1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Suspensie pneumatica - perne aer la Audi A6 C6 - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C6 (2004 - 2011)' creată de VVV, 25 Aug 2007.

  1. gabitza121

    gabitza121 Audi Expert

    Înscris:
    22 Ian 2013
    Locație:
    Brașov / Benidorm
    Masina:
    a6 avant quattro,2.5tdi AKN 2001/ a6 avant quattro, 3.0tdi BMK 2006
    Acolo la ,,flansa" apar probleme, dar verifica discurile sa nu fie patrate
     
  2. mihaicristian

    mihaicristian Gold Member

    Înscris:
    8 Iul 2008
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro BMK tiptronic 2006
    Schimba si bucsile spate, de la cadru.
     
  3. Tudor.chirila

    Tudor.chirila 3rd Gear Member

    Înscris:
    19 Feb 2018
    Locație:
    Galați
    Masina:
    Audi A6 C6, 3.0 TDI 240, 2010 quattro / Audi A4 B8, 2.0 TDI 143, 2010/ Audi A5 B9, 2.0 TDI 190, 2018
    Salut, am si eu o problema la suspensie.. Orice sfat este folositor. Am fost cu masina la spalatorie, am ajuns acasa, nicio problema pe drum. Dupa 3 minute de cand parcasem, am revenit la masina si am gasit partea stanga fata la pamant, martorii portocaliu si verde aprinsi in bord. Pana acum am verificat senzorii de nivel si i-am schimbat si intre ei (stanga dreapta), dar tot partea stanga se lasa. Compresorul functioneaza, am verificat furtunul de aer din perna stanga si este la locul lui fara fisuri, nu vad nicio fisura pe nicaieri. Daca pornesc motorul, perna de pe stanga fata ridica masina pana la nivelul in care poti baga un deget intre aripa si roata, apoi se opreste, da eroare in bord si coboara la loc. Daca "ajut" masina cu un cric pe partea stanga, imi ridica tot pana la un moment dat, apoi imi taie optiunile de dynamic, auto si comfort si mi-o trece automat pe jack mode on, dupa care se aude un puuuf lung de la compresor. Partea interesanta este ca si perna de pe dreapta incepe sa mi-o dezumfle (nu stiu cat, deoarece am bagat o capra de sustinere si sub partea dreapta in caz de vrea sa se lase pe burta).

    Tind sa cred ca s-a spart perna, dar daca este asa, de ce nu mi s-a lasat in mers ci abia dupa ce am parcat masina? Si de ce ar umfla perna pentru cateva secunde la pornire? Sau valva de pe perna sa nu mai tina?

    Atasez log

    Address 17: Instruments (J285) Labels:. 4F0-920-xxx-17.clb
    Part No SW: 4F0 920 933 P HW: 4F0 920 933 P
    Component: KOMBIINSTR. H06 0138
    Revision: 00300000 Serial number: BGW04DT69
    Coding: 03FF0A053B010008010101
    Shop #: WSC 02391 823 56573
    VCID: 346D4113973B68EA01-8060

    1 Fault Found:
    00471 - Control Module for Elect. Regulated Dampers (J250)
    004 - No Signal/Communication
    Freeze Frame:
    Fault Status: 01100100
    Fault Priority: 6
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 96
    Mileage: 176653 km
    Time Indication: 0
    Date: 2019.05.19
    Time: 19:30:37

    Address 34: Level Control Labels: 4F0-910-553.clb
    Part No SW: 4F0 910 553 C HW: 4F0 907 553 A
    Component: J197 LUFTFEDER H17 0030
    Serial number: 00871000886500
    Coding: 0000210
    Shop #: WSC 10174 599 125114
    VCID: 244DB153E7DBF86A91-8070

    1 Fault Found:
    02646 - Plausibility of Level Control System
    008 - Implausible Signal - MIL ON
    Freeze Frame:
    Fault Status: 11101000
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 96
    Mileage: 176653 km
    Time Indication: 0
    Date: 2019.05.19
    Time: 19:31:29

    Address 4C: Tire Pressure II Labels: 4F0-910-274.clb
    Part No SW: 4F0 910 274 A HW: 4F0 907 274
    Component: J793 RKA+ H02 0100
    Revision: 00000506 Serial number: 00005060056983
    Coding: 0693697
    Shop #: WSC 00000 785 00200
    VCID: 2241B74BFDCFF65AE3-8076

    1 Fault Found:
    01310 - Level Control System Control Module (J197)
    013 - Check DTC Memory - MIL ON
    Freeze Frame:
    Fault Status: 11101101
    Fault Priority: 3
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 96
    Mileage: 176653 km
    Time Indication: 0
    Date: 2019.05.19
    Time: 19:31:49

    Freeze Frame:
    Hex Value: 0x0000
    Hex Value: 0x0000
    Hex Value: 0x0001
    Voltage: 13.90 V
    Temperature: 31.0°C
    (no units): 0.0
     
  4. Bogdannn23 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Iul 2019
    Locație:
    Braila
    Masina:
    Audi a6 c6 3.0 tdi quattro 2009
    Salut. Am o.problema la suspensie pneumatica .. am toate setarile la suspensie gri in afara de LIFT.. Am schimbat compresor,verificat sigurante+relee.. pe vcds nu am nicio eroare... ce ar putea sa fie ?
     
  5. bx3m

    bx3m Gold Member

    Înscris:
    5 Mai 2016
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A6 C7 3.0 (CGQB), 2013
    Ai umblat in meniul verde? Ai schimbat ceva pe undeva?
     
  6. Bogdannn23 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Iul 2019
    Locație:
    Braila
    Masina:
    Audi a6 c6 3.0 tdi quattro 2009
    Absolut nimic. Nici in meniul verde nu am umblat
     
  7. bx3m

    bx3m Gold Member

    Înscris:
    5 Mai 2016
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A6 C7 3.0 (CGQB), 2013
    Mie mi s-a intamplat atunci cand am schimbat modelul masinii in meniul verde, ma jucam cu splash-screenul MMI. Incearca totusi sa te uiti, daca il ai activat.
     
  8. Tudor.chirila

    Tudor.chirila 3rd Gear Member

    Înscris:
    19 Feb 2018
    Locație:
    Galați
    Masina:
    Audi A6 C6, 3.0 TDI 240, 2010 quattro / Audi A4 B8, 2.0 TDI 143, 2010/ Audi A5 B9, 2.0 TDI 190, 2018
    Masina ta a ramas blocata pe vreo setare cumva? Hai sa-ti explic ce am patit eu cu a mea. Mi s-a dus o garnitura din perna si nu mai tinea cum trebuie. Pana la service am pus o pana de lemn intre bratele superioare si sasiu ca sa am inaltime pentru a o conduce incet.. Ideea e urmatoarea, ii dadusem comanda sa urce pe lift si pentru ca imi scapa aer, compresorul era taiat dupa cateva secunde, dar senzorul de inaltime trimitea informatii catre ECU ca masina este intre nivelul comfort si lift, asa ca-mi bloca toate comenzile in afara de lift. Daca lasam masina pe burta, imi taia compresorul + toate optiunile si o trecea automat pe jack mode. Verifica supapele din perne inainte de toate sau scoate furtunurile de pe fata din perne cu o cheie fixa de 10, curata bine si baga-le la loc, apoi lasi masina jos cu totul instalat (furtunuri in perne, roti) si o ajuti putin din cric, pornesti motorul si-i dai comanda sa ridice. Daca nici acum nu se reseteaza, incearca sa vezi daca nu cumva pierzi aer pe undeva..
     
  9. Bogdannn23 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Iul 2019
    Locație:
    Braila
    Masina:
    Audi a6 c6 3.0 tdi quattro 2009
    Masina nu pierde aer deloc. Am verificat
     
  10. Tudor.chirila

    Tudor.chirila 3rd Gear Member

    Înscris:
    19 Feb 2018
    Locație:
    Galați
    Masina:
    Audi A6 C6, 3.0 TDI 240, 2010 quattro / Audi A4 B8, 2.0 TDI 143, 2010/ Audi A5 B9, 2.0 TDI 190, 2018
    Încearcă să scoți furtunurile și să le bagi la loc, să vezi dacă ridică. Dacă nu, ai valva de pe pernă blocată.
     
  11. Bogdannn23 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Iul 2019
    Locație:
    Braila
    Masina:
    Audi a6 c6 3.0 tdi quattro 2009
    Masina e ridicată la maxim acum. Doar că nu imi da voie să o mut e comfort/dynamic/auto.
     
  12. Tudor.chirila

    Tudor.chirila 3rd Gear Member

    Înscris:
    19 Feb 2018
    Locație:
    Galați
    Masina:
    Audi A6 C6, 3.0 TDI 240, 2010 quattro / Audi A4 B8, 2.0 TDI 143, 2010/ Audi A5 B9, 2.0 TDI 190, 2018
    Încearcă ce ți'am scris, pare valvă/bloc de valve blocat.
     
  13. Bogdannn23 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Iul 2019
    Locație:
    Braila
    Masina:
    Audi a6 c6 3.0 tdi quattro 2009
    O sa incerc de luni.
     
  14. Tudor.chirila

    Tudor.chirila 3rd Gear Member

    Înscris:
    19 Feb 2018
    Locație:
    Galați
    Masina:
    Audi A6 C6, 3.0 TDI 240, 2010 quattro / Audi A4 B8, 2.0 TDI 143, 2010/ Audi A5 B9, 2.0 TDI 190, 2018
    Neata,
    Rezolvarea problemei mele de mai sus si toata povestea, incerc sa fiu scurt. Am luat o groapa cu ceva timp in urma, foarte nasoala, masina avea 170.000 km. Din aceasta cauza, amortizorul stanga fata a inceput sa curga. Am facut un test de eficienta pe stand iar valorile erau de 11% pe fata stanga (doar perna de aer mai amortiza, impropriu spus amortiza), iar restul 3 aveau undeva la 55%.
    Am mai mers o perioada asa (la reprezentanta devizul era urmatorul: 12.000 lei perna stanga fata, brate superioare si ceva maruntisuri inca 2.800 lei, geometrie 250 lei, dar atentie, FOLOSEAU FOC pentru a scoate tija filetata din fuzeta in cazul in care nu iesea cu nu stiu ce trusa de a lor).
    In fine, am fugit de la ei, iar dupa 6.000 km de mers, perna a cedat complet. Am reusit sa scot acele tije (pinch bolturi) la un service cu o trusa (cauta pe net kl-0250-43k), a durat 9 ore pe ambele parti la mine, cost total 700 lei + 24 lei tije filetate lemforder.
    Apoi am demontat pernele in garaj, cu masina suspendata, le-am facut pachet si le-am trimis in Sofia la Smatic. Toate service-urile din Romania care reconditioneaza perne de aer le trimit ori la bulgari, ori in Ucraina. Pernele le-am trimis catre firma Smatic Bulgaria, din Bucuresti, de la sediul curierului Econt (au doar 2 sedii in Romania, in Bucuresti), iar transportul m-a costat 80.18 lei pana la adresa celor din Sofia.
    Pernele au fost testate in Bulgaria pentru a vedea ce trebuie reconditionat, si anume, amortizor stanga fata + perna de aer stanga fata. Deoarece amortizoarele trebuie sa functioneze la fel pe punte, am reconditionat si amortizorul de pe dreapta fata.
    Cost total reconditionare 2 amortizoare + 1 perna: 510 Euro (200 Euro fiecare amortizor si 150 Euro perna, dar i-am convins sa imi dea 10% reducere la amortizoare, deci 180 Euro fiecare amortizoare). Reconditionatul a durat o zi si jumatate, iar la 9 seara m-au sunat sa confirm transportul catre Romania, a doua zi pe la pranz pernele fiind in Bucuresti. Costul transportului retur a fost de 170 lei (deoarece a fost asigurat in caz de pagube) iar la conversia din leva-eur-lei am mai pierdut aproximativ 120 lei.
    Daca va intereseaza procedeul de reconditionare al amortizoarelor, se taie cu laserul (Nu autogenul), se schimba absolut tot din interior si se sudeaza inapoi cu robot in MIG-MAG, in partea inferioara a pernei (aproape de prinderea in "Y" de pe brat).
    Pana acum totul este excelent, garantia este de 1 an. Dupa operatiunea aceasta, geometrie si adaptarea suspensiei cu VCDS sunt alti pasi de urmat.

    Masina se prezinta ca in tinerete din punct de vedere al amortizarii. Un aspect important in urma discutiilor cu bulgarii: pernele trebuie sa fie cele originale, altfel nu se baga la reconditionat (nu stiu care e schema aici).

    Web: https://www.smatic.net
    Acolo gasiti numar de telefon, adresa, e-mail, gagiii vorbesc engleza, reconditioneaza perne de aer pentru toate modelele de masini.
    Daca vrei sa reconditionezi perne, trimite direct la ei, nu mai apela la intermediarii din Romaia care au un adaos imens pentru nimic, practic. Ca sa iti faci o idee, am sunat la Bucuresti, nu dau nume, iar cei de la service-ul respectiv mi-au comunicat pretul de 760 Euro doar pentru reconditionat, 100 Euro transport, iar daca ma duceam cu masina la ei, se mai adauga manopera demontat + montat perne fata suma de 900 daca tija filetata din fuzeta iesea din prima.

    P.S.:

    Nu folositi niciodata lampa cu gaz sau autogenul pe fuzeta / piese din Aluminiu. Aluminiul nu se va inrosi niciodata si chiar daca temperatura de topire e destul de mare (660grade), se deformeaza extraordinar de usor la cald. Astea sunt sfaturi din partea unui inginer naval care lucreaza cu aluminiu zilnic ;). Si nu lasati toti mecanii sa va spuna "lasa ca nu pateste nimic, e mare fuzeta, pana se topeste mai e".
     
    Ciprian.Mod, Audiquattro6, levelboy și alți 3 apreciază asta.
  15. Tudor.chirila

    Tudor.chirila 3rd Gear Member

    Înscris:
    19 Feb 2018
    Locație:
    Galați
    Masina:
    Audi A6 C6, 3.0 TDI 240, 2010 quattro / Audi A4 B8, 2.0 TDI 143, 2010/ Audi A5 B9, 2.0 TDI 190, 2018
    Salut,

    Ai schimbat acel suport din capul pernei? Am inceput sa aud troncaneala la denivelari fine, am inlocuit bucsele bratelor superioare (erau crapate), bratele de jos sunt inlocuite in primavara, bieletele antiruliu la fel + bucsele de la bara stabilizatoare. Mai raman cateva optiuni, capetele de bara (dar nu trosneste nimic la viraje), caseta sau acest suport. Din pacate nu am verificat filetul la schimbul pernelor sau al bratelor superioare, dar tind sa cred ca acel suport este de vina deoarece am o oarecare trepidatie fina la franare (discurile + placutele sunt schimbate in urma cu 700km, a fost curatata suprafata de pe fuzeta ca la carte si au si fost verificate discurile pentru a le exclude).

    Orice idee ma ajuta, astazi ma duc la RAR pentru a testa suspensia pe placile cu vibratie (vreau sa exclud si pernele, desi abia le-am reconditionat si s-au comportat exemplar, masina amortizeaza excelent).
     
  16. Tudor.chirila

    Tudor.chirila 3rd Gear Member

    Înscris:
    19 Feb 2018
    Locație:
    Galați
    Masina:
    Audi A6 C6, 3.0 TDI 240, 2010 quattro / Audi A4 B8, 2.0 TDI 143, 2010/ Audi A5 B9, 2.0 TDI 190, 2018
    Salut, dupa ce am exclus cu 4 service-uri (inclusiv RAR + reprezentanta) absolut toate articulatiile si bucsele de pe fata, au ramas "de vina" doar telescoapele din perne. Am fost in Sofia la baietii care mi-au reconditionat pernele si dupa o zi intreaga de teste in care au facut o groaza de combinatii de perne-telescoape (telescop original reconditionat + perna originala nereconditionata, telescop original reconditionat + perna dunlop, telescop original nereconditionat + perna originala, etc) au ajuns si ei la concluzia ca intr-adevar din telescoape este bataia. Totusi, au comandat o perna noua originala de la Audi (la ei este 950EUR, nu 1600EUR ca la noi pe www.stoauto.ro) si au montat-o pe masina, bataia fiind existenta in continuare. Mi-au tinut masina inca o zi acolo si nu au reusit sa ii dea de capat, fiind nevoit sa plec in RO din cauza muncii. Am primit telefon de la dansii ca fiind al 3lea caz identic (Audi A6 C6 facelift) si mi-au sugerat totusi sa inlocuiesc caseta de directie cu una care nu bate (celelalte 2 cazuri au avut bataie din bieletele de directie / caseta, n-am inteles prea bine). Voi reveni saptamana viitoare dupa ce inlocuiesc si aceste repere cu feedback.
     
  17. Tudor.chirila

    Tudor.chirila 3rd Gear Member

    Înscris:
    19 Feb 2018
    Locație:
    Galați
    Masina:
    Audi A6 C6, 3.0 TDI 240, 2010 quattro / Audi A4 B8, 2.0 TDI 143, 2010/ Audi A5 B9, 2.0 TDI 190, 2018
    Revin cu info. Am schimbat toată articulația față cu brațe Lemforder, 4 bucșe pe original la puntea față, casetă nouă oem (nu recondiționată, a costat 9624 lei), iar băieții de la reprezentanță s'au dat bătuți. Au pus până și perne noi pe față oem și tot troncăne mașina la denivelări. Cu pernele noi, face și mai nasol, adică se simte în podea. Am dus mașina și la RAR, nimic nu are joc, au testat'o pe stand 2 ore, pentru a doua oară. Astăzi a dat și o eroare care nu se mai șterge, e pe 17, instruments. Până ajung din nou la reprezentanță, are cineva vreo idee? Poate acest modul să facă astfel de probleme având în vedere că nu am martori în bord și suspensia se ridică/coboară? Deja am băgat aproape 6mii euro și mașina mea troncăne ca o căruță de Logan de pe taxi, totul pornind de la o garnitură a unei perne care nu mai ținea..

    Țin să menționez că mașina stă la nivelul bun (386mm față, 384 sau cât o fi pe spate), iar farurile se adaptează în funcție de nivel/curbă.
     
  18. zoran nicolin

    zoran nicolin 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Aug 2018
    Locație:
    ivanda, jud.Timis
    Masina:
    A6 3.0 l quattro 2007
    Care sunt etapele schimbarii suspensiei pneumatice cu arcuri normale ?
     
  19. Tudor.chirila

    Tudor.chirila 3rd Gear Member

    Înscris:
    19 Feb 2018
    Locație:
    Galați
    Masina:
    Audi A6 C6, 3.0 TDI 240, 2010 quattro / Audi A4 B8, 2.0 TDI 143, 2010/ Audi A5 B9, 2.0 TDI 190, 2018
    Citește tot topicul, sunt toate codurile pe una din pagini.
     
  20. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Ne batem capul degeaba ...
     
    TalosCosmin apreciază asta.

Distribuie pagina asta