1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Tutorial - Schimbare fise la motorul ALZ de 1.6 - Audi A4 B5

Discuție în 'How-to / Operatiuni de intretinere' creată de alexandruuu, 25 Mai 2013.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. alexandruuu 2nd Gear Member

    Înscris:
    11 Apr 2011
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    VW Passat B6 2.0 140hp CBAB 2009
    Tutorial - Schimbare fise/bobina la motorul ALZ de 1.6

    Salutare,

    Este destul de munca ca sa le schimbi, trebuie data jos clapeta de acceleratie. O poti face de unul singur intr-o curte sau intr-un garaj. Nu cred ca ai ce strica.

    Astia sunt pasii:

    DEMONTAREA TUBULUI DE ADMISIE:
    - astepti sa se raceasca motorul, alfel te poti arde
    - scoti borna - de la baterie (atentie la cod casetofon)
    - scoti capacul de la motor
    - desfaci cele 3 suruburi de la rezervorul de antigel, il ridici pe o parte, ii scoti mufa de sub el si il asezi in partea dreapta-jos ca sa ai loc; nu ii scoti furtunele
    - scoti un furtunas de vaccum din spatele tubului de admisie(consider "tub de admisie" elementul demontabil dintre debitmetru si clapeta de acceleratie)
    - tubul de admisie are 2 cleme care se imping spre mijlocul tubului cam 2 cm cu un cleste special, dar poti linistit sa lucrezi cu un cleste reglabil de instalatii sanitare, sa fie teapan; atentie ca acele cleme sunt foarte tensionate, nu cumva sa pui mana cand este cu clema in cleste ca iti rupi degetele, muti clemele doar cu ambele maini pe cleste)
    - impingi clema din apropeierea debitmetrului inspre mijlocul tubului cam 2 cm fara sa o treci peste cotul ala mic pentru ca e greu sa o mai pui inapoi
    - tubul de admisie are o parte flexibila; scoti partea dinspe debitmetru din ansablul debitmetrului prin tragere si rotire; poti trage linistit ca nu se rupe, este un plastic moale
    - tubul de admisie are la mijlocul lui un canal de intrare mic unde vine un furtun colector de gaze carter; acolo este o clema care se scoate in sus; inauntru este un oring, ai grija sa nu il pierzi
    - impingi clema din apropeirea clapetei de acceleratie inspre mijlocul tubului cam 2 cm
    - scoti afara tubul de admisie; daca e murdar cu ulei il poti curata cu spray de curatat frane

    DEMONTAREA CLAPETEI DE ACCELERATIE:

    IMG_7069.jpg

    - arunca un ochi peste poza de mai sus; nu cuprinde toate elementele
    - desfaci busonul de la rezervorul de antigel pentru a elibera presiunea de pe instalatie si apoi il insurubezi la loc
    - desfaci cele 3 suruburi ce prind rezervorul de antigel, il ridici, ii scoti mufa de dedesupt si il muti inspre fata masinii ca sa ai loc(rotit cu 180 de grade)
    - slabesti cele 4 suruburi inbus ale clapetei(iti trebuie o trusa cu cheie cu clichet cu capete inbus)
    - la cele doua furtune de antigel(apa) impingi inspre mijlocul furtunelor clemele mici cu un patent cam 3 cm, la fel nu pui mana acolo!
    - scoti cele doua furtune prin tragere si rotatie, curge putintel antigel, nu te sperii, este normal
    - sub aceste furtune este o teava care vine de la EGR si este prinsa cu 2 suruburi inbus de clapeta. scoti suruburile; atentie: este o garnitura subtire de metal acolo sa nu o pierzi
    - scoti cele doua furtunase din stanga pozei(rosu) prin tragere si rotatie; la unul poti largi clema cu o surubelnita dreapta
    - scoti mufa eletrica si furtunul de vid ce vine de la regulatorul de presiune benzina
    - desurubezi si scoti pe rand cele 2 suruburi de sub clapeta si apoi pe cele de deasupra
    - sa nu pierzi clema descrisa cu verde in poza si garnitura dintre clapeta si galerie admisie
    - scoti clapeta afara
    - daca e murdara, mai ales in partea de sub fluture o poti curata cu spray de curatat frane si carpe moi; sa incerci sa nu o bruschezi sau sa o scapi; fluturele sa nu il impingi tare, dar sa ii cureti muchiile bine; ai grija sa nu prea intre spray de la axul fluturelui la reductia din interior; o lasi sa se usuce bine
    - garnitura trebuie sa nu fie ciupita, a mea originala era in stare foarte buna, dar totusi am schimbat-o, e ~60 de lei originala

    DEMONTAREA FISELOR SI A BOBINEI
    - doar acum ai acces la bobina de inductie si cele 4 fise
    - le scoti una cate una din bobina si pe bujii, se trag cu forta cu mana fara probleme - scoti una veche si apoi pui una noua sa nu te incurci; atentie: cele pe care le cumperi sunt cu 2, 3 cm mai lungi decat cele originale, dar se potrivesc perfect
    - sa le pui pe cele noi in lacasurile celor vechi, sa nu atarne pe langa
    - eu am luat set 4 fise BERU de 5 kohmi dupa VIN-ul masinii = 200 ron, desi doar una era puscata partial; am zis ca daca tot umblu le schimb pe toate


    MONTARE
    - acum montezi totul inapoi, clapeta si tubul de admisie in ordinea inversa celor expuse mai sus
    - pui borna la baterie si pornesti motorul
    - trebuie facuta neaparat o adaptare a clapetei de acceleratie; sunt pe forum doua metode, eu zic ca e cel mai bine sa o faci cu o interfata VAG_COM.
    - stergi eventualele erori stocate la motor

    GATA!:)
     
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta