1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Transmisia Quattro - Cardan si Diferential la Audi A4 B6 - montare ulterioara - mentenanta

Discuție în 'Audi A4 B6 (2001 – 2005)' creată de dny10, 24 Ian 2013.

  1. dny10

    dny10 5th Gear Member

    Înscris:
    12 Dec 2012
    Locație:
    dej
    Masina:
    audi a4 b6 131hp 2001 AWX
    Detin un A4 B6 diesel si as vrea sa ii montez sistem Quattro.
    Am o nelamurie in ceea ce priveste cutia de viteze de quattro, si anume daca potriveste cutia de pe un motor 2.5 quattro pe motor 1.9 tdi AWX atat din punct de vedere mecanic cat si electric (daca are ceva senzori, mufe in plus fata de cutia normala).
    Sau daca stie cineva diferente la rapoarte sau pinioane de la cutia de 1.9 TDI fata de cea 2.5 TDI.
     
    Ultima editare de un moderator: 24 Ian 2013
  2. Flow

    Flow 4th Gear Member

    Înscris:
    11 Oct 2007
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    MTM RS6 4G 4.0 TFSI V8 2016
    Sunt destul de convins ca o sa renunti destul de repede cand o sa realizezi exact ce presupune acest proces.
    Cutie de viteze 6 trepte
    Cardan
    Diferential spate
    Planetare spate
    Fuzete spate
    Suspensie spate
    Alte planetare fata in caz ca ale tale nu sunt la fel cu cele 4x4 (mai sunt cazuri cand sunt la fel)
    Alt calculator ABS ESP de pe 4x4 1.9 tdi care sa stie ca tu ai 4 roti motrice nu 2 ca inainte.
    Alt rezervor de 4x4 in care sa aiba loc sa intre diferentialul spate.
    Modificat traseu evacuare.
    Senzorii si mufele sunt ultima dintre problemele tale, doar cele enumerate de mine mai sus cu manopera aferenta depasesc de multe ori valoarea masinii.
    Diferenta de rapoarte nu i chiar atat de importanta atata timp cat pui cutia si diferentialul spate cu acelasi raport.
     
  3. dny10

    dny10 5th Gear Member

    Înscris:
    12 Dec 2012
    Locație:
    dej
    Masina:
    audi a4 b6 131hp 2001 AWX
    Pai o cutie quattro e 500 Euro si diferentialul spate cu tot e 300 Euro. Raman doar cardan, rezervor si planetare fata daca nu se potrivesc celelalte sa ziceam un 200- 300 Euro asta depinde daca gasesti o masina donatoare cred ca le scoti pe toate la un 800 Euro. Deci senzori si mufele cred ca sunt o grija destul de mare pentru ca vreau sa stiu daca merita sa ma apuc de acest proiect si in ce consta. Multumesc
     
    Ultima editare de un moderator: 24 Ian 2013
  4. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Tu ai un AWX din cate se vede,iti doresti sa treci la AVF.

    Proiectul este interesant ca expierenta de montat un quattro,daca pui in balanta doar costurile pentru ca nu iti poti permiteca pret sau stiu eu ce motiv ,nu se merita.
    Sigur o sa apara niste lucruri de rezolvat insa ca expierenta mi se pare super.
    Succes daca te apuci.
     
    Ultima editare: 26 Ian 2013
  5. dny10

    dny10 5th Gear Member

    Înscris:
    12 Dec 2012
    Locație:
    dej
    Masina:
    audi a4 b6 131hp 2001 AWX
    Da, ai dreptate, doar ca pe B6 sunt rare sistemele quattro pe motor de 1.9 tdi. Ceea ce as vrea eu sa aflu e daca se potriveste cutia de pe motorul de 2.5tdi quattro pe motorul meu si daca difera cu ceva raportul dintre cutia de pe 1.9 quattro cu cea de pe 2.5 quattro.
    Daca nu difera si se potriveste gasesti mai repede un sistem quattro de 2.5 fata de pe un motor 1.9, daca ma intelegi ce vreau sa zic.
     
    Ultima editare de un moderator: 26 Ian 2013
  6. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Sunt rare prin dezmembrari vrei sa spui , chiar avem un moderator cu AVF 1.9 tdi quattro ;nu sunt asa rare dar lumea este sensibila la 1 l in plus sau in minus de motorina :)

    Intuitia imi spune ca nu are aceleasi rapoarte ,la ce a spui Flow mai adauga o volanta + kit de ambreiaj.
     
  7. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    Cutia de A4 B6 2,5tdi Quattro se potriveste pe 1,9tdi Quattro,e p&p,am vrut eu sa fac aceasta modificare,dar m-am lasat pagubas(deocamdata :) ) .Rapoartele nu sunt aceleasi,nu stiu exact diferenta in treptele 4 si 5,dar a 6-a e mai lunga cu cca 400rpm(ca exemplu cu 1,9tdi ai la 200km/h 4000rpm,cu 2,5tdi ai 3600rpm).

    Faza e,ca daca nu ai 1,9tdi-ul modificat,cutia lunga va fi un dezavantaj la acceleratie.


    1,9tdi quattro chiar sunt destul de rare;si da,lumea e f sensibila cand vine vb de 1l combustibil in plus :)

    Trebuie si volanta,ambreiaj si posibil electromotor.
     
  8. dny10

    dny10 5th Gear Member

    Înscris:
    12 Dec 2012
    Locație:
    dej
    Masina:
    audi a4 b6 131hp 2001 AWX
    ce ai vrut sa zici ca e p&p?si are ceva mufe in plus sau senzori sistemul quattro ?am inteles ca trebuie sa schimb si calculatoru ABS parca.
    b6 care are quattro are ceva ranforsari in plus la caroserie sau nu?
    si sa ziceam ca se face schimbarea...dar apoi trebuie modificate si actele masinii si apoi mers la RAR parca sau nu ?
     
    Ultima editare: 26 Ian 2013
  9. danny_dny

    danny_dny 6th Gear Member

    Înscris:
    27 Mai 2012
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A4 B6 Avant 1.9 TDi AVF 2004 + A4 b8.5 2.0 Tdi cglc -pcg 2013 s-line
    p&p inseamna ca e Plug & play, adica se "pupa perfect"!
    Din informatiile pe care le am eu, calculatoarele de ABS SI ESP se recodeaza nu se schimba!

    Dupa cum discutam si pe privat, si eu am fost interesat de aceasta schimbare, am ajuns la concluzia ca nu merita!

    Mai bine vinzi masina, si cumperi una cu tractiune integrala, si daca tot schimbi masina, o sa sti si ce dotari sa mai cauti! SAU, cumperi o masina din Anglia, pentru transplant de PICIOARE, iar inima si hainele le vinzi ca piese de schimb! In cazul asta poti iesi chiar in avantaj! pentru manopera, te pot indruma eu in cluj unde sa faci transplantul!

    "Succesuri" iti doresc daca te apuci de treaba! Vezi ca este pe forum cineva care vinde sistemul quattro cu 600-700 euro!
     
  10. dny10

    dny10 5th Gear Member

    Înscris:
    12 Dec 2012
    Locație:
    dej
    Masina:
    audi a4 b6 131hp 2001 AWX
    de ce zici ca nu merita pentru ca piesele costa 700e(in caz fericit sa zicem)?
    montarea pieselor as face-o eu acasa cred ca o sa ma descurc.
    sincer as vinde masina dar eu am cumparat-o cu 6000e acuma 2 luni si am schimbat distributie(cu pompa de apa si toate rolele) ulei,toate filtrele si cablurile de la frana de mana,antigel...toate mau costat 400e.
    deci sa o pot da cu 6200 ar fi ok,dar nu cred asta...
    sa imi iau una cu sistem quattro nu am gasit sub 7500e si daca as monta eu sistemul pe a mea nu cred ca ar fi mai mult de 1000e tot(manopera sa o fac eu)

    daca cunosti persoana care vinde sistemul lasa-mi id de mess sau ceva sa il contactez te rog
    si multumesc pentru sfaturi !
     
    Ultima editare: 27 Ian 2013
  11. Flow

    Flow 4th Gear Member

    Înscris:
    11 Oct 2007
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    MTM RS6 4G 4.0 TFSI V8 2016
    In cel mai fericit caz vei gasi toate piesele la minim 2000 euro.
    Sunt convins ca nu sti ce implica, si la fel de convins sunt ca nu vei putea face asta acasa tu.
    Poate n ai citit lista de mai sus care ti am facut o cam cu ce ai avea nevoie(si este doar versiunea scurta), sau poate iti doresti atat de mult incat vezi numai ce iti convine.
    Sti sa sudezi? Poti sa faci o noua evacuare la tine acasa?
    Sti sa masori un raport in diferential? sa nu te trezesti cand e gata totul ca ceva explodeaza pe acolo?

    Spor la treaba
     
  12. dny10

    dny10 5th Gear Member

    Înscris:
    12 Dec 2012
    Locație:
    dej
    Masina:
    audi a4 b6 131hp 2001 AWX
    Pai la ce sa masor raportul daca iau piesele de pe o masina pe care au fost montate toate chiar si evacuarea. Daca pe acea masina au mers si nu au explodat atunci la mine de ce as avea probleme ?
    Eu am deschis acest topic pentru a sti de la inceput de ce probeme ma voi lovi la acest proiect (sau poate le va fi util altora)
    Despre pret nu stiu sigur foarte multe detalii intradevar dar o sa ma mai documentez.
    Despre piese din ce m-am documentat am aflat urmatoarele:
    - cutie de viteze quattro 500 Euro
    - diferential spate Planetare spate Fuzete spate Suspensie spate (asta cred ca e buna vechea) = 300 Euro (am gasit tot ansamblul spate la acest pret)
    - calculatorul ABS si ESP am inteles ca nu trebuie schimbat caci se reprogrameaza
    - cardanul rezervor si evacuarea nu m-am documentat la ce pret sunt.
     
    Ultima editare de un moderator: 27 Ian 2013
  13. danny_dny

    danny_dny 6th Gear Member

    Înscris:
    27 Mai 2012
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A4 B6 Avant 1.9 TDi AVF 2004 + A4 b8.5 2.0 Tdi cglc -pcg 2013 s-line
  14. dny10

    dny10 5th Gear Member

    Înscris:
    12 Dec 2012
    Locație:
    dej
    Masina:
    audi a4 b6 131hp 2001 AWX
    din ce am vazut trebuie schimbate ceva suporturi de prindere (taiate si sudate pe caroserie) ceea ce nu imi convine .
    o sa vad daca intalnesc pe cineva care are acest sistem sa ma uit la acei suporti desi cred ca o sa renunt la proiect.
    multumesc oricum tuturor pentru ajutor si explicatii.
     
  15. Flow

    Flow 4th Gear Member

    Înscris:
    11 Oct 2007
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    MTM RS6 4G 4.0 TFSI V8 2016
    Ce ti am spus mai sus nu a fost in incercarea de a te descurja, eu am incercat de cateva ori acest proces si de cateva ori chiar l am facut, nu la b6, la b5 plus altele.
    Am avut doua bucati de care sa ma folosesc, una fata una 4x4 si tot n a fost ok http://www.clubaudi.ro/alte-modificari/1989-proiect-a4-1-8t-quattro.html
    In plus o sa vezi ce implica cu adevarat numai cand te apuci, sau mai corect spus cand este gata.
    Cand spun ca pretul acestei modificari poate depasi valoarea masinii nu vorbesc din carti, daca vrei 4x4 vinde o si ia alta, e cea mai ieftina solutie, daca vrei sa iesi mai ieftin.
    Daca vrei tu sa ai un 4x4 facut cu manuta ta, e alta poveste, insa costa mult mai mult.
    Oamenii care pun 4x4 pe masina pun din alte ratiuni, nu economice, de fel pentru ca o singura punte motoare nu mai face fata tractiunii.
     
  16. dny10

    dny10 5th Gear Member

    Înscris:
    12 Dec 2012
    Locație:
    dej
    Masina:
    audi a4 b6 131hp 2001 AWX
    flow din cate am citit pe alte forumuri la b5 caroseria de quattro are ceva ranforsari in plus si e mai complicata conversia.dar oricum pana la urma o sa ma multumesc doar cu tractiune fata.
     
  17. Flow

    Flow 4th Gear Member

    Înscris:
    11 Oct 2007
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    MTM RS6 4G 4.0 TFSI V8 2016
    Diferentele mai mari vin datorita faptului ca b5 tractiune fata are punte rigida spate, iar quattro are sistem multibrat fata spate.
    La B6 scapi de problema asta pentru ca si cele cu tractiune fata au tot multibrat spate la fel ca si cele quattro, in rest raman totusi diferentele discutate.
     
  18. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Cel mai bine mergi la cineva care dezmembreaza B6 si quattro si FWD si vezi ce e acolo pe spate. Cel mai "simplu" ar fi sa iei tot jugul ala din spate cu suspensie, brate, diferential, asa cum vine prins pe caroserie, nu pe bucati, ca oricum am inteles ca sunt cateva diferente si de reglaj al geometriei la quattro, desi seamana. S-ar putea sa nu fie asa complicat la B6 dar documenteaza-te. Cu privire la rapoartele unui 2.5 trebuie discutat cu codul cutiei in fata si facand comparatie cu al unei cutii de 1.9. S-ar putea sa nu-i mai dai niciodata a 6-a daca nu duce motorul stock. Important e sa fie toate piesele de pe o singura masina.

    Ti-am atasat in pdf-uri cadrul spate cu toate piesele si suspensia, ambele cu filtru dupa VIN de 1.9 tdi quattro din 2002.
     
  19. dny10

    dny10 5th Gear Member

    Înscris:
    12 Dec 2012
    Locație:
    dej
    Masina:
    audi a4 b6 131hp 2001 AWX
    poi asa aveam de gand sa o iau intreaga nu pe bucati...oricum la ce sosele avem nu prea ai unde da a 6.
    astept de la cineva niste poze cu prinderea cardanului de caroserie sa ii vad suporti unde se prinde si daca potrivesc pe a mea...pana at ma mai documentez.
    mersi oricum de sfat
     
  20. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T

Distribuie pagina asta