1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Turbina motor diesel si tot ce tine de aceasta la Audi 80 - 90 (B3 - B4)

Discuție în 'Modele clasice' creată de bebe_sb, 31 Aug 2009.

  1. bebe_sb 2nd Gear Member

    Înscris:
    25 Oct 2008
    Locație:
    sibiu
    Masina:
    AUDI A4/B5 1,9TDI AHH Break 1999
    cum se poate vedea daca turbosuflanta functioneaza in parametrii,la un motor 1,9tdi 1Z, si cum se poate reconditiona daca nu este in parametrii normali de functionare.
    multumesc
     
  2. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    Presiunea o verifici cu WAG Com-ul facand log in mers;1Z are turbina garret gt15 wastegate,adica e cu geometrie fixa.Acest tip de turbina baga presiune mai mica decat una cu vane(ca exemplu garret vnt15 baga mai putin cu 0,200mbar),dar in schimb este mai fiabila fiind mult mai putin predispusa colmatarii datorita lipsei vanelor,cat si a surge-ului.Pana a ajunge la turbina,pot fi altele cauzele lipsei de presiune,dar asta se poate verifica numai facand test.Spre exemplu(tot 1Z am si eu) la mine ECU cere presiune max cam 1,850mbar,iar turbo livreaza si putin peste 2,000mbar in conditiile in care am scos catalizatorul;daca ai catalizatorul,aceasta ar trebui sa livreze max 1,900mbar.
     
  3. Romeo_79

    Romeo_79 Gold Member

    Înscris:
    12 Iul 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    A4 Allroad 2.0 TDI 177 CP CGLC 2013
    Pentru 1Z,turbo boost-ul trebuie sa fie intre 1.5 - 1.65 bar.
    Verificarea se face in treapta a 3-a de viteza.Incepand cu 40 Km/h se apasa acceleratia la maxim,iar la 80 Km/h presiunea din turbo ar trebui sa se incadreze intre valorile de mai sus.
     
  4. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    Stii cat vine 1,5-1,6bar?Si te rog sa nu-mi pui citatul de pe TDICLUB,ca am ramas socat cand am citit ca GT15 baga max boost 15-16bar si 12-13bar continu(16bar baga VNT17,nu GT15)Log-urile se poate face si in treapta 3,4 sau 5;masina nu merge numai in treapta 3,alta e explicatie pt care se face in 3;btw,Romeo,pune un log in care turbina ta baga 1,5 bar,ca tare sunt curios....
     
    Ultima editare: 31 Aug 2009
  5. Romeo_79

    Romeo_79 Gold Member

    Înscris:
    12 Iul 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    A4 Allroad 2.0 TDI 177 CP CGLC 2013
    Conform Autodata,pentru motorul 1Z:

    "Perform test with vehicle in 3rd gear.Accelerate from 25 mph (40Km/h) at full throttle.When speed reaches 50 mph (80 Km/h) the boost pressure should be 1,50-1,65 bar."
     
  6. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
  7. Romeo_79

    Romeo_79 Gold Member

    Înscris:
    12 Iul 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    A4 Allroad 2.0 TDI 177 CP CGLC 2013
    Cornele,1.6 bar=1600 mbar.Pentru mine e clar.
    In log,toate valorile pentru presiune sunt exprimate in mbar.
     
  8. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    Scuze,de abia m-am trezit si beau cafeaua,eu ma gandeam la PSI:banghead::banghead::banghead:;dupa cum vezi,din log-urile postate de mine ECU cere in jur de 1,850mbar,deci mai mult de 1,650mbar si livreaza cu catalizator max 1,900mbar.Acelasi lucru l-am vazut si la AHU care are aceeasi turbina GT15.
     
  9. Romeo_79

    Romeo_79 Gold Member

    Înscris:
    12 Iul 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    A4 Allroad 2.0 TDI 177 CP CGLC 2013
    In Autodata scrie ca pentru modelele de Audi cu motor 1Z/AHU fabricate dupa 03.94,presiunea in turbo ar trebui sa se incadreze intre 1,55-1,75 bar/3000rpm.
    Cu siguranta au si o alta versiune de soft pentru ECU.
    Atat timp cat masina demareaza bine si nu scoate fum,e ok.
     
  10. bebe_sb 2nd Gear Member

    Înscris:
    25 Oct 2008
    Locație:
    sibiu
    Masina:
    AUDI A4/B5 1,9TDI AHH Break 1999
    ok.dar unde sa fac acest test cu ECU pe aici prin sibiu stie cineva pe unde sau in apropiere mures etc
     
  11. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    Testerul se numeste WAG COM;nu stiu unde sa gasesti,ca nu sunt din zona,poate alti colegi te pot ajuta,era undeva un topic cu forumistii care acorda asistenta(gratuita) in caz de necesitate;cauta acel topic si poate gasesti pe cineva.
     
  12. bebe_sb 2nd Gear Member

    Înscris:
    25 Oct 2008
    Locație:
    sibiu
    Masina:
    AUDI A4/B5 1,9TDI AHH Break 1999
    nu este nimeni din sibiu sau imprejurimi cu asemenea tester
     
  13. sab

    sab 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Iul 2009
    Locație:
    Carei , jud. Satu Mare
    Masina:
    Audi A6 2.0 TDI '05 ; Audi 100 2.5 TDI '92 ; Audi 80 1.9 TDI '94
    ii VAG-COM.nu wag-com.trebuie sa fie si in sibiu.
    sa speram ca poti sa ii faci test.nu stiu din ce an sau cat stie ecu-ul tau.la al meu(ABP '92) am un singur canal,cu 10 cutiute,si cifre in hex.fara elsa ar fi chineze cifrele alea.
    asta poti vedea in 2 modalitati.ori scoti de pe net vag-com si te uiti in labeluri daca motorul tau are asa ceva,ori te duci la un service,ti-l baga pe tester si se uita ei daca ai sau nu optiunea.
    bafta
     
  14. pasbogdan Silver Member

    Înscris:
    11 Oct 2008
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    s4 c4 2.2 20v t quatt,100 C4 v6,coupe b2 2.2 20vt quatt,samurai,LT35,90 b2 quatt
    Daca te mananca pasiunea poti monta un boost gauge(un ceas care arata presiunea reala,adica fara sa includa in ecuatie si presiunea atmosferica).
    Se monteaza relativ usor,intercaland un"T"pe furtunul care merge inspre ecu,iar daca ecu nu are incorporat senzorul de presiune si acesta este undeva pe traiectul de admisie cauta un loc in galerie sa te intercalezi...
     
  15. Farfetnugins

    Farfetnugins 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Mar 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi 80 B4,1.9TDI,1995
    salut.am si eu un audi 80 B4 din 95,1.9tdi si culmea e ca are doar 73.000km(am toate facturile cu reviziile de la derka care pot dovedi lucrul acestaa) si arata impecabil.l-am cumparat in 2008 de la un batran din Germania.cand am venit cu el in tara nu reuseam sub nici o forma sa trec de 100km\h.am fost anul trecut in Austria si pe autostrada si a mai dat drumul si am ajuns si la 160km\h.problema e ca masina nu trage cum trebuie.parca e sdi.cineva ma sfatuit sa-i scot mufa de la debitmetru.dar a mers si mai prost asa.masina a fost foarte putin folosita si a fost tinuta mult timp intr un spatiu inchis fapt care cred eu ca i a facut foarte mult rau.ma gandesc ca singura problema ar fi turbo.ce pot sa fac in cazul asta?trebuie schimbat neaparat tot sistemul?sau merge curatat?
     
  16. Romeo_79

    Romeo_79 Gold Member

    Înscris:
    12 Iul 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    A4 Allroad 2.0 TDI 177 CP CGLC 2013
    Daca fostul proprietar a mers mult timp subturat,e posibil ca turbina sa fie obturata de la depuneri.Dar aceeasi manifestare o da si N75.
     
  17. MariusSS

    MariusSS Gold Member

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi 80 B3 1,8S PM 1989 ; Audi A4 B5 1.6 ADP 1996 ; Kawasaki VN800 Clasic
    mergi si tu mai sportiv vreo 20-30 km, tine-o in 3000 si ceva de ture, poate mai cureti turbina aia. pe noi asa ne punea seful unde am lucrat mai demult sa facem cu niste dubite care nu prea dadeau randament si fumegau in ultimul hal. ne-a dat 50 de lei pentru motorina, si a zis ca de banii astia sa le fugarim si sa le tinem numa in blana. ce-i drept fumul era altfel dupa `cursa`, si altfel mergea motorul dupa 2000 de ture. era vorba de 2 fiat doblo. intre alexandria si bucuresti si inapoi numa asa am mers. ai putea incerca....noi nu am avut mila ca nu erau ale noastre:))
     
  18. ManiAcuV6 Banned

    Înscris:
    31 Aug 2007
    Locație:
    IASI sau BOTOSANI
    Masina:
    Audi A4 B6 2001 AWX
    Prima data fa-i un log pe canalele 03 , 10 si 11 si posteaza-l aici. Cat despre turbina modelul cu geometire FIXA NU face probleme. La tine un lucur bun ar fi sa ii cureti glaeria de admisie si traseul de la EGr inclsuv EGR .In plus verifica si tu furtunasele de la EGR , turbina ,deoarece e posibil sa se fi crapat. Se poate folosi din cel pentru returulsurplusului de motorina de la injectoare.:)
     
  19. otelea

    otelea Silver Member

    Înscris:
    4 Apr 2008
    Locație:
    Câmpulung Moldovenesc
    Masina:
    audi 80 B4 1.9 tdi 90cp 1994; A4 1.9 TDI AVB 2004; A6 allroud 2,5 TDI BCZ 2004
    Dar masina creste rapid in turatie pe liber?? Ajunge la 5200rpm??Ai schimbat filtrele?? Curata sorbul din rezervor. Daca ai schimbat filtrele si nu prinde aer, mergi si tu cu ea mai turata asa cum a spus colegul MariusSS. Nu te lua de turbina pentru ca turbinele noastre sunt clasice, deci nu ai ce sa reglezi la ele. Spor la treaba si bafta de masina!!!
     
  20. Tibi_t

    Tibi_t 2nd Gear Member

    Înscris:
    21 Oct 2008
    Locație:
    CLUJ NAPOCA
    Masina:
    Audi A4 B6 2.0i
    Ar fi bine sa verifici cum se zicea si mai sus printre altele:
    instalatie de vacuum(ce e legat de turbo - ai niste furtune invelite in panza care vin de la filtru de aer si de la turbina si se intalnesc intro valva care comanda wastegate-ul, mai ai unul jos care vine de la intercooler-pe partea dreapta sub bara)
    furtunele de la turbina la intercooler si intercooler admisie
    valva egr si furtunul de vacuum care o actioneaza
    in rest filtrul de motorina si celelalte desi acolo cam slabe sanse sa fie ceva in neregula decat daca sunt toate din '95.
    Bafta.

    P.S. turbina aia de pe 1Z e bulletproof
     

Distribuie pagina asta