Salut Am deschis acest thread pentru ca vreau sa ma informez despre avantajele/dezavantajele unui tuning la motorul 1.8 turbo (150 CP) precum si oportunitatea de al mai face la 160.000km.
sal, poti incepe cu resoftarea. dupa care evacuarea turbo-back. o sa ai 200 CP si pe urma daca mai vrei peste. discutam
Ok. Poti te rog sa imi dai mai multe detalii despre resoftare?Ce implica?Ce se imbunateteste?Cat creste consumul?Eu o duc frecvent in zona 5000-6000 rot/min ce riscuri sant dupa resoftare?Ce banzina trebuie sa bag dupa? Cat costa?Tu ai facut?Unde se face?Si mai am.....
am sa-ti raspund foarte pe scurt, dupa care am sa te rog sa te folosesti de SEARCH pt ca este un subiect dezbatut indelung pe forum. - imbunatateste performantele masinii - implica modificarea parametrilor ECU fata de original - consumul ramane la fel sau poate scadea foarte putin - nu sunt riscuri ca mergi si tare cu ea, pt turbo este f bine - de obicei se baga bezina cu o cifra octanica superioara, 98,99,100 - costa intre 250 - 1000 euro, depinde unde faci si al cine - am facut la RBN-Tuning, costuri mici satisfactie maxima garantie pe viata a softului...mai multe detalii click pe semnatura mea
Riscul e faptul ca turbo va opera la un alt nivel de eficienta si viata lui va putea fi un pic scurtata (turboul se va invirti mai rapid sa creeze mai multa presiune ... pt ca MAI MULT AER + MAI MULTA BENZINA = MAI MULTA PUTERE !) Dar sa nu crezi ca riscul e asa mare masina tine, mai ales daca ai grija de ea :schimbi uleiul des/la timp folosind ulei bun - sintetic, sa fii sigur ca nu ai nici o scurgere de aer presiune/vacuum (boost / vacuum leak) si daca a trebuit reparata imediat (si testari de presiune de citeva ori pe an daca nu lunar nu e idee rea deloc ), nu opresti motorul imediat dupa ce ai mers tare cu masina - trebui sa lasi motorul sa circule ulei si turboul sa se raceasca, cum scrie si in carte dar astea sint lucruri pe care TREBUI sa le faci oricum ! eu cel putin NICIODATA nu voi mai conduce masina turbo stock ..si cel putin un chip i-as pune (de companie buna nu orice), nici un dubiu nu as avea !!!
si dupa ce termini cu tuningul motorului cred ca cel mai important este UPGRADE THE BRAKE cum crezi ca vei opri cei 200cp in sigurantavestea proasta e ca o sa te coste mai mult decit resoftare si din aceasta cauza nimeni nu ia in serios acest lucru care este la fel de important ca si airbagurile iti salveaza viata.
Bine punctat aici . Toata lumea uita de frane si de suspensi atunci cand face o modificare importanta de putere. Doar cand se vor afla in fata situatiei isi vor da seama. Totusi e viata ta in joc.
Sincer sa fiu prima modificare care eu as face-o la o masina de genul ar fii SUSPENSIA SI FRINELE _ PRIMELE - fara NICI o indoiala sint cele mai bune imbunatatiri ale undei masini , astea intradevar vor schimba total masina in ceva deosebit (atata timp cit sint piese de calitate nu orice !!)
@adibose am o intrebare Am un Audi A4 1.8T Benzina acum cumparat si fac Tuning la motor, cand ma duc la servie Audi sa fac revizia sau altceva cei de la service nu vad ca am facut modificari ? nu imi pierd garantia ? Tnx!
ce fel de tuning vrei sa faci? daca faci ceva mecanic vei pierde garantia daca faci ceva software, poti merge la tuner sa-ti puna la loc softul original pana treci de revizie si asta e.
Eu am mers aproape un an cu furtunul de admisie (exact furtunul care intra in turbo) gaurit si inca nu mi-a cazut turbina. Acum ca mi-am dat seama, imi iau alt furtun, dar nu trebuie sa curat turbina ? Adibose tu ai aceleasi furtune pe S3-ul tau (vezi pozele atasate). De unde-mi iau furtunele (chiar la mana a 2-a) sa nu ma rupa la pret. Firmele de tuning imi cer si cate 600 RON pe ala mare... mi se pare exagerat de mult. Original e 300 ron ala rosu, 400 ala albastru dar mi-e ca se rup, avand in vedere ca am soft de 260 cp pe masina.
Emeraldu ha ha daca eu fac asta la masina imi sar mucii la turbine. Bine, a mea face si BOOST nu 2-3 psi, oricum ca ai mers cu ea asa i-ai injumatatit viata turbo. si ce e cu curatatul turbinei ?! cum exact o "curatati" voi ..??
nu trebuie curatata turbina! de ce... ? furtunul ala mare trebuie schimbat! ma mir cum ti-a mers masina pana acum...adica simti ca faci boost suficient? nu o simti ca lesina dupa 5 mii ? oricum..furtunul mare din pacate atat costa! iar second nu prea ai de unde sa-l iei, cine il cumpara si-l pune si nu-l mai da jos. decat daca prefera alta marca sau culoare intre timp la ECS tuning costa 185$ + 40$ transport..ceva de genul. te scoti mai ieftin oricum. DAR trebuie schimbat neaparat!
La inceput nu cred ca era rupt furtunul, era doar putin fisurat, in schimb pe la 4000-5000 de ture tragea ceva mai greu. Pe vag-com dadea missfire...am schimbat fisele, incepuse masina sa traga ceva mai bine dar tragea de maxim 190cp. Cum sunt furtunele de silicon? Am gasit asa pe ebay la 77 USD + 23 transport:
O masina turbo trebui verificata (testata presiunea sis sytemul de citeva ori pe an cel putin !!! ) cind ai vreo problema faci un pressure test , si dupa aia tre sa vezi cind da misfire .. logezi citiva parametri cind mergi cu masina .. blocul 115 e presiunea de la turbo ..si aia ar arata imediat problema
missfire poate fi si de la bobinele de inductie. pe langa acel missfire trebuie sa mai dea un numar de cilindru pe care ai acel missfire. si e clar ca trebuie inlocuita si bobina respectiva. furtunul ala nu prea seamana..., dar ai grija ca alea ieftine s-ar putea sa fie moi si subtiri
A4 1.8tq '05 - upgrade BFB -> BAM Ma bate gandul sa incep in viitor un upgrade la A4-ul meu. Si anume, schimbarea turbinei, internelor si tuturor pieselor necesare pentru a "obtine" configuratia motorului de 225 cp (BAM) de pe TT. In momentul de fata consider ca acesti cai + cei ~40 adaugati printr-o resoftare ar fi satisfacatori pentru un comportament mai sportiv al masinii. Prin aceste modificari sper sa obtin si o fiabilitate crescuta, odata cu realizarea "amsamblului" BAM, cat mai apropiata de cea din fabrica, de pe TT. Cunoasteti persoane care au facut upgrade-ul asta? Credeti ca ar fi prea scump? Merita mai mult schimbarea motorului in intregime? Sunt indragostit de masina asta si vreau sa ii ridic puterea cat mai mult si cat mai safe. Prefer B6 BAM decat TT BAM, deci nu ma gandesc la un schimb.
evolution11 cu bani care costa manopera,motor ,partea electrica,esapament,ecu BAM cumperi 2 kituri stageIII plus pentru masina ta !
cred ca este mai eficient un Kit turbo cu GT28RS eventual, decat sa pui Kitul de S3/TT nu stiu daca din cauza motorul longitudinal de la A4 fata de cel transversal de la S3/TT complica un pic lucururile... nu stiu.