1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Viata unui motor - cat tine in conditii optime - discutii diverse

Discuție în 'Motoare si transmisii' creată de mariusrizea, 22 Sep 2008.

  1. mariusrizea

    mariusrizea 5th Gear Member

    Înscris:
    22 Sep 2008
    Locație:
    RO, BUCHAREST
    Masina:
    A4,2003,1.9TDI,131cp
    Salutare tuturor inblanzitorilor de cercuri :)

    Doresc sa-mi vand Focus-ul actual si cu o diferenta de 2500 euro sa ma duc sa-mi iau un A4 Avant din 2002 sau 2003 ,problema este ca la 10000 euro nu gasesc sub 240000 km pentru 1.9 tdi-131 cp .
    Intrebarea mea este daca la km astia pot avea incredere ca masinuta asta ma va mai duce pe mine inca 100000 km bineanteles cu reviziile si distributia de rigoare facute imediat.
    Va rog a-mi da cateva pareri despre aceste masini cu km astia caci sunt disperat sa-mi iau aceasta masina si sa fie neaparat Avant.
    Acum sincer am vazut si cateva anunturi cu 150k sau 165k la aceiasi bani dar alea par putin dubioase.
    Deci : in consecinta vreau un A4 la 10000 euro cu 240k , merita la km astia sau nu ?

    Multumesc
     
    Ultima editare: 22 Sep 2008
  2. Ice_2k

    Ice_2k Gold Member

    Înscris:
    29 Dec 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi S5 B8.5
    Le iau pe rand :)

    1. Masina mea are ~150k km si merge impecabil (atat dpdv motor cat si orice altceva).
    2. Am un prieten care are acelasi motor la ~200k km si nu are probleme cu motorul. De asemenea, motorul a fost si modificat pe la vreo 190cp daca nu ma insel cu ajutorul unei turbine mai mari (bine, turbina a crapat dar asta pentru ca era facuta de o firma indoielnica). Acum s-a intors la turbina stock si motorul merge ok.
    3. Am un prieten care-a avut un A4 pe care l-a vandut la 240k km. Masina era aproape impecabila (mici probleme cu statia audio si un bec xenon care facea figuri). Motorul nu avea nimic.

    De retinut ca masinile de la punctele 1 si 2 merg de multa vreme cu chip-tuning la ~165cp fara nicio problema.
     
  3. st3ditzu

    st3ditzu 3rd Gear Member

    Înscris:
    18 Dec 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 Limousine S-Tronic/quattro/2021/2.0 Diesel-Hibrid/DTPA/204HP/4K C8
    Eu am exact aceeasi masina pe care ti-o doresti si tu. Are 173k km si pot sa-ti spun ca este de-a dreptul incantator. De altfel acest motor 1.9tdi este apreciat pentru fiabilitatea lui. Se duce lejer la 400k km, asa ca nu din partea motorului trebuie sa te indoiesti. Pana la 350k n-ai de ce sa-ti faci probleme.
     
  4. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Merita.
    Sunt cateva conditii insa:
    1.consumabilele facute la timp,lichidele vitale inclusiv pentru cutie si caseta de directie.
    2.turbina in ce stare este a fost curatata , a fost schimbata?
    si nu in ultimul rand kitul de ambreiaj si volanta in ce stare sunt.

    In conditiile in care este un proprietar si-a ingrijit masina te duci in 350-400 de mii de km chiar daca o sa schimbi sau nu turbina.

    In conditiile in care in Romania este praf mult,se circula o mare parte in oras,
    vitezele de croaziera la drum lung sunt imposibil in tara sa nu-mi spuna nimeni ca nu a intrat in ,,limp mode,, nicidata masina lui in aprox.250 de mii de km ;)
    Bafta:p
     
  5. Ice_2k

    Ice_2k Gold Member

    Înscris:
    29 Dec 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi S5 B8.5
    din masinile enumerate de mine mai sus, niciuna n-a luat vreodata limp-mode :) Iar dupa cum am zis, una dintre ele avea peste 240k km. Daca stii sa ai grija de turbina, te duce mult si bine.
     
  6. RadOne

    RadOne Banned

    Înscris:
    6 Iul 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    vezi avatar
    ? ? ?

    Intre si eu sa nu mor prost....la ce se face referire prin cuvantul "limp-mode" ?
     
  7. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    Motorul are o cadere brusca de putere,de obicei se intampla in treapta a 5-a la 3000rmp;cauza este calamina depusa pe vanele turbinei datorita mersului subturat.
     
  8. RadOne

    RadOne Banned

    Înscris:
    6 Iul 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    vezi avatar
    ok

    Si eu daca am 7 rapoarte...avand multi-tronic !!! cum imi dau seama mai exact ?
     
  9. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    Ai turbina?fenomenul de limp mode se intampla din cauza strict a turbinei;ti-am spus si cauzele si cum se manifesta cand intra in limp mode.
     
  10. mariusrizea

    mariusrizea 5th Gear Member

    Înscris:
    22 Sep 2008
    Locație:
    RO, BUCHAREST
    Masina:
    A4,2003,1.9TDI,131cp
    Voi incerca sa iau o masina care are carte de srvice la zi.Asta ar trebui sa-mi dea sperante ca masina a fost ferita de toate aceste probleme ? altfel nu stiu cum as putea evita sa cad intr-o capcana de genul asta.
     
  11. Rapier

    Rapier Gold Member

    Înscris:
    22 Aug 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A5 Sportback, 2.0 TDi (CNHA), 2016
    Masina de la numarul 2 din postul lui Ice este a mea. Deci pot spune in cunostiinta de cauza ca merge motorul fara probleme (evident in conditiile in care este intretinut cum trebuie). In prezent, masina are 250,000Km si merge cu soft (agresiv) de pe la 145,000 Km

    iulian_1076, masina mea a luat limp-mode o singura data, pe la 235,000 km (cu turbina ei originala)...Ice nu stia asta. Problema s-a rezolvat a 2-a zi facand curatarea acesteia (a durat operatia 1h 40" cu tot cu montat/demontat, pt ca omul e foarte priceput). De atunci nu am avut nici o alta problema de genul asta. In plus, atunci cand a desfacut-o, omul a zis ca este una din cele mai curate turbine pe care le-a vazut...aveam doar 3 vane care agatau usor (din 11 parca). Pentru curatarea planului pe care calca vanele, a pierdut 15 min...in timp ce la alte turbine a stat si 1h. Asta inseamna ca s-a circulat bine cu masina, nu s-a mers subturat si depunerile au fost minime.

    Ambreiajul si volanta sunt inca OK, dar simt usoare urme de "imbatrinire"...Daca ii dau mai tare, se simte miros...intentionez sa il schimb destul de rapid...totusi 250,000 Km pentru un ambreiaj stock (din care 105,000 Km cu soft) consider ca este foarte bine. Ambreiajul de pe AVF este considerat a fi unul din cele mai bune de la B6...este mai mare in diametru decat la AWX si tine foarte bine...Sachs de ex nici macar nu fabrica doua game (normal si performance) pentru acest motor (cum are de ex pt AWX)...exista un singur model (performance) iar singura varianta mai "sport" ar fi o marca dedicata gen SPEC.

    RadOne, fenomenul de limp este mai rar la masinile cu cutie automata, datorita faptului ca aceasta schimba "optim" ca sa spun asa...totusi nu este imposibil sa se manifeste. Masina ta este insa prea noua ca sa te gandesti la asta...in plus, atunci cand o sa il intalnesti fenomenul...o sa stii sigur ca asta este... Accelerezi si dintr-o data te trezesti ca motorul nu mai trage oricat ai accelera. Fenomenul dispare de obicei dupa ce opresti motorul si il repornesti. In functie de cat de des iti face asta, exista posibilitatea sa se aprinda in bord martorul de "check engine"...cam la fiecare al doilea limp mode. Adica mergi, intra in limp, opresti motorul, merge iar OK pana intra din nou in limp si acum ti se aprinde si martorul in bord...dupa ce opresti motorul, este posibil sa nu isi mai revina pana nu resetezi eroarea (la mine asa s-a intamplat). Totusi, poti face ca eroarea sa dispara si daca nu ai VAG-COM, punand si luand contactul de 10 ori...ATENTIE insa, asta nu trebuie facuta fara ca ulterior sa se faca o verificare intr-un service, sau la cineva care se pricepe. Daca se pune/ia contactul de 10 ori si dispare eroarea, NU a disparut si cauza sau problema in sine...nu continuati sa mergeti asa fara a rezolva problema (curata/schimba turbina), altfel riscati sa crape turbina si efectele sunt MULT mai nasoale (stiu din experienta)
     
  12. RadOne

    RadOne Banned

    Înscris:
    6 Iul 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    vezi avatar
    Iti multumesc pt explicatia detaliata....:anbet: stiam eu ca nu ma lasi la greu....sper sa nu am vreo problema de genul asta totusi :)

    P.s. Off topic : parca ti-am vazut si tie masina aseara la OMV.....pe unde erai ?
     
  13. RadOne

    RadOne Banned

    Înscris:
    6 Iul 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    vezi avatar
    Nu vreau sa te descurajez dar treaba cu cartea service la zi...se poate face foarte usor daca stii pe cine trebuie....eu nu m-as lua dupa carte ;)
     
  14. mariusrizea

    mariusrizea 5th Gear Member

    Înscris:
    22 Sep 2008
    Locație:
    RO, BUCHAREST
    Masina:
    A4,2003,1.9TDI,131cp

    Zau de nu m-ati bagat rau de tot in ceata :uhm: acum chiar nu mai stiu ce drak sa fac.

    Daca are km putini e suspect ,daca are km multi nu e bine ,daca nu are carte service nu e bine ,daca are carte service poate fi falsa .
    Cum sa fac sa-mi aleg masina atunci ? Pe ce criterii ? Sau pana la urma e o loterie ?
    Banuiesc ca exista cateva semne ale inbatranirii motorului sau cutiei de viteze pe care le-as putea cauta... nu ? Poate ma ajutati cu ceva sfaturi legat de asta.
     
  15. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    Atunci cand cumperi un secon hand,cel mai sigur e sa pui masina pe tester,asa stii sigur la ce sa te astepti.
     
  16. mariusrizea

    mariusrizea 5th Gear Member

    Înscris:
    22 Sep 2008
    Locație:
    RO, BUCHAREST
    Masina:
    A4,2003,1.9TDI,131cp
    Foarte corect insa in parcarea dealer-ului toate masinile sunt fara numar de inmatriculare si chiar daca as cumpara eu nr de 5 zile ca sa ma pot deplasa cu ea tot nu ar accepta sa plec eu cu masina de acolo tocmai la mama drak sa o bag la tester.
    Trebuie sa existe si alte variante.
     
  17. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    Poti verifica caroseria,directie, suspensie,motorul,franele,dar e o verificare in mare,poate avea vicii ascunse de care sa nu-ti dai seama pe moment;fara tester,esti cam la mana norocului.
     
  18. mariusrizea

    mariusrizea 5th Gear Member

    Înscris:
    22 Sep 2008
    Locație:
    RO, BUCHAREST
    Masina:
    A4,2003,1.9TDI,131cp
    Aha ,deci pana la urma trebuie sa casc bine ochii la ceea ce pot detecta la o mica cursa cu ea. In rest trebuie sa ma rog la Doamne Doamne sa nu ma pacalesc.
     
  19. harfo_79

    harfo_79 Bronze Member

    Înscris:
    22 Iul 2008
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi Avant B6/A4 1.9 TDI / Audi Avant B9/A4, 2.0 TDI Black&White
    poti sa iei seria sasiu si sa mergi la o reprezentanta sa iti spuna istoricul masinii.
    eu a mea am luat-o de la un dealer Audi/VW si inainte de a semna am vazut istoricul. cand am mers cu ea in tara la dealer la Oradea sa imi schimb distributia mi-a spus ca oricum in carte nu este absolut totul si ca istoricul pe care il are el e mult mai detaliat. distributia eu am schimbat-o la aprox 110.000km.
    urmatorul interval de service il voi face probabil in viena si atunci voi mai revedea istoricul caci am impresia ca va trebui sa chimb uleiul in cutie plus inca ceva fluide. fiind cele originale si masina avand inca sub 120.000 km nu mi-am facut probleme si nu am intrebat atunci.
     
  20. mariusrizea

    mariusrizea 5th Gear Member

    Înscris:
    22 Sep 2008
    Locație:
    RO, BUCHAREST
    Masina:
    A4,2003,1.9TDI,131cp
    Asta o pot face chiar acolo in Germania sau trebuie sa dau telefon cuiva in Romania sa se duca la Porsche Romania sa faca verificarea ? In Germania cat costa dracia asta de istoric dupa seria sasiului ?
     

Distribuie pagina asta