1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Supapa - Clapeta EGR motor diesel la A4 B5 - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B5 (1994 – 2001)' creată de sasuke, 8 Dec 2012.

  1. sasuke 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Apr 2009
    Locație:
    botosani
    Masina:
    audi A4 combi
    Imi cer iertare de la inceput daca am intrebat unde nu trebuie dar sunt incepator in acest domeniu.
    E normal ca EGR-ul la masina sa varieze on/off la relanti ? Am atasat si o poza , mentionez ca, cu EGR Onn sunt 210 mg/str, iar 99.6 % Duty Cycle

    Masina e un audi a4 b5 1.9 tdi 110cp , cod motor AVG
     
    Ultima editare de un moderator: 8 Dec 2012
  2. mirceaZL 4th Gear Member

    Înscris:
    20 Ian 2011
    Locație:
    Zalau, Oradea
    Masina:
    A4, 1.9 TDI, 1999, 90 CP, AHH
    Suiera supapa egr

    Cand il turez, chiar si in gol, dar in gol trebuie sa ajung pe la maxim de rotatii, 4400-4600, suiera ceva. Cand e in sarcina suiera de pe la 2400-2600. Mi-a zis mecanicul ca e supapa de la egr care e cu calamina si fiindca e incapsulata nu prea se poate face mare lucru. Doar sa speram ca isi da drumul singura. Aveti ceva solutii mai bune? Multumesc anticipat colegilor pentru raspunsul vostru.
    Ca un istoric recent, in caz ca va vine vreo idee ca ar fi altceva, de curand am schimbat un furtun de vacuum, cel care vine de la valva N75 si duce intr-un nod de 3 furtunase. Dupa ce am schimbat asta masina a mers bine pana cand la un moment dat (am calcat-o eu pana pe la vreo 190) a dat acel limp mode de care ziceam intr-un post la erori vag-com (Charge pressure: Control deviation). Acuma tragea, acuma nu tragea masina, dar am umblat pe la furtunase, le-am mai indesat pe acolo cu mana si masina nu a mai facut probleme, dar a aparut chestia asta la vreo 2-3 zile. Sa fi facut eu ceva la furtunase? Masina trage si acum bine, doar ca scartaie, iar cand se apuca la scartait evident iau piciorul de pe acceleratie, asa ca nu stiu cum trage in sarcina la 3000 de ture de exemplu ca sa vad daca tot mai da/ar mai da acel limp mode si acel Charge Pressure:Control Deviation.
    Inca o data multumesc de raspunsuri.
     
  3. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Pune pe cineva sa accelereze, iar tu verifica in compartimentul motor sa identifici exact de unde provine acel sunet, de la egr, de la turbina ?
    Verifica cu atentie tot circuitul de vacuum, chiar daca trebuie sa dai jos pe rand toate furtunele si sa faci vid pe fiecare sa vezi daca nu ai vreunul fisurat. Verifica bine si la stutul care iese din pompa de vacuum sa nu piarda presiune pe acolo. Fa si un log in mers sa vedem ce valori ai in sarcina.
    E nasol ca egr la tine e capsat si nu se poate desface si curata, dar verifica admisia sa vezi daca sint depuneri, atunci cu siguranta sint si in egr. Poti sa-i faci un test in Basic Setings cu VCDS, vezi cum lucreaza, ar trebui sa fie concludent.
     
  4. flbogdan 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Noi 2012
    Locație:
    Mures
    Masina:
    A4 1.9 TDI 116 cp 2000
    Salutare,imi poate da cineva o idee despre cauza scurgeriilor masive de ulei prin orificiile laterale ale clapetei EGR, am ulei peste tot, ajunge si pe toba , ca urmare trebuie sa completez cu 250 ml la 500-600 km.O fi din cauza uzurii motorului care de altfel merge bine si nu da cu fum dar nu inteleg de ce ajunge ulei la EGR. Exclus turbina care a fost rectificata recent.Stima.
     
  5. gabi_74

    gabi_74 Audi Expert

    Înscris:
    6 Dec 2009
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, C6, 2.0 TDI,CAGB,136 CP,2010
    Pierderile de ulei prin orificiile laterale ale EGR-ului,se datoreaza faptului ca membrana acestuia este sparta,crapata,fisurata.Din pacate trebuie schimbat EGR-ul.
     
  6. massive818

    massive818 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Mar 2013
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    A4 AVANT, 1.9 TDI 2000
    Salutare, am nevoie de o parere de catre cineva care cunoaste in domeniul EGR. La masina am 285.000 km si am EGR-ul stricat, pierde ulei, iar mecanicul la care duc masina zice ca e fara folos aceasta piesa (din punctul lui de vedere) nu il contrazic ca oricum stie mai multe decat mine in mecanica. L-am lasat sa mi-l anuleze EGR-ul, in prima faza mi se parea totul ok, iar cand am ajuns pe un drum mai bun am inceput sa-i dau o talpa sanatoasa, am impresia ca nu mai are aceasi putere (o simt undeva pe la 85 de cai in loc de 116). Nu scoate fum, n-are trepidati, motorul merge rotund, dar nu mai are aceasi putere.E posibil sa trebuiasca modificari la calculator sau cumpar unul nou(ma refer la EGR) si schimb piesa defecta?
     
  7. Daniel RR

    Daniel RR 4th Gear Member

    Înscris:
    25 Aug 2014
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    A4 B8 - 2.0 TDI CAHA - 2012
    Massive la noi la dieseluri capacul motor in fata are un furtun care intra in tubulatura de la turbo. Prin acel furtun ies gazele de carter, gaze care trec printr-un "filtru decantor" care, cand masina era noua separa gazele de ulei, dar la noi acum nu isi mai face treaba asa ca intra vapori cu ulei non-stop pe admisie si daca mai ai si cateva scurgeri de ulei de la turbo e si normal ca pe la egr daca are membrana uzata iese uleiul peafara.. Sa cumperi egr nou, dupa parerea mea e inutil si eu personal nu il vad ca si un mare plus pt ca, pe langa ca vine uleiul pe tubulatura, egr-ul mai baga si gaze, depuneri de carbon si funingine in admisie care numa iti infunda motorul.. Ce te sfătuiesc eu sa faci e sa dai tubulatura jos cu grija sa o cureti de ulei,admisia de depuneri, sa golesti intercoolerul de ulei(sigur ai!) si egr-ul sa il dai jos, te duci la un sudor si ii zici sa ti-l taie de dupa clapeta care obtureaza admisia cand opresti motorul si pana la flansa si sa sudeze o teava de aluminiu. Optiunea asta e una "safe" in caz ca o ia motorul pe ulei.. Sau e si optiunea sa tai jos egr-ul de la flansa si sa pui direct o teava de aluminiu.. Astfel nu o sa mai ai problema cu uleiul / vapori pe galeria de evacuare (in ture mari se incalzeste si se arde uleiul ala si iti mai intra si in habitaclu miros urat)

    Referitor la problema pierderii de putere, dupa cate imi dau seama posibil sa fi ramas clapeta de la gaze blocata si iti obtureaza intr-un fel admisia, nu afuma masina?

    Off topic : pt vaporii aia de ulei ce ies din motor iti poti cumpara 2 furtune si un "oil catchtank/catchcan" (filtru decantor cu borcan) si il montezi cat se poate de jos in compartimentul motor, e undeva la 200-300 de lei
     
  8. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
  9. massive818

    massive818 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Mar 2013
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    A4 AVANT, 1.9 TDI 2000
    Daniel RR, multumesc de raspuns. Insfarsit cineva m-a lamurit asa cum trebuie. Acum iau leg cu mecanicul, ii cominc si lui informatia si luna ce vine ma apuc de treaba. In caz ca stii unde s-ar putea face treaba asta in mod profi te rog anunta-ma ca nu stau departe de CJ. I-ti multumesc inca odata si daca doresti sa-mi lasi nr tau de tel pe cand trec in CJ sa ma revansez. :)

    Ahh. nu afuma doar noaptea obsevr in lumina de la vehiculul din urma cand sunt in ture mai joase si o calc scoate un pic dar cred ca e normal asta se mai intampla si inainte. Pe timp de ziua nu vad nimic-nimic dupa mine oricum accelerez.
     
  10. TalosCosmin

    TalosCosmin Platinum Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Sălaj
    Masina:
    A4 B5 Avant Facelift, AJM , fab. 2000
    Massive818 eu am masina de 3 ani si n-am vazut niciodata fum in oglinda si nici cei care merg in spatele meu nici in blana nici in ture joase. Nustiu daca la tine e normal sau la mine este anormal.
     
  11. massive818

    massive818 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Mar 2013
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    A4 AVANT, 1.9 TDI 2000
    Din cate am observat 99.9 % motore EURO 3 in ture mai joase gen 1300-1500 rot/min cand ii dai span (blana) scot niste gaze usor vizibile mai ales noapte la lumina de faruri . Doar E5 si E6 sunt mai non-poluante.
     
  12. TalosCosmin

    TalosCosmin Platinum Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Sălaj
    Masina:
    A4 B5 Avant Facelift, AJM , fab. 2000
    Daca iti spun ce masini ajung la noi in tara in piete , 99.9% sunt cumpărate epave si revându-te la pret de impecabilă. :)

    Deci e normal ce zici tu.
     
  13. Stefan

    Stefan Audi Expert

    Înscris:
    9 Oct 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4 B5 Avant, 2001, PD, AJM, 116+ CP by arazvan2002
    Faptul ca iti da fum cand accelerezi din ture joase e absolut normal, nu inseamna ca masina e epava
    Masinile mai noi au DPF, care are rolul sa retina acel fum, de asta au si tips-urile curate
     
  14. massive818

    massive818 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Mar 2013
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    A4 AVANT, 1.9 TDI 2000
    O sa cumpar unu din aceste doua : -QWP 427 RON (MADE IT) sau - WAHLER 552 RON (MADE DE). Eu tind spre Wahler,
     
    Stroescu bogdan apreciază asta.
  15. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Dacă nu ma înșel, wahler e și cel original.

    Sent from my HTC 10 using Tapatalk
     
  16. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Pierburg este cel OE.
     
  17. TalosCosmin

    TalosCosmin Platinum Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Sălaj
    Masina:
    A4 B5 Avant Facelift, AJM , fab. 2000
    Cum as putea verifica daca valva egr functioneaza? Tind sa precizez ca e data jos de pe masina.

    Iar simptomele sunt pornire si oprire brusca , tremurand.
    [​IMG]
     
  18. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Jos nu stiu daca poti sa o verifici. Doar sa vezi daca inchide bine/etans "cuiul" care da drumul la gaze si culisarea se face lin, continuu, fara agatari.
    Poti incerca insa sa o verifici pe masina, in Engine-Basic Setings-ch 003. Trebuie sa faca cicluri on-off de 0-40 respectiv 60-100% iar diferenta intre cicluri sa fie cel putin de 150 mg/str. Cel putin asta se aplica la AJM, AWX, AVF, nu stiu sigur daca si la AHH-ul tau. Dar poti verifica.
     
  19. TalosCosmin

    TalosCosmin Platinum Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Sălaj
    Masina:
    A4 B5 Avant Facelift, AJM , fab. 2000
    Nu pot sa misc deloc acel cui..:) Din cate am vazut este un "pistol" daca pot sa ii spun asa cu care se baga presiune in actuactorul de la turbo si se observa cursa acestuia... oare sa nu fie la fel de verificat si egr acesta ? Ideea e ca nustiu cum se numeste acel pistol..
     
  20. cristian.gheorghe 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Feb 2015
    Locație:
    Medgidia
    Masina:
    audi a4 avant, motor 1.9 tdi, an fabricatie 1997
    până la ce turatie trebuie să accelerezi masina ca sa-ți deschidă valva de la EGR?
     

Distribuie pagina asta