1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Transmisia Quattro - Cardan si Diferential la Audi A4 B6 - MONTARE ULTERIOARA - mentenanta

Discuție în 'Audi A4 B6 (2001 – 2005)' creată de dny10, 24 Ian 2013.

  1. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    La quattro e conectat senzorul pe alti pini, ai schema in pdf si iti arata ambele situatii.
     
    Chriss_Deejay apreciază asta.
  2. Chriss_Deejay

    Chriss_Deejay Silver Member

    Înscris:
    27 Ian 2013
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    Audi A4, B6, 1.8T AVJ
    Difera pinout-ul intre Quattro si FWD. Daca pui ECU (pompa) de Quattro pe o masina care a fost FWD vei avea eroare de senzor pe roata stanga-fata.
    Am patit asta in momentul in care pompa mea a crapat si am crezut ca e ok sa pun una de Quattro. :)
    Nu mi-am batut capul la vremea respectiva sa aflu care sunt diferentele ... pentru ca nici nu gaseam informatii. Am returnat si am montat una de FWD.
    Acum, din punct de vedere functional ... nu stiu daca sunt diferente ... este posibil ca partea de control a tractiunii sa nu actioneze si asupra rotilor spate, fiind ECU de FWD.

    Bafta !
     
  3. Diaconu Mircea 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Feb 2021
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B6 1.9TDI Quattro AVF
    Salut,
    Sunt posesor de Audi A4 B6 1.9 TDI Quattro (berlina) si in momentul in care accelerez, se aude un pocnit infundat ca si cum ceva ar "scapa". Sa fie flansa aceea de la cardan ? Sa fie ceva bucsi/suporti ce tin diferentialul spate ? Mentionez ca nu sunt scurgeri de ulei in zona diferentialului. Multumesc anticipat.
     
  4. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    @Diaconu Mircea Ti-am raspuns si pe fb, dar iti zic si aici. Joc un capul dinspre cutie am avut si eu un pic, dar l-am uns bine si s-a mai diminuat. Din pacate la vechimea lor si daca au rulat mult prin oras, se uzeaza. Deja dupa 200mii km se mai aud zgomote. Capetele le mai poti schimba, gasisem ceva compatibil, dar la mijloc e problema, unde e sudat si are alt forma. Rulmentul s-ar mai putea schimba cumva pana la urma, dar nu e usor.
    Totusi am vazut la varul meu care avea aceeasi masina ca ii facea zgomote cand i s-a rupt suportul cutiei ca e turnat si casant.
     
  5. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Cardanul se reconditioneaza, cu rulment nou si echilibrare, dar costa in jur de 200€.

    Eu inainte de a ma arunca spre cardan, as verifica tot ce inseamna suport motor/cutie/diferential spate.
    Totodata as verifica bucsele de la puntea fata/spate.
     
  6. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    @audi66 ai gasit vreo firma care are piese si face? Eu am intrebat pe la noi pe aici dar nu prea se baga, nu au piese...etc. 200E e un pret bun pentru cat costa unul nou.
     
  7. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    N-am gasit ca n-am cautat, special pentru B6.
    Daca vrei iti dau un contact de la Timisoara.
    A refacut cineva acolo un cardan de C6 recent.

    Cu un minim de scule, nu este greu sa inlocuiesti rulmentul intermediar.
    Problema este ca trebuie sa gasesti locul potrivit unde, pe langa rulment, au si acea protectie de tabla (e aproape imposibil sa o demontezi si sa o refolosesti).
     
    DonDoneL apreciază asta.
  8. DonDoneL

    DonDoneL Gold Member

    Înscris:
    26 Oct 2016
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    A4 1.8T AVJ Stage 2 QUATTRO 02'
    Da, este foarte greu de reambutisat la loc. Eu am reușit și nu a sărit sau nu s-a intamplat alte lucruri dar a fost o ciocăneală cumplită până l-am făcut frumos.
     
  9. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Trebuie sa ai “apucaturi” de tinichigiu. :))
     
    DonDoneL apreciază asta.
  10. Diaconu Mircea 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Feb 2021
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B6 1.9TDI Quattro AVF
    Salut. Am sa merg astazi sau maine sa o ridic pe un elevator si sa controlam tot ceea ce inseamna bucse/suporti. Am uitat sa mentionez in postul original insa acest lucru se intampla doar in treapta a 2-a si doar cand accelerez ceva mai tare(nu brusc)ș in restul treptelor de viteza nu se aude absolut nimic.
     
    DonDoneL apreciază asta.
  11. Diaconu Mircea 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Feb 2021
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B6 1.9TDI Quattro AVF
    Salut. Revin cu impresii din partea mecanicului dupa ce masina a fost ridicata pe elevator. Cu exceptia suportului de cutie de care am uitat sa il verificam,absolut totul este in regula si nu au absolut niciun joc; bucsi;brate,planetare, cardan,rulment intermediar sunt intr-o stare foarte buna. Cand am sa imi mai fac putin timp,am sa merg sa verific si acet suport de cutie pentru a elimina si aceasta posibilitate. Aveti si alte idei?
     
  12. AlexPTB

    AlexPTB Platinum Member

    Înscris:
    14 Iul 2017
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A4 B6 2oo4 1.9 AVF
    Conversie = Montare Ulterioara sistem Quattro pe Audi A4 B6

    Salutare,
    Incerc sa detaliez procesul procesul de conversie la sistem Quattro la un A4 B6, probabil deja e tarziu pentru asta dar sper sa fie mai de folos.

    Incep cu lista de piese necesare. Incercati sa luati totul dintr-un loc, pentru a evita eventualele dureri pe cap pe viitor in incercarea de gasire a "maruntaielor" carora nu prea le acorda atentie nimeni:

    - punte spate complet echipata (fara etrieri/portetrieri), la alegerea voastra, cu arcurile din dotare: punte, grup, brate, fuzete, planetare, tablite protectie discuri frana

    - rezervor cu pompa combustibil si sonda plutitor si minim mufa de pe plutitor (luati si cea de la pompa, poate a voastra se distruge in incercarea deconetarii de pe pompa)

    - furtune combustibil dintre pompa si racitorul de combustibil (aici e vorba de o masina diesel dar banuiesc ca si la benzinar este aproximativ acelasi principiu deoarece la tractiune fata pompa combustibil e montata "in portbagaj" iar la quattro vine sub sezutul banchetei, cele de FWD au aproximativ 100 cm lungime iar cele de quattro in jur de 20-30 cm), alaturi de furtunurile de pe rezervor ce trec prin caroserie - pentru aerisire banuiesc ca ar fi

    - optional garnitura protectie gat rezervor (cea de sus de pe caroserie)

    - cutie viteze completa (cu tampon, suport, traversa) si timonerie

    - evacuarea de Quattro cu tampoane cauciuc si suporti, plus panouri ignifuge (preferabil de la colier / mijlocul masinii pana in spate, poate ale voastre sunt partial distruse si oricum nu se potrivesc toate de pe FWD la Quattro)

    - partea frontala a tobei (de la imbinarea colierului de la mijloc din zona traversei care tine cutia) in fata.. dupa caz/plac, pana-n catalizator/DPF.. aveti de ales daca incercati sa schimbati partea frontala din cele trei suruburi din spatele catalizatorului/DPF-ului sau la momentul oportun montati toba si modificati teava actuala, adaugand bucata de teava dorita pentru a da bine traseul)

    - suportii de pe caroserie pe care vine fixat rulmentul intermediar al cardanului (de fabrica vin punctate pe caroseria de Quattro, le desfaceti din punctele de sudura)

    - mufa albastra de la ceasuri, de la masina donatoare

    - preferabil si cablurile de frana de mana de Quattro (unii le-au pastrat pe actualele din ce am inteles, desi sunt mai lungi cele de fwd)

    Montaj:

    - demontare punte spate completa

    - deconectati conductele de pe pompa de combustibil si mufa, dati jos rezervorul

    - incepeti sa dati jos o parte din scuturile de plastic de sub masina, panouri ignifuge

    - deconectati conductele de combustibil din racitor

    - montati rezervorul de quattro, montati "anexele" alaturi de cele doua conducte mai scurte dintre pompa - racitor

    - inlocuiti cablurile franei de mana

    - demontati cutia de viteze actuala

    - demontati timoneria

    - montati timoneria de Quattro

    - montati cutia de Quattro (surubul de sus de la cutie la FWD e mai lung deoarece are o 'falca' mai groasa cutia iar cea de Quattro e mai subtire, luati si acel surub sau daca nu, il scurtati pe actualul), alaturi de traversa de Quattro

    - in mod normal, cand veti suda suportii pe caroserie, mocheta va sta lipita de baza tablariei, nu e foarte groasa (cam 1.5 mm cred ca are tabla), degeaba incercati sa o ridicati din spate, nu veti reusi de scaune si consola centrala

    - montati panourile ignifuge

    - fixati cardanul pe grup si pe cutie.

    * ajutati de un lift pentru cutii, incercati sa-l mentineti pe pozitie cat mai dreapta si cat mai centrata, e mai dificil dar veti reusi. Curatati zona cu aproximatie unde credeti ca vin cei doi suporti montati.

    * fixati cei doi suporti pe rulment, strangeti surubul, va faceti niste masuratori sau semne, aproximativ ar trebui sa vina 1 cm mai sus de baza plata a caroseriei

    * dupa ce ati facut semnele, mentineti fix unul dintre suporti si incepeti usor sa punctati zona. Un punct aici, unul in cealalta parte, usor fara graba, pana vedeti ca tine sudura, apoi treceti la celalalt suport.

    Se poate face si cu mocheta pe masina dar veti pierde mult timp deoarece trebuie sa punctati un suport, treceti la celalat, asteptati, mai dati un punct si tot asa

    * montati toba (mijloc - spate) si luati cea mai buna decizie, modificati toba actuala in partea inferioara sau inlocuiti bucata de teava pana sus

    * desfaceti mocheta laterala dreapta, scoateti cu grija cablajul pompei de combustibil si il realocati pana la pozitia finala, adica sub bancheta pana la pompa

    Masina va porni, se va deplasa dar nu va indica nivelul de carburant.

    - montati mufa pe plutitor si veti avea nevoie de aproximativ 3 metri de fir (depinde pe unde doriti sa trageti firul) pana in fata la ceasuri

    - aveti nevoie de o masa (in acest caz, firul galben cu mov, din pozitia 3 din mufa) legat la surubul capacului din caroserie)

    - celalat fir (in acest caz, pozitia 2, fir mov cu o dunga subtire neagra) prelungit pana in fata la ceasuri, demontati ceasul sa aveti acces la mufa albastra

    - din mufa veche, scoateti cu grija un pin (daca doriti sa fie acelasi fir, cel de pe 11)

    - adaugati in mufa de pe masina pinul si legati firul cu cel venit din spate

    - montati ceasul inapoi

    - intrati in VCDS la instrumente bord / codare si verificati balonul informativ.

    In acest caz, codarea standard era 00001 iar pentru quattro a trebuit modificata in 01001. Dati executa (do it) si gata.

    Daca ambele sonde litrometrice sunt functionale ar trebui sa indice corect nivelul. Pentru a va asigura de asta, aveti optiune la valori avansate sa cititi valoare indicata de fiecare sonda.

    Daca ati vazut bine, nu am mentionat nimic legat de senzorii de ABS. Pot ramane cei de pe masina daca sunt in stare buna si/sau ati reusit sa-i scoateti intregi.

    Pompa de ABS. Aici ramane la alegerea voastra daca o inlocuiti sau nu, dar un lucru e cert: daca aveti B6 aveti nevoie de pompa de B6 (are acel senzor pe ea), daca aveti B7 aveti nevoie de pompa de B7.

    Se poate incerca codarea pompei actuale in setare de Quattro, nu stiu daca va functiona. Nu cunosc detalii despre diferenta intre pompa FWD ramasa asa pe kitul de Quattro si pompa FWD codata Quattro si intre pompa nativa de Quattro.

    Posibil dupa codare sa fie necesara o mica modificare ori la cablajul de ABS stanga fata ori in mufa pompei - cu aceasta info va poate ajuta vreun coleg priceput pe asa ceva.


    Acum sa trec si la mentiunea unei conversii de la cutie 5 trepte la 6 Quattro:

    - lista exact precum am mentionat mai sus dar pe langa mai aveti nevoie si de:

    * electromotor 6 trepte (1.9 tdi / 2.0 tdi)

    * ambreiaj complet cu volanta

    * distantierul de aluminiu dintre bloc si cutie (la 5 trepte e o tabla subtire)

    N-avem poze de afisat, doar info tehnice.
     
    dvr apreciază asta.

Distribuie pagina asta