1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Turatia potrivita si viteza corespunzatoare - Audi 80 - 90 - 100 - discutii diverse

Discuție în 'Modele clasice' creată de enco, 14 Oct 2008.

  1. enco

    enco 2nd Gear Member

    Înscris:
    22 Aug 2008
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi 80 B4 2.3i Quattro, cod NG - 1992
    Revin dupa o pauza (de concediu). Am facut turul tarii Arad - Constanta - Buzau - Suceava - Cluj - Arad. Consum mediu aprox 10,5%. Asta in conditiile in care, pe partea de sud am avut parte doar de blocaje in trafic. Nu ma plang de consum, am vazut pe http://www.spritmonitor.de consumuri asemanatoare, si nu comparam nici drumuri si probabil nici combustibil. Problema mea e alta : conduc masina asta de 1 luna jumate si nu-mi dau seama inca care este turatia optima de schimb a vitezei (eu schimb la 2600 - 2800), de aceea as vrea si alte pareri.
     
  2. alex_flo

    alex_flo Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI 80 1.8S, PM, 1990, EURO2
    Man, motorul tau are puterea maxima la peste 5000 rpm si cuplu maxim la peste 3000 rpm. Parerea mea e sa schimbi intre 3000 si 3500 rpm(la cuplu maxim) si ocazional sa urci si mai mult in ture pentru ca totusi e un motor puternic si are nevoie pentru a fi pastrat in forma.
     
  3. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    A4 1.8T (AMB) quattro 2004 / A4 2.0T (CPMB) quattro 2014 / Q5 3.2 (CALB) 2012
    Salut

    Si eu am tot un NG, pe un B3 din 1987. Motorul acesta are suficienta putere si la turatii reduse. Eu in general schimb pana in 3000 si merg in jur de 2000. Cat de jos se poate cobora turatia astfel incat sa ramana un regim economic nu stiu sa iti spun pentru ca nu am computer de bord. Avand aceeasi dilema cu tine am zis ca la un moment dat o sa fac urmatorul experiment. Exista un fir de culoare galbena (pinul 10 de la calculatorul de injectie) care ajunge pe undeva prin bord si pe care exista o tensiune proportionala cu debitul de aer care intra in motor. Acest fir este cel care da informatia de consum calculatorului de bord, la modelele echipate cu asa ceva. Masurand acesta tensiune cu un multimetru in diferite regimuri de functionare iti poti da seama cum variaza consumul. Practic, prin conectarea unui multimetru sau a unui bargraph cu leduri pe aceasta iesire realizezi ceva similar cu Economy Meter-urile din bord de la BMW sau Mercedes din anii '80. Cu cat indicatia este mai mare cu atat mai mult aer intra in motor si implicit si benzina.
     
  4. alex_flo

    alex_flo Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI 80 1.8S, PM, 1990, EURO2
    Pentru cine simte neaperat nevoia de un indicator de consum la bord, varianta cu led-uri e ok. Dar consumul cel mai mic nu depinde doar de nivelul de turatie. Cand motorul e la turatie joasa si cuplul e mic, in sarcina e nvoie de mai multa benzina pentru mentinerea functionarii; in conditiile astea motorul nu trage mai mult aer si compenseaza cu benzina. La masinile cu calculator de bord, in mers constant, se observa ca cel mai mic consum e in general cand motorul functioneaza in cuplu maxim.
     
  5. FloRio

    FloRio Platinum Member

    Înscris:
    30 Aug 2007
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    Audi A4 1,9 TDI 110hp~AFN 1998
    Toata treaba consta in felul cum calci pedala de acceleratie,daca o calci brusc e normal sa creasca si consumul chiar si in schimburi de trepte pana in 2600 rot/min.Daca accelerezi mai lin poti linistit sa o turezi pana in 3300 rot/min ca nu creste consumul.In orice caz nu e bine sa schimbi in turatii joase(2000 rot.min) si din cand in cand pt a curata injectoarele sa ii dai "cox" pana in 4000 rot/min
     
  6. pasbogdan Silver Member

    Înscris:
    11 Oct 2008
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    s4 c4 2.2 20v t quatt,100 C4 v6,coupe b2 2.2 20vt quatt,samurai,LT35,90 b2 quatt
    Un motor condus subturat(schimbat viteze la 2000 rpm si accelerat de la 2000 in sus) va avea o viata mai scurta decat unul la cere se schimba vitezele la 5000 RPM.
    A nu se confunda schimbatul de viteze la 2000 rpm "la vale",sau o schimbare de viteza la 2000 rpm dupa care nu se accelereaza ful gas.
    La turatii joase,cand se accelereaza puternic cuzinetii de biela sunt supusi la forte extreme.

    Pe langa cuzineti se pot adauga si supape cu "depozite",bujii etc
     
  7. FloRio

    FloRio Platinum Member

    Înscris:
    30 Aug 2007
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    Audi A4 1,9 TDI 110hp~AFN 1998
    Nici chiar schimb de viteze la 5000 rpm ca il omori.E bine sa il mai turezi din cand in cand si la asemenea nivel de turatii insa nu tot timpul ca daca ai lua motorul de nou n-ai apuca 150.000 km cu ea.Depinde acuma si de motor,eu zic ca cea mai potrivita schimbare de turatii este cea intre 2500-3000 rot/min
     
    Ultima editare de un moderator: 4 Noi 2011
  8. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    Fara sa fiu malitios,observ multi posesori de benzinare ca merg mai subturat ca un dieselar:) in incercarea de a scoate un consum cat mai redus.
     
  9. FloRio

    FloRio Platinum Member

    Înscris:
    30 Aug 2007
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    Audi A4 1,9 TDI 110hp~AFN 1998
    Si de multe ori nu reusesc sa scoata acel consum redus tocmai din cauza motorului subturat,care daca te aflii intr-o viteza precum a treia la 1200 rpm ,(urmare a schimbarii vit a doua la 2000 rpm),si accelerezi,normal ca o sa urce greu in turatie si consumul va fi foarte mare
     
    Ultima editare de un moderator: 4 Noi 2011
  10. selcosmin

    selcosmin 2nd Gear Member

    Înscris:
    10 Iun 2009
    Locație:
    Berca, Buzau
    Masina:
    Audi 80, 2,0i tip ABK, 116 CP, 1993
    Viteza vs turatii? 100 km/h la 2800 turatii/m

    Motor 2000 cmc, tip ABK, 116 CP, anvelope 195/65/R15/J6
    La 100 km/h am 2800 turatii/m, daca ajung la 120 am undeva la 3100 turatii/m, ceea ce nu mi se pare Ok. am incercat sa vad cu clima turatiile si viteza. turatiile corespund, insa viteza pe panoul la clima imi arata cu 10 km/h mai putin fata de ceas. Ce ar trebui sa verific?
     
  11. Romeo_79

    Romeo_79 Gold Member

    Înscris:
    12 Iul 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    A4 Allroad 2.0 TDI 177 CP CGLC 2013
    Din cate stiu,viteza indicata in bord e mai mare cu cca. 10 Km/h,fata de viteza reala.
     
  12. alex_flo

    alex_flo Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI 80 1.8S, PM, 1990, EURO2
    Vitezometrul din bord indica, la toate masinile, cu pana la 10 % in plus decat viteza reala. E ceva normal, asa sunt construite.
    Daca eroarea depaseste 10%, abea atunci ar trebui sa dea de gandit.
     
  13. LevY

    LevY Gold Member

    Înscris:
    26 Dec 2008
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A6 C5 Avant , 1.9 TDi , AVF , 131 Hp , CV 6+1
    in ce treapta de viteza ?!
     
  14. selcosmin

    selcosmin 2nd Gear Member

    Înscris:
    10 Iun 2009
    Locație:
    Berca, Buzau
    Masina:
    Audi 80, 2,0i tip ABK, 116 CP, 1993
    diferenta de viteza din bord cu cea de la clima nu este asa importanta(pentru cei care inca nu stiu radarul indica viteza afisata pe clima, nu cea din bord). pe mine ma interesa mai mult daca la 2800 turatii, in treapta a V-a, e normal sa aibe doar 100 km/h, iar la 3100 - 120 km/h.nu sunt cam multe turatii? la un motor de 1500 cmc din 1995 la 2400 are 100 km/h, si abia atinge 3000 turatii la 120, iar asta de 2000 cmc...
     
  15. LevY

    LevY Gold Member

    Înscris:
    26 Dec 2008
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A6 C5 Avant , 1.9 TDi , AVF , 131 Hp , CV 6+1
    Si la vag com e o diferenta de 1o % mai mica decat cea din bord ...

    Cat despre viteza la un anumit RPM ... cred ca te ingrijorezi degeaba ...

    Fa`i un LOG ... si gata .. :p
     
  16. MariusSS

    MariusSS Gold Member

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi 80 B3 1,8S PM 1989 ; Audi A4 B5 1.6 ADP 1996 ; Kawasaki VN800 Clasic
    eu la motor de 1800 la 120km-h am 3000 rpm. fix
     
  17. selcosmin

    selcosmin 2nd Gear Member

    Înscris:
    10 Iun 2009
    Locație:
    Berca, Buzau
    Masina:
    Audi 80, 2,0i tip ABK, 116 CP, 1993
    as vrea sa-mi spuna cineva ce are motor ABK pe masina, cate turatii are la diferite viteze... si cum aflu modelul cutiei de viteze?
    P.S.: nu ma intereseaza prea mult diferenta de viteza intre bord si ce arata pe panoul climei.
     
    Ultima editare: 3 Iul 2009
  18. selcosmin

    selcosmin 2nd Gear Member

    Înscris:
    10 Iun 2009
    Locație:
    Berca, Buzau
    Masina:
    Audi 80, 2,0i tip ABK, 116 CP, 1993
    nu sunt detinatori de audi 80 cu motor tip ABK?
     
  19. radu112 4th Gear Member

    Înscris:
    13 Dec 2008
    Locație:
    Sighisoara
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0 ABK
    La mine ii pe la 2800 r/min acul de la torometru la 120 KM/h
     
  20. Pilif

    Pilif 3rd Gear Member

    Înscris:
    11 Mai 2008
    Locație:
    Ploiesti
    Masina:
    Audi A3 8l 2001 1.6 75 kw AVU
    Asa sunt create masinile, eu am un a3 1.6, 5 viteze si la 100 km/h am 3000 rpm, la 130 4000 rpm iar la 180 km/h 5200 rmp. Este normal majoritatea motoarelor din grupul vag asa merg
     

Distribuie pagina asta