Audi a prezentat gama TT-S inca din ianuarie, la Detroit, dupa care a extins gama de motorizari cu agregatul diesel de 2 litri, respectiv cu “benzina” TFSI de 1.800 cmc. Toate bune si frumoase, doar ca fanii marcii au cerut non-stop o motorizare mai puternica, care, iata, a sosit intr-un final, urmand sa fie lansata pe varful de gama RS. Acesta din urma trebuia sa fie prezentat mai devreme, dar a fost amanat o perioada in care inginerii au mai facut cateva teste si s-au asigurat ca totul este in ordine. RS va fi animat, dupa cum spuneam, de un propulsor cu cinci cilindri in linie (de aproximativ 2,5 litri), supraalimentat cu turbina, a carui putere nu este cunoscuta cu exactitate, dar, se pare, se incadreaza in intervalul 350-390 CP. Acelasi motor va raspunde la apel si in RS3, despre care inca mai asteptam primele poze spion. Pana atunci a aparut aceasta poza cu TT-RS, surprins pe Nurburgring. Desi caroseria da impresia ca ar fi un TT-S normal, detaliile (cum ar fi franele ventilate, spoilerul controlat electronic si elementele din fibra de carbon) fac diferenta, iar camuflajul sumar ne spune ca nu se va mai lasa asteptat foarte mult.
Cu RS3 intotdeauna a fost poveste lunga...ar ajunge foarte sus ca preturi si s-ar vinde foarte greu, pentru ca e totusi in clasa compacta si asta il trage usor in jos. Oricum ma bucur ca observ aceasta verva de a scoate motoare noi si foarte performante, audi e in mod sigur pe drumul cel bun atat la design cat si la tehnica
Cum-necum, cineva a reusit sa intercepteze o scrisoare adresata de catre cei de la Audi unor dealeri din Germania, in care sunt dezvaluite cateva detalii importante despre viitorul Audi TT RS. Nimic nou fata de ceea ce auzisem deja din zvonuri, insa 330 CP si 447 Nm suna bine de fiecare data. Acesta este potentialul motorului de 2,5 litri TFSI montat sub capota coupe-ului din Ingolstadt, cu care va trebui sa se descurce o cutie manuala cu sase trepte si, evident, sistemul de tractiune integrala Quattro (ce va furniza mare parte din cuplu rotilor posterioare). 0-100 km/h se vor consuma in numai 4,5 secunde, in timp ce viteza maxima va fi probabil limitata la deja binecunoscutii 250 km/h; un set de jante din aluminiu de 18 inch, o evacuare dubla cu tevi ovale si o garda la sol coborata (ce anunta un tren de rulare dotat cu amortizoare magnetoreologice) sunt suficiente pentru a te determina sa faci un pas in spate...