1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Tren de rulare - directie - suspensie - bucse sau rulmenti - audi 80 - 90 - 100 (B3 B4)

Discuție în 'Modele clasice' creată de johngotty, 25 Mai 2008.

  1. alex_flo

    alex_flo Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI 80 1.8S, PM, 1990, EURO2
    Faza ca nu se mai aseaza ca inainte e, cel mai probabil, de la noile amortizore. Filetul din capul tijei de la amortizor nu e suficient de lung. Se intampla frecvent, si la alte tipuri de masini. Nu este, insa, nici o problea; piesa aia din capat e doar de siguranta, sa tina ansamblul arc/amortizor fixat pe caroserie si atat.
     
  2. devils 4th Gear Member

    Înscris:
    29 Apr 2009
    Locație:
    Targu Mures
    Masina:
    Audi A4, 1.9TDI, 2001 AJM
    si bucsele ... nu mai sunt ca cele originale, nu mai au exact aceiasi dimensiune.. stiu ca si eu le-am schimbat, dar pana sa gasesc ceva apropiat am incercat de la mai multi producatori(adica prin masurare :))
     
  3. lazarescu_grg

    lazarescu_grg 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    audi 100 E an 92.
    am probleme la directia

    sal am un audi 100 si de ceva vreme am probleme cu directia mi-se pare prea sensibila la orice denivelare de drum fuge dupa cum e drumu iar la viteze mai mari la fel mi-se pare ca raman cu volanu in man il invart cu un deget puteti sa-mi spuneti despre ce este vb nu-s asa cunoscator
    :racer::tocktock:
     
  4. fagarasan

    fagarasan Silver Member

    Înscris:
    14 Ian 2009
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    Ford fiesta TDCI 2007
    Salut.Poate ar tebui sa te gandesti la un set de telescoape mai bune si la o verificare amanuntita la bucsile de cauciuc de la brate.Bate ceva?
     
  5. lazarescu_grg

    lazarescu_grg 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    audi 100 E an 92.
    nu pare sa bata nika am schimbat vara trecuta brate inferioare cu tot cu bucsi
    ar putea fi si de la amortizoare sau de la bieleta aia de directie ?
     
    Ultima editare: 7 Feb 2010
  6. Romeo_79

    Romeo_79 Gold Member

    Înscris:
    12 Iul 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    A4 Allroad 2.0 TDI 177 CP CGLC 2013
    Dupa schimbarea bratelor,s-a reglat directia?
     
  7. tavi_cc

    tavi_cc 6th Gear Member

    Înscris:
    5 Dec 2009
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Honda CRX Del Sol 1.6 VTEC
    good point romeo 79!!!!!si eu dupa schimbul amortizoarelor si capetelor de bara am avut aceeasi problema,de fapt nu problema era ceva de asteptat,la ochi fiind incapabil sa reglez directia(unghi cadere,fuga).de aceea s-au inventat aparate,tehnologii etc.si in plus cu directia si franele nu e indicat sa ne jucam noi in spatele blocului.:no:du-te si pune masina pe un stand,iti reglezi diractia si ai sa vezi ca va disparea comportamentul ei naravas,scartaitul rotilor in curbe si multe altele.bafta :hi:app:te va costa putin,eu am dat 60 ron cu factura
     
  8. lazarescu_grg

    lazarescu_grg 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    audi 100 E an 92.
    da am sa dau fuga la service dar pana atunci numai merg cu ea
    inca o problema dak stii am schimbat flansele amortizoare fata dar nu si rulmentii aceeia de plastic credeti ca are ceva ??:think::p
    nush dak sa reglat directia dupa schimbarea bratelor dar imi facea si inainte asa ca pot fi mai multe motive cred
     
    Ultima editare: 7 Feb 2010
  9. cd_contact 2nd Gear Member

    Înscris:
    5 Apr 2008
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    '91 Audi 80 2.0 8v (AAD) '94 Audi 80 quattro Competition 2.0 16v (ACE)
    Revizie completa a puntii fata - 89/8A/8B/8C/8G

    Salut.

    Gropile si-au facut treaba si e timpul unei revizii generale a puntii fata. Deschid acest topic pentru ca toata lumea sa isi spuna parerea despre anumiti producatori si tipuri de piese utilizate de ei in repararea puntii fata : cat au costat? cat au rezistat? avantaje si dezavantaje fata de alte produse etc.
    Ca sa intelegem despre ce se discuta am sa enumar elementele unde este deobicei necesara interventie/inlocuire :

    -cadrul suport motor/cutie (sunt 4 bucse)
    -tampoane motor (cele 2/3)
    -tampon cutie
    -brate (bucse+pivoti)
    -bara/bielete antiruliu
    -arcuri
    -amortizoare
    -bucse/rulmenti taler

    Daca am uitat ceva va rog sa adaugati. Va pot spune din experienta ca unele repere nu se mai gasesc decat OE sau tuning (anul trecut am refacut complet puntea spate) asa ca sa vedem ce e mai bun pentru fiecare ;)
     
  10. cd_contact 2nd Gear Member

    Înscris:
    5 Apr 2008
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    '91 Audi 80 2.0 8v (AAD) '94 Audi 80 quattro Competition 2.0 16v (ACE)
    Am sa incep cu bucsa+rulmentul din partea superioara a amortizorului(vezi foto) - problema comuna la modele mentionate.

    Personal am incercat urmatoarele :

    -Febi - dezamagire totala,nu cred ca au stat 1000km pe masina
    -Ruville - a tinut ~5000km
    -Boge - campionul de pana acum ~8000km

    OE nu are rost sa luati, pentru ca e tot bucsa BOGE cu rulment INA dar cu ceva bani in plus. Nu stiu LEMFÖRDER daca e alta bucsa sau tot BOGE ... daca si-a luat cineva va rog confirmati.

    Acum mi-am indreptat atentia spre 034motorsport, au 2 variante : de strada si de pista. A incercat cineva ?
     
  11. ManiAcuV6 Banned

    Înscris:
    31 Aug 2007
    Locație:
    IASI sau BOTOSANI
    Masina:
    Audi A4 B6 2001 AWX
    Eu am folosit Sachs , masina a mers cu rotile stock cu balon mare :D cam 8000 de km ireprosabil .Si inca merge .:) . Cele 4 bucse de la puntea fata am vorbit cu n persoane si dfoar daca ai pitici pe creier poti sa le schimbi, in rest i-si fac treaba . PIvoti , bucse brate inferrioare, capate de bara nu am schimbat. Doar rulementii si am pus rulment FAG din cate i-mi aduc aminte .
     
  12. cd_contact 2nd Gear Member

    Înscris:
    5 Apr 2008
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    '91 Audi 80 2.0 8v (AAD) '94 Audi 80 quattro Competition 2.0 16v (ACE)
    Din cate stiu eu kitul SACHS e o bucsa BOGE si un rulment INA, la fel ca si kitul BOGE (suspectez ca si LEMFÖRDER e la fel ca cele 2, doar ambalajul difera). Si eu tot cu rotile stock circul, dar is 205/55R16. Pe B3 am 195/60R14 si tot se duc bucsele ... intr-adevar ambele au suspensie coborata, sigur contribuie si asta :) . De 034 ce parare ai?

    Te referi la cele de la brat sau la cele de pe cadru? Bucse brat distruse am si pozate, ca am vrut sa fac o reclamatie la OPC, dar erau montate de mine si nu am "rezolvat" la service sa zica ca le-am montat la ei. Erau Ruville si au tinut 2 drumuri cluj-suceava pe dn17 inainte sa il refaca. Erau asa de varza ca miscam bratul fata/spate cu mana.

    Referitor la cele de la cadru, fa o proba ... ca si eu am zis ca is bune cele de pe masina, asta pana cand am vazut cum se comporta masina cu cele noi. E imensa diferenta,cred ca printre cele mai sesizabile schimbari in bine dpdv al directiei si stabilitatii.

    Cu rulmentii FAG nu am avut nici eu probleme, dar am folosit numai pe spate la non-quattro. La quattro pe spate am pus SKF, ca diferenta de pret nu era f mare(120lei/buc FAG si 150lei/buc SKF). Deocamdata nu am probleme nici cu SKF, dar au numai 8000km.
     
  13. alex_flo

    alex_flo Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI 80 1.8S, PM, 1990, EURO2
    Cred ca depinde si de noroc. Piese schimbate pe fata la masina mea:
    -flanse si rulmenti amortizor: SACHS; 12.000 km inca sunt foarte ok
    -amortizoare fata Monroe pe gaz, sport: 12.000 km si inca sunt foarte ok
    -bucsi bascula, pivoti, brate si capete de bara, bielete antiruliu, toate Febi; cca 5000 km si sunt foarte ok.

    Ca idee, masina e echipata cu suspensii sport H&R, foarte joasa, am mers pe toate felurile de drumuri, inclusiv celebrul drum Pitesti - Campulung Muscel.

    Si inca o chestie: aproape tot ce s-a dat jos de pe masina era in stare buna, le-am schimbat pe toate din dambla, sa fie tot nou; Mai putin amortizoarele, unul din kitul H&R fiind dus cand am cumparat masina, adica acum cca. 12.000-13000 km.
     
  14. cd_contact 2nd Gear Member

    Înscris:
    5 Apr 2008
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    '91 Audi 80 2.0 8v (AAD) '94 Audi 80 quattro Competition 2.0 16v (ACE)
    Cred ca cel mai mult depinde de sofer :)). In general am grija de buzunarul meu si ocolesc cu atentie fiecare groapa, trec peste speed-bump-uri cu 5km/h etc ... dar mai am si momente de slabiciune (scot un consum de 18% pe Tihuta/Mestecanis , pun un pariu cu un posesor de Vitara pe o tema de offroad etc)

    Apropo, ca mi-am amintit : Care kit SACHS l-ati folosit voi ? 802 446 (negru) sau 802 159 (verde) ?

    Kitul negru corespunde part no. 811 412 323 C, inaltime 41 mm.
    Kitul verde corespunde part no. 8A0 412 323 D, inaltime 37 mm.

    Eu pentru 8A-ul meu m-am luat dupa ETKA (mare prostie, ca Audi a inlocuit codul 811412323C cu 8A0 412 323 D pentru ca nu mai fabrica cel vechi) si am cumparat kitul verde. E posibil ca din acest motiv sa mi se para ca e cam presata bucsa...


    Dupa un pic de research am ajuns la urmatoarea lista:

    - OE/BOGE/SACHS/LEMFÖRDER (120-160 RON)
    - 034 street (50 USD + transport)
    - 034 track (50 USD + transport)
    - Compbrake (118 GBP + transport)
    - VAP Pro-mount (50-250 USD, depinde de material/optiuni)

    Ultimul kit din lista e fabricat de acest tip Mance (VAP) care foloseste o bucsa OE(BOGE) cu un inel intaritor din poliuretan/aluminiu pentru cresterea rezistentei la presiune de contact. Momentan site-ul lui e inchis,cica se ocupa de masina personala.

    Surprinzator, asta inseamna ca ai f multa grija la gropi/denivelari ;)
     
  15. MariusSS

    MariusSS Gold Member

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi 80 B3 1,8S PM 1989 ; Audi A4 B5 1.6 ADP 1996 ; Kawasaki VN800 Clasic
    la noi daca ocolesti o groapa pe care o vezi, risti sa dai intr-una mai mare p care nu o vezi...sau depinde de noroc...o gura de canal.
    cand bagi atatia bani in amortizoare si articulatii, e normal sa incerci sa feresti gropile, dar daca faci o naveta pe un drum mega denivelat...te cam iei de cap. oricum eu cu banii de rovinieta imi schimb bucsile in fiecare an.

    stiam ca din fabrica ele vin cu tot ce inseamna cauciuc (garnituri, furtunase, bucsi, curele) cu LEMFÖRDER.
     
  16. MariusSS

    MariusSS Gold Member

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi 80 B3 1,8S PM 1989 ; Audi A4 B5 1.6 ADP 1996 ; Kawasaki VN800 Clasic
    amortizoarele mele sunt bilstein si nu am treaba de cand am masina, si am mers peste 30.000 cu ea + ce sa mers inainte sa fie la mine.
     
  17. alex_flo

    alex_flo Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI 80 1.8S, PM, 1990, EURO2
    Sa zicem ca ar fi cam juma/juma noroc si sofer.
    Flansele le-am schimbat de cand am luat masina si nu m-am interesat foarte mult de piese, m-am bazat pe ce mi-au dat de la magazin.
    Am pastrat o cutie de la rulment cap amortizor SACHS; cutia e cu albastru (nici verde, nici, negru), iar codul este: 802 249.
    Destul de curios fata de ce ai spus tu (cd_contact), dar s-au potrivit.
     
  18. cd_contact 2nd Gear Member

    Înscris:
    5 Apr 2008
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    '91 Audi 80 2.0 8v (AAD) '94 Audi 80 quattro Competition 2.0 16v (ACE)
    Da , scuze ca nu am precizat, verde/negru se refera la culoarea piesei, nu a cutiei (atasez foto). SACHS 802 249 = 802 446 si corespunde codului original 811 412 323 C. E piesa mai buna dupa parerea mea, are 4mm in plus de cauciuc. Eu am pus-o pe cea verde (dupa codul 8A0 412 323 D) si dupa primii 1000km mi s-a parut cam presata,dar acum inteleg de ce.

    Ce tip de Bilstein?
     
  19. MariusSS

    MariusSS Gold Member

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi 80 B3 1,8S PM 1989 ; Audi A4 B5 1.6 ADP 1996 ; Kawasaki VN800 Clasic
    am vazut doar eticheta pe ele cand am ridicat-o pe elevator. model, cod etc nu stiu sa iti spun ca nu ma interesat in mod special. am vazut prin noroi ce scrie pe ele.
     
  20. Johnny Bravo

    Johnny Bravo Junior Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    A3 2.0TDI 2006
    Unde se poate face un test din asta de articulatii, test serios nu la misto? La ce preturi?
     

Distribuie pagina asta