1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Totul despre filtre - ulei/combustibil/aer/polen - OE - Hengst - Knecht - Mahle - Etc. ...

Discuție în 'Motoare si transmisii' creată de audi66, 3 Iun 2016.

  1. kimson

    kimson 2nd Gear Member

    Înscris:
    23 Sep 2014
    Locație:
    Austria
    Masina:
    A6 C6 avant 2,7 TDI (cu DPF)
    Am cumparat filtru combustibil Bosch Made in Bulgaria,dar nu de la reprezentanta, de la magazin de piese
     
  2. Iasmin90

    Iasmin90 5th Gear Member

    Înscris:
    2 Aug 2016
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A6 C6 ,2.0 TDI CAGB,2009
    Pentru toti care zic ca este facut in China,Bulgaria,Romania...etc?
    Chiar credeti ca are importanta tara unde este facuta?va spun eu ca nu,chiar deloc standardele unui concern sunt aceleasi indiferent de locatia unde se fabrica,mai ales daca este Mann,Mahle...etc si in special daca este furnizor si catre OEM-ul final,care are cerinte de calitate peste cele necesare pentru piata Aftermarket.
    Toate auditurile de produs care au loc si sunt obligati sa le faca si sa si dovedeasca acest lucru pe toate produsele care le fabrica asigura acest lucru , fara sa mai punem la socoteala si auditurile care sunt facute si de catre OEM.
    De asemenea va puteti inchipui ca daca produsele s-ar face toate in Germania/Franta/Spania nu ar mai costa 25 euro/bucata, ar costa 35-40 euro/bucata ca totusi ei au alt salar fata de "third world countries" acum aplicati acelasi lucru pe toate produsele care sunt intr-o masina,cine si-ar mai mai permite masini cand un A4 in loc de 33k euro ar fii 50-60k euro?
    Cum ar fii daca omu care isi cumpara in acest moment afla ca Q7-le lui hibrid e contruit la Bratislava?sau ca pedala de acceleratie este Made in Romania?
    Sa nu mai zicem de Bentley Bentayga,Porsche Cayenne(viitorul)??
    Intradevar ceea ce am zis eu nu se aplica daca ai "norocul" sa cumperi produse contra facute.
     
  3. Norby

    Norby 2nd Gear Member

    Înscris:
    6 Ian 2016
    Locație:
    UK
    Masina:
    Audi A6 2.0 TDI BRE 2007
    Am cumparat filtru Mahle made in Bulgaria , deci nu doar Bosh are fabrica in Bulgaria
     
  4. alanb1

    alanb1 Bronze Member

    Înscris:
    11 Noi 2016
    Locație:
    Petroșani - Hunedoara
    Masina:
    Audi A4, 1.9TDI AWX, 2001
    Pana la urma Hengst, Mahle sau Mann?
    Eram chitit pe Hengst, dar auzind ce a spus colegul @audi66 sunt cam sceptic.
     
  5. alanb1

    alanb1 Bronze Member

    Înscris:
    11 Noi 2016
    Locație:
    Petroșani - Hunedoara
    Masina:
    Audi A4, 1.9TDI AWX, 2001
    Am mers pe Mann. Inainte am avut Mahle.
     
    TonyDelaco apreciază asta.
  6. paul14

    paul14 Platinum Member

    Înscris:
    28 Dec 2015
    Locație:
    Târgu Jiu / Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B5 Avant Quattro, 2.5 TDI AKN, 2000
    Salut,

    Am comandat filtre Knecht pentru revizie si vazand destule recomandări nu am mai cautat mult despre ele. Am fost surprins sa vad ca sunt facute de Mahle.
    Sunt mai bune, mai proaste ca Mahle? Sau daca luam Mahle era acelasi lucru? Adica sa nu difere standardul de calitate.
     
  7. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Knecht = Mahle si trebuia sa stii deja asta pentru ca s-a mai mentionat asta pe forum de zeci de ori pana acum.
     
  8. paul14

    paul14 Platinum Member

    Înscris:
    28 Dec 2015
    Locație:
    Târgu Jiu / Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B5 Avant Quattro, 2.5 TDI AKN, 2000
    Am citit topicul in cauza si nu era precizat acest aspect.

    Multumesc pentru ajutor.
     
  9. cornel1970

    cornel1970 4th Gear Member

    Înscris:
    2 Dec 2011
    Locație:
    Lerida-spania / Titu , Dambovita
    Masina:
    Audi Q7, 3.0 Tdi, 2006 resoftat. cod motor BUN.
    Salutare. :hi:
    Eu unul merg numai pe Mann.
    Sincer nu am avut probleme .:anbet:
    Chiar de curand am achizitionat cele 4 filtre Mann ( aer, ulei, habitaclu cu carbon activ si motorina. )
    Poate sunt un pic exagerat dar eu la 10 mii toate filtrele mentionate mai sus:confused:.
    Sa auzim numai de bine dragi colegi.:hi:
     
  10. axand 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Oct 2013
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6 C7 Avant, CGLC, 2014
    Si eu am mers mereu pe filtrele MANN, le-am folosit la Golf V 1.9TDI, Audi A4 B8 2.0 TDI si acum pe Audi A6 C7 2.0TDI si nu am avut probleme. Mereu le schimbam la 15k km. Insa niciodata nu am verificat unde erau produse. Urmeaza sa fac revizia si chiar o sa verific de data asta.
     
  11. z1daru

    z1daru Silver Member

    Înscris:
    6 Ian 2018
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    A4 B6 - (AVF) 2004
    Eu am dat comanda zilele trecute de toate filtrele MANN, 2x si pentru un amic cu un A4, la fel ca al meu.

    Un set a venit in urmatoarele formula: 2 filtre MANN made in Germany, 2 filtre MANN made in BA (Bosnia and Herzegovina). In celalalt pachet toate filtrele au venit made in Germany.

    Pana acum pe masinile anterioare am folosit la fel, numai MANN si am fost foarte multumit de ele.
     
  12. Scorpyon

    Scorpyon Silver Member

    Înscris:
    10 Iun 2011
    Locație:
    Maramures
    Masina:
    A4 B7, 1.9 TDI
    Am folosit MANN pana acuma, daca as vrea sa schimb producatorul ce ati recomanda ? :)
    Am citit pareri bune despre Knecht = Mahle
     
  13. borsy

    borsy Audi Expert

    Înscris:
    4 Noi 2013
    Locație:
    România
    Masina:
    Audi A6 C7 avant/S-tronic/2.0 TDI ultra-140kw CNHA
    Eu am folosit și Mahle, Mann, Hengst, Knecht, toți sunt și producători OEM. Personal nu am văzut diferențe notabile între ele și mai important e să le schimbi la timp.
    Acum la ultimul schimb am folosit Knecht (cumpărate de la colegul Țucudean), filtru polen fabricat in Slovacia, filtru ulei și combustibil fabricate în Austria, cel de aer nu mai rețin (ori Slovacia, ori Austria).
    L.E
    Dar dacă ar fi să am de ales topul ar fi;

    Hengst
    Mahle/Kneckt
    Mann

    Nu mă întreba de ce. :)
     
    bmdbmw și Scorpyon apreciază asta.
  14. Ovi292

    Ovi292 2nd Gear Member

    Înscris:
    29 Apr 2014
    Locație:
    Râmnicu Vâlcea
    Masina:
    Audi a4, 1.8T, BFB, 2003
    Salutare! O sa va spun si eu in cateva randuri problema cu care m-am confruntat cu privire la filtrul de combustibil.
    Detin un A4 B6, 1.8T, 120 kw si luna trecuta i-am facut revizia. Am pus toate filtrele Mann. Dupa vreo doua zile a inceput pompa de benzina sa bazaie. Am verificat furtune, supape, etc., se auzea un bazait si in dreptul filtrului de combustibil nou schimbat. Am zis, hai sa pun altul poate e filtrul defect, am pus altul tot Mann (mare greseala) dupa 2 zile de la al 2-lea schimb de filtru din nou acelasi bazait, pronuntat la prima cheie dimineata apoi nu mai facea decat foarte, foarte rar.
    Am luat un stetoscop, pentru ca ma stresa maxim zgomotul si am inceput sa ascult sa vad exact ce se aude pompa sau filtrul. Bazaitul se auzea in filtru.
    Am fost pe la mecanici si toti au zis - schimba pompa ca e pe duca chiar daca le-am explicat: domne am pus stetoscopul iar bazaitul se aude din filtru dar ei - nu are domne cum esti la al 2-lea filtru si Mann e firma. Zic eu, ok, cum spuneti voi.
    Am zis hai sa mai incerc un alt filtru, am pus Mahle si totul e ok, nu se mai aude nimic. Deci in concluzie: MANN PENTRU MINE NU MAI EXISTA..
     
    Ultima editare: 6 Iun 2018
    lowlife apreciază asta.
  15. Chriss_Deejay

    Chriss_Deejay Silver Member

    Înscris:
    27 Ian 2013
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    Audi A4, B6, 1.8T AVJ
    Hello all,

    Nu stiu daca este locul potrivit pentru aceasta intrebare dar ... voi mai gasiti filtre (ulei/aer/combustibil/polen) marca Hengst ?
    De doua saptamani vreau sa comand si nu gasesc nicaieri. De asemenea, nici guagal nu stie nimic.. :(

    Regards!
     
  16. alanb1

    alanb1 Bronze Member

    Înscris:
    11 Noi 2016
    Locație:
    Petroșani - Hunedoara
    Masina:
    Audi A4, 1.9TDI AWX, 2001
    Nici eu nu am gasit. Am luat Purflux.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  17. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Pentru ca unele magazine/lanturi de piese au contracte doar cu anumiti producatori/furnizori, unii care ii poarta prin excursii si alte alea.
    Mai cauta, o sa gasesti.
     
    Ultima editare: 6 Sep 2018
    Chriss_Deejay apreciază asta.
  18. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Exista filtre Hengst la vanzare dar nu ati cautat voi unde trebuie. :) Cand voi comandati pe mizeria aia de magazin numit e-piesa sau autokarma e normal sa nu gasiti. Orice magazin de piese serios are contracte cu toti mari furnizori de piese nu doar exclusivitati cu un singur furnizor, maxim 2 furnizori.
     
    Chriss_Deejay apreciază asta.
  19. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Eu de pe ePiesa iau filtre Hengst de foarte mult timp.
    Nu tine de contracte, tine de cat de greu se gasesc anumite brand-uri de filtre pentru anumite motorizari, mai ales pentru cele sub 2005.
    De exemplu pentru 1.9 TDI si 3.0 TDI gasesti pe toate drumurile brand-uri de filtre care nici macar nu imi treceau prin cap. In schimb pentru 1.6 si 2.0 benzina, situatia se schimba.
    Toti producatorii fabrica conform cererii.
     
  20. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Elementele filtrante difera din punct de vedere al calitatii

    Filtrul de ulei

    Testele, prezentate mai jos, facute filtrelor de ulei sunt destul de realiste si corecte.




    Pe scurt, hartia filtranta difera din punct de vedere al calitatii de la un produs original (sa zicem ca producatorul ar fi MANN pentru produsul original) versus un filtru aftermarket (sa presupunem pentru aceasta discutie ca este vorba tot despre MANN).
    Hartia filtranta are doua elemente caracteristice
    1. Desenul hartiei ce defineste suprafata filtranta si felul in care se va dispune mizeria in filtru
    2. Calitatea hartiei ce defineste densitatea porilor de filtrare si diametrul acestora.

    Diametrul porilor de filtrare va caracteriza capacitatea de filtrare a elementului filtrant adica dimensiunea minima a particulelor ce pot fi retinute in filtru ( se masoara in microni iar ultimele standarde de calitate sunt foarte restrictive fiind de sub 10 microni ) . Cu cat diametrul porilor de filtrare este mai mic cu atat rezulta o filtrare mai calitativa in schimb scade cantitatea de ulei filtrat, lucru compensat de cresterea densitatii porilor de filtrare dar si aria de filtrare mai mare.
    Densitatea porilor de filtrare si suprafata de filtrare, cu cat sunt mai mari cu atat filtrul de ulei poate filtra o cantitate mai mare de ulei,

    Exista sisteme de filrare a uleiului care fie contin element filtrant fie cartus de filtrare.
    1. Sistemele de filtrare a uleiului la care se schimba doar elementul filntrat contin in carcasa atat valva anti-retur cat si valva de bypass.
    2. Sistemele de filtrare a uleiului la care se schimba cartusul de filtrare, contin in acest cartus atat valva anti retur cat si valva de bypass (valva de bypass poate sa fie totusi o exceptie in unele cazuri).

    Valva anti retur previne golirea filtrului de ulei dupa ce motorul a pornit si mentine in filtrul de ulei o cantitate importanta de ulei.

    Valva de bypass - previne distrugerea elementului filtrat si uzura motorului prin lipsa de flux de ulei. Practic sunt conditii in care necesarul de ulei al motorului depaseste capacitatea de filtrare a filtrului de ulei iar aceasta valva de bypass determina eliberarea in circuitul de ungere a uleiului nefiltrat ( pe principiul mai bine ulei nefiltrat decat deloc )
    1 Calitatea elementrului filtrant si cantitatea de mizerie fixata in acesta modifica gradul de deschidere al valvei de bypass in anumite conditii - pe scurt cu cat filtrul este de mai slaba calitate si este mai incarcat cu atat valva de bypass se va deschide mai des si in procent mai mare in anumite conditii ( temperaturi foarte scazute cand uleiul este vascos ) sau turatii foarte mari cand necesarul de ulei pentru motor este mare.
    2. Vascozitatea uleiului - daca tu ai un 1.6 MPI sau un 1.8 Turbo sau un 2.0 Turbo si pui ulei 10w60 sau 20w60 ca sa nu iti mai consume ulei sau pentru ca asa ai auzit tu ca este bine, stai linistit, valva de bypass lucreaza pentru tine mai ales la temperaturi scazute cand uleiul este foarte vascos si pentru a nu rupe hartia filtrului de ulei, valva de bypass lucreaza excesiv. Deci pe langa faptul ca acel 10w60 nu contine neaparat ceea ce motorul tau are nevoie pentru ungere, se utilizeaza si o cantitate ridicata de ulei nefiltrat in motor pentru ca este depasita capacitatea de filtrare.

    Intervalul Long Life de schimbare a uleiului si filtrelor ..... practic pentru filtrul de ulei temperaturile foarte mari de lucru determina o degradare intr-o anumita masura a hartiei filtrante si cu cat este folosit mai mult un filtru de ulei ( cu cat mai multe ore de lucru/ km ) cu atat aceasta se incarca mai mult si cantitatea de ulei pe care o poate filtra scade.
    De exemplu : O masina destul de neglijata din punct de vedere al consumabilelor folosite si al intervalului de schimb al acestora o sa aiba depuneri in diferite grade in motor si un ulei in stare de descompunere. Elementul filtrant este foarte incarcat, uleiul nu prea mai are cum sa fie curatat iar acel ulei circula prin valva de bypass mai mult decat prin filtrul de ulei saturat de mizerie. In acest context abrazivitatea uleiului este foarte foarte mare.
    Daca vei folosi in acest context un aditiv de spalare motor, poti mobiliza cantitati si mai mari de mizerie din motor care nu au unde sa se aseze si colmateaza si mai tare filtrul de ulei, circuland astfel liber prin valva de bypass o cantitate mare de ulei cu abrazivitate foarte mari si poti strica motorul. In situatia in care esti un pasionat al acelei masini si vei folosi un ulei bun, modern, bogat in detergenti intr-o astfel de masina, vei incarca foarte repede uleiul intr-un timp foarte scurt si vei risca sa strici motorul nu pentru ca uleiul a fost prost ci pentru ca uleiul nu a mai putut sa fie filtrat.
    Asa ca in cazul masinilor aduse din Germania ce au vazut revizii la 30.000 km, nu este suficient sa ii arunci un ulei bun sau un filtru bun de ulei ca totul sa fie bine. Este nevoie de mai multa atentie si de mai multa grija pentru ca un ulei foarte bun fara un filtru capabil sa il prelucreze poate sa produca mai multe daune decat un ulei mediocru prin capacitatea mai buna de curacare.

    Filtrul de aer

    Cu cat tehnica avanseaza VAG ne tot promite intervale din ce in ce mai mari la care se schimba filtrul de aer. In cazul meu la 1.4 TFSI am recomandare sa schimb filtrul de aer la 90.000 km. Enorm..... Poate daca as sta in Germania si as merge doar in extern ar fi posibil acest interval, dar in Romania nu.
    Cu cat infrastructura unei tari, dpdv al drumurilor este mai slaba cu atat viteza medie pe care o poate atinge o masina pe parcursul unei revizii scade. Cu cat orasele sunt mai poluate si mai putin curatate ( de praf, mizerie samd ) cu atat filtrul de aer lucreaza mai mult . Saturarea hartiei filtrante determina o scadere a fluxului de aer ce trece prin filtru.
    Practic fie ca este vorba de original sau aftermarket de calitate, filtrele de aer isi fac treaba bine in Romania.
    Totusi cu cat hartia filtranta este mai buna sau mai curata cu atat motorul respira mai usor lucru ce poate afecta performanta mai mult sau mai putin in functie de motorizare si modificari de putere.
    Filtrele aftermarket K&N nu stiu cat de bine filtreaza, dar cel putin din cate am vazut in unele anlize de ulei uzat din alte tari, nu chiar la fel de bine ca cele originale din hartie iar daca motorul nu are 100-200 cp in plus fata de puterea stock, acestea nu isi au rostul fiind mai mult vorba despre efectul placebo decat despre o crestere de putere reala.

    Filtrul de motorina

    Este din punctul meu de vedere cheia fiabilitatii sistemului de injectie pentru un motor diesel alaturi carburantul de calitate. La fel ca in cazul filtrului de ulei, conteaza foarte mult desenul hartiei filtrului de motorina dar si calitatea filtrului de motorina.
    Daca in cazul uleiului, in bidon ai ulei pur, curat curat iar contaminarea se produce in timp ce motorul lucreaza, in cazul filtrului de motorina contaminarea vine din statiile de alimentare cu combustibil si din felul in care rezervoarele de motorina sunt sau nu sunt curatate. De aceea va recomand sa apelati la statiile mari de alimentare cu combustibil, ce detin si rezervoare de carburant de rezerva in asa fel incat pe masura ce un rezervor se curata, altul lucreaza versus statiile mici de alimentare cu combustibil unde rezervoarele de carburant sunt mai putine si curatate mai dificil si mai rar.
    Filtrul de motorina ideal este cel original, pentru ca are cele mai inalte standarde de filtrare din punct de vedere al elementului filtrant. Acum, ca exista si alte alternative aftermarket ... este posibil dar totusi eu nu as putea sa recomand decat originalul in acest caz. Exista si exceptii, unde am vazut Purflux Made in China cu un control al calitatii destul de slab cel putin pentru carcasa metalica a cartusului filtrant ... dar in general eu va recomand sa folositi doar filtre originale de carburant.

    Filtrul de benzina

    La fel ca in cazul filtrului de Motorina, doar original mai ales pentru sistemele de injectie cu injectie directa.

    Experienta mea cu filtrele se bazeaza pe MANN, MAHLE, Hengst si Bosch.
    Nivelul de calitate al filtrelor de aer Hengst mi s-a parut vizibil cel mai bun. De la felul in care sunt gandite prinderile filtrului de aer conic din hartie, la elementele de etansare care sunt mult mai bine gandite cel putin pentru motorul meu de 1.4 TFSI. Din punct d evedere al filtrului de ulei, am folosit MANN si am vazut ca supapa anti retur cedeaza dupa 4-5.000 km si 150 ore de lucru, in sensul ca filtrul de ulei ramane GOL. Cu varianta de original Audi/VW fabricat tot de MANN aceasta problema nu exista. Si nu am folosit un singur filtru ci mai multe si asa am ajuns la MAHLE care a fost bun din acest punct de vedere la fel si Hengst.
     
    z1daru, mirceacml și paul14 apreciază asta.

Distribuie pagina asta