cred ca este cel mai profi din Romania sau cel putin asa am auzit) si mi s-a recomandat sa schimb convertizorul ca de la el pleaca vibratiile. Zis si facut, demontat convertizor, pus altul SH de pe alta masina la proba dar problema a ramas cam aceiasi doar ca vibratiile sunt putin mai mici. Am incercat si schimb de ulei cu aparat de la Ravenol, nu schimbul clasic, si la fel, nicio diferenta. Astazi am observat pe spate bucsiile de puntea de pe spate sunt cam "terminate" iar planetara spate stanga pare a "juca" in grup. Nu as vrea sa schimb planetara si grup fara nici un rost si sa ramana aceleasi simptome.
    Poate cineva s-a mai lovit de o problema ca a mea si ma poate ajuta cu niste sfaturi .
     
  11. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Bucsele jugului nu creeaza nici un fel de probleme, decat bocanituri si/sau un mic soc in caz de franare brusca la viteza mica sau plecare brusca de pe loc.
    Lasa-le in pace deocamdata ca nu de acolo este problema ta.

    Convertizorul iti da vibratii pana in 3000 rpm, la accelerare lina (cel mai des in treapta 3 si 4), daca accelerezi brusc sau kick-down ori nu vibreaza deloc ori foarte putin.

    In schimb, daca ai joc in tripoda (capatul de planetara ce se fixeaza pe diferential) iti poate crea vibratii pe accelerare si constante la 100-120 km/h, de regula dispar dupa 150-160 km/h.

    Verific-o asa, cu o mana apuca tripoda si tine-o fixa si cu cealalta mana apuca de axul planetarei si vezi daca are joc axial.
    In schimb, daca nu exista joc si jocul este in flansa care intra in diferential, ai probleme la rulmentii din interiorul diferentialului.
    Dar, daca ai avea joc in flansa, ar trebui sa ai si pierderi de ulei pe langa aceasta.
    Sun 2 rulmenti si costa maxim 150-200 ron, problema este manopera (demontat diferential, desfacut bucati, inlocuit rulmenti, montat, schimb ulei, etc.).

    Ai ASB-ul de 233 cai ?
     
  12. Gabra Mihai 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Iul 2022
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    Audi A6 C6 3.0 quattro an 2008 cod motor ASB , cutie HNN KGX
    Îți mulțumesc pentru răspuns. Da este cod motorASB. Ieri am pus mașina pe stand de ITP si am mișcat-o iar la planetară stânga spate la mișcări stânga-dreapta aud o bătaie care mi se pare ca se aude din diferențial.
    Am observat ieri, la accelerări line (doar puțin atinsa accelerația) ca vibrația se simte mult mai tare decât atunci când accelerez mai puternic (fără retrogradare de viteza sau kick-down) .

    L.E.:
    După 120 km/h vibrația dispare de tot
     
  13. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Pai, planetarele nu le verifici pe stand, le verifici manual.

    Sa iti explic mai pe intelesul tau, daca apuci de axul planetarei si misti stanga/dreapta, e normal sa ai un joc de 1-2mm. Evident, insotit de un sunet metalic la capat de cursa.

    Daca tii cu mana dreapta de tripoda si cu mana stanga apuci de ax si il misti sus/jos si ai joc, acela nu e permis, problema e tripoda.
    Idem daca misti tripoda si se misca cu tot cu flansa din diferential, problema e din diferential.

    Ai dat banii degeaba pe alt convertizor si pe schimb ulei la cutie.
    Cand e pe duca convertizorul, la 90-100 km/h o sa simti ca masina merge “in valuri” chiar daca tii ferm piciorul pe acceleratie sau pilot automat (ca si cum i-ai da “sprituri” in mers) si iti va fluctual acul turometrului cca. 200 rpm.
    Dupa, iti va vibra destul de rau cand schimba din 3 in 4 (vibratie mai puternica la deal si mai lejera la vale).
    Dupa ceva timp o sa simti o usoara si scurta vibratie si cand schimba din 4 in 5.
     
  14. Gabra Mihai 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Iul 2022
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    Audi A6 C6 3.0 quattro an 2008 cod motor ASB , cutie HNN KGX
    Salut,
    Am verificat tripodele si nu au joc deloc. Referitor la mersul in "valuri" ai oarecum dreptate, cateodata dupa 3000 rpm parca se plafoneaza odata de doua ori dupa care merge normal. Nu pot sa imi dau seama de unde vin vibratiile/trepidatiile.
     
  15. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Nu are legatura, daca era convertizorul de vina iti merge “in valuri” la 1800-2200 rpm, in niciun caz la 3000 sau peste.

    Eu am mers cu convertizorul copt de iti sarea cafeaua din mana cand schimba 3/4, 4/5 si putin la 5/6, dar nu se plafona deloc.
    In schimb, daca mergeam pe S, vibratiile dispareau aproape complet.

    Pune-o pe Cruise Control imediat cum schimba a 6-a la 90-95 km/h si vezi daca iti fluctueaza turometrul.

    Daca nu fluctueaza, as incepe prin a verifica jante (mai ales daca sunt AM si/sau cu inele de centrare) si anvelopele.

    Daca iti tremura volanul in mana, problema e pe fata.
    Daca tremura caroseria, masina cu totul, problema e pe spate.
     
  16. Adrian Vesa 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Mai 2019
    Locație:
    Hunedoara
    Masina:
    Audi a6 3.0 tdi quattro 2005
    Acei rulmenti oare se pot demonta fara sa scoti cutia de pe masina ? Am aceeași problema și aș vrea să o remediez cat mai curând posibil. Mulțumesc pentru eventualul raspuns
     
  17. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Se poate sa scoti diferentialul fara a demonta cutia.
    Atentie sa nu il scapati, deoarece odata desfacute suruburile capacului, acesta va iesi cu tot cu diferential, deci asteptati-va la o greutate destul de mare.

    upload_2023-1-9_19-11-4.png

    upload_2023-1-9_19-9-28.png
     
  18. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Pentru cine are scurgeri de ulei la cutia de transfer, huruit sau joc in flansa de prindere a cardanului si vor sa remedieze problemele :

    01V 409 144 - Rulment SKF 6007 C3
    09L 311 235 A - Rulment SKF 16008 C3
    09E 409 133 - O-ring (original)
    09E 409 399 - Semering (original)
    G 055 145 S2 sau Ravenol AWD-TOR - 1 litru

    25 €uro ambii rulmenti
    35 €uro semering-ul si O-ring-ul
    30 €uro uleiul Ravenol

    Cost total 110-120 €uro, in functie de unde gasiti sa luati piesele.

    Cutia de transfer are oricum o capacitate mica de ulei (0.5 l), deci orice pierdere/scurgere oricat de mica va afecta (ori rulmentii, ori pinioanele in sine). Va sfatuiesc sa nu o neglijati.

    In plus, neavand buson de scurgere, aveti ocazia de a inlocui absolut toata cantitatea de ulei si de a curata magnetul din interior de eventuala pilitura.

    upload_2023-5-31_10-45-19.jpeg
    upload_2023-5-31_10-46-6.jpeg
     
    AndreiF92 și Aurel G apreciază asta.
  19. Costel2001 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Iun 2022
    Locație:
    Galați
    Masina:
    Audi A6 3.0tdi 2007
    Salut
    La masina mea din profil un Audi A6 C6 an 2007 ce are are cutie automata si sistem Quattro când pornesc masina dimineața se comporta normal cateva minute, însă după 5-10 minute de mers prin oras începe o bătaie + huruit in viraje provenit de la roata spate dreapta. Dacă merg mai mult timp prin oras începe sa facă mai rau. Uneori la plecarea de pe loc da niște suturi in roata respectiva. Am schimbat cu alt grup spate + uleiul in el si am aceeasi problema.
    Mecanicul respectiv mi-a zis ca problema este din cutia de transfer care este in cutia de viteze automata. Ma gandesc ca nu mai are rost sa schimb uleiul din cutia de transfer pentru ca am mers mult timp cu ea asa. Cutia de transfer se poate inlocui doar ea sau trebuie cumparat cutie de viteze cu tot cu cutia de transfer ? Mentionez ca cutia automata nu are nicio simptoma si functioneaza nornal.
     
  20. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Se poate inlocui doar cutia de transfer.
     

Distribuie pagina asta