1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Ulei cutie viteze manuala - schimb de ulei - diverse

Discuție în 'How-to / Operatiuni de intretinere' creată de cipri29, 17 Ian 2008.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. hunu 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Mar 2010
    Locație:
    BUCURESTI
    Masina:
    A4, B5, 1,9 TDI,AFN, QUATTRO AVANT
    kllaudiuss vezi ca la tine in constanta este un baiat care vinde ulei original pt cutie pt marcile wag din reprezentanta.costa 40 de lei litru.daca vrei nr lui da-mi un pm.
     
  2. Dr. Gabriel

    Dr. Gabriel Audi Expert

    Înscris:
    26 Iun 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    A6,1.8T AWT,2001
    @ Kllaudiuss . Uleiurile de cutie cumparate din magazine sunt bune. Exista posibilitatea ca ele sa fie cantrafacute, dar asta este o cu totul alta poveste. Sa presupunem ca ele sunt originale Castrol, Aral , Mobil...etc..etc. Uleiurile de cutie ca si uleiurile de motor sunt pe mai multe categorii. EXEMPLU : Sunt uleiuri 5W40 care NU merg la Pumpe Duse si sunt uleiuri 5W40 care merg. Aici totul tine de aditivi de substantele folosite pentru acel ulei . Este posibil ca in cutia ta de viteze sa mearga EXEMPLU 75W90 . Nu toate uleiurile 75W90 sun la fel. Am dat exemplul cel mai elocvent. Am mers la un magazin de piese si am intrebat ce fel de ulei trebuie sa bag in grupul pe spate la quattro . Raspuns :la 4 magazine. Acelasi ulei ca in cutie. ADEVARUL ? TOTAL FALS SI NEPOTRIVIT. La reprezentanta pentru cutie iti da un ulei si pentru diferentialul spate iti da alt ulei . Pentru o cutie manuala simpla uleiul trebuie sa aiba anumite proprietati pentru o cutie manuala quattro trebuie sa aiba alte proprietati . Unele cutii de viteze au sincroane de un anumit tip de aliaj si un ulei neadecvat ar putea duce la coroziune. Iar acelasi tip de ulei sa mearga la alte cutii de viteze. Ca sa vazi intr-adevar exact ce-i trebuie trebuie studiata problema in amanunt...ma refer la propritatile , aditivii ETC...Sincer nu am fost interesat sa intru in amanunte dar de ceea ce am spus mai sus m-am interesat atat la ingineri autorizati cat si din cartile de specialitate. O sa studiez problema si sper ca in cel mai scurt timp sa vin cu o sugestie. Producatorul spune ca in cutia de viteze nu exista contact cu factorii externi si nici cu combustibilul , nu exista temperaturi ca in motor si deci TEORETIC uleiul nu s-ar uza niciodata. In schimb , o masina este gandita sa mearga un anumit numar de km si un anumit timp. In mod cert constructorul AUDI nu s-a gandit la faptul ca un Audi din 1996 o sa mai circula prin Romania. Uleiul se uzeaza ca celelalte lichide mai ales cand mai dai rateuri la bagatul in viteze. Atunci se desprinde pilitura de pe sincroane si cade in ulei . Acea pilitura este invartita de ulei ...si iar invartita si intra peste tot creind posibilitatea sablarii in timp a pinioanelor si sincroanelor. Daca cineva imi spune mie ca un Mercedes din 1970 poate merge cu uleiul original in cutie se inseala. REPET: Constructorul cand spune ca este LIFETIME se gandeste la utilizarea vehiculului o anumita perioada de timp sau numar de km .Nu se gandeste ca noi Romanii le mai carpim ..si mergem cu ele pana le cad tablele. Este bine sa schimbi uleiul in cutie dar decat sa-i pui ceva ce nu trebuie mai bine il lasi asa.
     
  3. kllaudiuss

    kllaudiuss 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Feb 2010
    Locație:
    constanta
    Masina:
    A4B5, ALZ, 1,6, 2000
    salutare!!! da... am studiat foarte mult in legatura cu uleiul din cutie; am tras aproximativ aceleasi concluzii ca jack nu exceptia aceleia ca uleiurile din magazine sunt bune! sunt bune (daca nu sunt contrafacute) pentru sau la ce se preteaza; la masina mea audi a4 alz 1,6, 2000 se preteaza uleiul cu norma G 052 911 A1/A2 (A1 inseamna ca uleiul este ambalat la 500 ml, iar A2 la 1 litru) ORIGINAL recomandat de constructor. acesta este singurul ulei recomandat in majoritatea programelor accesate... in cele din urma am reusit sa gasesc uleiul acesta la un pret rezonabil (80 ron/l) si l-am schimbat... intr-adevar masina intra mai usor in viteze, in schimb atunci cand selectez viteza a II-a intra mai greu ca si inainte, dar numai la rece, apoi isi revine, de unde am mai tras concluzia ca nu este de la uleiul uzat ci de la altceva... am uitat sa mai mentionez ca am scos cca 1,7 l de ulei din cutie cu cca juma de litru mai putin decat era normal si am bagat 2, 3 l... cu toate acestea din experienta mea, a altor colegi si prieteni dar mai ales in urma consultarii unor mecanici de servis cu care am lucrat de-a lungul timpului au reconditionat mai multe cutii de viteze in care a fost introdus un ulei nepotrivit... bafta
     
  4. Teko

    Teko Gold Member

    Înscris:
    27 Iun 2008
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    VW Passat 3C5 2.0 tdi (BMP) 2007 + VW Golf 7 1.6
    ulei auto .....

    Intrebare : De ce uleiul auto ( mineral, sintetic, hidraulic, etc.) are termen de garantie, si data de fabricatie, inscris pe bidon ? Asta in conditii de depozitare adecvate !
     
  5. Dr. Gabriel

    Dr. Gabriel Audi Expert

    Înscris:
    26 Iun 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    A6,1.8T AWT,2001
    Pai cum de ce ? Pantru ca are termen de valabilitate. un ulei se uzeaza si daca stai cu masina pe loc sau daca il tii depozitat in cutie. In motor trebuie schimbat la un an indiferet de km iar sigilat la 4 ani ...parca...Contine niste aditivi, polimeri ....si acizi care in timp isi pierd proprietatile.
     
  6. Teko

    Teko Gold Member

    Înscris:
    27 Iun 2008
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    VW Passat 3C5 2.0 tdi (BMP) 2007 + VW Golf 7 1.6
    ulei

    Citez : "O sa studiez problema si sper ca in cel mai scurt timp sa vin cu o sugestie. Producatorul spune ca in cutia de viteze nu exista contact cu factorii externi si nici cu combustibilul , nu exista temperaturi ca in motor si deci TEORETIC uleiul nu s-ar uza niciodata. In schimb , o masina este gandita sa mearga un anumit numar de km si un anumit timp. In mod cert constructorul AUDI nu s-a gandit la faptul ca un Audi din 1996 o sa mai circula prin Romania. Uleiul se uzeaza ca celelalte lichide mai ales cand mai dai rateuri la bagatul in viteze. Atunci se desprinde pilitura de pe sincroane si cade in ulei . Acea pilitura este invartita de ulei ...si iar invartita si intra peste tot creind posibilitatea sablarii in timp a pinioanelor si sincroanelor. "

    Un ulei de transmisie, in exploatare, isi pierde din calitati si caracteristici in timp, urmare a incalzirii si racirii in mod repetat, una din functiile uleiului fiind si cea de racire pe langa cea de ungere.
    Orice producator de uleiuri de transmisie, mai putin sau mai mult sintetice, acorda un termen de garantie sau ... valabilitate (aprox. 5 ani) in ambalajul original si in conditii de depozitare adecvate.
    Intreb : este logic sa se schimbe sau nu acest ulei din ...cutie ? Sau doar il completam la nesfarsit, ca " asa zice mecanicu' de la reprezentanta ? " :)

    Odata cu asta, sper sa se ne " iluminam" legat de dilema uleiului din cutia de viteze, manuala! :)
     
  7. Dr. Gabriel

    Dr. Gabriel Audi Expert

    Înscris:
    26 Iun 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    A6,1.8T AWT,2001
    Ori nu ai inteles ce am scris mai sus....ca prin ceea ce am zis ti-am raspuns si tie la intrebare inainte sa o postezi ...ori nu ai inteles. Din doua una. Am spus mai sus ....motivul pentru care se schimba uleiul in cutie .
     
  8. taz quattro

    taz quattro 6th Gear Member

    Înscris:
    26 Feb 2011
    Locație:
    Constanța / Aosta - Italia
    Masina:
    A6 C6 3.0tdi Quattro 165 kw/ex A6 C6 3.0tdi quattro 166 kw sline pachet s6/ex. A4 B6 2.5tdi quattro
    mai eu am schimbat uleiul la diferential si la cutie am bagat 4 litri la cutie si 1,5 la diferential masina merge ca unsa cam mult ulei la cutie der merge mai bine la 2.3 l a inceput sa dea pe afara . la gratar la intalnire club audi italia mai vb bafta lume
     
    Ultima editare de un moderator: 26 Mai 2011
  9. SameOlStory

    SameOlStory 2nd Gear Member

    Înscris:
    26 Aug 2010
    Locație:
    RESITA
    Masina:
    AUDI,1.9 TDI, 2007
    Salut baieti. Masina este cea din semnatura: Audi A4 BKE B7 Avant , 1,9 tdi , 116 CP, 2007. Am urmatoarea intrebare : sunt programat saptamana viitoare la reprezentanta pentru remedierea unei probleme la sonda litrometrica si daca tot ma duc as vrea sa-mi schimb uleiul din cutia de viteze, unii spun ca nu se schimba, altii ca da! Carte service numai am , nu stiu pe unde e ratacita(pierduta)! Simt ca agata putin in treapta 2 indiferent de turatii, iar cand e motorul cald parca nu agata asa de tare. Ma gandeam sa fie din cauza uleiului! Voi ce ziceti? Sa completez sau sa-l schimb?
    O zi buna in continuare
     
  10. kllaudiuss

    kllaudiuss 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Feb 2010
    Locație:
    constanta
    Masina:
    A4B5, ALZ, 1,6, 2000
    deci... uleiul de cutie din masina ta este garantat pe viata de cei de la audi... uni spun ca este o chestiune comerciala si au dreptate, mai ales ca durata de viata a masinii in europa este cca 6-7 ani iar la noi de cca 12-15 si de aceea acolo audi il garanteaza pe viata. apoi le luam noi si le mai prelungim viata cu inca pe atat.avand in vedere ca masina este din 2007 nu este nevoie deocamdata sa il schimbi. nu iti agata din cauza uleiului ci din alte cauze, sincron sau o alta componenta din cutie... il poti verifica eventual si poti completa daca nu mai este la nivel. daca nu a mai fost schimbat niciodata inseamna ca ai ulei original in cutie si atunci completezi cu cel original rcomandat de cei de la audi... norma cred ca este urmatoarea: G052911 A1/A2. A1 inseamna ca este la juma de litru iar A2 la litru. gasesti cu cca 90 ron jumatatea si cca 130 litrul. si daca cumva te gandesti sa il schimbi sa nu cumva sa bagi alt ulei decat cel recomandat pentru ca mai devreme sau tarziu vei avea probleme. in concluzie iti recomand sa verifici nivelul si sa-l completezi daca este nevoie cumparand o juma' de litru ca sa nu consumi banii aiurea. insa mai trebuie tinut cont si de cati km are masina.daca te hotarasti sa il schimbi da-mi un mesaj, poate reusesc sa iti gasesc norma mai ieftin. salutare!!!
     
  11. SameOlStory

    SameOlStory 2nd Gear Member

    Înscris:
    26 Aug 2010
    Locație:
    RESITA
    Masina:
    AUDI,1.9 TDI, 2007
    108000 km are masina. Dacă nu e de la lichid înseamnă că îs om ! Acum am venit din oraş , dacă trag mai cu forţă de schimbător n-am treabă, dacă schimb în a doua ca şi o adevarată doamnişoară , cu blândeţe atunci agaţă puţin. Am desfăcut manşonul de la schimbător şi am văzut ceva mizerie la "rotula" (nu îi ştiu denumirea) aia galbenă în care e încastrat schimbătorul , am pus mâna pe ea sa mai iau din bucăţele alea mici de vaselină veche, zic eu , sau ce o fi pus acolo pentru ungere. În orice caz nu prea mai are acea "materie vâscoasa" pe care mă gândesc că ar trebui să o aibe, după "ştiinţa" mea. Rog a mă corecta în caz că greşesc. Nu trebuie adaugată acolo "puţintică" vaselina siliconică? Ce ziceti? O seara buna în continuare!
     
  12. Dr. Gabriel

    Dr. Gabriel Audi Expert

    Înscris:
    26 Iun 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    A6,1.8T AWT,2001
    La fel agata si la mine dar eu am 200.000 de km ....nu este un agatat si mai degraba intra un pic mai greu . Din cate citesc eu pe aici ar cam fi aceeasi problema in jurul de 200.000 km . Am discutat cu un pasionat de audi care este tocmai si inginer auto si lucreaza la VW Focsani si mi-a zis ca tocmai din cauza ca n afara masinile se tin maxim 6-7 ani si in jur de 200.000 km cei de la fabrica zic ca uleiul de cutie este "for life" . Daca s-ar schimba la fiecare 2-3 ani sau la 60-70.000 nu ar fi probleme niciodata. Foarte multi dintre noi nu acorda o atentie uleiului din cutie, dar tot la fel de multi nu stiu ca uleiul in cutie este la fel ca uleiul in motor. SE SCHIMBA !!!!!! (DAR ATENTIE !!!! SE SCHIMBA NUMAI CU ULEI ORIGINAL ) Aici nu este c ala motor. Se pune numai ulei original pentru ca pentru fiecare tip de cutie se comanda cate un tip de ulei, chiar daca sa zicem ca este un 75W90 , acel ulei special facut pentru cutia respectiva nu este la fel ca un 75W90 din magazim...are aditivii si proprietatile exacte pentru tipul de cutie respectiva. Mai ales ....REPET .....MAI ALES daca aveti quattro . ATENTIE !!!!! Uleiul pentru diferentialul spate NU este acelasi cu uleiul din cutie. Decat sa schimbi uleiul in cutie si sa-i pui de la magazin ...mai bine il lasi asa....strangi bani si il cumperi cand o sa ai. Daca mai mergi 10.000 sau 20.000 cu uleiul vechi nu-i nici o problema dar nu risca sa-i pui ce nu trebuie .
     
    Ultima editare: 13 Iun 2011
  13. SameOlStory

    SameOlStory 2nd Gear Member

    Înscris:
    26 Aug 2010
    Locație:
    RESITA
    Masina:
    AUDI,1.9 TDI, 2007
    in conluzie ar cam trebui schimbat uleiul in cazul meu, masina are 4 ani , dar 4 ani in romania, 8 ani dincolo :D! Deci zici ca sa nu-mi fac griji ? O sa-i fac un schimb de ulei atunci la reprezentanta intrucat sunt programat sa merg! A mea are 110000 aproape, a ta aproape dublu, de aia am fost putin speriat de faptul ca ar avea ceva grav. Eu asa am simtit ca ar agata, intra intradevar putin mai greu in acea treapta , zgomot urat nu-mi face , fier pe fier sau mai stiu eu ce !
     
  14. SameOlStory

    SameOlStory 2nd Gear Member

    Înscris:
    26 Aug 2010
    Locație:
    RESITA
    Masina:
    AUDI,1.9 TDI, 2007
    Salut baieti. Masina mea : Audi A4 B7 BKE, 1.9 TDI Avant, 2007, 108000km, cutie cu 5 trepte. Am observat de cand am cumparat masina ca in treapta a doua am impresia ca ar intra mai greoi. M-am gandit sa ii schimb uleiul din cutie intrucat are 4 ani in romania nu in germania. Cei de la reprezentanta mi-au zis ca e "for life". I-am intrebat unde e for life in germania sau la noi? Au inceput sa zambeasca! In consecinta asa la prima impresie ce imi puteti spune. Am la mine in Resita 3 prieteni cu aceeasi masina , acelasi motor si aceeasi cutie si toti mi-au zis ca in treapta a doua ar intra putin mai greu , dar sa nu-mi fac griji ca nu-i nimic grav ! Deci voi ce ziceti e sau nu ? :p:keule:
     
  15. tucudean87

    tucudean87 Platinum Member

    Înscris:
    3 Mai 2009
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi A6, C7 avant, 2012, 3.0 tdi quattro 245 cp+++ CDUC
    .

    Daca schimbi uleiul sa il schimbi doar cu ulei original audi special pt modelul tau de cutie. Schimbul de ulei la cutie, rau nu poate sa-i faca decat bine. Neaparat ulei original audi .
    Intradevar la tine sunt putini km dar cum ti-am zis si mai sus, rau nu poate sa-i faca.
    Eu unul l-as schimba, pt ca eu sunt mai fixist cu masinile si cu consumabilele. ;)
     
  16. SameOlStory

    SameOlStory 2nd Gear Member

    Înscris:
    26 Aug 2010
    Locație:
    RESITA
    Masina:
    AUDI,1.9 TDI, 2007
    Pai cred ca o sa-l schimb. 1mil 700 m-ar costa 2 litri + plus manopera. Voi reveni cand il voi schimba sper sa-mi dispara acea rezistenta ce o am la cuplarea treptei a doua !
     
  17. Dr. Gabriel

    Dr. Gabriel Audi Expert

    Înscris:
    26 Iun 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    A6,1.8T AWT,2001
    Nu stiu de ce vrei tu sa-i schimbi uleiul la reprezentanta. De acolo zic sa-l iei si sa-l schimbi in alta parte . La reprezentanta nu te lasa sa vezi ce-ti face la masina si....intrebare ....de unde stii tu ca ti l-a schimbat ? Nu de alta dar mai este si 130 lei / litru, iar la cutie nici nu ai cum sa-ti dai seama ca l-a schimbat . Nu e ca la motor. Daca te lasa sa stai langa ei e ok ...dar nu stiu de ce sa platesti atatia bani pentru manopera ?
     
  18. SameOlStory

    SameOlStory 2nd Gear Member

    Înscris:
    26 Aug 2010
    Locație:
    RESITA
    Masina:
    AUDI,1.9 TDI, 2007
    l-am gasit la 180 lei 2 litri original, la mine in Resita la un magazin care aduce doar piese pentru grupul VW, Audi, Skoda ,etc! Cand imi voi face schimbul de ulei ( cam peste 1000 de km) ii voi pune pe baieti sa se uite la nivelul de ulei din cutie si probabil il voi schimba , cu toate ca nu cred ca asta ar fi cauza, dar cum eu is fixist incerc si varianta asta! Ca un facut tipul de la magazin avea si el tot un audi si se plangea de probleme la treapta 1, insa a lui avea deja 250000 de km. Un prieten ce si-a adus masina de dincolo recent a avut si el aceeasi impresie ca i-ar agata in trepte, pana i s-a dus turbo , ii intra in limp mode. Si-a curatat turbina si de atunci merge cu ea turata calumea, nu o mai menajeaza in oras, iar impresia ca i-ar agata s-a dus [ inainte era la "consum" in oras si consum s-a facut :) ]. Acum fiecare cu teoriile lui "evolutioniste". Am zis ca voi apasa ambreiajul mai cu "talent", ture mai multe , nu condus batraneste si totul va fii ok! Doar avem AUDI baieti, nu? :thumbs-up::thumbs-up::thumbs-up: Trebuie sa ne tina mai mult decat o amarata de Dacie :))
    Multumesc pentru lamuriri celor care mi le-au oferit!
    O seara buna in continuare baieti!
     
    Ultima editare: 14 Iun 2011
  19. Dr. Gabriel

    Dr. Gabriel Audi Expert

    Înscris:
    26 Iun 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    A6,1.8T AWT,2001
    hmmm....180 lei / 2 litri zici ? Este bidon de 2 litri ?
     
  20. SameOlStory

    SameOlStory 2nd Gear Member

    Înscris:
    26 Aug 2010
    Locație:
    RESITA
    Masina:
    AUDI,1.9 TDI, 2007
    Nu. Doua bidoane separate, fiecare a cate 1 litru. Nu cunosc sa existe original la 2 litri. Mi l-a aratat, il cunosc pe tip si am incredere in el, tot de la el am luat si uleiul de servo pe care am dat undeva la 65-70 de lei anul trecut intrucat era cam pe la jumatate->catre minim si am completat!
     
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta