dasefx1980 unele volane au perna de airbag integrata cu tot cu capac si nu se poate inlocui, adica acel capac cu ornamente este integrat in perna de airbag. Am gasit eu acest lucru la unele airbag-uri. Intai desfac airbagul de pe volan si vezi dcaa poti scoate capacul de la airbag. Capacul este prins pe spate si este topit plasticul de la acele picioruse sau trebuie sa-i scoti niturile daca este prins in nituri. Ai grija cum manevrezi perna de airbag ca se desface foarte usor si tu nu o sa o mai poti baga in veci in capac deoarece ea este impachetata mecanic. Daca nu reusesti sa scoti ornamentele, cumpara alt airbag sau capac nou. Capacul nu exista ca piesa separata in catalagolul de piese ETKA dar il gasesti pe site-urile de licitatii din tara sau externe. Bafta.
Salut, am un audi a3 8p din 2005 si vreau sa ii schimb volanul cu model s-line airbag rotund. Stie cineva daca se poate face ??
Salut, primul volan este cel original montat pe masina. Am montat volanul cu airbagul rotund si imi raman aprinse becurile de la ESP, servodirectie (culoare galbena) si airbag. Am incercat sa sterg eroarile dar nu merge
Al doilea volan nu va fi functional la tine pe masina niciodata. Tu neavand nici macar comenzi pe volan iti trebuia alt cablaj de airbag cu alta spira / alt calculator de volan. Inainte sa cumperi ceva te interesezi si tu ce iti trebuie ?
Mi-am cumparat calculator coloana directie highline, am schimbat calculatorul comfort (era montat pe o masina full)
Nu are legatura calculatorul de comfort cu volanul si la Audi nu exista nici un calculator de comfort highline. Intai invata ce sunt si cum se numesc componentele la Audi ca nu seamana nici pe departe cu cele de la VW sau alte masini din grupul VAG. Mergi la cineva (un bun electrician auto care stie sa citeasca ELSA si se pricepe bine la codari cu VCDS si are interfata originala) care te poate ajuta. Sau poti lua legatura cu un coleg de forum din Iasi care te poate ajuta. Bafta.
Poate nu m-am exprimat corect, dar am schimbat ambele calculator. Cel de sub volan este un highline conform seriei, iar cel din bord care este montat langa tabloul de sigurante l-am luat de pe o masina full optional. Am facut calibrarea esp-ului si tot imi ramane becul aprins in bord. Pt airbag am inteles ca trebuia sa montez un dual stage si o voi face zilele astea.
Salut, Sunt membru nou si ma bucur sa ma alătur vouă . Am o problema dacă ma poate ajuta careva. Am avut montat pe A 3- ul meu un volan in 4 spițe fara comenzi si am montat unu model S-line in 3 spite cu comenzi care nu imi funcționează. Ma poate ajuta careva ? Va trimit imagini sa vedeți Înainte si apoi
Ai schimbat calculator coloana/spira volan (ma gandesc ca se aplica pasii de la B6/B7) + codarea cu VCDS ?
Nu nu am schimbat nimic deocamdată de acea as vrea sa stiu ce ar trebui sa schimb si dacă ma costa mult sau se poate doar sa il fac din vcds?
O sa ma uit maine in Elsa sa vad ce este pentru masina ta. Pana atunci, completeaza mai multe date ale masinii la profil, sa stim exact despre ce model si motorizare vorbim.
Da, citit cu VCDS ce modul de steering ai pe masina, daca suporta sau nu volan cu comenzi si cred ca ai nevoie de o alta spira. Cost, undeva la 150 euro, +...- .
Da, aia e spira. Iar daca nu ai inteles nimic din schema, cred ca trebuie sa apelezi la cineva care stie sa citeasca o schema ca sa-ti faca restul de lucrari/inlocuiri.
Ma descurc eu .Nu te uiți dacă seria aia de pe spira e una cu mai mulți pini pentru comenzi ? Aceasta
Mai simplu,vezi ce cod are spira ta eventual si calculatorul de coloana si dupa cauti si vezi daca sunt compatibile cu MFSW, daca sunt compatibile mai ramane sa faci codarea din VCDS, Ca sa verifici ce cod are spira/calculator ai 2 posibilitati : VCDS sau demontezi si te uiti. Foloseste functia edit,nu mai lasa 2-3 mesaje consecutive intr-un interval de 5-10 minute l.e: Cel indicat in poza, din cate vad in pozele puse de tine ,nu ai MFD (display'ul din bord) deci probabil ai versiunea de baza pentru modul, sanse destul de mari sa trebuiasca unul ce suporta comenzi etc. Vezi dupa ce verifici.