Salutare, No time no see ... după mai bine de 10 ani de Audi A4 B8 a venit vremea unei schimbări din toate punctele de vedere (putere, clasa, potențial de modificări) si cea mai buna decizie a fost un SQ5 3.0 TFSI (preponderent drumuri scurte în oraș) si de aceea diesel-ul a ieșit din discuție, plus satisfactia de a avea un benzinar care si suna intr-un anume fel. În continuare dețin si A4-le care a suferit destule modificări si el si le voi prezenta în topicul lui (https://www.clubaudi.ro/threads/audi-a4-b8-doc.43974/). Pe scurt SQ5 2018 188.000 km "full de full", pachet ABT slim exterior si motor care e preluat stafeta numarului de la A4. Am zis sa îmi fac viata mai ușoară si sa găsesc ceva deja modificat sa nu ma mai implic asa mult. Da ... naivul de mine A fost adusa personal din Germania (consum mediu 8.4 L/% - mers fara cruise control deoarece aveam lipsa pe fata 1 senzor de parcare si nu funcționa ACC-ul) iar in oras variaza intre 15-20 L/% (pentru curiosi ) Mașina avea câteva probleme estetice (lipsa grila radar si capac acoperitor cârlig) care au fost comandate de cum am ajuns în tara (4.000 lei niște bucăți de plastic) plus senzor parcare pe original Pe urma surpriza. In tara nu prea se găsesc firme / importatori pentru upgrade-uri asa ca am comandat din America de la Integrated engineering admisie, intercooler si turbo inlet. Sunetul admisie este incontestabil mult mai plăcut. Masina avea powerbox de la ABT unde declarativ trebuia sa scoată în jur de 425 CP si 550 NM asa ca am zis hai pana la Dragos de la Complete Chip sa ii facem un dyno mai ales ca intre timp am instalat si noile upgrade-uri. Surpriza https://fb.watch/upePDi4C4y/ - cu powerbox: 503 Nm / 344 cp - fara powerbox: 471 Nm / 324 cp - final dupa resoftare 655 Nm / 403 cp Powerbox-ul a fost out. Run-urile pe Dyno au fost facute cu benzina 100 OMV. De altfel doar din aceasta pun de cand am adus-o. Ma repet: consumul de combustibil, in oras, variaza intre 15-20 L/% (pentru curiosi ) Ca recomandare de la Dragos, a fost schimb de bujii OE (ultimul schimb a fost facut in urma cu 70.000 km) si un catalizator cu flow marit (iar comanda din America de la CTS de data asta). Apoi a urmat alta tura de run pe Dyno si mici ajustari, rezultatul final fiind de 410 cp si 688 NM. Cea mai mare schimbare s-a produs la sunet unde parca a inviat V6-le ... pops and bangs mult mai tari, iar cold start-ul este demential. Desi are istoricul pentru service complet, efectuat la Audi, nu am gasit nicaieri scris de revizia la cutie si grup/diferential (stiu ca este o polemica nesfarsita legat de acest schimb ca se face/ca nu se face dar orice piesa in miscare produce uzura automat lichidul de lubrifiere trebuie schimbat ... chiar si ZF recomanda schimbul la 60.000 km) asa ca am schimbat tot ce tine de ulei in transmisie, grup si diferential cu ulei ZF si VW) plus adaptarile de rigoare. Next pe lista au fost cateva moficari estetice (badge-urile schimbate cu unele negre si capacul de la schimbator in piele perforata). S-a aplicat pe geamurile fata folie Llumar ceramica. S-a vopsit bara fata (mici urme de zgarieturi), extensiile de praguri ABT (lac exfoliat) si capacul de la carlig. De la inceput nu am fost fan design existent la momentul achizitiei al rotilor de vara, si cum nu aveam roti de iarna am inceput un research ... din pacate nu prea am gasit multe variante OE asa ca am optat pentru un set de rotor 21" x 10J cu ET 20 (speram sa iasa la linie aceasta configuratie dar se pare ca sunt usor in exterior ... gasim rezolvare si pentru acest aspect ulterior) La interior scaunul soferului prezenta usoare urme de uzura pe aripioare si cotiera asa ca m-am ocupat si de acest aspect (au fost revopsite cu materiale de la Colorlock) iar rezultatul e unul excelent. Astept sa treaca in jur de 3 saptamani pentru a aplica o protectie ceramica pe interior. In continuare astept niste oferte pentru partea de turbo (TTE 810 sau Turbosystem Finlanda varianta stage 3-la recomandarea lui Dragos) ... target-ul fiind de 650-700 cp si doresc ca sa nu am limitare din partea turbinei. Am mai pus ochii si pe un modul suspensie de la CETE pentru a cobora si mai mult masina dar pana atunci am sa incerc un drop de 1.7 cm din VCDS (sper totodata ca fitmentul cu actualele roti sa fie mai bun) . Am rezumat 3 luni in aceasta postare si 3.000 km rulati. Doream sa adun cateva modificari pentru a incepe postul dar deja incep sa le uit asa ca here we go
Si mai multe poze (algoritmul de selectat pozele mi se pare grelut.. Poți selecta doar 1 câte 1 si maxim 10 per postare din ce îmi arata si fara clipuri video). O vizita scurta la PDR pentru zgarietura asta care a iesit exemplar (4 firme au refuzat sa o faca deoarece era dublata tabla si pe cant ..chiar mi s-a zis ca trebuie sa gaureasca portiera pe la cheder pentru a face acces sau sa fie demontata portiera de pe masina..nici o varianta nu imi suradea), insa norocul a fost sa il gasesc pe Vali de la PDR Europa care a rezolvat cat se poate de profi acest aspect fara gauri/demontat nici un element.
Felicitari pentru alegere, sa o stapanesti sanatos fara probleme de orice fel Sa stii ca setup-ul acesta poate mult mai mult, mai sunt necesare cateva upgrade-uri hardware, insa totul este plug and play, iar rezultatele sunt wow In alta ordine de idei, ce te-a facut sa alegi completechip si nu alti tuneri cu un palmares mai mare pe audi benzina... gen mrc ? Succes !
Mulțumesc frumos! Legat de potențialul de putere raportat cost/putere plafonarea e undeva la 750cp (senzor map, bobine, pompa, fara sa se umble la interne) daar pe E85 ceea ce la noi nu știu sa existe și e complet inutil pentru un daily drive. Am fost la Complete Chip pentru ca e tot din Iași, A4 - le l-am făcut tot la el si am încredere maxima ca știe ce face. Știu ca nu e renumit pentru benzinare, dar având în vedere faptul ca e un proiect in desfășurare mi-ar fi greu după fiecare upgrade sa merg în alt județ pentru ajustări (poate în felul asta ii deschid apetitul și pentru benzinare)
Ma chinui de ceva timp sa pot cobora mașina din vcds, insa orice diagnoza as folosi nu pot intra în modulul 34 (Level control) pentru a face codarile necesare. Am luat ca reper postarea lui @rotitza, însă si cu o diagnoza cu cip ARM nu funcționează. Aveți o recomandare / sfat?
După un drum Iasi-Cluj si retur consum mediu de 8.5 %, se putea si mai bine daca nu prindeam aglomerație. Urmează revizia de ulei în motor (pana acum s-a mers pe Liqui Moly si acum as încerca Motul Specific) sperând sa vad ceva diferențe si la temperatura uleiului (104-106 cand e în sarcina maxima). Aparent nu ar avea filtru de benzina, sau ar fi unul direct în rezervor lângă pompa. Inca nu am găsit ceva concret si daca se schimba. Am rezolvat si cu codarea pentru suspensie (drop de 17mm deoarece peste, da eroare). Cel mai probabil voi achiziționa un modul de coborâre. Inca ceva, NU cumpărati produse de pe pagina de Facebook Audi Spare Parts. Sunt Țepari si totul este o făcătură desi e foarte bine organizat totul, de la site-ul lor pana la site-ul firmei de transport care nu există https://swiftlogisticssolutions.org/
A venit si vremea schimbului de ulei. Am sa încerc pe cat posibil sa îl fac la fiecare 6-7.000 km. Am optat pentru Motul Specific si filtru ulei Mann. Din păcate în Iași nu știu un service în afara de reprezentanta care poate trece si online aceste revizii. Pana acuma mașina are istoricul online complet la reprezentanță si mi-ar fi plăcut sa pot continua în felul asta. Pe elevator fiind, am montat si acel mount ce vine în suportul cutiei de viteze pentru a umple golul. Diferențele în schimbarea treptelor se simt clar mai precise. Un set de ștergătoare noi Valeo Silencio si ruloul de portbagaj găsit în sfârșit în Romania. În continuare putin stresat/frustrat ca nu găsesc o turbina pentru stage 3 la un preț decent si în stok
Salutarem Varianta TTE cu depozitul turbinei originale , prețul este mai mult decât decent. Contactează-l pe Simon Sharp pe Facebook, este dealerul TTE. https://tteglobal.com/audi/s4/b9-3....0-tfsi-upgrade-turbocharger?number=TTE10494.1
Am luat in calcul și varianta de a trimite turbina mea dar as sta fara mașina undeva la 3-4 săptămâni. Plus ca am zis ca e mai safe sa îmi păstrez turbina în caz de nevoie. La TTE mi-au făcut oferta de 4500 euro turbina noua cu tva și transport inclus. Pana una alta aștept răspuns de la Turbosystem unde e 3000 euro noua și la specificațiile de stage 3 ar fi o idee mai buna, dar nu au pe stok.
Nu trebuie să stai deloc fără mașina , cumperi turbină la preț întreg și în momentul când TTE primește turbina ta OE îți rambursează diferența.