1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Sistemul Quattro si sistemul de transfer (Diferential) - schimbare ulei in grup la Audi A6 C7 (4G)

Discuție în 'Audi A6 C7 (2011 - 2018)' creată de quattro2001, 15 Oct 2018.

  1. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Quattro2001 tu umbland la punte si schimband asezarea puntii mai ales cea din spate si la tot ce ai umblat pe acolo adica fuzete, butuc roata si ce ai mai desfacut pe acolo ai facut ceva gresit si neconform. Asta se vede dupa ce demontezi tot si verifici din nou. Stiu ca suna nebuneste dar iti spun din experienta ca ai facut ceva gresit si nu ai respectat niste pasi.

    Si apropo, pentru ca m-ai rugat (in mesajele scrise in pagina anterioara) sa iti atasez poze cu acele ghidaje ai explicatiile atasate mai jos

    Iti dau doar un exemplu: calarea puntii fata nu trebuia sa o faci asa cum ai zis tu (in topicul tau unde ai descris montarea sistemului quattro) cu marker-ul si cu semne ci calarea puntii fata trebuia sa o faci cu niste cale speciale ca cele din poza de mai jos.
    In poza 1 si 2 sunt locurile unde intra calele in lonjeron, in pozele 2 si 4 sunt calele facute exact pe acele gauri in 2 trepte / etaje adica intra partea mica cam 20 mm in lonjeron si 5 mm din partea aia mare intra pe acele ghidaje iar in pozele 5 si 6 sunt 2 suruburi create special pentru a fixa puntea si a misca puntea asta pentru reglaj. In plus in spate ai acele 3 suruburi stanga dreapta care se strang pe rand si se verifica la mm ghidajul puntii in mai multe locuri de asezare a puntii fata.

    Cine a lucrat la masina nu are habar pentru ca acele cale de ghidaj se fac custom / pe cota care o aveti voi in ghidajele puntii, ghidaje care sunt in lonjeron stanga si dreapta. De aici si mai departe mai sunt si alte greseli care sigur le-ai facut.

    Sa stii ca mecanica este o meserie grea si daca nu iei legatura cu capul nu rezolvi nimic ci o dai din greseala in greseala.

    Tot ce vezi in pozele atasate este una din operatiunile pe care eu le fac in mod curent (demontare punte fata integral, printre altele) pentru alte operatiuni ulterioare si stiu foarte bine cu ce se "mananca" mecanica.

    Si eu am scos complet planetarele de pe pozitie iar cea din stanga am demontat-o complet si din roata si din cutie tocmai ca sa pot umbla si misca puntea.

    Ce vezi in poze este o mica parte a unei lucrari facute unui coleg de pe forum pentru o reparatie grea si costisitoare care voi cei cu motor 2.0 TDI aveti obligatia sa o faceti dar asta nu face obiectul si subiectul acestei discutii = acestui topic

    IMG_20190413_134031.jpg IMG_20190413_134050.jpg IMG_20190418_133820.jpg IMG_20190418_133828.jpg IMG_20190413_171145.jpg IMG_20190413_171155.jpg
     
  2. quattro2001

    quattro2001 Silver Member

    Înscris:
    3 Oct 2012
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    A8L D4 2016 3.0TDI CTBD 262CP 580Nm
    Deci azi am avut ceva timpe de masina dupa ce am facut geometria fata spate si am vazut ca nu dispar erorile am facut verificarile ca sa identific ce reprezinta acea eroare de unde provine.
    Proba 1.Am scos senzorii din fuzete ,lasati doar in mufe, am plecat cu masi au disparut erorile la viteza mica era ok apoi ESP ul licarea intruna si taia puterea motorului (ne avand semnal pe sonzorii spate ,in MS viteza lor era 0 credea ca masina este in derapaj ) dezactivat ESP pana pe la 30km la ora normal apoi s-a aprins ABS scanat cu VCDS abs control modul ... .
    Proba 2 montat la loc senzor stg spate ,dr spate in aer doar in mufa, erorile se sterg plec in proba se aprinde ABS citit erori senzor roata spate stg(exact cel care era conectat cum trebuie) .
    Proba 3 montat senzor spate dr scos senzor spate stg din fuzeta lasat in aer doar in mufa masina se face iar pom de craciun(concluzie problema provine din partea dr)
    Proba 4 montat senzori noi stg dr spate am observat ca codurile de bosh de la vechii senzori sunt de negasit pe programele de piese.Pus senzorii noi in fuzete si cu mufele bagate totul ok masina merge .Revin si strang suruburile la senzori dupa 30 m iar pom de craciun in acelasi stadiu ca la inceput
    Proba 5 Ma gandesc la ea :banghead:

    Update senzori au aceleasi coduri oe atat pe 2.0 fata cat si pe 3.0 quattro .Nu se pot schimba intre ei stg dr au cheie de intrare pe gaura de la fuzeta .Verificati fizic ca marime sunt la fel .Unitatea abs care o am pe masina se regaseste si pe 3.0 bitdi atat ca cod cat si ca versiune de softwere in principiu nici de acolo nu ar veni problema .
    Mai cercetez :readit:
     
    Ultima editare: 15 Mai 2019
  3. Yoromica

    Yoromica Silver Member

    Înscris:
    16 Mai 2018
    Locație:
    Castelnuovo Scrivia-Italia
    Masina:
    A6 C7 3.0 tdi CDUC s-tronic Golf 6 1.4 tsi CAVD DQ200 Polo 9N BBY
    Proba 5 măsoară lungimea senzorilor daca nu au același cod. Sau nu-i mai strânge asa tare. Ma gandesc ca nu ai joc în rulmenti.
     
    Ultima editare: 15 Mai 2019
  4. quattro2001

    quattro2001 Silver Member

    Înscris:
    3 Oct 2012
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    A8L D4 2016 3.0TDI CTBD 262CP 580Nm
    Multumesc pentru poze Cristi, dar eu nu am pus ,,cheie" pe puntea fata deoarece am demontat doar partea de spate. Am fost la stand de geometrie si a masurat si distanta intre punti si asezarea ei pe masina cand le-am zis ca am inlocuit puntea si a rezultat o dereglare nesemnificativa de 0.5 mm.
    Am sa revin cu poze, la acea fisa, maine.
    Cred ca la montarea planetarei posibil sa fi atins coroana de ABS sau fuzetele care le-am luat din dezmembrari posibil ca una are coroana magnetica de pe rulment deteriorata.
     
  5. quattro2001

    quattro2001 Silver Member

    Înscris:
    3 Oct 2012
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    A8L D4 2016 3.0TDI CTBD 262CP 580Nm
    Geometire
     
  6. quattro2001

    quattro2001 Silver Member

    Înscris:
    3 Oct 2012
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    A8L D4 2016 3.0TDI CTBD 262CP 580Nm
    Continuarea povestiriii cu erorile .
    Ca sa elimin si faptul ca montarea unui diferential cu planetarele cuplate la roti ar genera eroriile am hotarat demontarea acestuia.Dupa 2 ore de chinuiala am reusit demontarea fizica a acestuie impreuna cu planetarele de pe puntea spate fara a mai demonta fuzetele in schimb am slabit bara stabilizatoare ca sa pot extrage planetara.
    Am sters erorile si am incercat sa merg cu masina dupa 5 m erorile anterioare au revenit .Curatat din nou coroanele magnetice de la abs degeaba fara rezultat , urmeaza si inlocuirea rulmentilor spate cu altii noi .
     
  7. quattro2001

    quattro2001 Silver Member

    Înscris:
    3 Oct 2012
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    A8L D4 2016 3.0TDI CTBD 262CP 580Nm
    Am gasit cauza ce genera toate erorile acum ramane sa vad cum o rezolv. Am schimbat degeaba rulmenti si senzorii :banghead:



    Navigand prin adaptatile modulului ABSs am gasit adaptarile din video care ar fi trebui sa rezolve problema.
    Aceasta apare deoarece la fuzetele de 3.0 TDI Quattro senzorii ABS sunt montati in spatele butucului iar la cele de 2.0 TDI acestia sunt montati inspre fata butucului. De aceea senzorii de ABS se pot inversa stanga fata cu dreapta spate si invers pentru ca rulmentii de fata si spate la Quattro sunt la fel fata-spate.
    Codarea ar fi trebuit sa rezolve aceasta problema dar din pacate este respinsa. Posibil interfata VCDS. :confused:

     
  8. quattro2001

    quattro2001 Silver Member

    Înscris:
    3 Oct 2012
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    A8L D4 2016 3.0TDI CTBD 262CP 580Nm
    ABS si ESP functionale cu ajutorul lui @mabalaru tin sa multumesc pe aceasta cale de ajutor ,am pus codarea de pe 3.0 tdi quattro dar acesta fiind cu cutie autoamata nu am scapat de toate erorile .Momentat a ramsa in continuare TMPS si start stop nefunctionale si autohold-ul la fel.
    Nu ramane decat sa modific prin incercari de a gasi varianta corecta fie sa elimin cutia automata de pe codarea actuala fie sa adaug doar codarea de quattro pe codingul meu vechi .
    Cu noua codare senzorii vad rotatia corecta nu mai apare ca rotile se invart invers cand masina merge in spate ,deci se poate remedia din codare dar cum pe versiunea asta de esp premium nu ai nici o informatie de coding este ca si cum ai cauta acul in carul cu fan :uhm:
     
    boditza, stefan550 și mabalaru apreciază asta.
  9. mabalaru

    mabalaru Platinum Member

    Înscris:
    12 Mar 2012
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 D4 FL 2017, 3.0 TDI 262CP, Exclusive
    Trebuie sa-i multumin lui @anarchy pt coding-ul de pe masina lui :).

    @cata181 ai idee daca interfata ta are exemple de coding pe ABS de a6 (cred ca poti verifica si pe A8).

    Toate bune
     
  10. cata181

    cata181 Audi Expert

    Înscris:
    24 Sep 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A8 D4 3.0 TDI Quattro 190 kW (254 PS)
    Azi nu mai am decat VW in program.
    Stai ca a venit un 2012 acum...verific si iti spun. [emoji106]
    Sent from my SM-G965F using Tapatalk
     
  11. cata181

    cata181 Audi Expert

    Înscris:
    24 Sep 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A8 D4 3.0 TDI Quattro 190 kW (254 PS)
    Nu are decât Byte 6 Bit 5 TPMS si Byte 8 Bit 5 Trailer...

    Sent from my SM-G965F using Tapatalk
     
    mabalaru apreciază asta.
  12. quattro2001

    quattro2001 Silver Member

    Înscris:
    3 Oct 2012
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    A8L D4 2016 3.0TDI CTBD 262CP 580Nm
    stiti cumva daca cardanul la partea de prindere cu grupul trebuie sa aiba bile ca planetara in tripoda/flana ? nu gasesc pe nicaieri informatii sau o poza clara cu ce este acolo (compensarea triunghiulara)
     
  13. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Are bile la capătul spre grup și la îmbinarea din mijloc și cred ca și spre cutie, chiar dacă are sistemul ala de prindere.

    Sent from my HTC 10 using Tapatalk
     
  14. quattro2001

    quattro2001 Silver Member

    Înscris:
    3 Oct 2012
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    A8L D4 2016 3.0TDI CTBD 262CP 580Nm
    L.am cumpartat e bun are bile in flansa de la grup la cutie este cu caneluri dar tot are o tripoda acolo ca se coteste .In pozele de la expeditor parea ca are bilele lipsa adica era de aruncat :(
     
  15. quattro2001

    quattro2001 Silver Member

    Înscris:
    3 Oct 2012
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    A8L D4 2016 3.0TDI CTBD 262CP 580Nm
    Gata proiect finalizat :arco:
    Cardanul a fost alungit cu 148mm si totul a venit perfect.
    Nu am apucat inca sa testez masina bine dar am facut un drum Bv - Poiana si sta impecabil pe curbe
    Este o senzatie ciudata ca nu mai scartaie rotile deloc la demaraj :(
    Pe partea electrica inca am probleme cu start stop si TMPS dar se vor rezolva doar sa stau de ele.
     
    Marco_audi, arazvan2002, mabalaru și alți 5 apreciază asta.
  16. Marco_audi

    Marco_audi 3rd Gear Member

    Înscris:
    19 Iul 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi a6 2011 2.0tdi 170cp (chip 200cp, upgrade quattro)
    Bravo, super tare.
     
  17. Bud Man 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Dec 2016
    Locație:
    Buzău
    Masina:
    Audi A6 C7 3.0 BiTdi 320CP
    Salutare,
    Cum pot afla ce tip de Quattro am pe masina si ce mentenanta trebuie sa fac
    E vorba de un A6 C7 din 2015, 3.0 Bitdi 320 CP cu VIN WAUZZZ4G8FN039517
    Multumesc anticipat pentru ajutor.
     
  18. Yoromica

    Yoromica Silver Member

    Înscris:
    16 Mai 2018
    Locație:
    Castelnuovo Scrivia-Italia
    Masina:
    A6 C7 3.0 tdi CDUC s-tronic Golf 6 1.4 tsi CAVD DQ200 Polo 9N BBY
    Crown-gear ai. La A6 C7 ai ulei diferential fata, ulei diferential central și ulei diferential spate, pentru ca ai cutia ZF 8HP-55. Nu au termen service. Dacă le schimbi este alegerea ta.
     
  19. Bud Man 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Dec 2016
    Locație:
    Buzău
    Masina:
    Audi A6 C7 3.0 BiTdi 320CP
    La cutie i-am făcut schimbul, pentru că ZF așa recomandă, in ciuda marketingului de la Audi cu lifetime ... bla ... bla ...
    Insă la diferențiale nu știu ce să fac. Menționez că am vreo 155.000 km cu masina. Mulțumesc încă o dată.
     
  20. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Schimba uleiul linistit. Nu degeaba au buson.
     

Distribuie pagina asta