1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Ulei cutie viteze manuala - schimb de ulei - diverse

Discuție în 'How-to / Operatiuni de intretinere' creată de cipri29, 17 Ian 2008.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. radu1004

    radu1004 3rd Gear Member

    Înscris:
    15 Sep 2011
    Locație:
    Pascani
    Masina:
    A4`1.9`AVF`131 CP/A2 1.4 16v AUA
    urgent

    Salutare,
    Rog un binevoitor posesor de audi care imi poate zice si mie, dar cu precizie, ce ulei se baga in cutia de viteze in 6 trepte. Motor 1.9 AVF 130 cai 2002.
    Maine imi pun alta cutie. Asta huruie de ma omoara si vreau sa stiu precis ce ulei sa pun. Sa ma incred in Vivid WorkshopData ATI" care zice ca ar fi un 75w90 ? Astept parerile voastre. ETKA ce spune ? Merci.
     
    Ultima editare de un moderator: 2 Dec 2011
  2. Dr. Gabriel

    Dr. Gabriel Audi Expert

    Înscris:
    26 Iun 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    A6,1.8T AWT,2001
    La fel ca si colegului de mai sus. Citeste topicul cu 2-3 pagini mai sus si ai sa intelegi. Pentru cutia de viteze NUMAI ULEI ORIGINAL de la reprezentanta pentru ca fiecare cutie are cate un ulei facut special pentru ea. Poti sa-i pui si de la magazin doar daca nu vrei sa tii masina sau daca vrei sa-ti bati joc de ea.
     
    Ultima editare de un moderator: 3 Dec 2011
  3. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Jack nu cred ca pentru fiecare cutie manuala se pune un ulei asa zis special.

    Se pune Castol din butoaie 75W-90 pe toate cutiile manuale ,pe cutii manuale pe A4 s-a pus 75w90 inca din 1995 .
    Uite ca am pus Mobil si am 40 de mii de km si merge bine merci.:p


    Atentie la vascozitate in rest pentru cutii manuale nu vad ce mari griji sa va faceti.
     
  4. Dr. Gabriel

    Dr. Gabriel Audi Expert

    Înscris:
    26 Iun 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    A6,1.8T AWT,2001
    Pai si de ce pentru a mea mi-au dat ulei 80-110 ? iar pentru grupul pe spate 75W90 . Este manuala 5 trepete din 2001 . Nu este vorba de vascozitate ci este vorba si de compozitia chimica a uleiului. sunt cutii de viteze la care sincroanele sunt facute din aliaje diferite. La o cutie manuala la un motor de 400 de cai , s-=a pus un altfel de aliaj la pinioane fata de una de 100 de cai. In mod cert la cele doua cutii de viteze merg uleiuri diferite. Nu stiu , probabil ca ai dreptate, dar asta e parerea mea. Fiecare face ce vrea. Teoretic asa ar fi. 75-90 in majoritatea cazurilor. Din cate vad eu, la Castrol nici nu dau ulei de cutie. Scrie pe site-ul lor ca se consulta reprezentanta pentru ulei de cutie si grup spate . Or avea ei vre-un motiv. Am gasit un site cu niste chestii interesante.http://www.ratwell.com/technical/GearOil.html#specs
     
    Ultima editare: 4 Dec 2011
  5. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    ...grupul pe spate 75W90.
    tu ai quattro ?!

    Pe fiecare motorizare se spune expres vascozitatea pentru ca este importanta, nu cred in uleiuri speciale pe fiecare cutie.
    Masina mea a fost masina de test-drive la o reprezentanta in Italia se recomanda Agip 75w-90 pentru cutie ...doar nu eram sa caut Agip pentru ca scrie Agip :)


    ...ca de la cuplu,putere,tractiune se pune o vascozitate diferita asta o cred;)
    Audi lucreaza cu Castrol insa eu va spun daca puneti la cutie manuala Mobil sau Motul nu este gresit important este sa cunosti sigur vascozitatea.
    Nu discut de tiptronic,automata,dsg unde se complica treaba ci de cutii manuale.
     
    Ultima editare: 4 Dec 2011
  6. Dr. Gabriel

    Dr. Gabriel Audi Expert

    Înscris:
    26 Iun 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    A6,1.8T AWT,2001
    Da, am quattro. A, da ai dreptate. Cei de la Audi lucreaza cu Castrol , pentru comisioane nu ca ar fi cel mai bun ulei. Eu vroiam sa zic altceva. Desi au celeasi vascozitati, mai multe uleiuri de cutie difera intre ele prin compozitia chimica. Cel putin asa am citit. Daca am citit prostii, prostii va zic si eu acum. In mod cert insa, un ulei cumparat de la magazin ar trebui sa asigure ungerea angrenajelor, insa, eu personal ca sa dorm linistit, m-am dus la reprezentanta, am dar 300 lei pentru uleiul in cutie si 150 pentru grupul pe spate...le-am schimbat ....si gata. data viitoare cand mai umblu la ele va fi peste 100.000 km .
     
  7. gtincu 4th Gear Member

    Înscris:
    18 Mai 2011
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    A4 B5.5 Avant 1.9 TDI AJM 2000
    Mobil Mobilube 1 SHC SAE 75w-90

    Salutare, schimband lichide la masina m'am gandit sa schimb si uleiul din cutie si mecanicul, cunostinta si cu experienta in domeniu, a comandat Mobil Mobilube 1 75w-90. Nu a avut cheie potrivita asa ca am ramas cu uleiul, el trebuind sa plece inapoi in Italia unde lucreaza tot ca mecanic. Acum ma gandeam din nou la schimb, masina are 150.000km.
    Pe bidon scrie: Meets requirements: GL5/MT-1 si Quality level:GL-4
    Pe net scrie :Mobilube 1 SHC 75W-90 meets or exceeds the API Service MT-1/GL-4/GL-5 gear oil service classifications
    Pt masina mea cred ca initial era GL4(asa am vazut pe un site).
    Am citit despre diferentele dintre normele GL4 si GL5 si ca GL5 in cutiile care aveau GL4 ar coroda unele componente dar ca asta ar fi fost doar la inceput iar apoi s'a introdus si norma MT-1 care rezolva aceasta problema care aparea totusi la temperaturi foarte mari. Am mai citit ca GL5 ar fi "evolutia" de la GL4 dar si ca se recomanda in loc de GL 4 pt ca se gaseste mai usor, e mai nou. Am vazut si ca multi dintre voi recomandati ulei original. Daca nu aveam uleiul asta probabil luam de la VAG si nu ma mai interesam de normele lor. (Cum e si cu uleiul de servo ca la mine scrie use only mineral oil dar si cel de la reprezentata de acum e doar sintetic, asa am inteles).
    Vroiam sa intreb pe cei care au pus Mobil 75w-90 daca mai stiu ce norma era GL4 sau GL5 si ce aveau initial? si pe cei care au pus de la reprezentanta daca scrie ce norma e sau daca stie cineva daca intruneste si GL4 si GL5?
    Orice alte idei, pareri sunt binevenite. Multam' si scuze de postul stufos.
     
  8. kllaudiuss

    kllaudiuss 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Feb 2010
    Locație:
    constanta
    Masina:
    A4B5, ALZ, 1,6, 2000
    la pag 18 gasesti ce am postat eu si Jack Bistrow. Iti recomand sa folosesti norma recomandata de Vag. in rest e alegerea ta, iar daca nu e cea buna te poti alege cu repercusiuni. Bafta.
     
    Ultima editare de un moderator: 8 Dec 2011
  9. Dr. Gabriel

    Dr. Gabriel Audi Expert

    Înscris:
    26 Iun 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    A6,1.8T AWT,2001
    Tocmai de aceea am scris pe topicul asta de mi-am tocit tastele la laptop. FRATILOR !!!!! Puneti in cutiile de viteze numai ulei pentru cutiile respective. Unele accepta GL4 iar altele GL5...daca pui ulei GL5 intr-o cutie de GL4 se duce draqu tot, desi ambele uleiuri au aceeasi vascozitate. Nu faceti experimente pe banii vostri. Cititi topicul asta si o sa gasiti raspunsul la intrebarile voastre. Nu ma mai repet ca deja ma doare capu` ! Asa cum a spus colegul de mai sus....cititi topicul !!!! De la pagina 15 in sus s-a discutat mai mult despre problema uleiurilor din cutie.
     
    Ultima editare: 9 Dec 2011
  10. adi222 Junior Member

    Înscris:
    11 Iul 2011
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B7, 2.0TDI, 170CP, AN 2007, motor BRD
    tucudean87 salut.
    Imi poti spune si mie te rog codul de la uleiul din cutie. Masina este cea din semnatura. Multumesc!
     
    Ultima editare de un moderator: 5 Ian 2012
  11. Mihai_dmg

    Mihai_dmg Silver Member

    Înscris:
    16 Oct 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4 ,1.9 TDI AWX, 2002
    Deci dupa ce am citit tot topicul, mi-a luat ceva timp, am constatat asa: daca ai o masina mai veche de 5 ani de zile trebuie sa schimbi uleiul din cutie (manuala), sau daca are mai mult de 100 de mii de km. Masina mea are 100 de mii km si vreo 10 ani de zile, nu agata, nu are probleme, intra extraordinar in viteze, intrebarea mea este: oare trebuie sa schimb uleiul din cutie?
     
  12. Dr. Gabriel

    Dr. Gabriel Audi Expert

    Înscris:
    26 Iun 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    A6,1.8T AWT,2001
    Pai.....ei zic ca e lifetime. Dupa 10 ani si 100.000 km pe bord (mult mai multi in realitate) acel ulei nu mai e cum a fost el inainte. Nu trebuie sa astepti sa agate sau sa nu intre bine ca sa schimbi uleiul in cutie. Daca nu-i pui original de la reprezentanta, mai bine il lasi asa. Strangi frumusel bani, luna cu luna , si iti iei ulei original.
     
  13. gabriel2012 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Oct 2010
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    a4,1.6,adp,1995
    Recomand celor care doresc sa-si schimbe uleiul in cutie sa o faca.Eu l-am schimbat ieri si am ramas uimit cat de negru era,desi cu un an in urma am mai complectat 500 ml ,cand am cumparat masina.Unii cred ca ar fi placebo,la mine chiar se simte o schibare in bine.Uleiul pe care l-am pus acum este Aral 75w90.
     
  14. Mihai_dmg

    Mihai_dmg Silver Member

    Înscris:
    16 Oct 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4 ,1.9 TDI AWX, 2002
    Km sunt reali, nu asta ar fi problema, problema sunt cei 10 ani pe care ii are masina. Am tot cautat astazi prin cartea masinii si prin cartea service a masinii unde scrie cum trebuie intretinuta si etc. , nu am gasit nimic despre uleiul din cutia manuala.
    O sa mai caut poate gasesc ceva intr-un final, daca nu o sa imi cumpar ulei original si o sa il schimb, sper sa nu fac vreo gafa.
     
    Ultima editare de un moderator: 24 Ian 2012
  15. Dr. Gabriel

    Dr. Gabriel Audi Expert

    Înscris:
    26 Iun 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    A6,1.8T AWT,2001
    Daca ii pui ulei original de la reprezentanta nu faci nici o gafa. Daca citesti cateva topicuri mai sus...nu mai stiu exact unde....am scris destul unde am explicat ce si cum. In carte nu ai sa gasesti niciodata ca trebuie schimbat uleiul in cutie.
     
    Ultima editare de un moderator: 24 Ian 2012
  16. Mihai_dmg

    Mihai_dmg Silver Member

    Înscris:
    16 Oct 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4 ,1.9 TDI AWX, 2002
    Da, am citit tot topicul, scria cineva ca iti spune in carte ca trebuie verificat si daca este nevoie sa mai completezi, nu am gasit nimic de genul legat de cutia manuala. Ideea este ca nu as vrea sa ma duc la reprezentata si sa imi dea un ulei care este mai slab calitativ chiar daca ei sunt siguri ca este cel original si apoi sa apara probleme, dar sa speram ca nu voi intalni problema asta dupa ce il voi schimba :)
     
  17. Mihai_dmg

    Mihai_dmg Silver Member

    Înscris:
    16 Oct 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4 ,1.9 TDI AWX, 2002
    dupa ce am vorbit cu mai multi prieteni cu diferite masini , diferite marci de masini, toti mi-au zis ceva de genul: nu trebuie sa schimbi uleiul din cutia manuala, trebuie doar verificat si completat. am mai citit si alte forumuri si cam tot pe acolo bateau toti, verificat si completat. Vechea intrebare: oare e bine sa schimbi uleiul din cutia manuala?
     
  18. viper_blk

    viper_blk 3rd Gear Member

    Înscris:
    26 Feb 2011
    Locație:
    Braila
    Masina:
    In cautare de a6
    Vreau sa imi schimb si eu uleiul in cutie pentru un a6 c5 2.4 2001! Am cautat pe original dar mi-se pare exagerat de scump 150 de lei jumatate de litru. Ce imi recomandat? Daca nu e alta varianta il iau pe original dar mi-se pare foarte scump ca pana la urma cumpar ulei nu metale pretioase.
     
  19. breitner

    breitner Gold Member

    Înscris:
    10 Aug 2010
    Locație:
    Comarnic, München
    Masina:
    A4 B5, 1.8 Quattro, Passat B5 1.9 TDI AVF 4Motion
    daca e cutie manuala foloseste ulei cu specificatia 75W-90 GL 4+ (un ulei de calitate este aprox. 40 - 50 lei litrul)
     
  20. viper_blk

    viper_blk 3rd Gear Member

    Înscris:
    26 Feb 2011
    Locație:
    Braila
    Masina:
    In cautare de a6
    Cutia este manuala.
     
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta