1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Trapa la A4 B8 (8K) - probleme diverse - montare ulterioara - se poate si ce implica

Discuție în 'Audi A4 B8 (2008 - 2015)' creată de ALX218, 23 Oct 2013.

  1. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Nucu este acest PDF atasat de mine anterior pentru zgomot la trapa dar se aplica si pentru intretinere. In plus am specificat / mentionat si un link ajutator si solutiile care trebuie folosite. Daca nu se citeste topicul punem intrebari care se repeta inutil.
     
  2. szergiu

    szergiu 4th Gear Member

    Înscris:
    6 Mai 2013
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    A4 B8 AVANT 2.0 TDI 170 CP 2009
    Am încercat și manual sa o deschid de la manivela... La un moment dat opune rezistenta.... Și mi e sa nu crape ceva
    AM citit topicul (oricum e e foarte lung /stufos... Însă un caz similar cu al meu nu am găsit...
     
  3. rotitza

    rotitza Pasionat Audi Staff Member

    Înscris:
    7 Oct 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 C7 Allroad - 3.O BiTDI quattro - 2O13 ~ max torque @ 650Nm
    Deci, for the last time!

    Trapa are protectie la miscare asemeni geamurilor laterale: daca ceva o opreste ea va da inapoi.
    Asadar, daca doar s-a actionat de la buton, nu s-a rupt nici un canblu, cu o certitudine de 100%!
    Cand culisele trapei nu mai sunt gresate, trapa nu functioneaza corespunzatoar, trepideaza, se opreste sau se misca in partea opusa directiei de actionare.
    Actionarea mecanica, cu manivela, este deasemenea greoaie, mai ales cand trapa este gripata! Abia o misti manual cand e in stare buna de functionare!

    Prin urmare, fa un efort de intelegere si fa ce ti se tot scrie de ceva timp, asta daca vrei sa rezolvi problema. Daca nu... it's your problem!

    Inca ceva: daca si topicul asta de 3 pagini ti se pare stufos atunci ce faci cand trebuie sa citesti obligatoriu integral un topic de peste 100 pagini ?

    P.S.: scuze pentru tonul mai apasat!
     
    szergiu și MRR apreciază asta.
  4. szergiu

    szergiu 4th Gear Member

    Înscris:
    6 Mai 2013
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    A4 B8 AVANT 2.0 TDI 170 CP 2009
    Mulțumesc mult pentru răbdare /înțelegere.
    O sa încerc sa ii fac mentenanța cum e recomandat în acest topic.
    Partea cu topicul stufos a ieșit din greșeală. (am omis un" nu" când am scris mesajul)... E logic ca la 3 pagini pe care le are e citit cap coada de oricine are trapa.
     
    Teodogaru77 apreciază asta.
  5. Teodogaru77

    Teodogaru77 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Mar 2018
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A4 B8 Avanti,2.0 TDI-CAGA,2008
    Salutare tutor membrilor,
    Sunt nou pe acest forum, oricum, va urmaresc de ceva vreme (cam de 6 luni, de cand sunt posesor de A4 B8).
    Masina imi place mult, insa, ca la orice aut o(mai ales dupa cativa ani de viata) apar si diverse probleme, in cazul de fata, sunt probleme la trapa.
    Pana acum nu prea au fost ploi prin zona mea, insa in ultima vreme a plouat mult si am observat infiltratii in plafon in partea dreapta, ba chiar in partea din spate picura apa binisor.
    La inceput am observat ceva picaturi de apa (scurse pe plasticul din partea din fata-dreapta jos, ceva mai jos de nivelul bordului) si mocheta umeda. Am desfacut plafonul doar in coltul din dreapta fata si am incercat sa remediez problema prin etansarea cu silicon a imbinarii furtunasului albastru cu acea mufa alba (cea vizibila in posturile de mai sus), insa problema nu s-a rezolvat, ba mai mult, vad ca a aparut acum si in partea din spate dreapta.
    Aveam de gand sa desfac plafonul si sa montez niste stuturi de plastic cu coliere metalice la imbinarea furtunasului albastru cu acea mufa alba. Intre timp am gasit acest topic si m-am mai linistit vazand ca si altii au rezolvat problema aceasta in mod asemanator (si mai ales mi-am intarit convingerea ca acea imbinare are un defect din fabricatie). Oricum, in zilele urmatoare voi incerca sa rezolv problema si voi reveni cu detalii.
     
  6. alex_ 4th Gear Member

    Înscris:
    23 Feb 2010
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    Audi A4 Avant 2009, 2.0 TDI (CAGA) 143cp
    Nu trebuie sa folosesti coliere metalice pentru ca nu ai de ce, nu trage nimeni de furtune.
    Remedierea folosind silicon de etansare este definitiva (ca sa nu zic pe viata). Nu ti-a reusit fiindca desfacand plafonul la un colt nu prea ai loc sa lucrezi cu ambele maini si probabil nu ai intins siliconul pe tot conturul. Nu trebuie neaparat sa desfaci imbinarea originala dintre mufa si furtun, ci doar sa incarci pe exterior cu silicon. Daca nu vrei sa lucrezi pe nevazute sub plafon, tragi de mufa, o scoti de pe stutul trapei, aduci furtunul in exterior, la lumina, il etansezi si apoi il mufezi la trapa.
    In fotografiile din posturile de mai sus eu l-am dezlipit fiindca voiam sa inteleg care este cauza neetanseitatii.
    La celelalte colturi (fiindca ulterior am intervenit preventiv si acolo) doar le-am incarcat cu silicon. E simplu, partea mai grea e demontatul plafonului.
     
    Adrian798 apreciază asta.
  7. Teodogaru77

    Teodogaru77 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Mar 2018
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A4 B8 Avanti,2.0 TDI-CAGA,2008
    alex_
    Cand ai rezolvat si la celelalte colturi, ai demontat plafonul total sau doar partial in fiecare colt ? Daca ai demontat doar partial, pentru partea din spate trebuie demontata si tapiteria de pe stalpii centrali si cei posteriori ?
     
  8. Teodogaru77

    Teodogaru77 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Mar 2018
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A4 B8 Avanti,2.0 TDI-CAGA,2008
    Am desfacut ieri plafonul si am constatat, dupa ce am testat cu apa pe trapa, ca avea pierderi furtunul dreapta spate dar am vazut ca "plangea" si cel din stanga spate.
    Acolo unde reparasem eu in dreapta fata, furtunasul nu mai pierdea deloc pe nicaieri,

    IMG_20180313_132813.jpg

    insa am vazut ca se prelingeau picaturi de sus de undeva de pe rama trapei si anume de aici:

    IMG_20180313_132957.jpg

    acolo, deasupra, e acel canal de drenaj pentru apa, insa am vazut ca curge peste nivelul canalului in locul acela la un debit putin marit. Am pus niste mastic negru rezistent la 300 grade si dupa ce am probat din nou, se pare ca nu mai curge.
    Dupa aceea am scos acele imbinari albe din fabrica si am folosit niste stuturi din plastic si niste bucati de furtun (impinse fortat pe stut pe o parte, iar pe cealalta parte a stutului pus furtunasul masinii) apoi totul conectat la scurgerile trapei si a iesit totul mult mai trainic.
    Nu am pus nici un fel de silicon sau mastic, totul a intrat destul de fortat si am pus doar cate un colier de plastic, pentru siguranta in caz de dilatare la caldura, pe fiecare furtunas la acea "nuca" din fiecare colt.
    Am testat cu apa din abundenta pe masina (am udat cu furtunul cu apa in ploaie vreo 10 minute) si nu a mai curs deloc inauntru. Atasez niste poze pentru a vedea cum am facut.
     
    alex_, dcaramarin și rotitza apreciază asta.
  9. Teodogaru77

    Teodogaru77 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Mar 2018
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A4 B8 Avanti,2.0 TDI-CAGA,2008
    Nu au incaput pozele intr-o singura postare...
     
    rotitza apreciază asta.
  10. dcaramarin

    dcaramarin Silver Member

    Înscris:
    27 Mar 2010
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A4-avant-2.0 CR, CAGB
    Fix astazi a inceput sa-mi picure si mie prin dreapta fata. Ce nu am aflat inca este cum se desprinde plafonul din jurul decupajului trapei.
     
  11. Teodogaru77

    Teodogaru77 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Mar 2018
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A4 B8 Avanti,2.0 TDI-CAGA,2008
    Nu e asa de greu de demontat plafonul; trebuie desfacut tot din jurul plafonului prima data,adica fetele tutor stalpilor(toti au cleme,se trag pur si simplu-dar in fata sub placuta cu scrisul "airbag" ai cate un surub si in spate pe laterale inca cate unul,mai sunt suruburi in interiorul acelor patrate de plastic de la mijloc si din spate-4 bucati,un surub la modulul electronic al trapei la suportul de ochelari si inca 2 in spate),apoi se scot toate manerele (aici eu am avut probleme,au sarit la toate arculetele acelea inauntru si nu se mai retrag in sus(-stie cineva cum se rezolva problema asta ca eu nu am reusit sa le armez la loc ???),apoi parasolarele iar restul se trage in jos .
     
  12. alex_ 4th Gear Member

    Înscris:
    23 Feb 2010
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    Audi A4 Avant 2009, 2.0 TDI (CAGA) 143cp
    Teo, trebuie sa ai maini si rabdare de chinez ca sa mai pui arcurile la loc si sa refaci manerul sa se retraga.
    Atentie foarte mare la videoclipul cu demontarea manerelor de plafon din postul 34; nu trebuie scoase complet ornamentele de plastic si clemele de pe maner fiindca vor sari arcurile care fac manerul sa se retraga.
    Daca va uitati in video, si el este foarte atent atunci cand trage cu carligul ala de ornamentul de plastic pentru a debloca clema, sa nu il scoata complet.
    Dupa ce da manerul jos, impinge complet ornamentele de plastic si blocheaza clemele in pozitia de montaj final.
    (Rog un moderator, daca se poate, sa lipeasca aceste trei fraze la postul 34 sub videoclip pentru a atrage atentia la demontare.)
    Fixarea manerelor de plafon este inca un exemplu de solutie prost aleasa, cand se putea foarte bine pastra sistemul de la modelele anterioare de fixare cu un surub, care ar fi fost oricum escamotat de maner deci nu ar fi fost vizibil.
    Da' probabil ii premiaza pentru inovatie. Maimutoi ce sunt. Asta e ....
     
    Ultima editare: 15 Mar 2018
  13. Teodogaru77

    Teodogaru77 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Mar 2018
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A4 B8 Avanti,2.0 TDI-CAGA,2008
    Asa este,au unele inovatii care nu fac altceva decat sa complice niste lucruri simple sau care in final se dovedesc ineficiente si practic reprezinta regres in loc de a se merge inspre mai bine...
    Referitor la aceste manere:care este totusi procedura exacta de a le readuce in pozitia lor initiala pentru a se retrage cand sunt lasate?
     
  14. alex_ 4th Gear Member

    Înscris:
    23 Feb 2010
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    Audi A4 Avant 2009, 2.0 TDI (CAGA) 143cp
    Am procedat "vazand si facand" dar nu am facut fotografii la rolele in care este introdus arcul, prin urmare nu pot sa te ajut.
    Manerul are arc doar la unul din capete, dar va trebui sa demontezi din nou, sa fii atent la modul de functionare, sa intelegi si sa ai rabdare.
     
  15. Teodogaru77

    Teodogaru77 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Mar 2018
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A4 B8 Avanti,2.0 TDI-CAGA,2008
    Alex,inteleg ca tu ai reusit sa remontezi manerele asa cum trebuie,chiar daca arcurile sarisera de la pozitia lor...asta inseamna ca se poate rezolva si o sa incerc si eu... multumesc!
     
    Ultima editare: 16 Mar 2018
  16. Mariuz

    Mariuz 3rd Gear Member

    Înscris:
    16 Mar 2018
    Locație:
    Dâmbovița
    Masina:
    A4 Allroad B8.5 2.0 TDI 2015 CJCD
    Salutare baieti. Vin cu o intrebare: cum se poate anula deschiderea panoramicului(din buton sau MMI). Ma intereseaza,in special ,doar pe timpul iernii,cand se stie ca daca ingheata chederele sau ai zapada cu gheata si ai deschis accidental panoramicul sau trapa,te-ai cam incarcat de doamne ajuta.... Vreau sa evit deschiderea accidentala,fie de mine sau copil. Odata cu venirea timpului frumos sa o activez si sa o folosesc in continuare. Merci frumos
     
  17. Teodogaru77

    Teodogaru77 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Mar 2018
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A4 B8 Avanti,2.0 TDI-CAGA,2008
    Cred ca,daca chederele sunt siliconate regulat,asa cum scrie in manual,nu vei avea probleme,chiar daca o vei deschide accidental iarna...
     
  18. Racman Stefan

    Racman Stefan 3rd Gear Member

    Înscris:
    24 Noi 2017
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B8 Avant, 2.0 TDI, CAGA, MMV, 2011
    Exista vreo setare ca atunci cand vreau sa închid geamurile ținând butonul de închis după cheie apăsat, parasolarul de la trapă sa nu se închidă?

    Sent from my ONEPLUS 3T
     
  19. rotitza

    rotitza Pasionat Audi Staff Member

    Înscris:
    7 Oct 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 C7 Allroad - 3.O BiTDI quattro - 2O13 ~ max torque @ 650Nm
    Din MMI la meniul Windows. Selectezi ce anume sa poata fi controlat pe Convenience open.
     
  20. Racman Stefan

    Racman Stefan 3rd Gear Member

    Înscris:
    24 Noi 2017
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B8 Avant, 2.0 TDI, CAGA, MMV, 2011
    Trapa da, dar nu si parasolarul.

    Sent from my ONEPLUS 3T
     

Distribuie pagina asta