1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Ulei cutie viteze manuala - schimb de ulei - diverse

Discuție în 'How-to / Operatiuni de intretinere' creată de cipri29, 17 Ian 2008.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. breitner

    breitner Gold Member

    Înscris:
    10 Aug 2010
    Locație:
    Comarnic, München
    Masina:
    A4 B5, 1.8 Quattro, Passat B5 1.9 TDI AVF 4Motion
    atunci foloseste castrol sau liqui moly cu caracteristicile de mai sus.
     
  2. DeViAnS

    DeViAnS Silver Member

    Înscris:
    15 Sep 2011
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    A4, CGLC, 2013 - Quattro
    De cand a dat frigul, in fiecare dimineata am schimbatorul de viteze blocat, n-are importanta daca este baga in vreo treapta sau este pe liber. O las cateva minute pornite, dupa care trag in fata in spate de schimbator pana se deblocheaza, apoi nu mai am treaba toata ziua, pana in dimineata urmatoare.

    Credeti ca uleiul din cutie necesita schimbat? ce alta cauza ar mai fi?
     
  3. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Este normal sa faca asa pe frigurile astea mai ales daca tii masina afara. Orice ulei la frigurile astea isi pierde proprietatile. Nu esti singurul care te confrunti cu asa ceva. Stai linistit. Schimbi degeaba uleiul. O sa treaca frigul si isi revine la normal.

    O zi buna
     
  4. JohnnyB

    JohnnyB 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Dec 2011
    Locație:
    Drobeta Turnu severin
    Masina:
    Audi TT 2.0 TFSI 2008
    Ulei CV manuala

    Stie cineva concret daca se schimba uleiul in CV manuala ? Unii spun ca se schimba altii spun ca trebuie verificat nivelul si complectat doar. Idei ?
     
    Ultima editare de un moderator: 8 Feb 2012
  5. Dr. Gabriel

    Dr. Gabriel Audi Expert

    Înscris:
    26 Iun 2010
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    A6,1.8T AWT,2001
    DeViAnS . Eu am schimbat uleiul acum 9000 km cu ulei original de la reprezentanta. Si mie imi intra un pic mai greu in viteze dar nu mi se blocheaza schimbatorul cum zici tu. Depinde de modul de exploatare a masinii si de km parcursi. iernile trecute cand a fost ger, si aveam uleiul vechi in cutie tot la fel facea...poate era un pic mai rigid dar nu se bloca.

    Pentru JohnnyB. Parerea mea este ca acest THREAD a ajuns in acest moment sa trateze de 100 de ori daca se schimba uleiul in cutie. Cine are nelamuriri , nu trebuie decat sa citeaca acest thread. Cei care inca pun intrebari referitor la nivelul "oare e bine sa schimb uleiul in cutie" o fac din lipsa de interes sa citeasca thereadul ca: "oricum se gaseste cineva sa-mi raspunda"
    Folosirea functiei CAUTA a ajuns doar un buton in plus la aceasta interfata.
     
    Ultima editare de un moderator: 8 Feb 2012
  6. JohnnyB

    JohnnyB 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Dec 2011
    Locație:
    Drobeta Turnu severin
    Masina:
    Audi TT 2.0 TFSI 2008
    Am citit acest thread dar difera la fiecare model. Scuze de off-topic dar pe mine nu ma intereseaza ce trebuie sa faci la un A4 atata timp cat eu detin un TT.
    Dar se pare ca aici se generalizeaza foarte mult lucru care mie nu mi se pare ok.
     
    Ultima editare de un moderator: 9 Feb 2012
  7. Dr. Gabriel

    Dr. Gabriel Audi Expert

    Înscris:
    26 Iun 2010
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    A6,1.8T AWT,2001
    Noi nu suntem mecanici. Suntem doar posesori de Audi ca si tine. Ca idee. Audi TT din cate stiu eu, si nu ma insel, este quattro cu sistem haldex. La acel sistem se schimba obligatoriu uleiul si filtrul la maxim 80.000 km. Recomand si schimbul de ulei in cutie cu ocazia asta.
    Fiecare cutie de viteze a fost gandita sa reziste la anumite motoare, respectiv cuplu motor diferit. Pentru cutia de viteze se recomanda NUMAI ulei de cutie original de la reprezentanta, la fel si pentru diferentialul HALDEX. Desi pe piata sunt uleiuri comune, fiecare cutie de viteze are cate un ulei special. Desi (dau Exemplu) la 5 cutii de viteze se recomanda la toate un ulei ...exemplu 75W90.
    Uleiul pentru fiecare in parte este diferit chiar daca are aceeasi vascozitate. Pinioanele din cutia de viteze de la un motor de 100 de cai sunt supusi unor presiuni si forte cu muuult mai mici decat pinioanele unei cutii de la un motor de 250 CP.
    Desi in magazine ai sa gasesti uleiuri de cutie de calitate recomand folosirea unor uleiuri originale date de reprezentanta deoarece la fiecare tip de cutie se foloseste un ulei destinat special pentru tipul de cutie respectiv....si mai ales la tine ca ai sistem HALDEX. Scrie si in cartea masinii cand se schimba uleiul la HALDEX.
    Desi la cutie nu scrie nicaieri ca se schimba, este indicat la 5-6 ani sau la peste 100.000 km sa-l dai jos. Nu-i face rau un ulei proaspat in cutie.
    Daca ti s-a parut zilele astea ca intra greu in viteze, este perfect normal la gerul de afara. Eu i-am pus ulei nou, si nu am decat 10.000 km cu el si tot intra un pic mai greu in viteze.
     
    Ultima editare de un moderator: 9 Feb 2012
  8. kllaudiuss

    kllaudiuss 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Feb 2010
    Locație:
    constanta
    Masina:
    A4B5, ALZ, 1,6, 2000
    JohnnyB de ce mai intrii pe forum daca consideri ca aici se discuta chestiuni generale si nu mergi la un mecanic, sau la reprezentanta. Aici functioneaza principiul cere si ti se va da. Acum ti-a dat jakc... daca ai cerut!
     
    Ultima editare de un moderator: 9 Feb 2012
  9. DeViAnS

    DeViAnS Silver Member

    Înscris:
    15 Sep 2011
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    A4, CGLC, 2013 - Quattro
    Am ajuns la concluzia ca nu uleiul din cutie imi ingheata, ci cablurile de la schimbator spre cutie, avand in vedere ca si in miscare, la viteza mare, dupa mers cateva minute bune, cand vreau sa scot din viteza.. se scoate mai greu..
     
  10. Dr. Gabriel

    Dr. Gabriel Audi Expert

    Înscris:
    26 Iun 2010
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    A6,1.8T AWT,2001
    Ce cabluri ? Stai ca-mi da cu radical !!!!!
     
  11. TiTina

    TiTina 3rd Gear Member

    Înscris:
    15 Sep 2008
    Locație:
    Pitesti
    Masina:
    audi TT, 1.8, 224cp, 6+1, 4wd
    Cablurile de la timonerie. Da' e ciudat. Maximum articulatiile care sunt actionate de cabluri ar putea, daca au apa pe ele (desi nu vad cum ar ajunge apa acolo) sa inghete si sa nu mai lucreze.
     
    Ultima editare de un moderator: 13 Feb 2012
  12. DeViAnS

    DeViAnS Silver Member

    Înscris:
    15 Sep 2011
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    A4, CGLC, 2013 - Quattro
    intr-adevar vorbeam despre cablurile de la timonerie.. articulatiile poate cele de la schimbator, unde intra in cutie, am dat cu spray cu vaselina din plin.. m-ar mira inca sa inghete acolo.. Din pacate sa dau si pe cabluri, macar cu wd-40.. n-am nici un acces..
     
  13. MiculutZ

    MiculutZ 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Oct 2011
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    Audi A6, 2.0TDI, 2005
    Buna tuturor,
    As vrea sa-mi schimb si eu uleiul de transmisie (manuala) imi recomandati ceva anume, coduri, marca ? cam la ce interval se schimba pentru ca habar n-am :unsure: Ceva preturi ?
    Multumesc mult. ;)

    Masina este un audi A6 C6 2005, cod motor BLB, 140 cp.
     
    Ultima editare de un moderator: 4 Apr 2012
  14. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Aici se discuta doar despre uleiul de la cutia de viteze. Despre uleiul de la servo exista alt topic dedicat.
    Referitor la uleiul de la cutia de viteze, foloseste ulei original pentru schimb. Apeleaza la cineva care a mai facut aceasta operatiune. Pretul este in jur de 100 lei/L de ulei original pentru cutia de viteze la reprezentanta. Citeste acest topic de la inceput.

    O noapte buna
     
  15. nelutz80

    nelutz80 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Mar 2009
    Locație:
    timisoara
    Masina:
    a4 avant quattro 1.9tdi, ATJ
    DjBladeM orice ulei pui e mai bun decat unul care a fost folosit 10 ani, cu conditia sa respecte specificatiile pentru cutia ta de viteze.
     
    Ultima editare de un moderator: 3 Mai 2012
  16. zeno_spp

    zeno_spp 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Apr 2012
    Locație:
    ALicante
    Masina:
    A4 B5, 1.8 5v, 2000
    Ma gandesc sa fac schimbul total de ulei la cutie, dar problema este ca nu stiu cum se procedeaza, nu vreau sa o duc la mecanic pentru ca vreau sa imi cunosc mai bine masina.
    In cazul in care dupa schimbul de ulei se aude la fel, atunci merg cu ea la medic...deci ? cum se face schimbul de ulei la cuitie? :)
     
    Ultima editare de un moderator: 30 Mai 2012
  17. Marius.Babei

    Marius.Babei 5th Gear Member

    Înscris:
    15 Feb 2009
    Locație:
    botosani
    Masina:
    Audi A4(b5) 1.6 101 cp
    salut!

    Schimbul se face relativ usor. Se desface surubul de umplere intai(sa nu ai surpriza sa golesti cutia si sa nu poti desface surubul de umplere), apoi surubul de golire care se afla in ppartea de jos, lasi uleiul sa curga si in cele din urma pui surubul de golire la loc, pui uleiul respectiv surubul de nivel. Problema este ca iti trebuie niste chei mai speciale si nu stiu daca merita sa le cumperi doar pentru tine.
     
  18. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    zeno citeste acest topic de la inceput unde am copiat o parte din mesajul tau. Bafta
     
  19. campary

    campary Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2008
    Locație:
    ploiesti
    Masina:
    audi A4B5/1,6 ADP/1996
    Cutia are un buson de umplere si unul de golire, nu e mare lucru sa le identifici. Dupa ce dai drumul uleiului, strangi busonul de golire si il desfaci pe cel de umplere. Pui ulei cu un furtun si o palnie pana cand incepe sa curga jos (da peste nivelul busonului de umplere). Atunci cutia e la nivel. Scoti furtunul si pui busonul de umplere la loc.
     
    Ultima editare de un moderator: 30 Mai 2012
    Noika640954 apreciază asta.
  20. zeno_spp

    zeno_spp 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Apr 2012
    Locație:
    ALicante
    Masina:
    A4 B5, 1.8 5v, 2000
    Marius si campary va multumesc.
     
    Ultima editare de un moderator: 30 Mai 2012
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta