Salutare! Doresc sa va impartasesc opinia celor de la AUDI in privinta consumului de energie. Mi se pare o tema foarte interesanta, pentru ca, rezultatele acestor analize genereaza caile de urmat in viitorul automobilului. Iata cum clasifica AUDI modul de distribuire al consumului de combustibil: - 31% Motor: transformarea energiei chimice in energie mecanica - 12% Greutatea (masa vehiculului) - 11% Aerodinamica - 8% Climatizarea (AC, incalzire, consum electric) - 19% Trenul de rulare (Cutia de viteze, Cauciucurile, Transmisia (de la c.v. pana la roti), Directia) - 19% Motor: Pierderi prin frecare la componentele aflate in miscare, Esapament, Procesul de ardere (injectie, aprindere, etc.) Raspunsul / rezultatul datelor de mai sus in gama actuala de modele AUDI se traduce astfel: "Factorii de eficienta": Motoare: - TDI - TDI cu emisii ultra-low (bluetech) - Common-Rail - TFSI - Valvelift (distributie variabila la motoarele pe benzina) Auxiliare: - Servodirectie electromecanica - Servodirectie hidraulica optimizata - Sisteme inovative de reglaj al puterii (management al motorului) Cutii de viteze: - c.v. cu 6 si 7 viteze S-tronic (cutie manuala robotizata cu doua ambreiaje) pt. motorizarile montate transversal - c.v. cu 7 viteze S-tronic pt. motorizariel montate longitudinal - Multitronic (cutie de viteze cu variatie continua ce utilizeaza lant de trasnmisie nu curea) - c.v. manuale cu 6 viteze optimizate in privinta consumurilor (la modelele "e") Caroserie & tren de rulare: - ASF - AUDI Space Frame (sasiu&caroserie din aluminiu sudat & lipit) - elemente de caroserie din materiale usoare - "lufturi" (distanta intre elemenetele de caroserie) minime (standardul AUDI este de 3 mm) - aerodinamica optimizata - anvelope cu rezistenta mica la inaintare Sisteme de asistenta: - navigatie ce permite optimizarea rutelor pana la destinatii - navigatie ce permite evitarea eficianta a blocajelor din trafic - indicator de schimbare a vitezelor economic - adaptive-cruise-control - faruri / stopuri LED Managementul energiei: - sisteme de climatizare eficiente - hybrid (din 2010-2011) - recuperarea de energie la franare - sistem Start-Stop automat - managementul temperaturii Astept cu interes opiniile voastre si eventualele nelamuriri.
Viitorul combustibilului in viziunea AUDI Salutare! In documentul atasat aveti o imagine a proiectiei in timp a evolutiei combustibililor utilizati in domeniul autoturismelor. Sursa informatiei - Product Info AUDI - Sportivitate & Eficienta Concluzii: 1. AZI: - motoare utilizand diesel & benzina; - motoare cu ardere interna & hibride. 2. IN 10 ANI: - motoare utilizand diesel, benzina, 10% biogen & combustibili sintetici; - motoare cu ardere interna optimizate & hibride. 3. IN 20 ANI: - motoare utilizand diesel, benzina, 20% biogen, combustibili sintetici, apa (hydrogen); - motoare cu ardere interna optimizate, hibride, celule de combustibil (electrice / hydrogen) - in serie mica. 4. IN 20 ANI: - motoare utilizand diesel, benzina, >20% biogen, combustibili sintetici, apa (hydrogen); - motoare cu ardere interna optimizate, hibride, celule de combustibil (electrice / hydrogen) pe scara larga.