1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Tren de rulare - directie - suspensie - bucse sau rulmenti - audi 80 - 90 - 100 (B3 B4)

Discuție în 'Modele clasice' creată de johngotty, 25 Mai 2008.

  1. tica133

    tica133 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Oct 2008
    Locație:
    Deva
    Masina:
    audi 80 buoias
    scimbare cap planetara

    am o rugaminte cine ma poate ajuta sa imi dea detali despre cum se scoate capul de planetara afara de pe planetara
     
  2. tavi_cc

    tavi_cc 6th Gear Member

    Înscris:
    5 Dec 2009
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Honda CRX Del Sol 1.6 VTEC
    tica133 la mine l-am scos in felul urmator:am dat burduful la o parte,am fixat planetara intro menghina si cu un dorn de bronz am batut capul planetarei afara.e pe dinti de soarece la mine,a iesit usor.am batut la baza,unde se fixeaza capul de planetara pe tija.am inlocuit burduful,am umplut cu vaselina,am pus capul nou,am fixat colierele la burduf si gata.vezi sa nu bagi mizerie,nisip si alte cele pe acolo.la mine asa a fost,nu este sistemul gen lalea de pe dacie ci ii zice homocinetica de aceea poti schimba acasa usor acest cap
     
  3. tica133

    tica133 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Oct 2008
    Locație:
    Deva
    Masina:
    audi 80 buoias
    schimbare cap planetara

    da la mine planetara ii pe masina nu am mai dato jos
     
  4. tavi_cc

    tavi_cc 6th Gear Member

    Înscris:
    5 Dec 2009
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Honda CRX Del Sol 1.6 VTEC
    atunci da-o jos,desfaci suruburile ce o tin fixata pe cutie(respectiv pe flansa),apoi ai nevoie de un inbus de 17 pt a desf capul din fuzeta(sper sa nu ma insel,dar nu inbus de 2 lei ci un inbus profesional atasat unei chei de forta pt ca risti sa mutilezi capul acela si dupa aia numai dalta si ciocanul te mai salveaza).poti sa dai cu un degripant si vreo 2,3 lovituri de ciocan pt a se desface mai usor.o desfaci din fuzeta si pur si simplu o impingi cu degetul si iese din fuzeta spre cutie.eu nu am desfacut pivot sau altceva decat ce t-iam descris mai sus,e simplu numai sa ai chei bune.
    app:la mine pe cutie era fixata cu suruburi cu cap torx,alta fericire:)
    mai e varianta cu reparatul pe masina dar nu recomand ca e.....
    deja o dam in off topic(era vb initial de buscsi bielete brate)
     
    Ultima editare: 30 Mar 2010
  5. tica133

    tica133 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Oct 2008
    Locație:
    Deva
    Masina:
    audi 80 buoias
    schimbare cap planetara

    pai ii demontata de pe fuzeta se mai tine doar in suruburile de la cutie si nas mai dao jos din cutie ca nu prea am scule mecanicul cind mio schimbat capul de planetara de pe dreapta nu o dat jos planetara da nam fost acolo sa vad cum o dato jos ca nu are siguranta cum au alte planetare se scoate doar capul da cum habar nu am
     
  6. tica133

    tica133 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Oct 2008
    Locație:
    Deva
    Masina:
    audi 80 buoias
    schimbare cap planetara

    gata am reusit sa o dau jos cind o gat de montat o sa pun poze si o sa explic exact pasi de urmat ca sa nu mai fie cineva nevoit sa caute atata
     
  7. tavi_cc

    tavi_cc 6th Gear Member

    Înscris:
    5 Dec 2009
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Honda CRX Del Sol 1.6 VTEC
    ma bucur domnu.ar fi binevenite niste poze.eu tiam explicat cum se face si tind sa cred ca nu difera de la un butoias la altul:think:bafta:salute:fa un tutorial
     
  8. otelea

    otelea Silver Member

    Înscris:
    4 Apr 2008
    Locație:
    Câmpulung Moldovenesc
    Masina:
    audi 80 B4 1.9 tdi 90cp 1994; A4 1.9 TDI AVB 2004; A6 allroud 2,5 TDI BCZ 2004
    Astept topicul cu schimbatul capului de planetara ca trebuie sa o fac si eu.
    In alta ordine de idei stie cineva de unde sa iau un pivot stanga bun si ieftine din zona galati??
     
  9. selcosmin

    selcosmin 2nd Gear Member

    Înscris:
    10 Iun 2009
    Locație:
    Berca, Buzau
    Masina:
    Audi 80, 2,0i tip ABK, 116 CP, 1993
    pana la urma din tot ce s-a vorbit aici care sunt mai bune?
     
  10. MariusSS

    MariusSS Gold Member

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi 80 B3 1,8S PM 1989 ; Audi A4 B5 1.6 ADP 1996 ; Kawasaki VN800 Clasic
    daca schimb bucsile de la bascula, impreuna cu cele de la bara stabilizatoare...e nevoie pe urma sa ii fac directia? adica e posibil sa imi traga stanga / dreapta?
     
  11. tavi_cc

    tavi_cc 6th Gear Member

    Înscris:
    5 Dec 2009
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Honda CRX Del Sol 1.6 VTEC
    ar fi ok sa faci si unghiurile(cadere si fuga)pt ca umbli la pozitia pivotului si niciodata nu poti la ochi sa pui la loc totul perfect.dar na...buget limitat(stiu cum e:sorry:) poate daca faci semne dar nici asa nu e 100% sigura treaba.in bv la PLP e cel mai ieftin de facut operatiunea(sa specifici ca vrei fara factura;))uite,te invat si la prostioare:p:rockwoot:
     
  12. zepp

    zepp 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Iul 2008
    Locație:
    baia mare
    Masina:
    audi b4 1.9TDI
    Pai probabil ACUM iti tragea stanga/dreapta... din cauza uzurii. Dupa ce schimbi alea... o sa fie muult mai bine. Numai la schimb de capete-bara, atunci "atingi" unghiul de fuga. Iar rotula (pivotu) - unghiu de cadere. Schimba tot ce trebuie pt siguranta. Bafta!
     
  13. tavi_cc

    tavi_cc 6th Gear Member

    Înscris:
    5 Dec 2009
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Honda CRX Del Sol 1.6 VTEC
    eu unu cand am sch bucsile am simtit o anume *trasatura*,ai dreptate ca nu umbla la capetele de bara dar ar fi ok cum ai spus si tu sa schimbe toate articulatiile si apoi un reglaj la unghiuri.oricum e urata treaba cu bucsile la noi in tara dar macar daca pui piese cat de cat ok nu mai ai treaba vreo 2/3 ani(depinde cati km faci si mai ales pe unde).app:dupa ce mi-am facut unghiul de cadere al rotilor imi sta masina ca o broasca:blush:pe mine nu ma deranjeaza dar se vede daca te uiti atent din fata ca stau rotile putin inclinate(ma refer la cadere nu la unghiul de fuga ce se face in mod deliberat putin inchis).oricum la anul o sa repet operatiunea *bucsa*:salute:
     
  14. zepp

    zepp 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Iul 2008
    Locație:
    baia mare
    Masina:
    audi b4 1.9TDI
    Oricum, recomandarea e: daca tot platesti manopera, schimba deodata tot ce te tine buzunarul (bucsi, pivoti, bielete...). Sa vezi ce senzatie placuta ai ... ca nu se mai aude nimic (in sensul bun), nicio pocnitura, troncanitura, joc-aitura :)) etc. Recent am schimbat un burduf planetara-roata; multa manopera pt un cauciuc de 25 lei :(. Drum bun!
     
  15. otelea

    otelea Silver Member

    Înscris:
    4 Apr 2008
    Locație:
    Câmpulung Moldovenesc
    Masina:
    audi 80 B4 1.9 tdi 90cp 1994; A4 1.9 TDI AVB 2004; A6 allroud 2,5 TDI BCZ 2004
    Daca se schimba bucsararia trebuie facut si bracajul, pentru ca se schimba si unghiul de fuga si cel de cadere; acestea daca nu sunt reglate vor duce la o uzura accentuata si neuniforma a cauciucurilor pe langa faptul ca masina va avea tentinta sa traga tot timpul dreapta sau stanga. Asa ca efectuarea bracajului duce totusi la un saving in buget.
     
  16. MariusSS

    MariusSS Gold Member

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi 80 B3 1,8S PM 1989 ; Audi A4 B5 1.6 ADP 1996 ; Kawasaki VN800 Clasic
    pai eu initial vroiam doar sa schimb bucsile de la bascula, in mod special cele din stanga ca imi troncane rau, de tras nu trage in nici o directie.
    dar cum ati zis si voi...ar fi bine sa schimb si capete de bara, si pivoti si pe urma sa merg sa fac unghiurile. dar treaba e ca mai mult ca sigur or sa apara cheltuieli neprevazute....gen rulmenti, daca unu din ei au joc, automat aia nu or sa poata sa imi faca directia....

    pai manopera costa mai mult cu cat zic sa schimbe mai multe...daca ii zic numa bucsi, imi ia mai putin, daca ii maibag si pivoti si capete de bara, mai umfla...si mai zic si un rulment...sunt gata.

    pivotii am vazut cum sunt prinsi, aia imediat i-as schimba, si capetele de bara...astia cand fac directia unde umbla? de unde regleaza toate unghiurile?
     
  17. otelea

    otelea Silver Member

    Înscris:
    4 Apr 2008
    Locație:
    Câmpulung Moldovenesc
    Masina:
    audi 80 B4 1.9 tdi 90cp 1994; A4 1.9 TDI AVB 2004; A6 allroud 2,5 TDI BCZ 2004
    Unghirile se regleaza din pozitionarea pivotului pe brat si din capetele de bara. Daca schimbi si capetele de bara, da jos si belete de la caseta de directie si deblocheaza acele prezoane de reglaj sa se poata face usor reglajul. Eu nu am facut-o si a fost ceva chin la bracaj.
     
  18. MariusSS

    MariusSS Gold Member

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi 80 B3 1,8S PM 1989 ; Audi A4 B5 1.6 ADP 1996 ; Kawasaki VN800 Clasic
    pai lasa sa se chinuie aia, ca doar de aia le dau banii. inseamna ca pot sa pun pivotii cum vreau acolo, nu? ca si asa aia mii desface si mii pune cum trebe...
     
  19. MariusSS

    MariusSS Gold Member

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi 80 B3 1,8S PM 1989 ; Audi A4 B5 1.6 ADP 1996 ; Kawasaki VN800 Clasic
    azi mi-am cumparat, defapt mi-am comandat bucsile de la bascula, toate 4, bucsile de la bara stabilizatoare, ca sunt 4 inele de cauciuc. am dat pe ele 46 de lei....:D de la optimal...asa scria marca.

    in fine...m-am bagat sub masina si am observat ceva. bara stabilizatoare este prinsa, defapt sta in 2 bucsi direct pe bascula(brat), si se mai sustine in inca 2 bucsi de cadru....ei bine, la colegul Octavian, bara lui are alta forma, si se prinde in bielete antiruliu...eu nu am asa ceva...imi explica cineva care este treaba? (la mine este mult mai simplu, este si bara umpic mai subtire, si automat, alta forma, din moment ce sunt prinderi diferite)

    masinile sunt la fel...B3, a mea din 89, a lui din 91, a mea normala, a lui sport edition`:). acelasi motor, aceiasi cai...
     
    Ultima editare: 19 Mai 2010
  20. alex_flo

    alex_flo Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI 80 1.8S, PM, 1990, EURO2
    Care sa fie treaba?.... Sunt mai multe tipuri. Cel mai mult conteaza atunci cand comanzi majoritatea pieselor, pentru ca si bucsile difera.
    Si eu am comandat inainte toata articulatia pe fata, iar dupa ce s-a desfacut fata, a trebuit sa schimb unele piese.
    Ideea e ca aceste schimbari apar in cursul unui an, iar cine identifica piesele comandate trebuie sa tina cont si de luna fabricatiei masinii, si nici atunci nu e sigur 100%. Cea mai sigura metoda sa iei piesele care trebuie e sa stii tu dinainte ce ai pe masina sau sa te duci cu piesele in mana.
    La maine masina e fabricat in luna a 9-a 1990 si se incadreaza ca model 1991, ca a lui Octavian. Din cauza asta, cine mi-a identificat piesele a cam zbarcit-o.
     

Distribuie pagina asta