1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Tutorial demontare fete de usi/ panouri de usi, demontare macara electrica si geamuri la A6 C7

Discuție în 'Audi A6 C7 (2011 - 2018)' creată de Daniel RR, 13 Oct 2016.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. Daniel RR

    Daniel RR 4th Gear Member

    Înscris:
    25 Aug 2014
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    A4 B8 - 2.0 TDI CAHA - 2012
    Buna seara stimati posesori de Audi, avand in vedere ca lucrez la o firma de colantare si avand zilnic pe mana mai multe modele de Audi in garaj m-am decis sa va dau o mana de ajutor cu un tutorial pas cu pas pentru demontare fete de usi macara si geamuri.

    Atentie !!! - nu sunt responsabil pentru cleme rupte, fete de usi crapate, macarale indoite sau geamuri crapate, degete rupte, taieturi .. nervi, injuraturi s.a.m.d.

    Operatiunea de desfacere a fetelor de usi se incadreaza in categoria dificil catre foarte dificil, este nevoie de foarte multa rabdare si atentie, repet atentie, intrucat usile + piesele din usi sunt prinse cu cleme fixe, cleme care difera.. Unele sunt ok, altele nu vor sa iasa decat cu scule speciale iar daca se trage tare se pot rupe

    Scule necesare pt demontare : trusa de torx-uri, trusa de piese din plastic pt demontat elemente din interior (ajuta mult ca nu zgarie, nu rup, nu apasa la fel ca si o surubelnita din metal), lanterna mica, recipient pt depozitare cleme suruburi,manusi textile subtiri (ajuta impotriva taieturilor precum si impotriva mizeriei din usi), patent, cleste cu varf drept/indoit, holsuruburi de diferite marimi

    Durata demontare + montare totala fete de usi, macarale, geamuri 6h++

    Incepem cu partea din spate intrucat este o lucrare mai complexa si mai dificila din pct meu de vedere pt ca sistemele de prindere la geamuri pe spate sunt diferite fata de cele pe fata.

    Pasul 1 - Se desface trimul de aluminiu de pe usa incet si treptat din fata in spate cu o scula din plastic subtire.( poza 1) Punctul albastru reprezinta o clema care tine trimul cu un umar care, daca nu este apasat din fata in spate nu permite scoaterea trimului .(poza 2)

    Pasul 2 - Se desfac suruburile cu cap torx din zona punctata cu rosu (poza 3) dupa care se începe de jos si se baga o scula intre fata de usa si usa sau o bucata de plastic pt a avea o mica zona de acces pt a putea identifica clemele care tin usa cu lanterna (tot poza 3, zona clemelor este marcata cu portocaliu).

    Odata ce au fost identificate se introduce peste cleme o scula de plastic in forma de V sau U si se trage moderat catre tare dinspre exterior catre interior.. Important este sa se traga de langa clema nu dintre cleme intrucat se poate rupe fata de usa (se poate cu o cheie de 17 19 fixa daca nu aveti scula de demontare )

    Odata iesite clemele de jos se avanseaza la cele din mijloc iar apoi la cele de sus dupa care se ridica fata de usa in sus sa sara de pe chedar,se scoate chedarul afara, se scoate mufa de la difuzorul mic si celelalte doua mufe ce intra in modului de comfort si se scoate cablul de la maneta de deschidere interioara.

    Pasul 3 - Se desface mufa de la motorasul electric si se desfac cele 3 torxuri ce tin motorasul prins de macara (poza 4).

    Se da jos capacul mare negru si se ridica geamul cu ambele palme pana cand suportul alb ajunge in coltul cel mai mare (unde este loc mai mult pentru a se putea lucra), poza 5 - desenul mov reprezinta ghidajul geamului care tine geamul, atat ghidajul cat si geamul au o gaura in care intra piesa portocalie iar in piesa portocalie rotunda intra piesa verde rotunda, aceste fiind bagate fortat si avand rol de "pana".
     
    Ultima editare: 13 Oct 2016
    Teo11, mihai buteanu, AAK și alți 4 apreciază asta.
  2. Daniel RR

    Daniel RR 4th Gear Member

    Înscris:
    25 Aug 2014
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    A4 B8 - 2.0 TDI CAHA - 2012
    Se scoate pana mica marcata cu verde cu un holsurub infiletat si cu un patent (poza 6) iar apoi se scoate pana marcata cu portocaliu (poza 7) astfel pe o parte e scoasa pana.

    Se da jos difuzorul si se scoate mufa (poza 8) iar apoi se apasa pe geam pana coboara jos si se scoate pana marcata cu verde la fel si cea marcata cu portocaliu (poza 9) la fel cum s-a procedat si la prima pana.

    Recomand ca la pana de jos, cea de pe partea cu difuzorul sa se bage un holsurub mic si sa se apese catre exterior, iese mai usor, de tras nu se poate trage pt ca nu este loc.

    Pasul 4 - Se scoate protectia de plastic (poza 10) care se tine in punctul albastru de un adeziv, se scoate capacul cu punctul galben si capacul cu punctul rosu. Sub capacul cu punctul rosu surub torx care tine trinughiul exterior, se desface incet iar prin gaura capacului cu punctul galben se baga un magnet sa nu cada surubul in usa.

    Se trage tringhiul afara tragand de el in fata si in sus (poza 11) si se scoate garnitura de cauciuc din usa.

    Se trage de chedar in spate (tare) si se ridica geamul in sus (poza 12)
     
    Teo11, mihai buteanu, AAK și alți 4 apreciază asta.
  3. Daniel RR

    Daniel RR 4th Gear Member

    Înscris:
    25 Aug 2014
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    A4 B8 - 2.0 TDI CAHA - 2012
    Pentru partea din fata operatiunea este identica cu partea din spate, putin mai usoara si mai rapida.

    Pasul 1 - Se da trimul jos (nu mai are siguranta cu umar),(poza 1) punctele albastre reprezinta suruburile, punctele portocalii clemele. Surubul din mijloc este sub ornamentrul din fata manerului care se da jos din cleme mici (ornamentul seamana cu un locas de difuzor)

    Se da fata de usa jos, se deconecteaza cablul de la maneta de deschidere, se desface mufa mare albastra si mufa mica neagra de la modul (poza 2 si poza 3)

    Se da jos mufa de la motoras, motorasul (cele trei torxuri), mufa de la difuzor si difuzorul (poza 4)

    Se da jos capacul de acces (poza 5)

    Pasul 2 - Demontarea geamului consta in aducerea geamului la punctele de desfacere (poza 6 si poza 7), adica geamul din fata are o "pana fixa" care trebuie apasata din interior catre exterior iar pana se poate apasa doar daca este intr-un drept cu gaura din macara.

    In poza 8 am desenat principiu de sustinere a geamului, partea rosie e partea de sustinere, partea galbena e pana care sustine geamul care odata apasata ea functioneaza ca si o siguranta permitant scoaterea geamului

    In poza 9 e modul in care am procedat eu azi la demontarea geamului, se apasa tare pe "pana" si se trage de geam in sus..

    Recomand sa se dea jos chedarul de la geam si sa se inceapa cu parrea de ma difuzor iar apoi cu partea de la capac intrucat geamul nu iese doar daca e "culcat" in fata si ridicat.

    La montaj pe spate se apasa penele la loc, pe rand, adica pana mare iar apoi pana mica care se bate sa intre fortat, in fata e nevoie de ghidare cu mana iar apoi apasat fortat..

    Recomand sa se lucreze cu inca un om care sa dea o mana de ajutor, sa tina geamul, sa traga de chedare cand este nevoie.
     
    Teo11, mihai buteanu, Adrian_TM și alți 8 apreciază asta.
  4. lillejhon

    lillejhon 6th Gear Member

    Înscris:
    11 Sep 2016
    Locație:
    Hamburg
    Masina:
    Audi A6 4G 2.0 TDI CGLC 6+1 manuala
    Felicitari si multumim pentru tutorial!
     
    Covrig Marian și Gindanezul apreciază asta.
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta