Nu se face cu OBDEleven sau VCDS calibrarea actuatorului. Se face cu o scula speciala (programator) la un atelier sau la cineva care are acel programator pentru calibrare actuator. S-a scris de zeci de ori pe forum despre problema ta si nu ai citit nimic pe forum, din pacate pentru ca ai fi aflat cum si ce trebuie facut. Exita un user, in aria de vanzari la noi pe forum, care face asa ceva dar trebuie sa ajungi in Romania la Galati sau sa trimiti turbina si actuatorul la el.
Trebuie sa faci reglajul actuatorului pe turbina, nu trebuie sa faci “adaptarea la turbina noua”. Nu se poate face cu VCDS, iti trebuie o scula dedicata pentru asa ceva.
@Cristi avand in vedere ca turbina vine de la o firma de reconditionari de turbo si are vopsea data pe cele 3 suruburi de la actuator m-am gandit ca este deja calibrat. In cel mai rau caz am celalalt actuator de la cea veche dar este aceeasi poveste, nu stiu daca si acela a fost calibrat. Acum nu stiu ce sa fac exact. As incerca sa pun actuatorul vechi. Macar acela de cateva ori, stiu sigur ca, pornea odata cu masina fara sa umblu la mufa de la actuator. Oricum iti mulțumesc frumos pentru raspunsul tau si am tot consultat forumurile, dar imi spunea cineva ca aceasta adaptare se face cu VCDS avand in vedere ca el actuatorul functioneaza dupa ce umblu la mufa.
Nu se face cu VCDS, sub nici o forma. Daca este actuator nou, se calibreaza cu scula dedicata. Daca este actuator SH, se regleaza doar din suruburi. Ai actuator VDO sau Bosch ? Adica, turbina KKK sau Garret ?
Turbina cea originala era KKK si actuatorul Siemens-VDO. Turbina reconditionata are placuta de identificare stearsa si pe actuatoru nu scrie nimic. Probabil ca s-a sters din cauza procesului de curatare cu nisip, nu prea as crede dar fie, sau poate fi vreo chinezarie.