1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Usa Torpedou blocata / balamale torpedou rupte - diverse probleme - deblocare - reparatie - etc.

Discuție în 'How-to / Operatiuni de intretinere' creată de dannypapuc, 7 Noi 2007.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. harfo_79

    harfo_79 Bronze Member

    Înscris:
    22 Iul 2008
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi Avant B6/A4 1.9 TDI / Audi Avant B9/A4, 2.0 TDI Black&White
    IONUT_TM am dat jos torpedoul ca sa vad mai bine ce fac. se poate si fara.
    la 3 reprezentante am fost si toate mi-au dat aprox acelasi pret pentru usa noua cu tot cu montaj.
    desi 120-150 ron pentru scos doua bolturi si bagat la loc (ma rog dat jos 4 suruburi si pus la loc daca dai jos torpedoul) este enorm. la schrot in arad nu am gasit usa, masina prea noua mi-au spus.
    asa ca am reparat-o si nu mai am probleme.
     
    Ultima editare de un moderator: 6 Ian 2012
  2. IONUT_TM

    IONUT_TM 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Dec 2007
    Locație:
    timisoara
    Masina:
    AUDI A6;AN FAB. 2006;2,7 TDI;180 CP
    harfo_79 da-mi si mie te rog solutia eu am data azi usa jos dar nu stiu cu ce s-o repar sa nu se vada si sa si tina.....eu am sunat la shrot si nu am gasit , s-au vandut ,ajunge undeva la 60 euro.....
     
    Ultima editare de un moderator: 6 Ian 2012
  3. Sini

    Sini Silver Member

    Înscris:
    17 Iul 2008
    Locație:
    BUCURESTI
    Masina:
    A4 B6 / A3 8L
    Catalin_1987 Aceeasi probellma o am si eu...Incuietoarea are un "dinte" care actioneaza cele 2 parghii de deschidere.Solutia e sa iei alt maner de deschidere...La mine e problema ca nu l-am gasit pe crem...numai nergu... Nu ai alta solutie decat sa schimbi acel "maner de deschidere",lipit nu rezista decat la o deschidere :banghead:
     
    Ultima editare de un moderator: 6 Ian 2012
  4. harfo_79

    harfo_79 Bronze Member

    Înscris:
    22 Iul 2008
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi Avant B6/A4 1.9 TDI / Audi Avant B9/A4, 2.0 TDI Black&White
    din pacate e cam tarziu sa fac poze sa le pun. pentru cei ce vin la intalnirea de toamna le voi arata.
    practic lipesti cu poxipol bratul balamalei de usita, lasi sa se intareasca minim 3-4 ore, te duci si cumperi 3 surubele lungi (aprox. 4-5 cm) si subtiri (cele mai subtiri pe care le gasesti - nu stiu exact dimensiuni dar parca au piulita de 6 sau 7), iei o bormasina si gauresti cu grija sa dai gaura pe la mijlocul imbinarii, doua gauri pentru stabilitate, pregatesti poxipol, introduci in gauri, insurubezi suruburile apoi mai pui ceva poxipol in faguri pentru stabilizare.
    mai sus este un post cu o reparatie asemanatoare. mentionez ca eu nu am folosit piulitele. si nici nu se vede nimic.

    am gasit in Austria Spray imitatie de piele pentru cei care vor sa isi faca manerul de la usa de la torpedou sau sa reconstruiasca bordul zgariat (vopseaua aia cauciucata) aveau negru si crem, pret aprox 40 de euro.
    eu o sa imi iau negru ca am picurat ceva ulei din ala de la parfumiere si pe cativa mm s-a cojit vopseaua aia.
    pe mostrele care le au atasate la flacon arata identic cu bordul.
     
  5. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Sini Eu am desfacut si usa(am deslipit capacul exterior)si am vazut exact care este mecanismul de functionare.Nu am gasit in interior nimic rupt,dar incuietoarea nu are nimic sa o lege de cele 2 parghii.Asa ca singura solutie este sa cumpar o noua incuietoare.Sa vad cat costa la reprezentanta,ca la magazin este scumpa rau
     
    Ultima editare de un moderator: 6 Ian 2012
  6. Sini

    Sini Silver Member

    Înscris:
    17 Iul 2008
    Locație:
    BUCURESTI
    Masina:
    A4 B6 / A3 8L
    La mine nu a fost nevoie sa desfac capacul.L-am dat jos cu tot(torpedoul) si am scos manerul in care este incuietoarea si am vazut exact ce e rupt,am incercat sa lipesc piesa,dar n-a rezistat....:( Am intrebat la volks si mi-au spus ca e 120RON pe comanda.
     
  7. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Cand ai intrebat si ti-au dat raspunsul asta?ca eu am intrebat acum 2 luni si mi-au spus ca ma costa 250 ron(si vine fara butuc,ca torpedoul meu are si cheie).Al tau este tot cu butuc?Daca intradevar este 120 ron,poate sa fie si rosie,ca tot o cumpar:)
     
  8. dorud 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Dec 2007
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi A4 1,9TDI 75KW AVB
    eu am dat 110 ron fara butuc - pe comanda (la culoarea interiorului) livrat in 5 zile lucratoare. As pune numele firmei dar cred ca este considerat reclama. Oricum sunt sigur ca gasesti si in bucuresti la pretul asta si la culoarea dorita
     
  9. myth79 4th Gear Member

    Înscris:
    3 Oct 2008
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B7 2005 163CP Multitronic
    detalii mai exacte

    Salut. Am aceeasi problema si eu la usa torpedoului. Am reusit sa o deschid prin impingerea limbii negre de dupa capacul din lateral stanga al bordului, insa daca vreau sa se inchida, trebuie sa urmez aceeasi pasi invers, adica sa trag cu o surubelnita subtire limba inapoi. Am impresia ca pe langa parghia de plastic la mine a sarit sau s-a rupt si vreun arc de acolo. As vrea sa desfac si eu incuietoarea, insa nu am reusit sa imi dau seama cum se face ( e adevarat ca nici nu am avut prea mult timp sa ma ocup de asta). La service au zis ca nu au ce sa faca, trebuie sa inlocuiasca usa torpedoului care costa 850 RON. Va rog sa ma ajutati cu pasii exacti pentru desfacerea incuietorii. Multumiri anticipate.:(
     
    Ultima editare de un moderator: 6 Ian 2012
  10. BRT

    BRT 6th Gear Member

    Înscris:
    6 Apr 2008
    Locație:
    Piatra Neamt
    Masina:
    Audi Q5 2.0 2012
    Iata o metoda buna de reparat balama torpedo rupta folosint surub, piulite si tablita metalica...
     
    andred apreciază asta.
  11. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Photo-0063.jpg

    Photo-0065.jpg

    deschizi usa prin indepartarea capacului din dreapta bordului,bagi degetul si apesi pe limba si se deschide. daca privesti in partea stanga a usii (spre volan)o sa vezi o gaura mica.
    acolo este un surub cu cap torx care se poate desuruba cu un torx in forma de "L" sau dupa ce dai torpedoul jos cu un torx normal. Dupa ce desfaci surubul, tragi de clapeta torpedoului la maxim ca si cum ai vrea sa-l deschizi.
    Daca te uiti atent acolo o sa vezi un capat de clema de culoarea interiorului pe care trebuie sa apesi usor cu o surubelnita mica. In timp ce apesi pe el, tragi si de clapa torpedoului. Iese putin mai greu, dar iese. Probabil s-a rupt limba care actioneaza parghiile si a ramas blocata acolo (la mine s-a rupt si n-am mai gasit-o nici in interiorul usii).
    Cumperi o clapeta noua, pret 140 ron la magazin de pise auto (cumparat de mine azi). Se da comanda si vine in 3-4 zile. Codul piesei este 8e1657131 (asa scrie pe cea veche a mea si este pe culoarea gri). De montat se monteaza in ordine inversa.
    Scuze de claritatea pozelor, dar este noapte si am coborat sa fac poze special pentru tine. :)
     
    Ultima editare de un moderator: 8 Sep 2012
    Noika640954 apreciază asta.
  12. myth79 4th Gear Member

    Înscris:
    3 Oct 2008
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B7 2005 163CP Multitronic
    multumesc

    ...pentru ajutorul pretios. O sa ma ocup de ea, sa vad daca reusesc. O sa te tin la curent .;)
     
  13. leo

    leo 6th Gear Member

    Înscris:
    4 Noi 2007
    Locație:
    Galați
    Masina:
    Audi A4 B7 2005 2.0TDI 140CP BLB Multitronic GYJ
    reparare pistonas torpedou

    A inceput si la mine sa mearga din ce in ce mai greu capacul la torpedou si ca sa nu patesc ca si colegii de mai sus m-am pus pe reparat. Este o treaba foarte simpla:
    1. Desfaceti capacul lateral al bordului...are in partea de jos locasul de bagat surubelnita.
    2. Scoateti axul care face legatura dintre pistonas si capac cu grija folosind o scula ca in foto 3.
    3. Rotiti pistonasul astfel incat aripioarele (foto 4) sa nimereasca in golurile din piesa de pe peretele torledoului (nu am cum sa explic mai bine dar din poza la fata locului o sa va dati seama ce vreau sa zic).
    4. Scoateti mufa electrica.
    5 Apoi cu un cutit, in lungul lamei incercati sa scoateti capacul tijei (foto 5). Daca folositi surubelnita sau altceva ingust o sa stricati buza piesei. Studiati un pic tija inainte sa o scoateti de tot ca sa o puneti la fel la loc.
    6. Am uns cu vaselina interiorul cilindrului si garnitura pistonasului ( era uscat si de asta mergea foarte greu).
    7. Pierderi........3 picaturi de sange de la cutit in deget foto 6 :sorry:.
    Spor la treaba!:icon_thumright:
     
    Ultima editare: 22 Oct 2008
    andred apreciază asta.
  14. orgonaskaroly

    orgonaskaroly Audi Expert

    Înscris:
    14 Oct 2007
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4
    leo Problema este ca iarna vaselina se intareste si cand o sa dea frigul, o sa mearga din nou greu, putin ulei....sintetic!
    PS: nu mai folosi cutit prea ascutit si cu varf :)
     
    Ultima editare de un moderator: 6 Ian 2012
  15. dannypapuc

    dannypapuc Bronze Member

    Înscris:
    9 Sep 2007
    Locație:
    Găești
    Masina:
    Audi A4,1.9 TDI,motor AVF,2002,6 viteze,130 cai. The best!!!!
    am folosit eu si ulei sintetic si vaselina,uleiul s-a uscat de la atata frecare,doar vaselina a durat putin mai mult...
    Deja ma plictisisem sa scot si sa bag mereu ulei acolo,asa ca am luat unul nou,singura solutie fiabila.bafta
     
  16. orgonaskaroly

    orgonaskaroly Audi Expert

    Înscris:
    14 Oct 2007
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4
    Eu m-am obisnuit fara pistonasul acela! Decat sa trag de el sa se deschida, mai bine pica jos si gata, chiar nu am nici o treaba ca se deschide instantaneu.;)
     
  17. BRT

    BRT 6th Gear Member

    Înscris:
    6 Apr 2008
    Locație:
    Piatra Neamt
    Masina:
    Audi Q5 2.0 2012
    Cred ca o sa scot tija aia mica si o sa eliberez pistonul pe perioada iernii ca se deskide f greu pana se incalz in masina...mai nasol e ca nu o sa se mai aprinda nici lumina...ulei am folosit eu iarna trecuta si nu a mers mai usor...
     
    Ultima editare de un moderator: 6 Ian 2012
  18. leo

    leo 6th Gear Member

    Înscris:
    4 Noi 2007
    Locație:
    Galați
    Masina:
    Audi A4 B7 2005 2.0TDI 140CP BLB Multitronic GYJ
    Nu a mers pentru ca ai pus ulei pe tija si nu are nici un efect. Ulei, vaselina si ce vreti voi trebuie pus pe interiorul cilindrului in contact cu pistonul. Cauza functionarii greoaie esta cauciucul pistonasului care isi pierde calitatile in timp si nu mai are elasticitatea care trebuie si devine mult prea etans.
     
    Ultima editare: 26 Oct 2008
  19. dorud 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Dec 2007
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi A4 1,9TDI 75KW AVB
    BRT Stiu ca este ceva vaselina alba speciala pentru mecanismele din plastic. si se pare ca nu se ingroasa cind scade temperatura. (a nu se comfunda cu asa numita "wite grease" care se vinde sub forma de spray si care nu este atit de eficienta)
     
    Ultima editare de un moderator: 6 Ian 2012
  20. st3ditzu

    st3ditzu 3rd Gear Member

    Înscris:
    18 Dec 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 Limousine S-Tronic/quattro/2021/2.0 Diesel-Hibrid/DTPA/204HP/4K C8
    Si eu am reuntat la acel amortizor. Dupa ce l-am uns de cateva ori, dupa un timp aveam impresia ca merge si mai greu, asa ca decat sa rup o balama mai bine l-am "suspendat". Nu mai retin cat era pretul, dar mi s-a parut enorm. Singurul inconvenient este ca nu se mai aprinde lumina in torpedou...:think:
     
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta