1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Ulei 2T in motorina pentru lubrifierea injectoarelor - recomandat sau nu ?

Discuție în 'Motoare si transmisii' creată de Kira, 21 Oct 2010.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. Kira 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Mar 2010
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 Avant, 1.9 TDI 131 CP, 2004
    Salutare,

    Am intalnit pe mai multe forumuri un topic care face furori printre diesel-ari.
    Se vehiculeaza un zvon conform caruia, daca pui aprox 300 ml ulei (semisintetic de motoare in 2 timpi) la un plin de motorina, este benefic motorului datorita ungerii sporite oferite injectoarelor. Aparent datorita concentratiei mai mica de sulf din motorina euro5, aceasta este mai aspra si nu mai ofera ungerea pe care o oferea motorina euro 3 ( referindune aici la motoare euro 3/4, spre exemplu ).
    Se pare ca au incercat mai multi, si se observa diferente ( motor mai silentios, vibratii reduse la relanti, accelerare mai buna ).

    Ce parere aveti ? Ati incercat careva asa ceva ?

    Numai bine
     
  2. gelu ispas

    gelu ispas 6th Gear Member

    Înscris:
    3 Aug 2008
    Locație:
    Caracal
    Masina:
    audi A4 Avant
    La un motor in doi timpi se pun 35 ml ulei la 1 litru de benzina, pentru ungere.Fumul iese la greu pina se incalzeste motorul dar si dupa.
    La diesel cred ca e nenorocire de fum,ca pe creacul de la pantalon:)
     
  3. CristiAuD

    CristiAuD Silver Member

    Înscris:
    30 Dec 2008
    Locație:
    Ro
    Masina:
    alta marca
    si cred ca afecteaza si catalizatorul
     
  4. Kira 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Mar 2010
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 Avant, 1.9 TDI 131 CP, 2004
    uleiurile scumpe care respecta anumite norme, au emisii de cenusa si fum mai mici ca motorina. In fond, motorina este tot ulei.
    dar nu a incercat nimeni ?
     
    Adelin Paraschivu și Bano apreciază asta.
  5. angelciuperca

    angelciuperca 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Sep 2010
    Locație:
    Braila
    Masina:
    Audi 80 quattro 2,8 1992
    Poti pune chiar ulei de motor sintetic circa 1litru la un plin (60 litri), mai recomandat este sa pui ulei de transformator, pt ca nu toate uleiurile se amesteca cu motorina.Ideea este buna si este pusa in practica de multi,chiar si eu folosesc ulei in motorina si nu am nici un fel de probleme, ba chiar s-a redus nivelul de zgomot,motorul este mai silentios este mai silentios.Mentionez ca metoda o folosesc la un Audi 100, 1,6D JP , si la o pompa rotativa,eu cred ca ajuta destul de mult si lungeste viata pompei si a injectoarelor.
    Fiecare face cum crede ca este mai bine pt el!
    Succes!
     
  6. maybogdan82

    maybogdan82 3rd Gear Member

    Înscris:
    27 Mai 2008
    Locație:
    Mangalia & Norvegia
    Masina:
    AUDI A6 4F 2.0 TDI Multitronic 140 hp
    Motorina EURO 5 si sistemul de injectie COMMON RAIL

    Sunt sigur ca toata lumea a auzit de problemele sistemelor de injectie COMMON RAIL.Dupa ce am rasfoit cateva forumuri atat din tara cat si din afara am observat ca tot mai multi vorbesc despre motorina din ce in ce mai prosta. Inca nu am folosit acest "proces" pe masina mea dar astept pareri PRO si CONTRA .


    Conform studiului facut de BOSCH in 2003 s-a constatat ca motorina fara SULF nu mai are proprietati de ungere, au fost efectuate mai multe teste prin care s-au constatat urmatoarele, motorina pe care o avem noi la pompe (EN 590 HFRR <460μm) este la limita acceptabilitatii, in testul de anduranta se vede clar ca dupa 2000h de functionare cu motorina HRFF 450 uzura pompei de injectie ajunge la 5μm iar maximul acceptat este de 3.5μm

    Concluzia finala a fost ca motorina cu HFRR <460μm este acceptabila DAR se vede clar ca o motorina cu un HFRR de ~380μm este exceptionala, dupa 2000h functionare uzura nu depaseste 2.5μm .

    Asa ca normele ecologice ne omoara sistemul de injectie si faptul ca nu stim sau nu vrem sa facem nimic in acest sens.

    Ce putem face
    1. putem pune aditivi de lubrifiere in motorina
    2. putem pune ulei 2T in motorina
    3. putem pune cea mai buna motorina de pe piata (care o fii aia nu stiu ) :think:

    Atasez PDF cu testul facut de cei de la BOSCH .
    http://www.dump.ro/fisiere/bosch-pdf/241034/hvkhgXzRXzSLjW3z
    http://www.dump.ro/fisiere/bosch2-pdf/241035/DXRhHeX6VcJhRtO3


    ca sa fie mai simplu :
    motorina ulei
    10L = 50 ML
    20L = 100 ML
    30L = 150 ML
    40L = 200 ML
    50L = 250 ML
    60L = 300 ML
    70L = 350 ML
    80L = 400 ML

    pentru cei cu DPF e de preferat ulei JASO FC sau FD
    si punem la fiecare alimentare


    Mentionez ca urmeaza sa aplic si eu acest tratament, si sa vad daca sunt schimbari in bine .

    Ar mai fii ceva de spus in alegerea uleiului 2T, nu toate sunt la fel:)

    Am vazut pana acum 5 fise tehnice si din toate doar uleiul MOL Dynamic Garden 2T este mai bun si comparabil doar cu MOTUL GARDEN 2T Hi-Tech (10E/litru) .
    Alte uleiuri erau vascoase dar nu indeplineau norma JASO FC, fie erau prea subtiri .
    Poate gaseste cineva fisa tehnica pt STIHL HP 2T sau HP SUPER 2T si pt HUSQVARNA LOW SMOKE 2T, astea cica sunt cele mai bune uleiuri din lume dar fara fisa tehnica eu nu cred nimic .

    "MOL Dynamic Garden 2T is a product manufactured from highly refined base oils using additives with modern
    antioxidant, anti-corrosion, anti-wear, and detergent additives.
    It contains a pre-diluent in order to achieve easy, complete mixing in the fuel and at the same time satisfying the
    special requirements of lubricant injection systems.
    MOL Dynamic Garden 2T engine oil is an environmentally friendly lubricant, as its low ash content and the synthetic
    anti - smoke component reduce initial engine smoke and the exhaust pipe emissions."


    Astept cateva pareri din partea membrilor inainte sa ma apuc de "treaba":think::uhm:
     
    cosmawxl apreciază asta.
  7. Cristian S.

    Cristian S. Audi Expert

    Înscris:
    8 Mar 2008
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4
    Am mutat topicul intr-o sectiune mai potrivita.
     
  8. El Greco

    El Greco Bronze Member

    Înscris:
    10 Apr 2010
    Locație:
    Undeva in Moldova...
    Masina:
    Din gama VW !
    Discutii despre subiectul asta am mai citit si pe alte forumuri!
    Intradevar,motorina care se vinde in ultima perioada este mai "uscata",nu mai unge angrenajele in miscare din sistemul de injectie,fapt care duce,in timp,la uzura prematura a acestora.
    Se recomanda folosirea uleiului 2T in amestec cu motorina,bine diluat inainte de a-l pune in rezervor,pentru ca este un ulei care prin arderea odata cu combustibilul,asigura si lubrifierea componentelor din blocul motor(biele,segmenti,etc.).Deasemeni,asigura ungerea angrenajelor din sistemul de injectie ( pompa,injectoare,etc.).Gazele arse contin vapori ai acestui ulei,care ajuta la lubrifierea ansamblelor prin care circula.
    Personal nu recomand folosirea acestui ulei la masinile care sunt dotate cu FAP (filtru de particule) deoarece acesta se infunda mai repede si de aici si eventualele defectiuni!
    Folosit pe motoarele clasice si cele turbo ,simtomele sunt o pornire ceva mai usoara,mersul mai silentios,mai rotund !
    Concluzia: personal consum aproximativ 50 l motorina pe luna,in care pun la alimentare aprox. 300 gr. ulei amestec 2T cumparat de la Mol iar pana in prezent,la toate masinile diesel pe care le-am avut,nu am avut nici o problema care sa fie cauzata de acest lucru!
     
    cosmawxl și Bano apreciază asta.
  9. El Greco

    El Greco Bronze Member

    Înscris:
    10 Apr 2010
    Locație:
    Undeva in Moldova...
    Masina:
    Din gama VW !
    Uleiul ars nu ajunge in pompa si nu are cum sa influenteze functionarea acesteia! In pompa ajunge doar motorina amestecata cu ulei (in cantitatile mentionate mai sus) care asigura o mai buna ungere a sistemului de injectie!
    Vaporii de ulei ars afecteaza doar evacuarea si recircularea gazelor arse,asa ca eu am anulat EGR-ul la celelalte masini(la cele care aveau).
    La Audi am curatat turbina,EGR-ul si restul atunci cand am cumparat-o,am mers cu un plin de motorina fara ulei sa vad cum se comporta,dupa care am folosit ulei 2T,dar nu am anulat EGR-ul.
    Deocamdata nu sunt probleme,nu vad urme de ulei pe la turbina,la EGR sau pe furtunul de la intercooler( bine,aici nu mai mult decat este normal)!
    Nu vreau sa influentez pe nimeni,este doar parerea mea si o pun in aplicare pe riscul meu!
     
    Z.Bogdan apreciază asta.
  10. lucian190

    lucian190 Silver Member

    Înscris:
    26 Oct 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A8 - 4H / D4 / 3.0 QUATTRO 250 cp. TDI 2012 cod motor CDTA
    da

    Bogdane chiar este interesant ceea ce zici tu. am mai citit si eu pe ici pe colo si se pare ca asa sta problema. in fine mai citim si vedem. cred ca o sa pun si eu ulei. apropo cam pe unde ar fi uleiul de care pomenesti tu ca locatie si ca pret ? m-ar interesa pentru DPF deoarece eu am acest nenorocit de filtru dar............:hi:
     
    Ultima editare de un moderator: 19 Feb 2011
  11. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    lucian la DPF nu se poate pune acel ulei in motorina pentru ca este contraindicat. Risti sa infunzi DPF-ul. A scris colegul Tibotib mai sus motivul.

    O zi buna
     
  12. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Pai desi am citit mai sus ca "pentru cei cu DPF e de preferat ulei JASO FC sau FD", in final, recomandarea ar fi sa nu folosim nimic.
    Poate de asta sunt in tabara "cealalta", frustrat ca nu pot face nimic sa ajut masina. :) La ce motorina avem...
    Daca in final se dovedeste ca putem folosi si noi un ulei ce merge la DPF o sa folosesc si eu, dar pana atunci,...mai bine stau cuminte. Pai ce sa fac ?
    Oricum, desi cantitatea de ulei e mica, privind totul la o scara mai mare, la Trabant de ex., se degaja un fum ce poate gaza cat de cat, in timp, ce e pe traseul gazelor. Acum ca se poate scoate EGR-ul sau filtrul, e foarte bine, dar doar pentru unii.
    Eu totusi cred ca la masinile foarte noi,..."coafura" rezista, chiar si in Romania. Sunt cat de cat gandite sa functioneze cu o motorina mai "uscata". Chiar daca astia o fac si mai "curata" decat trebuie.

    Apropo, in unele discutii pe forumuri, in ce priveste calitatea motorinei, unii acuzau firma Lukoil ca avand la baza un titei mai bogat in sulf, siberian, artic, nu mai stiu exact, motorina rezultata si mai ales vanduta la noi are un continut mai bogat in sulf.
    Daca "s-a constatat ca motorina fara SULF nu mai are proprietati de ungere", este vreo legatura intre cantitatea de sulf si proprietatea de ungere a motorinei ?
    Ca daca da, ma mut la Lukoil cu alimentarea....
    ... dar imi pare ca dauneaza la altceva...

    :think: Hmmmm,...dar daca punem un 200 - 300 ml de ulei 507 00 la un plin, oare ce ar fi ?
     
    Ultima editare: 19 Feb 2011
  13. El Greco

    El Greco Bronze Member

    Înscris:
    10 Apr 2010
    Locație:
    Undeva in Moldova...
    Masina:
    Din gama VW !
    Banuiesc ca te referi la uleiul de motor,care este NERECOMANDAT sa fie pus in carburant!
    Uleiul 2T de care vorbeam mai sus ARDE ca si motorina si/sau benzina,de aceea este recomandat pentru ungerea angrenajelor!
    Orice altfel de ulei nu va arde si se va depune ca o crusta pe suprafata sistemelor de recirculare gaze arse, turbo si evacuare,producand defectarea acestora cu consecinte la buzunarul posesorului!
     
  14. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Ei, o faceam si eu pe alchimistul. :)
    Pai in lipsa de alt ulei care sa se "pupe" cu filtrul lui Peste Prajit, am zis si eu asa, ca orice am pune in motor nu e compatibil.
    Asta daca nu se adevereste faza cu JASO ala....
    Acum, daca stai si te gandesti, un motor trecut de prima tinerete nu pierde ulei doar pe la semeringuri, il mai si arde...
    Nu, prefer sa las motorina asa cum e.
    La urma urmei pot sa-i pun niste aditivi ce nu interactioneaza cu filtru (sau macar asa sper) si cu asta basta.
    Am vazut C@%&*%x la Rompetrol si au niste preturi acceptabile.
    Eu am pus un Complete Function Diesel ADD :
    Aditiv de motorină pentru putere și protecție
    • Îmbunătă]eşte arderea şi creşte puterea motorului
    • Protejează valvele şi sistemul de injec]ie
    Reduce uzura prin îmbunătătirea lubrifierii

    Un extras din brosura lor:
    "Prin implementarea normelor Euro 5 de poluare, continutul de sulf din carburanti a fost redus progresiv până la valoarea de 10 ppm (părti per milion). Odată cu această scădere a avut loc şi diminuarea capacitătii de lubrifiere a carburantilor, care era dată în special de prezenta compuşilor cu sulf. În consecintă, autovehiculele de fabrica]ie mai veche, care au fost proiectate pentru a utiliza combustibili cu con]inut de sulf mai mare, pot avea de suferit la utilizarea de combustibil Euro 5, din cauza creşterii frictiunii între elementele mobile ale pompelor şi a uzurii acestora. Pentru a proteja motorul în aceste situatii, se recomandă utilizarea unor aditivi de combustibili care îmbunătătesc lubrifierea. .... protejează partile mecanice în mişcare (pompe, pompe de înaltă presiune, injectoare) cu care combustibilul intră în contact, printr-o componentă destinată lubrifierii acestora, reducând uzura datorată frictiunii."
    Desi nu pomenesc de DPF spun : "NU afectează functionarea catalizatorului sau a senzorului de oxigen." Stiti daca e nociv pentru filtru ? O sa caut sa vad daca sunt pe piata si aditivi speciali in acest sens, dar nu cred.

    Unii din noi mai punem cateodata doza dubla de aditivi sperand ca e mai bine...
    "Se recomandă utilizarea dozei indicate pe ambalaj de producător. Supradozarea nu va afecta în mod negativ functionarea motorului, însă beneficiile nu cresc odată cu aceasta."

    La naiba, departe de mine ideea de a face reclama la o firma, mai ales la una care sta cu fundul pe bani, dar mai conteaza si masinile noastre. Am pus toate astea ca idee, pentru ca sunt convins, exista aditivi mai buni.
    Asa ca las deoparte ideea cu punerea de ulei in motorina.
    "Am DPF si asta-mi ocupa tot timpul...":meeting:

    PS = din extrasul din brosura se vede o stransa legatura intre concentratia de sulf si ungere. Are cineva specificatiile motorinei de la Lukoil ?
    De pe la Petrom am mai vazut pe NET, dar as vrea sa-mi confirm zvonul ca asta de la Lukoil e mai sulfuroasa.
    Acum nu stiu ce sa mai zic... La cata calitate avem in Romania,...se prea poate ca motorina Euro5 sa fie cat o Euro4 curata din Germania, nu ? :)
    Asa ca ...
     
    Ultima editare: 19 Feb 2011
    Mihai 22 SMM apreciază asta.
  15. El Greco

    El Greco Bronze Member

    Înscris:
    10 Apr 2010
    Locație:
    Undeva in Moldova...
    Masina:
    Din gama VW !
    Pai ti-ai raspuns singur,sau raspunsul este acolo...
    Catalizatorul este una,filtru de particule este altceva(sper ca nu ma insel)!
     
  16. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Pai da, sunt fiecare cu mama lor...
    Astia au parca si un nr. verde, pentru orice nelamuriri si chiar o sa-i intreb sa vad ce zic,....desi,...prevad.
    "Aditivii nostri sunt cei mai buni si mai curati si mai inofensivi si...bla, bla, bla."
    Gata, inchei aici si astept o eventuala lamurire...
    Numai bine...
     
  17. maybogdan82

    maybogdan82 3rd Gear Member

    Înscris:
    27 Mai 2008
    Locație:
    Mangalia & Norvegia
    Masina:
    AUDI A6 4F 2.0 TDI Multitronic 140 hp
    Sunt sigur ca pe viitor o sa vedem si o parere oficiala a greilor (Bosch, Siemens, Delphi, Denso) cu privire la folosirea uleiului 2T pt imbunatatirea calitatii motorinei .

    http://www.dieselplace.com/forum/showthread.php?t=177728

    Uleiul pentru motoare in 2 timpi este proiectat special sa arda cu cat mai putine reziduuri si in acelasi timp sa asigure lubrifiere motoarelor in 2 timpi care nu au baie de ulei.

    Asadar, in opinia mea, uleiul 2T care arde curat, aproape complet si are proprietati de ungere superioare, nu are ce sa dauneze unui motor diesel.

    Filtrul de particule oricum intra intr-un regim de autocuratare periodic.

    Deci uleiul asta ajuta pe termen lung si foarte lung/

    Motor-talk.de

    Exista acolo inclusiv rezultatele unor studii pe termen lung cu astfel de aditive. Se raspunde pertinent si la intrebari de tipul "de ce nu pune rafinaria, de ce nu a rezolvat producatorul de masini problema fiabilitatii pompei de injectie etc.". Dupa ce doi prieteni au patit problema cu spanul de la pompa de injectie si au stricat masina (injectoarele s-au astupat), au inceput sa pun la fiecare alimentare ulei 2T in proportie de 1:200 si uneori chiar mai mult. Au facut astfel peste 40000 km, au fost recent la verificare tehnica si totul este perfect. Motorul are peste 100000 km si merge ca ceasul, nu raporteaza erori.

    Un prieten de-al meu este la al 5-lea plin! Masina merge brici, motor elastic, fum deloc, reteta.....aceeasi!

    Precizez ca are DPF pe masina , uleiul folosit de el este CASTROL "POWER 1 TTS 2T" FULLY SYNTHETIC .

    Fully synthetic 2T engine oil Exceeds JASO FD, ISO EGD and API TC

    http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dl...549048&ssPageName=STRK:MEWNX:IT#ht_1771wt_905


    De ce se fac referiri JASO FC/FD si nu la SAE/ACEA?
    Ce inseamna "FC" in limbaj SAE ?

    E simplu, pentru ca vorbim de ulei 2T nu 4T si asta are alte certificari/standarde/proprietati.


    http://www.motor-talk.de/forum/2-takt-oel-dieselkraftstoff-t365180.html?page=1#post2565249


    e in germana dar "google" face minuni "uneori";)
     
    Ultima editare de un moderator: 19 Feb 2011
  18. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Fain si recunosc ca m-ai pus pe ganduri...
    Doar filtru DPF ma pune pe ganduri, pentru ca practica de a pune un pic de ulei in motorina de destul de veche. O stiu, am auzit de ea...
    Acum insa sunt cu totul alte motoare, regimuri de functionare si tooot felul de chestii ce se tot infunda ...
    Stiu practici, dar specificatii nu pot verivica, asa cum nici pe cineva cu experienta in asa ceva nu am pe langa mine...
    Astept pana atunci pe cineva ca Jack & Co :) sa-si spuna parerea...
    Ei sunt pe "giagiki" la tema asta...

    (vezi ca ai EDIT acolo, nu posta de mai multe ori intr-o ora, daca nu raspunde cineva intre timp)
     
  19. El Greco

    El Greco Bronze Member

    Înscris:
    10 Apr 2010
    Locație:
    Undeva in Moldova...
    Masina:
    Din gama VW !
    Eu am precizat mai sus ca nu se recomanda ulei 2T in motoarele cu filtru de particule,tocmai din cauza ca vaporii de ulei din gazele arse ce trec prin evacuare infunda filtrul de particule-mai bine spus,se obtureaza orificiile din filtru iar evacuarea va fi din ce in ce mai greoaie,de unde si pierderea de putere a motorului!
    Si da,filtrul de particule intra intr-o autocuratare periodic,dar cu efectul acestui ulei acest proces va fi solicitat din ce in ce mai des!
    Nu stiu exact cum este construit acest sistem la Audi,dar la fostul Citroen C5 exista si un vas cu un lichid special,folosit pentru autocuratare,si care costa destul de mult per litru la completare!
    Deci prelungesti viata unor componente pe termen lung,dar cu costuri marite de intretinere ale filtrului de particule sau cu riscul de a fi nevoit sa-l inlocuiesti din cauza ca nu mai poate fi curatat!
     
  20. klaudyu

    klaudyu Silver Member

    Înscris:
    15 Mar 2008
    Locație:
    Rebrișoara
    Masina:
    Audi A4 1.9 TDI 131 cp 2002
    Fii serios omule si nu mai copia spusele altora de pe alte site-uri.Cica prieteni:) Pe deasupra tampesti oamenii si ii pui pe ganduri.Ulei de asta bagam la scuterul meu de acum 8 ani.Iar va scarpinati cand nu va mananca.

    "Am un Renault Clio diesel cu motor 1,5 dci din noiembrie 2001 si am studiat problema aditivarii motorinei cu ulei 2T pe diferite forumuri de masini din Germania (motor-talk etc.) Exista acolo inclusiv rezultatele unor studii pe termen lung cu astfel de aditive. Se raspunde pertinent si la intrebari de tipul "de ce nu pune rafinaria, de ce nu a rezolvat producatorul de masini problema fiabilitatii pompei de injectie etc.". Dupa ce doi prieteni au patit problema cu spanul de la pompa de injectie si au stricat masina (injectoarele s-au astupat), am inceput sa pun la fiecare alimentare ulei 2T in proportie de 1:200 si uneori chiar mai mult. Am facut astfel peste 40000 km, am fost recent la verificare tehnica si totul este perfect. Motorul are peste 100000 km si merge ca ceasul, nu raporteaza erori cu toate ca este unul din primele serii dci."

    "Uleiul pentru motoare in 2 timpi este proiectat special sa arda cu cat mai putine reziduuri si in acelasi timp sa asigure lubrifiere motoarelor in 2 timpi care nu au baie de ulei.

    Asadar, in opinia mea, uleiul 2T care arde curat, aproape complet si are proprietati de ungere superioare, nu are ce sa dauneze unui motor diesel.

    Despre diferente in comportamentul masinii nu o sa simtiti absolut nimic. Cine zice ca simte, este sub efectul placebo. Uleiul respectiv se foloseste in motorinele cu continut foarte scazut de sulf, ceea ce ii(le) scade coeficientul de lubrificare, afectand pompa de inalta presiune si injectoarele.

    Filtrul de particule oricum intra intr-un regim de autocuratare periodic.

    Deci uleiul asta ajuta pe termen lung si foarte lung."


    Ai dat copy paste,trist omule,trist.Mai si minti pe forum.Atrag atentia moderatorilor.
     
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta