1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Vorspung durch Technik - AUDI - Consumul de energie

Discuție în 'Stiri Audi' creată de Miti Bucur, 15 Ian 2009.

  1. Miti Bucur

    Miti Bucur Gold Member

    Înscris:
    23 Iun 2008
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    AUDI
    :) Salutare!

    Doresc sa va impartasesc opinia celor de la AUDI in privinta consumului de energie. Mi se pare o tema foarte interesanta, pentru ca, rezultatele acestor analize genereaza caile de urmat in viitorul automobilului.

    Iata cum clasifica AUDI modul de distribuire al consumului de combustibil:
    - 31% Motor: transformarea energiei chimice in energie mecanica
    - 12% Greutatea (masa vehiculului)
    - 11% Aerodinamica
    - 8% Climatizarea (AC, incalzire, consum electric)
    - 19% Trenul de rulare (Cutia de viteze, Cauciucurile, Transmisia (de la c.v. pana la roti), Directia)
    - 19% Motor: Pierderi prin frecare la componentele aflate in miscare, Esapament, Procesul de ardere (injectie, aprindere, etc.)

    Raspunsul / rezultatul datelor de mai sus in gama actuala de modele AUDI se traduce astfel:
    "Factorii de eficienta":
    Motoare:
    - TDI
    - TDI cu emisii ultra-low (bluetech)
    - Common-Rail
    - TFSI
    - Valvelift (distributie variabila la motoarele pe benzina)
    Auxiliare:
    - Servodirectie electromecanica
    - Servodirectie hidraulica optimizata
    - Sisteme inovative de reglaj al puterii (management al motorului)
    Cutii de viteze:
    - c.v. cu 6 si 7 viteze S-tronic (cutie manuala robotizata cu doua ambreiaje) pt. motorizarile montate transversal
    - c.v. cu 7 viteze S-tronic pt. motorizariel montate longitudinal
    - Multitronic (cutie de viteze cu variatie continua ce utilizeaza lant de trasnmisie nu curea)
    - c.v. manuale cu 6 viteze optimizate in privinta consumurilor (la modelele "e")
    Caroserie & tren de rulare:
    - ASF - AUDI Space Frame (sasiu&caroserie din aluminiu sudat & lipit)
    - elemente de caroserie din materiale usoare
    - "lufturi" (distanta intre elemenetele de caroserie) minime (standardul AUDI este de 3 mm)
    - aerodinamica optimizata
    - anvelope cu rezistenta mica la inaintare
    Sisteme de asistenta:
    - navigatie ce permite optimizarea rutelor pana la destinatii
    - navigatie ce permite evitarea eficianta a blocajelor din trafic
    - indicator de schimbare a vitezelor economic
    - adaptive-cruise-control
    - faruri / stopuri LED
    Managementul energiei:
    - sisteme de climatizare eficiente
    - hybrid (din 2010-2011)
    - recuperarea de energie la franare
    - sistem Start-Stop automat
    - managementul temperaturii

    Astept cu interes opiniile voastre si eventualele nelamuriri.
     
  2. alex.petrariu

    alex.petrariu Gold Member

    Înscris:
    17 Noi 2007
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    Audi A8 4.2 quattro 2004 / Audi A4 2.0i 2001
    Super threadul ! 10 + !
     
  3. cristi231077

    cristi231077 Audi Expert

    Înscris:
    5 Sep 2007
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    <<<<===
    Mai mult decat interesant. :thumbs-up:
     
  4. Miti Bucur

    Miti Bucur Gold Member

    Înscris:
    23 Iun 2008
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    AUDI
    Viitorul combustibilului in viziunea AUDI

    :) Salutare!

    In documentul atasat aveti o imagine a proiectiei in timp a evolutiei combustibililor utilizati in domeniul autoturismelor. Sursa informatiei - Product Info AUDI - Sportivitate & Eficienta
    Concluzii:
    1. AZI:
    - motoare utilizand diesel & benzina;
    - motoare cu ardere interna & hibride.
    2. IN 10 ANI:
    - motoare utilizand diesel, benzina, 10% biogen & combustibili sintetici;
    - motoare cu ardere interna optimizate & hibride.
    3. IN 20 ANI:
    - motoare utilizand diesel, benzina, 20% biogen, combustibili sintetici, apa (hydrogen);
    - motoare cu ardere interna optimizate, hibride, celule de combustibil (electrice / hydrogen) - in serie mica.
    4. IN 20 ANI:
    - motoare utilizand diesel, benzina, >20% biogen, combustibili sintetici, apa (hydrogen);
    - motoare cu ardere interna optimizate, hibride, celule de combustibil (electrice / hydrogen) pe scara larga.
     
  5. Bogdan.IS

    Bogdan.IS Audi Expert

    Înscris:
    6 Sep 2007
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A6 C5 1.9 TDi , Audi 80 B3 1.6 D
    misto planurile de viitor ale celor de la AUDI . :)
     

Distribuie pagina asta