1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Usa Torpedou blocata / balamale torpedou rupte - diverse probleme - deblocare - reparatie - etc.

Discuție în 'How-to / Operatiuni de intretinere' creată de dannypapuc, 7 Noi 2007.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. mugur 2nd Gear Member

    Înscris:
    30 Aug 2007
    Locație:
    Buzau
    Masina:
    A2 1.4i
    dorud Vaselina siliconica - este extrem de buna!!!
     
    Ultima editare de un moderator: 6 Ian 2012
  2. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Lubrifiant:)uns pistonasul acum o luna.Inca merge perfect(dupa ulei si vaselina am trecut la ceva mai sexy:)).Dar sa fie de calitate,ca altfel nu aluneca "cauciucul".acum pe bune,vb serios,nu se ingroasa la temperaturi scazute,doar ca scoate un zgomot mai ciudat cand se deschide(ehe vedeti voi despre ce este vorba).Am incercat si varianta unei gauri date cu acul in pistonas,il ajuta numai la urcare,la coborare nu se schimba treaba.
     
  3. cipi2ooo 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Ian 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4, AVF, 2005
    Pana se rupe balamaua. :)
     
  4. orgonaskaroly

    orgonaskaroly Audi Expert

    Înscris:
    14 Oct 2007
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4
    cipi2ooo Stai linistit ca nu se rupe, cand deschid usa tin de ea si amortizez socul:), m-am obisnuit deja, e reflex:p
     
    Ultima editare de un moderator: 6 Ian 2012
  5. v_stefan 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Oct 2008
    Locație:
    Ploiesti
    Masina:
    Audi A4 B6 2002
    Salut
    Am avut si eu problema asta si am desfacut capacul din dreapta (cel similar cu capacul la sigurante). Acolo am deblocat torpedoul cu o surubelnita, apasand pe ghiarele de inchidere ale torpedoului.
    Mecanismul de actionare este din plastic si se rupe repede.
    Se desface cam greu inchizatoarea(are un surub stea in 5 colturi pe laterala usii. Trebuie mai intai deschis torpedoul pe jumatate si desfacut surubul care tine incuietoarea dinspre partea volanului.
    Apoi e relativ simplu, dar daca nu ai mai umblat nu este indicat pt ca poti rupe sigurantele din plastic care tin incuietoarea.
     
  6. BRT

    BRT 6th Gear Member

    Înscris:
    6 Apr 2008
    Locație:
    Piatra Neamt
    Masina:
    Audi Q5 2.0 2012
    Astazi am dat cu WD-40 pe tija pistonului...merge brici, numai sa vad cat dureaza...sper sa nu se ingreuneze din nou miscarea la temperaturi scazute...va tin la curent
     
  7. myth79 4th Gear Member

    Înscris:
    3 Oct 2008
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B7 2005 163CP Multitronic
    Salutari. Am avut si eu problema cu inchiderea usii torpedoului, mai precis cu incuietoarea (si mai precis s-a rupt ciocul acela de plastic care trage clemele ce tin usa torpedoului inchisa). Vreau sa va spun ca am rezolvat problema. Am reusit sa o repar si astfel am scapat de o cheltuiala.:arco:
    Pentru cei interesati, iata cum am procedat: - din carcasa unei casete sau a unui cd (la mine cd) am taiat in forma acelui "dinte", de la baza lui. Apoi, am taiat pe aceeasi dimensiune o bucata dintr-o sina de la un dosar (e tablita aia subtire care tine foile). Apoi, cu Cloroform (face ca moleculele de plastic sa fuzioneze, si nu glumesc), am lipit "dintele" in locul din care s-a rupt. In partea interioara a "dintelui", am lipit forma aceea decupata din carcasa de cd, tot cu Cloroform. Pe partea exterioara a "dintelui", am lipit bucatica de tablita (atentie, sa o centrati corect) cu o solutie de lipit Uhu ( cred ca puteti folosi si Bison sau alte marci). O lasati cateva ore sa se intareasca bine si sa isi faca Cloroformul acela efectul, dupa care puteti sa puneti inapoi incuietoarea. Merge garantat. La nevoie, pot sa va dau detalii si ma exacte.
    PS: doua lucruri am uitat sa va spun: sa gauriti forma "dintelui" si tablita inainte de a le lipi si cu burgiu putin mai mare decat gaura originala, pentru ca boltul acela de metal sa poata sa se "intepeneasca" de unde l-ati scos. Al doilea lucru: dupa ce lipiti cele doua componente peste "dintele" original, inainte de a asambla incuietoarea, ar trebui putin pilit locasul acela unde intra "dintele" (nu in usa torpedoului :no:, ci in cealalta piesa a incuietoarei :)).
    Va doresc bafta.

    Sa folositi cu atentie Cloroformul. Ar fi recomandat sa-l intindeti pe toata suprafata de lipit, insa nu exagerati cu cantitatea. Clororformul dizolva plasticul tare, nu stiu daca merge la toate plasticurile.
    Tips&Tricks: Cloroform puteti face rost de la laboratoare, indiferent de specialitatea lui :chimic, de analize, scolar, etc.
     
  8. orgonaskaroly

    orgonaskaroly Audi Expert

    Înscris:
    14 Oct 2007
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4
    myth79 Tare asta cu cloroformul, chiar nu stiam, atentie numai sa nu inhalati...stiti ce se poate intampla;)
     
    Ultima editare de un moderator: 6 Ian 2012
  9. SCRIBU

    SCRIBU 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    a4. 1.9 tdi. 2004
    La mine problema e cu totu invers ...nu se mai deschide de loc usa de la torpedou , nu stiu sigur ce s-a intamplat intr-o zi am vrut sa scot ceva din torpedou si trageam de manerul acela se tragea dar nu se deschidea usa am verificat sa nu fie incuiat , am incercat sa trag mai tare de usa dar nimik ...spuneti-mi va rog daca am cum sa demontez butucul ...ma gandesc ca e de la butuc sau sa fie de la balama sa se fi blocat de la frig ?
     
  10. myth79 4th Gear Member

    Înscris:
    3 Oct 2008
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B7 2005 163CP Multitronic
    Vezi posturile mele din threadul asta. S-ar putea sa fie si la tine aceeasi problema.
     
  11. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Citeste in paginile din urma si gasesti exact cum sa deschizi usa torpedoului in situatia de fata(incuietoarea nu mai functioneaza),cum sa scoti incuietoarea,de unde o cumperi,cat costa,cum sa o repari,gasesti tot.Este usor sa intrebi,dar greu sa citesti.Ma bucur totusi ca nu ai deschis un nou thread pe tema asta.Acum On topic: dupa ce am incercat sa ung pistonasul de la torpedou cu toate zemurile posibile(inclusiv lubrifiant),fara succes pe temperaturile de afara,am demontat pistonasul si am folosit un pix imbracat in hartie abraziva fina.Astfel am matuit toata circumferinta interioara a pistonasului si am dat si garnitura aceea putin pe hartie pentru a-i reduce diametrul.Prin smirgheluire plasticul nu mai ramane asa fin,se formeaza canale,care lasa aerul sa circule odata cu miscarea pistonasului.Acum merge perfect,pentru ca am repetat procedura pana am obtinut viteza de deschidere corespunzatoare.Mai vroiam sa incerc sa ung pistonasul cu ulei de servodirectie.Poate ca merge si cu uleiul de servo(Parca nu isi mareste vascozitatea la temperaturi scazute).In orice caz de aproximativ o luna merge perfect dupa smirgheluire si nici nu vad de ce s-ar mai intepeni.Am vazut la Rapier ce inseamna balama rupta la torpedou si este urat sa iti tot aduni usa la inchidere,deci nu fortati torpedoul.Mai bine deconectati pistonasul(atentie sa nu il lasati pe deschis,ca merge lumina in el permanent)si tineti usa la deschidere.
     
  12. 11MSC 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Sep 2008
    Locație:
    ploiesti
    Masina:
    audi a4 1.9 Tdi 131cp 2004
    salut
    Am reusit si eu performanta de a rupe balamaua din partea dreapta a torpedoului.
    Sper sa reusesc sa o repar pentru ca indicatiile colegilor sunt foarte bune.
    Multumim tuturor.
     
  13. harfo_79

    harfo_79 Bronze Member

    Înscris:
    22 Iul 2008
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi Avant B6/A4 1.9 TDI / Audi Avant B9/A4, 2.0 TDI Black&White
    Pot spune ca "improvizatia" pe care o practic nu are aspect neplacut, nu se vede, la final se revopseste imbinarea in vopsea cauciucata la fel ca pe elementul original. Poate fac poza la o usa a unui prieten dar din pacate poza o pot face doar post operatie, cu produsul finit, ca atunci cand am reparat-o pe a lui am uitat sa fac poze. La urmatoarea reparatie, sper sa nu uit, fac si un tutorial. nu e greu.
    partea cu vopseaua e simpla, doar ca trebuie sa ai vopsea. eu am cumparat un kit din austria.

    dar pot sa va descriu.
    1. in prima faza se da jos usa de la torpedou si bucata rupta de balama.
    2. se lipeste cu poxipol, cu grija pentru a exista o potrivire cat mai buna pe amplasamentul originar. se asteapta cam 10-15 minute sa se intareasca poxipol-ul.
    3. cu ajutorul unui burghiu de 5 se dau doua gauri in balamaua rupta de asemenea maniera incat intre gauri sa fie cam 3-5 mm, gaurile fiind pe cat posibil perpendiculare pe linia usii.
    4. se umplu gaurile cu poxipol si se insurubeaza doua holt-surub-uri care sa intre cat mai fix. se asemenea se umple cu poxipol spatiile din balama, fagurii, prin care trec suruburile. se asteapta sa se intareasca pret de 30 de minute. ATENTIE! a nu se monta pe masina decat dupa 24 de ore. cel putin eu asa am facut.
    5. se slefuiesc suruburile de asemenea maniera ca ajung la nivelul balamalei.
    6. se vopseste conform cu instructiunile din kit.

    daca gasesc ceva poze fac un edit ca sa va faceti o idee.
     
  14. 1QUATTRO9

    1QUATTRO9 3rd Gear Member

    Înscris:
    24 Ian 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A3 Sportback 2.0TDI 2012
    Ce simplu pare cand citesti pe net........Am facut si eu una si tin sa spun ca mi-a cam trecut. Pentru ca am vrut ca totul sa iasa foarte bine si sa ma tina in timp m-am chinuit la ea 2 zile. Plus ca trebuie sa ai scule si menghine mici si mobile ca sa iti iasa frumos. Per total am fost multumit, dar cand am avut bani tot noua de la reprezentanta i-am luat:)
     
  15. HOTBOYDINU 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Iul 2009
    Locație:
    BUCURESTI
    Masina:
    A4 B6 2.5 TDI 180 CP ,2002
    harfo_79 salut, balamaua mea nu e rupta da nu mai are mult e fisurata se vede si se misca maine vreau sa o dau jos .
    sa o repar preventiv . sper sa reusesc .

    Pentru cei care vor sa scoata pistonasul care forteaza balamaua: simplu desfaci pistonu . scoti capacul de la tija, scoti cauciucul il bagi la loc (tija fara cauciuc) si montezi pistonul .

    rezultatul merge si lumina nu sta permanent aprinsa cum am avazut pe aici se lasa si usor capcacul . dar sa tineti de el de fiecare data cand desfacceti torpedeul nu il lasati sa cada atunci se fisuraza .

    revin maine daca nu ploua cu informatii si poze daca pot sa fac pt reparatie
     
    Ultima editare de un moderator: 6 Ian 2012
  16. gaby1773

    gaby1773 Banned

    Înscris:
    14 Mar 2008
    Locație:
    iasi
    Masina:
    A4 B6 2003 1.8T Sport - evolutie continua
    Am si eu o intrebare legata de balamaua asta buclucasa a torpedoului.
    In functie de starea mecanismului (functionabil/rupt) se mareste luftul din poza atasata? Sau nu depinde de asta?
    A urmarit cineva in mod special acest lucru, sau imi poate spune ce distanta este acolo cineva care are mecanismul rupt?
     
  17. HOTBOYDINU 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Iul 2009
    Locație:
    BUCURESTI
    Masina:
    A4 B6 2.5 TDI 180 CP ,2002
    Ajutorr Nu Reusesc Sa Scot Bolturile !!!!!!!!!!
     
  18. harfo_79

    harfo_79 Bronze Member

    Înscris:
    22 Iul 2008
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi Avant B6/A4 1.9 TDI / Audi Avant B9/A4, 2.0 TDI Black&White
    gaby1773 in mod normal acel luft nu se modifica decat foarte putin in partea de jos. sus tine sistemul de inchidere care este destul de fix iar din momemnt ce trei puncte sunt fixe: balama stanga jos, boltul de la sistemul de inchidere stanga sus si respectiv dreapta sus, coltul de jos din dreapta nu se mai poate deplasa decat pe maxim 1-2 mm. practic daca se tine usa inchisa nu se observa ca balamaua dreapta este rupta.
    ma gandesc ca intrebi pentru a vedea daca mecanismul tau este intact.

    HOTBOYDINU cel mai usor se scot daca dai jos torpedoul.
    folosesti un patent din ala cleste, de taiat cabluri, bolturile au santurile alea, te prinzi de ele si cu un ciocanel lovesti in patent pana iese. cam in 30 de secunde ar trebui sa iasa amandoua. :)
     
    Ultima editare de un moderator: 6 Ian 2012
  19. HOTBOYDINU 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Iul 2009
    Locație:
    BUCURESTI
    Masina:
    A4 B6 2.5 TDI 180 CP ,2002
    gata am reusit cu feonul am incalzit am tras cu clestele si multa forta si au iesit .am lipit fisura si am bagat un holsurub cu bormasina e ok acum sper sa tina am lasato 24 ore la uscat .

    pt piston am facut alt ceva am intors cauciucula acela invers si cade usor dar caind inchid torpedeul merge greau am dat gaura in capul cilindrului merge perfect.
     
  20. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Este normal sa se inchida greu daca ii intorci garnitura(ea permite usii sa se inchida usor si sa se deschida mai greu in mod normal).Eu dupa mai multe incercari de a unge cilindrul si garnitura cu diferite uleiuri si vaseline(app cel mai bine merge cu ulei de servo),am pilit putin garnitura cu hartie abraziva foarte fina,dar si interiorul cilindrului si merge perfect de cateva luni bune
    Prin gaurirea cilindrului nu faci decat sa ii anulezi functia de amortizor(eu l-am gaurit cu un ac foarte subtire si cadea usa ca si cum nu ar mai fi fost cilindrul acolo).Nu am incercat si cu garnitura pusa invers.Incercati varianta cu pilirea,merge sigur
     
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta