1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Totul despre Filtrul de Particule - DPF - curatare - inlocuire

Discuție în 'Motoare si transmisii' creată de BlackW0lf, 6 Oct 2007.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. mario vrs Silver Member

    Înscris:
    24 Noi 2010
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    audi a4 b7,2006,2.0 tdi BPW multitronic(HHF)
    Cred ca trebuia montat in locul DPF-ului. Temperatura e mult mai mare acolo.
     
  2. danutzzz

    danutzzz 3rd Gear Member

    Înscris:
    29 Iun 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi a4 2.0 TDI 2006
    Au zis ca nu merge in locu la DPF ca are o sonda care masoara temperatura la gaze,e adevarat cu esapament murdar cum au zis ei?
     
  3. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Personal, eu unu' nu cred...
    Dacă era ceva de aruncat afară, se întâmpla imediat, după câteva "coxari" și gata era.
    Fumul e fum, zgura sau emisiile solide sunt altceva.
    Eu am mai auzit varianta aceasta de explicație și în acele cazuri cel puțin, era ca un "save by the bell" pentru "meseriaș". Cat sa te vadă plecat de la el. Pe urma? S-o vedea...
    Nu știu exact cum e la tine, dar dacă nu reușești s-o rezolvi din gestiunea injecției, (poate) a consumului de ulei, etc., cred ca mai bine trebuie sa te înveți cu acel fum.
    Sper din tot sufletul sa ma înșel...
    Baftă.
     
  4. danutzzz

    danutzzz 3rd Gear Member

    Înscris:
    29 Iun 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi a4 2.0 TDI 2006
    Fumul la masina a aprut atunci cand a fost schimbat softu pt DPF off si scoaterea lui fizica...injectoarele sunt perfecte, turbina noua mai am garantie la ea,egr nou de max 5 mi, ulei castrol edge 5w-40 schimbat de 1 saptaman..
    Am mers cu dpf off si fara catalizator 30 mi km,intradevar cand am schimbat egr galeria de acmisie avea un strat gros de funigine si nu am curatat,azi am schimbat si statia peco, de 2 ani am bagat numai Petrom din auzite de azi o sa bag efix de la rompetrol sa vad daca mai fumega...sa fie ceva din soft? Masina este automata..daca merg cu ea pe drive la ture joase scoate fumul, daca merg cu ea pe manual schimb la 3 mi dabea daca se observa fumu asta doar primele trepte dupa care daca schimb si in 4 mi numai da gram...iar fumul apare dupa ce am oprit motoru si l pornesc iar...Ulei consuma max 100 ml la 10 mi
     
  5. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Eu nu am zis ca ai avea ceva probleme la injectoare, dar diesel-ul știi cum e.
    Eu am filtru, motorul merge super bine, zici ca merge cu apa, dar dacă i-as scoate filtrul, fii convins ca scoate serios fum.
    Zgura, acele depuneri, slabe șanse să se curețe doar prin mers, ca doar în mers s-au format. Cu motorul turat? Pai cât ar trebui sa-l turezi, cât timp? Asta tine doar în cazuri când problema viitoare e în faza incipientă. Turația e benefica filtrului mai mult, în rest, dat jos ce trebuie și curatat manual.
    Uleiul poate sa fie cât de bun, atât de bun ca...îl mai papă, ce sa- i faci? Dacă începe să se dea la el, asta e, mai scoate fum, de obicei albastrui.
    Dacă e negru e de la motorina nearsă, deci...
    Stai linistit, dacă e sa scoata, scoate și la turatii mari, doar ca e aruncat afară mai repede. Da, asta dacă rămâne constanta emisia. Sunt cazuri și cazuri.
    Eu am schimbat admisiile și am curatat tot ce s-a putut.
    Acum stau și mă gândesc, că la cât a costat toată operațiunea, dacă mă lasă filtrul de particole,...îl schimb. CLAR. Nici eu nu suport fumul, sa vad bara neagra după vreo cursa, sa las în urma "coadă ".
    Cum nici evacuarile sport nu-mi sunt la inima, chiar nu vreau sa arat ca în " The Jetsons". :)
    Acum ce sa zic? Dacă iei în considerare și faza cu autocuratatul, mai mergi cu ea o perioada și o sa tragi singur concluziile și ce trebuie făcut.
     
    Ultima editare: 4 Aug 2013
  6. danutzzz

    danutzzz 3rd Gear Member

    Înscris:
    29 Iun 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi a4 2.0 TDI 2006
    Sal...dupa doar 30 km parcursi sa afumat bara...numai stiu ce sa i fac, e posibil sa fie si din cauza ca am distributia putin dereglata? E la 0.5 sau 0.05 nu stiu exact cum arata dar una din alea este sigur...mai ma gandeam ca atunci cand a umblat la soft sa fi dereglat ceva si sa bage mai multa motorina?Cand pornesc masina scoate un nor de fum dupa care timp de cateva secunde scoate fum dar foarte putin...
     
    Ultima editare: 5 Aug 2013
  7. mario vrs Silver Member

    Înscris:
    24 Noi 2010
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    audi a4 b7,2006,2.0 tdi BPW multitronic(HHF)
    N-ai treaba cu distributia. Fumul e de la DPF lipsa. Exact asa facea si la mine fara filtru. Cand il spargi si vezi vata aia cu ceramica,iti dai seama unde se opreste fumul.
     
  8. danutzzz

    danutzzz 3rd Gear Member

    Înscris:
    29 Iun 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi a4 2.0 TDI 2006
    Mario ieri am fost cu ea la verificat si totul este perfect inclusiv softu...Asa a zis si mecanicu ca atata timp cat a venit cu dpf din fabrica iar acum e dpf si scos o sa fumege mereu...ma gandeam ca rezolv cu catalizatorul univers (bosal) dar vad ca nu face fata...zilele astea ii montez unu original sh sa vad daca e mai bun ca asta al meu,daca nu o sa trebuieasca sa ma obisnuiesc cu fumul...
     
  9. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Catalizatorul, cu senzorii lui, mai îmbunătățește randamentul motorului. Atât cât se poate. Dacă totuși e sa iese fum, catalizatorul nu prea poate sa-l oprească. Anumite reacții chimice rezolva el, dar fumul...nu cred.
    În fine, poate găsești o varianta acceptabilă.
     
  10. mario vrs Silver Member

    Înscris:
    24 Noi 2010
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    audi a4 b7,2006,2.0 tdi BPW multitronic(HHF)
    Pai,la alea fara dpf de ce nu iese fum?
     
  11. danutzzz

    danutzzz 3rd Gear Member

    Înscris:
    29 Iun 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi a4 2.0 TDI 2006
    La asta m am gandit si eu mario...de ce la cele fara dpf nu iese fum? Catalizatoru care l am pus nu e conectat la nimic...e sudat la jumatatea esapamentului...mi a zis un prieten sa i pun unu original ca opreste mai mult fumu decat asta universal o sa mai incerc si asta sa vad daca merge, daca nu merge o sa ramana asa atata timp cat motoru merge (150 euro costa catalizatorul original sh)credeti ca o sa rezolv ceva fata de asta montat?
     
  12. mario vrs Silver Member

    Înscris:
    24 Noi 2010
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    audi a4 b7,2006,2.0 tdi BPW multitronic(HHF)
    Eu zic sa-l montezi in locul dpf-ului. Temperatura e mult mai mare acolo si cred ca are loc o reactie,ceva.
     
  13. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Răspunsul sunt convins ca-l știi și tu foarte bine... :)
    Sunt cazuri fericite, motoare mai noi, injectoare (inca) în parametri.
    Acum sa fim serioși, când am spus ca un motor scoate fum nu m-am referit la unul cu aburi/cărbuni.
    Orice motor scoate fum, e normal. Ca scoate mai mult, sunt o mulțime de motive. Ca filtrul de particole face un astfel de motor sa fie ca unul mai ceva ca pe benzină, e foarte bine. Totuși, un motor obosit înfundă și filtrul mult mai repede.
    (Ups, mesajul de dinainte a fost șters (ca de ce unele motoare fără filtru nu scot fum) . Înseamnă că și ce am scris acum nu mai e actualitate :) )
     
    Ultima editare: 7 Aug 2013
  14. danutzzz

    danutzzz 3rd Gear Member

    Înscris:
    29 Iun 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi a4 2.0 TDI 2006
    Cica nu merge montat in locu la DPF pentru ca mai are o sonda sau ceva de genu care inca mai citeste temperatura. Nu cred ca merge sa renunt la ea. O sa cumpar unu original si il montez in locul la asta universal. Daca am noroc sa scap asa e bine, daca nu raman cu fumu dupa mine. Dar fumu il scoate doar la plecari de pe loc si la ture foarte mici, daca o dau pe S scoate putin la prima talpa iar dupa nu mai scoate de loc pana opresc motoru si il pornesc iar.
     
    Ultima editare de un moderator: 8 Aug 2013
  15. costelzb 2nd Gear Member

    Înscris:
    25 Iun 2010
    Locație:
    Panciu
    Masina:
    audi a4, 2.0 TDI multitronic, 2011
    danutzzz, si eu am scos DPF-ul la masina mea dar nu scoate mai mult fum decat inainte. Si spun asta dupa 1 an de zile in care am facut vreo 50k si nu am avut niciodata bara cu urme vizibile de funingine. Incearca sa pui softul original (cel cu DPF) chiar daca ai scos fizic filtrele si vezi ce se intampla…mie de exemplu mi-au umblat si la parametri debitmetrului si ma gandesc sa nu-ti fi schimbat mai mult decat trebuie limitele senzorilor.

    Spune-mi te rog daca la tine mirosul gazelor de evacuare s-a schimbat dupa ce ai montat acel catalizator universal, ptr ca la mine miroase groaznic.
     
  16. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Interesant...
    Eu din ce vad la mine, as putea sa jur ca dacă ai filtru nu "fumega" deloc.
    Am țevile curate pe interior mai ceva ca la o benzinara.
    Adică mă încredeam în 2 variante, ori fără fum, ori filtru infundat.
    Deci, din experiența ta ("nu scoate mai mult fum DECÂT INAINTE"), motorul poate "fumega" si cu filtrul instalat...
     
  17. costelzb 2nd Gear Member

    Înscris:
    25 Iun 2010
    Locație:
    Panciu
    Masina:
    audi a4, 2.0 TDI multitronic, 2011
    Daca compar tevile, da, este asa cum spui tu.

    Da, imi scotea fum negru (bineinteles ca in limite normale) si cu filtrul instalat, a scos fum 100k inainte sa mi se infunde filtrul. Si nu am vazut semnul de filtru infundat pana in ultima lui zi.
    Iar filtrul mi s-a infundat din cauza uleiului gresit, nu din cauza fumului.
     
    Ultima editare: 15 Aug 2013
  18. sunnyboy 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Noi 2012
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 2.0 tdi quattro 2010 CAHA
    O masina fara filtru de particule din fabrica va scoate mereu fum, mai mult sau mai putin.
    Daca eliminati fizic filtru si nu puneti in locul lui un catalizator, masina va scoate mult fum. Acel catalizator trebuie pus in locul dpf'ului.
    Nu recomand regeneri fortate sau curatarea filtrului prin demontatea lui, aceste metode doar amana momentul cand filtru va ceda.
     
  19. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Dacă ai un stil de mers "neadecvat", da, mai devreme sau mai târziu filtrul tot cade.
    Eram odată la reprezentanta și desi programul lor spunea ca nu e necesara o regenerare, mai mai sa facem una. Asta mai mult, așa cum am tot spus, pentru ca nu știu și nu am simțit sa facă vreodată mașină vreo regenerare.
    Imi tot ziceam, "dacă nu o face din vreo cauză?"
    În final nu am mai făcut.
    Am mai auzit una...
    Ca filtrul nu suporta decât vreo 3 regenerari forțate...
    Cei de la reprezentanta au spus ca nu e adevărat, ca dacă e făcuta corect și când trebuie, merge foarte bine de mult mai multe ori.
    Deci, despre cât de nocivă e o regenerare forțată, tot nu sunt pe deplin lămurit.
    Oricine aude de "forțată" se gândește, normal, la ceva ce scurtează "viata", dar poate nu o fi chiar așa,...măcar in problema asta. :)
     
  20. danutzzz

    danutzzz 3rd Gear Member

    Înscris:
    29 Iun 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi a4 2.0 TDI 2006
    sal...am montat in locul catalizatorului universal unu de audi a4 2.0 tdi BLB,rezultatu mult mai putin fum negru si miros de gaze placut...Nu sa rezolvat 100% cu fumul dar in proportie de 70-80% sa rezolvat,fata de ce aveam inainte e diferenta mare...Ma gandeam daca fumul negru in urma DPF OFF,si scoterea fizica a filtrului sa vina si din cauza ca am distributia la 0.05 grade...Mecanicul a zis ca e prea mica diferenta ca sa fie din asta cauza...Sau inca o chestie la care m am gandit..cand pun testaru arata ca e ok debitmetru la relanti...dar ma gandesc in mers sa nu mai fie la fel de "ok" si din cauza asta fum negru...In rest toate sunt perfecte...Injectoare pe 0,turbina noua,egr nou...Masina are 190 mi...Sau poate sa fie murdar pe la intercooler?nu am umblat niciodata la el...
     
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta