1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Sunet/Zgomot ciudat motor - vibratie/trepidatie - la A4 B5 - cauze si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B5 (1994 – 2001)' creată de LuChIaN0, 2 Feb 2008.

  1. Paul sasu 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Aug 2016
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    Audi a4 b5 1.9 tdi 1997
    Buna,

    De vreo cateva luni intampin aceasta situatie , si anume se aude un sunet ciudat cand ajung la 1800-1900 rpm.
    Se aude in fiecare treapta de viteza, si pot sa spun ca se aude ca si o teava cum s-ar misca din loc, foarte des si cursa scurta. Acelasi sunet il aud si cand este foarte subturata masina am observat.
    La inceput nu era asa accentuat, inca acum pot sa spun ca e mai enervant sunetul.
    M-am gandit ca ar putea sa fie de la teava de evacuare care iese din motor, deoarece se aude in fata. Sau e posibil sa fie momentul in care intra turbina in functie si sa se auda ea?
    Daca a mai patit cineva asa ceva, ma poate informa si pe mine care ar fi mai exact cauza ?

    Multumesc
     
  2. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Verifica racordul flexibil. Daca nu stii care este acela mergi la un bun mecanic. Data viitoare te rog foloseste functia Cauta a forumului si scrie mesajele in topicurile potrivite si deja existente, fara sa mai deschizi topicuri noi. Citeste acest topic de la inceput unde a fost mutat mesajul tau initial. Bafta.
     
  3. Paul sasu 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Aug 2016
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    Audi a4 b5 1.9 tdi 1997
    Merci, caut pe parcursul zilei de azi. Am cautat in topicurile deja existente si nu am gasit un topic cu aceasta situatie. Merci inca o data
     
  4. DragosM90 4th Gear Member

    Înscris:
    4 Noi 2014
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B8, 2.0TDI CAGA, 2008
    Salut! Am un Audi A4 B5 1.9TDI 90CP 66KW 1Z din anul 1996... prima data am sa scriu ce am schimbat la mașină să apoi problema care o am :)

    Am schimbat la mașină kit distribuție (contitech), curea accesorii (contitech), rola intinzatoare (ina), fulie alternator (ina), ax cu came (kolbenschmidt), tachetii (8 buc. Ina), suportii motor+cutie viteze (ruville), garnitura culbutiri (Victor R. ), garnituri admisie (Victor R.), garnituri evacuare (Victor R.), curatat EGR+admisie, Ulei ( Motul 10w40 ), filtru ulei (Mann), filtru aer (Mann), kit brate directie (QWP) si discuri plăcute frână fata (ATE).

    Acum sa zic si problema, problema mea este ca se aude un tacanit la motor câteva secunde când pornesc motorul dimineață si se aude tot asa un tacanit dar mai slab la relantiu si se aude mai tare din mașină parca ... în schimb când ies din mașină si stau în fata motorului cu capota ridicată parca nu se mai aude ( este un tacanit pe lângă sunetul normal al motorului sau cel putin asa aud eu dacă greșesc va rog sa îmi spuneți ...o sa pun si clipuri cu sunetul ) si încă o chestie parca se simte un tremurat al masinii în volan si în mașină...poate sesizati vibrația volanului în video ...

    Mulțumesc !

    1. Interior



    2. Exterior

     
    coco_catalin apreciază asta.
  5. Paul sasu 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Aug 2016
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    Audi a4 b5 1.9 tdi 1997
    Am verificat racordul flexibil, era ok. Era desprinsa toba pe la mijoc. S.a rezolvat cu un tampon.
     
  6. Danysan 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Apr 2017
    Locație:
    Cluj Napoca
    Masina:
    Audi a4 b5
    Salut,
    Am o problema cu zgomotul la un audi a4 b5 1.8 5v ADR. Cand accelerez peste 70 de km/h se aude sunetul asta din video (suna ca si cum ar decola un avion)
    La relanti nu suna nimic anormal motorul merge bine nu trepideaza, nu bate, nu tacane nimic, totul incepe la viteza de peste 70 km/h cand tin accelerat iar cand iau piciorul de pe acceleratie dispare zgomotul.
    Sa fie rulment, cutia de viteze, distributia ?

     
  7. Smiley 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Iun 2015
    Locație:
    Ploiesti
    Masina:
    Audi A4 ,2000(Caga) ,143cp,2010
    Astazi cand am pornit masina, a pornit bine dar dupa 5 secunde a inceput sa tremure in ultimul hal de parca misca cineva masina stanga dreapta, mai rau decat la cutremur. Am pus-o in P, nu am apucat sa ma dau jos ca si-a revenit. Am facut diagnoza nici o eroare. Ce ar putea fi sa tremure asa mai rau decat unul care are Parkinson. Apropo: dupa am plecat nu a mai facut figuri.
     
  8. Paul sasu 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Aug 2016
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    Audi a4 b5 1.9 tdi 1997
    A pornit greu ? Ar putea fi injectoare de vina. De-obicei cand ii dai cheie la masina, daca zguduie si apoi isi revine, e injectorul de vina. Poate mergea in 3 pistoane. Se intampla mai ales iarna, combustibilul e mai vascos si spray-aza mai greu. Daca mai patesti acelasi lucru, tot la rece, iti recomand sa pui pe tester, la prima cheie dimineata, sa vedem ce valori da atunci.
    Am patit cu un 1.9 tdi cod motor afn sa schimb garniturile de la pompa de injectie, si de atunci sa porneasca greu, mai ales iarna. Singura explicatie care o am e ca pierde presiune pe undeva.
    Daca rezolvi problema intretimp astept reply cu solutia gasita.
     
    Smiley apreciază asta.
  9. Smiley 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Iun 2015
    Locație:
    Ploiesti
    Masina:
    Audi A4 ,2000(Caga) ,143cp,2010
    De pornit a pornit foarte usor dar m-a zguduit ca la cutremur, tot la injectoare m-am gandit si eu numai ca valorile pareau normale. Am verificat cu testerul,singura simptoma care o mai are cateodata in mers cand iau piciorul de pe acceleratie si o las in voia ei fiind automata, are ceva fluctuatii merge putin in suturi mici dar nu intotdeauna. Merci frumos pentru raspuns
     
  10. andries_alex05 2nd Gear Member

    Înscris:
    2 Feb 2012
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi A4 1995, 1.6 ADP, 74 kw
    Buna ziua. Imi cer mii de scuze daca problema mea a mai fost discutata si eventual rezolvata. Daca e asa, va rog sa-mi dati link si ma interesez eu. Am citit cateva pagini din thread dar nu am gasit pe nimeni cu o problema asemanatoare.
    Problema mea este urmatoarea: masina trepideaza puternic atunci cand vrea ea. Poate fi si in relanti, si in viteza 1 sau 3, indiferent de turatie si tot la fel isi revine singura. Cateodata merge perfect o ora, cateodata nu merge cum trebuie 3 zile consecutiv. Nu stiu ce are. Am facut tot ce se putea, diagnoza (si stationara si in mers), nu mi-a gasit nicio eroare.
    Simptomele sunt urmatoarele: trepideaza, la modul ca daca e in relanti se misca si lumina farurilor, merge infundat iar daca vreau sa accelerez ca sa depasesc (ma bag doar daca am o caruta in fata sau chestii de genul, nu ca-s eu vitezoman) si o turez tare ca sa pot schimba vitezele si sa am forta, caci merge fara vlaga, incepe sa vina un miros fin dar sesizabil, ma gandesc de la ambreiaj, habar nu am. Am fost la 2 mecanici si niciunul nu mi-a oferit o solutie. Asta se intampla de 2 luni, in timpul asta am avut probleme si nu am putut sa ma ocup de ea, deci nu prea am mai circulat cu ea. Va rog sa ma ajutati, eventual sa am o idee ce ar putea fi, sa nu merg pe ghicite. Am citit ca ar putea fi injectoarele, bujiile, distributia (aceasta a fost schimbata in vara, tot kitul+pompa de apa).. va rog frumos si multumesc anticipat. Daca nu adoram masina asta nu ma zbateam.
     
    Ultima editare: 1 Feb 2019
  11. TalosCosmin

    TalosCosmin Platinum Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Sălaj
    Masina:
    A4 B5 Avant Facelift, AJM , fab. 2000
    Ai mai multe probleme si nu doar de tremurat ci si ca nu trage masina , sau patineaza ambreiajul , mi-e greu sa cred ca un mecanic bun nu stie daca patineaza sau nu ambreiajul si un log in mers iti arata de ce nu trage masina. Problema ta se rezolva la un mecanic bun.
     
  12. andries_alex05 2nd Gear Member

    Înscris:
    2 Feb 2012
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi A4 1995, 1.6 ADP, 74 kw
    Buna. Revin cu solutia, poate a mai intampinat cineva problema asta si sa ii fie de ajutor. Am inceput logic, prin eliminare. Am inlocuit intai bujiile (ar mai fi mers dar erau cam pe terminate) cu unele noi, cu iridium, cica sunt cele mai bune astea. In zadar, din pacate. Am verificat fisele, acestea functionau corect, primeau curent electric de la bobina. Am fost si am curatat injectoarele. Iarasi in zadar. Devenisem disperat. Ma gandeam la cel mai negru scenariu deja. Dar, am avut noroc ca am dat peste un mecanic priceput si acesta a verificat mufele alea de la injectoare, pozitionate deasupra lor si a observat ca la nr. 2 nu primea curent. De ce? Eu am instalatie de GPL pe care nu o folosesc insa (asa am cumparat masina) si acestea erau inca cuplate peste cele normale ale masinii. Le-am deconectat de tot si a mers ca unsa. Acum ca am bujii noi si injectoare curate, nu doar ca nu mai trepideaza, dar merge extrem de bine si sper sa fie asa in continuare.
    Concluzia. Verificati mereu partea electrica, sa nu fie intreruperi nicaieri. Probabil m-ar fi scutit de niste bani in plus, dar suma a fost mica (bujii+curatat injectoare aprox 400 lei total)
     
  13. Dandu Filip

    Dandu Filip 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Dec 2015
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    Audi A4 B5 Facelift 1.9 TDI AHH 90cp 2001
    La mine tot ceva de felul asta a fost (la A4 B5 1.9 cod motor AHH 90 cp an 2001). Intinzatorul a cedat in mers, la 30 km/h din cauza fuliei de la alternator care era defecta (ceva crichet am inteles ca era stricat in interiorul fuliei). A rupt cureaua de la accesorii si am fost de am schimbat cureaua si intinzatorul si apoi fulia la alternator (intr-un service mi s-a recomandat sa schimb alternatorul). Am rezolvat si vibratia (nu era foarte deranjanta) si scartaiala de la curele odata cu fulia alternatorului. Cost 270 lei reconditionatul alternatorului (fulie si perii)
    Acum a inceput a tremura un pic. Am sa verific suportii de la cutie si ai motorului (odata am gasit un surub de la suportul motor desfacut in partea de jos). Sper sa nu am probleme cu volanta ca a fost schimbata anul trecut impreuna cu kitul ambreaj. Asta primavara mi s-a parut ca a patinat putin ambreiajul (nu sunt vitezoman si nu plec de pe loc ca salbaticul) deci sper sa fie doar suporti cutie pentru ca ai motorului i-am schimbat de vreun an. Daca rezolv ceva va anunt.
     
  14. Dandu Filip

    Dandu Filip 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Dec 2015
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    Audi A4 B5 Facelift 1.9 TDI AHH 90cp 2001
    Revin cu informatii referitoare la trepidatiile pe care le-am simtit tot mai accentuate pe zi ce trece. De ceea ce mi-a fost frica se pare ca nu am scapat...
    Am spus mecanicului, unde am schimbat volanta impreuna cu kitul ambreiaj, sa verifice volanta pentru ca se auzeau ceva zgomote cand porneam si opream motorul, ca si cum ai avea un manunchi de chei aruncate pe jos... evident m-au tot lungit cu constatarile, haide azi sa constatam ca peste 3-4zile sa ma programeze la o saptamana ca sa las masina sa desfaca cutia sa verifice care ar putea fi problema... dupa cum ma asteptam volanta sparta.
    Atata sper sa se rezolve problema in garantie... acuma trimit ei piesa la expertiza si trebuie sa astept raspuns...
    Ca sa va faceti idee zgomotul cum am zis la pornire si oprire si se mai auzea ca si cum ar freca niste placute in interioru cutiei cand porneam de pe loc si in ultimele zile se auzea si in viteze un fâșâit ciudat...
    Trepidatiile cresteau odata cu turatia, clar nu erau suporti motor cum au spus cei de la service, am verificat cu un levier sa asupresc motorul si teoretic ar fi trebuit sa inceteze dar tot se resimteau...
    Sper ca ajuta mesajul meu si pe altii care din neplacere trec prin asa ceva.
    Kitul ambreiaj si volanta au fost schimbate in 19.12.2017 SACHS cu garantie 2ani de zile.
    Atasez si o poza pentru a vedea problema.
    Slava Domnului ca nu e atinsa cutia... si inca domn’ mecanic voia sa ma trimita in concediu asa.
     
    Tony_Montana apreciază asta.
  15. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    O sa vezi ca raspunsul primit de la garantie va contine cuvintele “montaj si/sau utilizare necorespunzatoare”.
     
  16. Dandu Filip

    Dandu Filip 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Dec 2015
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    Audi A4 B5 Facelift 1.9 TDI AHH 90cp 2001
    Problema s-a solutionat cu schimbarea volantei pe cheltuiala atelierului, pentru ca raspunsul de la expertiza a fost negativ, si kitul ambreiaj a fost schimbat ca sa nu il puna pe cel vechi si l-am achitat eu. Mecanicul a tot bagat de vina mai multe lucruri pe langa exploatare necorespunzatoare ca masina e softata, ca o fost dat cuplu maxim de jos si ca o sa pice din nou ambreiaj, volanta si altele...
    Doar vreau sa precizez ca am softat frumos masina doar pentru ca era softata ‘ciobaneste’ cand am cumparato de plesneau furtune la turbina... atunci avea cuplu maxim de jos nu dupa ce am schimbat volanta, plus masina mergea bine si cu softul ‘ciobanesc’, era mult mai agresiva in trepte inferioare... Cu alte cuvinte cam neseriosi.
    Ma bucur ca am rezolvat problema si nu mai trancane masinuta :)
     

Distribuie pagina asta