1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Volane compatibile si inlocuire Volan si Comenzi Volan la Audi A6 C6

Discuție în 'Audi A6 C6 (2004 - 2011)' creată de Baracuda, 4 Noi 2008.

  1. Baracuda Junior Member

    Înscris:
    11 Aug 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 S-line 2005 3.0 TDI
    In dorinta de a veni in ajutorul celor ce doresc sa instaleze un nou volan, airbag, cruise control sau computer de bord am decis sa scriu acest mic articol referitor la cum procedam pentru a da jos volanul.

    Articolul va exemplifica doar metoda de schimbare a unui volan vehi cu altul nou + airbag. Informatiile regasite aici va vor ajuta de asemenea pt sarcinile mentionate mai sus.

    Pentru a da jos volanul trebuie sa se scoata airbagul. Acesta este prins in doua suruburi aflate in spatele volanului la ora 3 si ora 9, ascunse sub doua capacele. Am marcat in poza zonele in care se afla suruburile.

    Pentru suruburi este nevoie de o cheie tip torx T-30. Volanul va trebui rotit la 90 grade stanga sau dreapta pentru a reusi sa accesati aceste suruburi.

    Dupa ce airbagul a fost eliberat este nevoie sa ne luam cateva masuri de precautie, astfel vom deconecta borna + a bateriei pt a nu avea surprize cu airbagul.

    Pentru a deconecta airbagul este nevoie sa eliberam mufa ce il tine fi de senzorul de rotatie al volanului. Aceasta mufa are o siguranta ce trebuie trasa pentru a fi dezactivata. Am indicat cu o sageata rosie acea siguranta. Mufa marcata cu sageata albastra trebuie si ea deconectata(aceasta este mufa pt comenzile volanului).

    Dupa scoaterea airbagurului se va folosi o cheie de tip multipoint M-12 pentru scoaterea singurului surub ce tine fixat volanul de coloana de directie. Din cate m-am documentat pe net se pare ca acest surub nu poate fi folosit mai mult de 5 ori, deci grija mare de cate ori dati jos volanul :P.

    Odata cu eliminarea acestui surub este cazul sa marcam usor pe coloana de directie locul in care se afla "catarea" volanului. Astfel cand vom schimba volanul nu vom avea nici un fel de decalaj iar volanul va sta drept.

    Se scoate volanul vechi, se introduce cel nou si se urmeaza instructiunile mentionate mai sus insa in ordine inversa. Dupa scoaterea volanului NU trebuierotit in nici un fel senzorul de rotatie al volanului; in caz contrar e posibil sa fie nevoie de o recalibrare a acestui senzor(recalibrarea normala se realizeaza automat dupa ce masina parcurge cativametrii , insa in cazul unei dereglari mai mari e nevoie de o intreaga procedura de calibrare). Procedura de recalibrare poate fi gasita la acest link http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/steeringangle.html.

    In cazul in care noul volan are functionalitati in plus fata de cel vechi (comenzi, padele) va trebui ca modulul steering wheel sa fie codat corespunzator instructiunilor de mai jos:

    0?xxxxx: Model
    0 = Left Hand Steering
    1 = Right Hand Steering
    0x?xxxx: Steering Column Adjustment
    +1 = Electric Steering Column Adjustment
    +2 = Lane Departure Warning
    0xx?xxx: Steering Wheel
    0 = Standard Steering Wheel
    1 = Sport Steering Wheel
    2 = Multi-Function Steering Wheel
    0xxx?xx: Tiptronic & Heating
    +1 = with Tiptronic
    +2 = with Steering Wheel Heating
    0xxxx?x: Board Computer / Cruise Control System (CCS) / Adaptive Cruise Control (ACC)
    0 = No Board Computer - No Cruise Control System (CCS) - No Adaptive Cruise Control (ACC)
    1 = with Board Computer
    2 = with Cruise Control System (CCS)
    3 = with Adaptive Cruise Control (ACC)
    4 = with Board Computer and Cruise Control System (CCS)
    5 = with Board Computer and Adaptive Cruise Control (ACC)
    0xxxxx?: Chassis
    1 = Sedan
    2 = Avant (with Rear Wiper)

    Deocamdata nu am si poza finala cu volanul nou functional insa o voi uploada cat pot de repede. In speranta ca sfaturile mele o sa fie de folos cuiva va doresc surubareala placuta :D.

    ATENTIE!

    In cazul in care montati un volan ce nu a fost proiectat special pt A6 (in cazul meua fost vb de un volan de TT) e posibil sa fie nevoie sa modificati cablajul mufei de la airbag, o operatiune migaloasa, nu asa de dificila pe cat ar parea insa ff importanta. Eu m-am ostenit putin pana am rezolvat problema insa eforturile au meritat.

    E posibil sa fi uitat anumite detalii asa ca va rog atrageti-mi atentia asupra aspectelor ce au fost scapate din vedere.


    Adrian Popescu aka Baracuda.
     
  2. sere

    sere 3rd Gear Member

    Înscris:
    4 Aug 2008
    Locație:
    Bucuresti & Constanta
    Masina:
    A3 Sportback 2.0FSI
    foarte tare :yahoo: multumiri
     
  3. DXY

    DXY 2nd Gear Member

    Înscris:
    15 Oct 2008
    Locație:
    Titu
    Masina:
    AUDI A6 S-line 3.0 TDI, Vw Polo 1.2 TDI 6R
    Schimbare volan Audi A6

    Salut! Pentru Baracuda - am un AUDI A6 3000 TDI si as vrea sa schimb si eu volanul, sa pun unul la fel ca al tau.Te rog sa-mi spui cum as putea sa iau legatura cu tine.
     
  4. bencheacata

    bencheacata Silver Member

    Înscris:
    28 Aug 2008
    Locație:
    Bacău
    Masina:
    Audi Q7 4L 3.0TDI quattro
    Multumim mult de informatie . Eu am gasit ceva asemanator pe o pagina de net dar era in engleza si e gam greu sa priceapa toti :) .As mai vrea sa te intreb dak stii ce procedura trebuie urmata pt activarea cruise control .
     
  5. Baracuda Junior Member

    Înscris:
    11 Aug 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 S-line 2005 3.0 TDI
    In mod normal nu trebuie decat sa alcatuiesti codul pt calculatorul coloanei de directie conform descrierii facute de mine:

    * 0xxxx?x: Board Computer / Cruise Control System (CCS) / Adaptive Cruise Control (ACC)
    0 = No Board Computer - No Cruise Control System (CCS) - No Adaptive Cruise Control (ACC)
    1 = with Board Computer
    2 = with Cruise Control System (CCS)
    3 = with Adaptive Cruise Control (ACC)
    4 = with Board Computer and Cruise Control System (CCS)
    5 = with Board Computer and Adaptive Cruise Control (ACC)

    Am facut aceasta recodare la vechiul A4 insa stiu ca am avut ceva batai de cap atunci cu recalibrarea senzorului de rotatie al volanului(codurile de acces pt basic settings nu erau bune). Deci e de sugerat ca inainte sa te apuci de lucru sa verifici daca, codul dat in linkul postat de mine functioneaza corespunzator.
     
  6. ypeo

    ypeo 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A6 - 1.9TDI - AFN - 110CP - '99 - VIOLET INCHIS :D
    Nelamurire...

    Salut,

    Cruise Control System (CCS) = pilot automat simplu? Eu mi-am pus pe masina si in vag nu-mi aparea CCS doar CC... daca gresesc te rog corecteaza-ma. Masina pe care am montat este A6 C5 '99.

    Mersi.
     
  7. oedip 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Mai 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    ======
    postez aici ca sa nu mai deschid alt thread: am volan mare si doresc sa-l inlocuiesc cu unul mic, sport. tipii de la porsche nu vor sa-mi aduca volanul sport deoarece, zic ei, nu-l au pe vin-ul masinii si le este frica ca nu se potriveste. pe mine nu ma intereseaza decat volanul si cu airbag-ul sa se potriveasca, ca nu am alte comenzi pe el. atat doar culoarea este un gri-bej si este mai greu de gasit.
    in concluzie s-ar potrivi fara probleme, zic eu..
    dar voi ce parere aveti?
    precizez, este vorba despre un A6 3.0 tdi de 233 cp din 2007.
     
    Ultima editare: 9 Mai 2009
  8. elad

    elad 3rd Gear Member

    Înscris:
    21 Noi 2007
    Locație:
    iasi
    Masina:
    audi A4 1.9 tdi 131cp
    sal baracuda

    poti fi mai explicit si daca se poate si o poza a mufei modificate .eu am pus un volan de tt pe un a4 si nu-mi merg comenzile nici claxonul nu se aprind macar ledurile la volan desi am schimbat tot calc de coloana inel airbag poate ma ajuti un pic si daca se poate si cu o poza , multumesc si o seara buna
     
  9. Baracuda Junior Member

    Înscris:
    11 Aug 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 S-line 2005 3.0 TDI
    E destul de greu sa iti explic care sunt modificarile asupra mufei insa o sa incerc:

    Mufajul de TT difera de cel de A6 prin locatia pinilor pentru comenzile de volan, masa si claxon. Inafara acestor diferente mai intervine si forma putin diferita a mufei de TT, care are cele doua "catari" de pe lateral diferite fata de cele de pe A4/A6. Din pacate la poze nu am avut decat un specimen de mufa de airbag de skoda(este indetic cu cel de pe audi cu exceptia lipsei catarilor).
    Pentru a reusi cuplarea mufei este necesar sa renuntam la acele catari prin simpla taiere cu un cutter sau cutit.

    Revenind la diferentele de mufaj voi stabili ce conectori trebuie mutati/schimbati. Mufa de audi are pinii superiori numerotati de la 1 la 6 iar cei inferiori de la 7 la 12.

    Pentru a avea acces la pini este nevoie sa se inlature capacul ce ii acopera in spatele mufei. Am figurat in poza acel capac. El se scoate usor prin flexarea colturilor.

    Pinii pe langa sigurantele proprii sunt asigurati de o siguranta de culoare mov ce taie transversal mufa. Pentru eliberarea acesteia este necesar ca pe lateral dreapta sa se impinga cu o unealta ascutita si subtire in orificiul colorat mov. Dupa ce s-a impins suficient ca pe lateral dreapta siguranta sa fi iesit, aceasta va fi indepartata ff usor.

    Pentru eliberarea pinilor se urmeaza urmatoarea operatiune: se alege pinul ce se doreste a fi mutat iar pe parta frontala a mufei se va introduce un ac/bold in orificiul dreptunghiular din dreptul acelui pin. Prin introducerea acelui ac se va elibera sigurnata pinului iar acesta va iesi usor prin simpla tragere a lui din mufa.

    ATENTIE!!!
    Pinii de pe pozitiile 3,4,5,6 NU VOR FI DEMONTATI/SCHIMBATI/INTERCONECATATI, acesti pini sunt cei pt cele doua mecanisme de aprindere ale airbagului.

    A6 are urmatoarea configuratie pentru pinii relevanti pentru operatiunea noasra:

    1 - masa
    2 - claxon
    8 - comenzi volan 1
    9 - comenzi volan 2

    TT are urmatoarea configuratie pentru pinii relevanti:

    7 - masa
    8 - claxon
    9 - comenzi volan 2
    10 - comenzi volan 1

    Dupa o scurta analiza apar urmatoarele schimbari: pinii 7 si 8 din mufa de TT trebuie mutati un etaj mai sus adica pe pozitiile 1 respectiv 2 iar pinul numarul 10 trebuie mutat pe pozitia 8, ramasa libera dupa mutarea claxonului.

    Dupa operatiunea de interschimbare a pinilor se va reintroduce siguranta mov si se va pune capacul mufei.
     
    ionutd84 și danymatey apreciază asta.
  10. elad

    elad 3rd Gear Member

    Înscris:
    21 Noi 2007
    Locație:
    iasi
    Masina:
    audi A4 1.9 tdi 131cp
    Sal

    Eu acum nu am nimic nici comenzi nici claxon nici leduri aprinse eu am un A4 aceste modificări rezolva aceasta problema? Multumesc
     
  11. Baracuda Junior Member

    Înscris:
    11 Aug 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 S-line 2005 3.0 TDI
    Cred ca daca citesti ce am scris o sa intelegi la ce te ajuta. Mai mult decat am scris nu am de gand sa scriu, cred ca edestul de clar.
     
  12. elad

    elad 3rd Gear Member

    Înscris:
    21 Noi 2007
    Locație:
    iasi
    Masina:
    audi A4 1.9 tdi 131cp
    Ok

    Am înţeles, multumesc mult o zi buna
     
  13. Marian Nicoara 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Dec 2009
    Locație:
    Tulcea
    Masina:
    A6/3.0TDI/2005
    Salut!
    ai idee unde pot gasi un volan de S line?

    Multumesc anticipat!
     
  14. hro

    hro 5th Gear Member

    Înscris:
    1 Dec 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 2.7 quattro, 120 kw model 2006
    vreau si eu un volan cu padele in trei spite negru
     
  15. sorinel75 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Ian 2009
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    audi a6 2005 + audi a4 2001
    Am si eu o problema cu modulul coloana volan pentru A6 C6 2005 2.0 tdi. Stie cineva ceva ?
     
    Ultima editare de un moderator: 15 Mai 2012
  16. hro

    hro 5th Gear Member

    Înscris:
    1 Dec 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 2.7 quattro, 120 kw model 2006
    cum functionaza padelele pe volanul multifunctional

    salut.intrucat tocmai mi-a sosit volanul cu padele multifunctional comandat pe ebay va adresez rugamintea de a face putina lumina, cel putin in ceea ce ma priveste, referitor la modul lor de functionare, avand in vedere ca in manualul pe care il posed nu figureaza capitolul asta.

    nu ma refer aici la ideea absolut intuitiva ca daca apesi pe plus treci intr-o treapta superioara si pe minus viceversa, ci ma intereseaza modul in care intra ele in functiune, adica doar pe modul sport, sau merge si in drive, daca le apesi trece pe modul manual chiar si in drive urmand sa revina la modul automat dupa un timp de ordinul minutelor, asa cum am auzit, etc.


    volanul este nou,lipsa padelelor era unul din ofurile mele cand mi-am cumparat masina in urma cu aproape un an si iata-ma in posesia lui.

    este din piele perforata, trei spite, adica identic cu volanul meu original, doar ca...are padelele mult dorite.

    am apelat deja la niste colegi de forum extrem de amabili si prietenosi pentru a ma ajuta cu montajul si codarea, insa orice sugestie este binevenita
     
    Ultima editare: 6 Ian 2010
  17. deocamdata

    deocamdata Audi Expert

    Înscris:
    15 Dec 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    ALLROAD: 2009 3.0 TFSI ; 2006 3.0 TDI; RR Autobiography 4,4 SDV8
    In ceea ce priveste functionarea ... efectul padelelor este simtit indiferent de modul in care se afla cutia (D, M sau S).
    Este deajuns apasarea lor si cutia retrogreadaza sau creste treapta dar dupa cutia ramane in modul M.
    Daca timp de cateva secunde nu se mai actioneaza padelele modul revine automat in D.
     
  18. hro

    hro 5th Gear Member

    Înscris:
    1 Dec 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 2.7 quattro, 120 kw model 2006
    deci cateva secunde ?
    asta e excelent
    sugestii de montaj ? adica unde ?
     
  19. hro

    hro 5th Gear Member

    Înscris:
    1 Dec 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 2.7 quattro, 120 kw model 2006
    am volan nou si imi trebuie cineva sa mi-l monteze si sa activeze padelele...
    in descrierea altfel foarte detaliata nu se spune nimic de padele...
     
  20. Baracuda Junior Member

    Înscris:
    11 Aug 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 S-line 2005 3.0 TDI
    Eu cred ca tu nici macar nu ai citit articolul, pt ca daca l-ai fi citit ti-ar fi sarit in ochi cuvantul padele si cuvantul Tiptronic din randurile de mai sus.
     

Distribuie pagina asta