1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Ulei cutie viteze manuala - schimb de ulei - diverse

Discuție în 'How-to / Operatiuni de intretinere' creată de cipri29, 17 Ian 2008.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. tonin Guest

    Cutie de viteze A6 2,5 manuala

    Salut tuturor.
    Se aude un sunet ca vajait cand maresc viteza,cred ca e ceva pe la cutie.Vreau sa-i schimb uleiul in cutie,ce tip si cat ulei sa cumpar?Am 190000 si l-am cumparat la 150000,nu i-am facut schimbul niciodata
     
  2. Dr. Gabriel

    Dr. Gabriel Audi Expert

    Înscris:
    26 Iun 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    A6,1.8T AWT,2001
    citeste doua pagini mai in urma si ai sa te lamuresti. Aceeasi problema a avut si un alt coleg de pe forum, nu stia ce ulei sa-i puna. Recomand numai ulei original la cutia de viteze pentru ca pentru fiecare cutie s-a dezvoltat cate un anumit tip de ulei. Desi uleiurile de cutie pot avea aceleasi vascozitati, ele pot diferi in compozitia lor. Acel vajait poate fi de la altceva , nu numai de la cutie. Esti sigur ca de acolo este? Oricum schimbul de ulei in cutie nu-i poate face rau doar daca ii pui original. Daca nu , mai bine il lasi asa. Dacai ai quattro, schimba-i si uleiul la grup . Vezi ca si aici s-a discutat despre uleiul de cutie, desi nu avea ce cauta la aceasta sectiune. http://www.clubaudi.ro/operatiuni-intretinere-diverse/3432-ce-uleiuri-folosim-120.html
     
    Ultima editare: 29 Aug 2011
  3. SameOlStory

    SameOlStory 2nd Gear Member

    Înscris:
    26 Aug 2010
    Locație:
    RESITA
    Masina:
    AUDI,1.9 TDI, 2007
    Am schimbat uleiul si nimic! Din contra mi s-a agravat problema !Problema numai e de agatat, acum in momentul cand schimb viteza din 1->2 , 2->3, 3->4 se aude un zgomot in dreptul schimbatorului de viteza, un scartait oribil care se aude doar cand o apuca. Cel mai des cand schimb din 2->3.Apas ambreiajul pana jos si in momentul cand am schimbat viteza, pe la mijlocul cursei, dintre viteze, se aude huruiala. Ceva probleme trebuie sa aiba. Am fost cu ea la service , mi-a verificat timoneria, uleiul din cutie schimbat ,au zis ca pare ok, au condus-o si ca si un facut cand s-a urcat tipul in ea nu a mai "macanit". Deci surd nu is. Mi-au mai zis cei de acolo ca poate sa fie o problema la sincroane. Sa fie unul bulit si cand da de el face urat. Dar in toate cele 4 trepte ? Ce ziceti ? Sa fie de la ambreiaj ... zic si eu , sau cutia de viteze are o bubă mare? Consumul nu mi-a crescut, trage ok ... doar zgomotul acela idiot !
     
  4. dotut 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Iun 2011
    Locație:
    constanta
    Masina:
    a4 , 2000 tdi , 2007
    Cum poti aprecia calitatea? il gusti? Il mirosi? Iti dai cu parearea? Ai laborator de teste? Ca nu inteleg! Si vorbesc foarte serios! ESTE INTERESANT CUM CINEVA POATE SPUNE CA ISI SCHIMBA PROPRIETATILE? Daca vizibil uleiul nu mai este transparent este clar ca are ceva in el si cred ca toti sunt de acord ca trebuie schimbat. Mai departe cu schimbarea componentei chimice doar in laborator se poate vedea in urma testelor, dar sunt si de acord cu ideea ca :de ce are termen de garantie pe ambalaj si pus in cutia de viteze dispare termenul sau se prelungeste? Si eu as schimba toate lichidele dupa o perioada de timp dar cand nu esti sigur 100% atunci apar interpretari si pareri! Masina care nu se strica cred ca nu s-a inventat, poate doar cea tinuta in expozitie !!! Dar si aici vor exista discutii!!!
    Pt linistea celor grijulii ,a ceror care tin la masina si a celor care au de gand sa tina masina pe viata sigur ar trebui schimbate lichidele ca uzura face parte din legile acestei vieti pamantesi!

    VA ROG CONTRAZICETI-MA!
     
    Ultima editare: 26 Oct 2011
  5. Dr. Gabriel

    Dr. Gabriel Audi Expert

    Înscris:
    26 Iun 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    A6,1.8T AWT,2001
    Iei frumusel intr-o sticluta uleiul uzat, il duci frumosel la Ploiesti la Institutul de Petrol si Gaze si ii faci o analiza. Rezultatele le compari cu cele date de producator pentru un ulei nou. Mai poti trimite chiar doua esantioane. Unul cu ulei uzat si altul cu ulei nou, ca sa vezi si daca fabricantul uleiului bate campii in fisa tehnica.
     
  6. dotut 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Iun 2011
    Locație:
    constanta
    Masina:
    a4 , 2000 tdi , 2007
    super raspuns, multumesc.
    Sunt din constanta si nu cred ca ajung la Ploiesti, si nu mi-as face drum doar pt o analiza si as iesi mai simplu si mai ieftin daca as schimba uleiul.
    Tu ai facut analiza ? sau stii pe careva care a facut ? si daca da ce rezultate ai obtinut?



    Moderator EDIT: Interzis Quote la mesajul anterior. Ca sa scrii foloseste functia Post Quick Reply. Citeste si respecta regulamentul. Multumesc.
     
    Ultima editare de un moderator: 27 Oct 2011
  7. Dr. Gabriel

    Dr. Gabriel Audi Expert

    Înscris:
    26 Iun 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    A6,1.8T AWT,2001
    Da, am facut. Am facut mai demult analize a mai multor uleiuri de motor care teoretic ar fi trebuit sa tina un anumit nmar de km dar am constatat ca unele isi pierdeau proprietatile la limita minima pe la jumatate iar altele, scadeau destul de mult in primii 3000 km dar apoi ramaneau constat. Asta este o discutie care ar trebui sa aiba loc la o alta sectiune. La "Ce uleiuri folosim"
     
  8. marius2002 3rd Gear Member

    Înscris:
    27 Noi 2009
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi 80 B4, 2000, 1993
    Am citit toate cele 17 pagini si nu am vazut pe cineva care se pricepe explicand unde este "orificiul" pe unde se face schimbul de ulei din cutie. Chiar azi m-am bagat sub masina si nu am vazut pe unde as putea da drumul la ulei, sau macar sa completez cu ulei....Stie cineva???
     
  9. Teko

    Teko Gold Member

    Înscris:
    27 Iun 2008
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    VW Passat 3C2 1,9 tdi (BKC) 2006 + VW Passat 3C5 2.0 tdi (BMP) 2007
    ulei cutie

    Mai bine mergi la un mecanic. E mai sigur si ... sanatos.
     
  10. Dr. Gabriel

    Dr. Gabriel Audi Expert

    Înscris:
    26 Iun 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    A6,1.8T AWT,2001
    sunt cutii de viteze la care se face schimbul de ulei prin presiune si sunt unele care au un anumit locas care nu este vizibil cu ochiul liber. Mergi la un mecanic pentru ca in functie de model si an de fabricatie, cutiile de viteze difera...de fapt carcasele difera
     
  11. adibose

    adibose 6th Gear Member

    Înscris:
    1 Aug 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    2007 - A4 B7 Avant 1.9TDi
    @marius2002, cred ca ar trebui sa cauti mai mult pe net despre treaba asta, sigur o sa gasesti un tutorial pt modelul tau.
    De obicei exsita o gaura de scurgere si una de umplere. cea de scurgere trebuie sa fie in josul cutiei, cea de umplere undeva in lateral inspre partea de sus a cutiei (insa nu deasupra)
    Vezi ca unele modele au 2 guri de umplere si 2 de scurgere, dar unele dintre ele sunt pentru diferential (acolo unde este separata treaba)
    Cauta mai bine pe net, trebuie sa gasesti ceva.
    Daca nu, solutia este un mecanic care a mai facut asta.
     
  12. dorru

    dorru 6th Gear Member

    Înscris:
    20 Sep 2009
    Locație:
    Berzovia
    Masina:
    A4B8 CAGA 2.0TDI, 143 cp /2009
    Salut. Am un A3 din 1998, cod motor AKL 1,6 benzina. M-ar interesa s-i schimb uleiul de la cutie( manuala). Daca ma puteti ajuta sa-mi spuneti unde este pozitionat surubul pentru golire si cel de umplere , ce model de ulei sa bag si ce cantitate intra.Multumesc
     
  13. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    dorru citeste acest topic de la inceput. Foloseste functia Cauta a forumului data viitoare.

    Trebuie sa ai un buson de golire sub cutie si cel de umplere in lateral. Umplerea cutiei cu ulei se face cu o pompa speciala. Te sfatuiesc sa te duci la cineva care a mai facut aceasta operatiune.

    Pentru ulei, te sfatuiesc sa achizitionezi original Audi, care trebuie pentru masina ta, de la reprezentanta sau de la magazine de piese auto. Cutia cu ulei trebuie sa fie inscriptionata cu sigla Audi. Daca vrei ulei AM (AfterMarket) intai trebuie sa afli ce fel de norma iti trebuie si pe urma poti cumparara de la producatori consacrati; Castrol, Mobil, Aral, etc. .... Bafta

    O seara buna
     
  14. Dr. Gabriel

    Dr. Gabriel Audi Expert

    Înscris:
    26 Iun 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    A6,1.8T AWT,2001
    Sa fie clar pentru toata lumea. Am spus asta si iarasi ma repet. Motorul functioneaza pe un principiu si ii trebuie ulei sub presiune. Pentru motor se creeaza anumite norme care in general sunt universale, dar si aici uleiurile de motor nu trebuie amestecate sau inlocuite cu unele improprii pentru care motorul respectiv a fost creeat. In schimb, cutia de viteze se lubrifiaza dupa principiul balbotajului. Pentru ca acea cutie de viteze suporta presiuni asupra pieselor cu muuuult mai mare decat cele din motor, se fac anumite aliaje speciale pentru fiecare tip de masina in parte. Ganditi-va ca motorul, in interior, piesele depun efortul de a se roti pe ele insele sau rotesc la randul lor alte piese de aceleasi dimensiuni. Acea forta acumulata de la toti cilindrii sunt transferati catre cutia de viteze. Cutia, nu numai ca primeste forta bruta de la toti cilindrii motorului, dar mai trebuie sa miste de pe loc si caroseria, si in interior mai au loc si forfecati datorita schimbului treptelor de viteza. De aceea uleiurile pentru cutie sunt cu muuult mai variate decat cele de motor. De aceea, pentru fiecare model de cutie in parte, s-au creeat aliaje metalice in prate si uleiuri speciale pentru cutia respectiva. Va dau un exemplu. Sunt 3 cutii de viteze care functioneaza cu 75W90 dar ele difera intre ele, si uleiul nu este acelasi desi are acelasi indice de vascozitate. El difera prin compozitia chimica. De aceea de fiecare data eu am recomandat tuturor care m-au intrebat sa-si cumpere ulei original de la reprezentanta pentru ca nu il schimbi mereu . Pe asta il schimbi o data la 100.000 km sau chiar mai mult. Un exemplu clar il avem cu uleiul de cutie GL5 care se interzice amestecul cu GL4 ...tocmai pentru ca au compozitii chimice diferite. Fiecare face ce vrea dar eu personal am preferat sa astept, sa strang bani dar pana la urma am dat 8 milioane si mi-am luat ulei original si in cutie si in diferentialul pe spate (uleiul din cutie difera de cel de pe puntea spate)
     
    Ultima editare: 18 Noi 2011
  15. Silviu 28

    Silviu 28 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Apr 2009
    Locație:
    constanta
    Masina:
    Audi Q5 2.0 TDI 2018 Quattro
    Schimb ulei cutie viteze!

    Va salut! Spuneti-mi si mie la cat km se schimba uleiul la cutia de viteze. Masina mea are 70.00km si 3 ani. (masina e 2.0 TDI manuala 143CP).
     
    Ultima editare de un moderator: 24 Noi 2011
  16. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Silviu 28 citeste tot acest topic de la inceput unde am mutat mesajul tau.

    O noapte buna
     
  17. Dr. Gabriel

    Dr. Gabriel Audi Expert

    Înscris:
    26 Iun 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    A6,1.8T AWT,2001
    Teoretic , in carte nu scrie la cat se schimba uleiul in cutiile manuale. Ei zic ca e "pe viata" ...Pe viata in conditiile in care durata de viata a unei masini este de maxim 7-8 ani. Din practica si din analizele unor uleiuri facute, cei care isi iubesc masinile schimba la maxim 100.000 km uleiul in cutie daca merg preponderent in oras. Eu personal l-am dat jos la 200.000 dar luasem masina de vreo 30.000 Daca esti mai sportiv, si ii dai reprize scurte, cu schimb rapid de trepte si o mai si "carai" eu te sfatuiesc sa-l dai jos mai repede. Acum depinde de fiecare. La tine la 70.000 de km uleiul e inca ok, in functie de cum ai mers cu ea. Decat sa-l dai jos si sa-i pui ulei A.M mai bine il lasi pe ala original.
     
  18. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Eu am pus Mobil la 180 de mii de km acum am 233 de mii de km este ok; vascozitatea o stiam; la unele este scris pe capota masinii de la motor in interior.
    La cutii manuale nu am auzit mari probleme atat timp cat cunosti vascozitatea si pui o marca recunoscuta de Vag gen Castrol, Mobil etc.
     
  19. YNA

    YNA 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Iun 2010
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    Audi A4,1,9TDI,2001
    Imi poate spune si mie cineva La un audi A4 diesel 5 viteze cat ulei intra in cutie si daca merge sa ii pun 75w 90 Multumesc :)
     
  20. Dr. Gabriel

    Dr. Gabriel Audi Expert

    Înscris:
    26 Iun 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    A6,1.8T AWT,2001
    Daca ai sa citesti acest topic de la inceput ai sa gasesti in mod cert raspunsul la intrebarea ta.
     
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta