Go Back   Club Audi Romania - Forum cu discutii despre modelele Audi > Modele Audi > Audi A4 > Audi A4 B5 (1994 – 2001)
Inregistrare Regulament Lista membri Galerie foto Calendar Cauta Mesajele de azi Mark Forums Read

Reply
 
LinkBack Thread Tools Search this Thread Display Modes
  #41  
Old 14th December 2009, 18:12
motor's Avatar
motor motor is offline
Bronze Member
Masina mea: Audi A4 B5 avant 1.8T 400hp+ inca in lucru
 
Join Date: Apr 2009
Location: Cluj
Posts: 217
motor is on a distinguished road
Send a message via Yahoo to motor
Default

cod bosch 0280 142 300...si original 058 133 517

am luat azi o valva...sh si surpriza...aceeasi chestie ...tzacale....dar tot face vid in rezervor,,,, chiar nu mai stiu ce sa mai fac
Reply With Quote
  #42  
Old 15th December 2009, 01:33
iulian_1976's Avatar
iulian_1976 iulian_1976 is offline
Moderator
Masina mea: Audi A4 1.8i 5 Mai 1995 aus Ingolstadt (125 cp)
 
Join Date: Nov 2007
Location: Rhône-Alpes
Posts: 2,162
iulian_1976 is on a distinguished road
Default

,,Tank ventilation valve,, si ,,Gravity valve,, sunt una langa ai acces pe la busonul de alimentare.
Prima are legatura cu compensarea presiunii in rezervor cu a doua nu am idee.
Solenoid valve care este asezata deasupra filtrului de aer lasa sau nu vaporii sa treaca de canistra de carbon.

Aceasta valva exista chiar si la modelelele noi.
http://www.automarket.ro/stiri/recal...ant-25374.html

__________________________________________________ _____________
In plus merita citit:
Filtrul de carbon sau „supapa”de egalizare a presiunii.
Problema este ca trebuiau retinuti vaporii de benzina. Pentru aceasta se foloseste un filtru de carbon (carbune activ).
Principiul este urmatorul:
Rezervorul se conecteaza la filtrul de carbon, motorul (galeria de admisie) se conecteaza si el la filtrul de carbon printr-o electro-supapa comandata de UCE,ECU injectie, iar canistra de carbon are o aerisire in atmosfera.
Cand exista vapori de benzina in rezervor care creeaza o presiune mai mare decat cea atmosferica, vaporii de benzina trec prin filtrul de carbon astfel sunt absorbite de carbunele activ (asa cum un burete absoarbe apa), lasand sa treaca din vaporii din rezervor doar aerul pe la aerisirea in atmosfera a canistrei (la care este instalata o supapa mecanica care se deschide in functie de diferentele de presiune) nu si vaporii de benzina, care raman in carbonul canistrei.
Benzina astfel recuperata (care se afla in filtru de carbune activ) este eliberata prin procesul invers – cand exista depresiune in circuit fata de presiunea atmosferica. Acest lucru se intalneste in principal cand se deschide electro-supapa ce intrerupe in mod normal circuitul catre galeria de admisie (in galeria de admisie este depresiune fata de presiune atmosferica).
Astfel aerul este tras prin aerisirea filtrului de carbon, trece prin filtru unde se satureaza cu vaporii de benzina eliberati de acesta si se duce in galeria de admisie, unde imbogateste amestecul.
Aceasta trecere a unui volum mai mare de aer prin stratul de carbune activ care elibereaza la randul sau vaporii de benzina acumulati se numeste purjare.
De asemena, acest circuit invers (de cedare a vaporilor acumulati in elementul de carbon) mai poate avea loc cand in rezervor este depresiune fata de presiunea atmosferica,astfel incat aerul este atras in rezervor prin filtrul activ care cedeaza din benzina acumulata. Acest caz se regaseste mai rar decat primul (mai ales cand rezervorul este mai rece decat aerul atmosferic –dimineata).

Alcatuirea recipientului:
Recipientul cu carbune activ (asezat pe aripa dr.) este umplut cca 90% din inaltime cu un strat de carbune activ, delimitat de hartie de filtru (pentru a filtra praful de afara si de a impiedica patrunderea granulelor de carbune activ pe racorduri). Durata de viata a carbunelui activ este in principiu nelimitata. In timp insa separatorul de hartie de filtru se poate acoperi cu praf sau cu benzina.
Conducta de racordare la rezervor are racordul in partea superioara a rezervorului, ceea ce face ca pe conducta respectiva sa circule doar vapori de benzina + aer, nu si benzina lichida. Acest lucru explica partial si necesitatea ca rezervorul sa nu fie plin „ochi”.
Aspiratia de aer+vapori de benzina recuperati modifica procesul de amestec care are loc prin injectia de benzina (daca 1% din amestecul gazos aspirat in motor provinde din desorbtia din recipientul de carbon, atunci raportul aer/vapori de benzina se poate modifica cu pana la 20%)
La unele automobile electro-supapa incepe sa functioneze imediat dupa pornirea motorului, iar la altele cu temporizare.
In general perioada de deschidere este de 90 de secunde si de inchidere de 60de secunde, dar difera si in functiile de amestecul de carburant (daca este sarac sau bogat), lucru citit de sonda lambda.
__________________________________________________ _____________


Informatia este preluata sa speram ca va clarifica cate ceva.
__________________
ADR 1.8i 5 mai 1995 .125 cp

Last edited by iulian_1976 : 15th December 2009 at 02:13.
Reply With Quote
  #43  
Old 17th December 2009, 21:08
motor's Avatar
motor motor is offline
Bronze Member
Masina mea: Audi A4 B5 avant 1.8T 400hp+ inca in lucru
 
Join Date: Apr 2009
Location: Cluj
Posts: 217
motor is on a distinguished road
Send a message via Yahoo to motor
Default

Iulian, jur ca nu-mi dau cu seama. Oricat citesc nu inteleg. Oricum sambata dau jos carenaju la roata si sper sa am acces ca pe la buson am scos cauciucu ala si de abia vad "gravity valve" dar valva de aerisire nu se vede. Sper ca daca dau jos carenajul de la roata spate am acces ca sa le desfac si sa vad care-i problema. Am vorbit cu un prieten din Bistrita (mecanic) si a zis ca o mai intalnit porblema. El zice ca ii infundata/blocata valva de aerisire. Sambata cred ca o sa ma ocup.

Last edited by Cristi : 27th December 2013 at 16:30.
Reply With Quote
  #44  
Old 17th December 2009, 23:04
iulian_1976's Avatar
iulian_1976 iulian_1976 is offline
Moderator
Masina mea: Audi A4 1.8i 5 Mai 1995 aus Ingolstadt (125 cp)
 
Join Date: Nov 2007
Location: Rhône-Alpes
Posts: 2,162
iulian_1976 is on a distinguished road
Default

Cealalalta tot acolo este din ce se vede din poza.
Incearca prin portbagaj in dreapta posibil sa fie spatiu.
Succes ,asteptam vesti bune
__________________
ADR 1.8i 5 mai 1995 .125 cp
Reply With Quote
  #45  
Old 22nd December 2009, 16:45
motor's Avatar
motor motor is offline
Bronze Member
Masina mea: Audi A4 B5 avant 1.8T 400hp+ inca in lucru
 
Join Date: Apr 2009
Location: Cluj
Posts: 217
motor is on a distinguished road
Send a message via Yahoo to motor
Default

iulian...mam luptat sambata la -11 grade... sa dau jos carenaju rotii drepte spate...si ghici surpriza....nu bate desenu cu realitatea) are numa beed valve...si gravity valve....ventilations valve...nu`i nicaieri ))si furtunu ce ar trebui sa mearga de la gravityu valve la ventilation valve....cobora jos pe langa gatul rezervorului...mai egzact 2 furtune...jur ca nu inteleg ....mno nush ce sa mai fac
Reply With Quote
  #46  
Old 28th December 2009, 18:18
florinbiris's Avatar
florinbiris florinbiris is offline
2nd Gear Member
Masina mea: audi a4 b5 95 1,6 ADP; audi a4 b7 2008 1,9 BRB
 
Join Date: Mar 2008
Location: rasnov
Posts: 56
florinbiris is on a distinguished road
Default

am avut probleme mari cu valva solenoid, si pot sa-ti dau un sfat, si anume: Inarmeazate cu un aparat de masura si multa rabdare si nu dispera. Problema care n-am inteles-o e urmatoarea- busonul de la rezervor suiera cu valva inchisa? (pentru ca eu asa inteleg din ce ai afirmat)
Teoretic din punctul meu de vedere asa ceva nu are cum sa se intample pentru ca aerul care intra prin buson nu vad unde sa se duca. Daca ar fi deschisa s-ar duce in admisie tot. Fenomenul de aspiratie a aerului prin buson este produs exact de trecerea aerului spre clapeta de acceleratie si valva deschisa -dupa parerea mea. Valva solenoid tacane - corect- asta stie toata lumea despre ea..........dar ATUNCI CAND MOTORUL ESTE RECE (LA PRIMA PORNIRE) INCEPE SA TACANE DUPA 2-3 MINUTE SI RAR LA INCEPUT- timp in care poti sa masori cu aparatul de masura cum este comandata cu tensiune si cum inchide/deschide valva. Atunci cand ea tacane des nu o sa poti sa faci asta. Pentru asta ai nevoie de rabdare asa cum am spus mai sus. Gravity valve aia de langa buson n-are treaba -taie alimentarea cu benzina daca masina se inclina ff mult sau se rastoarna. Valva inchide si deschide atat - fara sensuri. Din cate imi amintesc erau in jur de 4-5 V si 10-11V pe mufa de la valva. Ideea e sa o verifici cu motorul cat mai rece dupa parerea mea si cu atentie pt. ca e o piesa cat o nuca si care iti scoate aproape 100E din buzunar ( si poate degeaba). Daca am scapat ceva si-ti pot fi de folos poti sa ma intrebi orice. Numai bine!
Reply With Quote
  #47  
Old 28th December 2009, 18:37
motor's Avatar
motor motor is offline
Bronze Member
Masina mea: Audi A4 B5 avant 1.8T 400hp+ inca in lucru
 
Join Date: Apr 2009
Location: Cluj
Posts: 217
motor is on a distinguished road
Send a message via Yahoo to motor
Default

Si cu busonul scos afara imping cu degetu clapeta dar tot face vid. Cand am desfacut am scos gravity valve. Am desfacut alea 2 cleme si am scos valva in sus si asa am lasat-o. Acum nu mai face, credeti-ma ca nu am habar daca are vreo legatura sau nu. Cu aparatul de masura am incercat de mult, venea parca in jur de 6V. Valva functioneza. Am luat una SH iar una noua am gasit pe original si nu e chiar asa scumpa.

Last edited by Cristi : 27th December 2013 at 16:44.
Reply With Quote
  #48  
Old 30th December 2009, 20:30
vesaadrian vesaadrian is offline
1st Gear Member
Masina mea: audi A4 ADP 1996
 
Join Date: Nov 2009
Location: sibiu
Posts: 22
vesaadrian is on a distinguished road
Default

motor da am patit si eu asa ca tine si dupa cele postate aici am demontat valva, am curatzat-o cu spray, am suflat-o cu aer sub presiune si a inceput sa functioneze adica a inceput sa tacane atunci cind trebuie si cand nu tacanea ramanea pe inchis. Deci totul bine lucreaza. Dupa doua zile m-a lasat pompa de benzina asa dintr-o data. Am pornit-o am plecat si la vreo 200 m s-a oprit si nici gand sa mai porneasca. Am scos pompa destul de greu dar pana la urma daca sti cum sa faci iese destul de usor, asta dupa ce era sa rup toate alea ca s-o pot scoate. Pompa era blocata pur si simplu. I-am scos filtru si cu o surubelnita am invirtit putin rotitza care se vede am probat-o cu o baterie functioneza la fel i-am dat cu spray de curatat la greu si am dat multe ture inainte si inapoi schimband firele de la baterie. Am montat pompa la loc si merge struna. Nu stiu pana cind dar sunt convins ca s-ar putea sa mearga mult si bine.
Sa revenim: cand valva solenoid ramanea deschisa se auzea pompa ca se forteaza foarte tare motiv pentru care scadea indicatorul de benzina la bord practic se facea vid in rezervor dar cu busonul scos mergea mai bine. Asa cum ai spus si tu mai era o solutie sa inchizi intrarea in valva si functiona. Solutia ta este una provizorie bineinteles, dar pana nu te lovesti de chesti din astea totul pare imposibil. Noroc ca ne-am adunat cu totii aici si cate putin de la fiecare rezolvam problema. Cinste celor care au infintat forumul. Hai salut si La Multi Ani.

Quote:
Originally Posted by motor View Post
la mine valva solenoid merge..tzacaie, functioneaza ...acuma nush nu am mai auzit sa mai faca vid...o sa vad cand am timp...so mai ascult
Valva asa trebuie sa tacane dar cand este stricata ea ramane pe deschis cea ce determina proasta functionare a motorului si vid in rezervor. Dca ai rezolvat este ok ea de fapt functioneaza destul de rar si tacanitul acela nu este altceva decat dechiderea si inchiderea valvei. Treaba este sa nu ramana pe deschis pentru ca atunci este o problema. Asta cred ca se intamapla din cauza ca intra mizerii pe acolo sau poate chiar se strica. An nou fericit.

Last edited by Cristi : 27th December 2013 at 16:42.
Reply With Quote
  #49  
Old 9th January 2010, 00:04
leo1987's Avatar
leo1987 leo1987 is offline
5th Gear Member
Masina mea: ALFA ROMEO 1.6 TS.1998
 
Join Date: Sep 2009
Location: TIMISOARA
Posts: 129
leo1987 is on a distinguished road
Default

eu am un motor de 1.8 tot adr din97 si spre surprinderea mea nu am asa mufa pe filtru.
Reply With Quote
  #50  
Old 14th February 2010, 18:34
balanel81's Avatar
balanel81 balanel81 is offline
3rd Gear Member
Masina mea: Audi A4 Avant 1.8 ADR, 1998, 125cp, negru
 
Join Date: Nov 2009
Location: Cluj-Napoca
Posts: 83
balanel81 is on a distinguished road
Send a message via Yahoo to balanel81
Default

Quote:
Originally Posted by vesaadrian View Post
salut
deskizi kapota pe partea stanga cum stai in fata masini in spatele farului este filtrul de aer exact deasupra lui se vede un butoias negru din plastic in care intra si iese un furtun care vine de sub aripa si merge la acceleratie in butoias intra si cablu electric cu mufa ...... daca nul ai inseamna ca cineva la anulat.....
mda, iti lipseste valva deci teoretic ar trebui sa ai un circuit blindat(inchis).
Reply With Quote
Reply

« Sistemul multilink (brate - capete de bara - arcuri - amortizoare) la A4 B5- probleme - cauze si rezolvari | Lumini interior A4 B5 (portiere/usi - plafoniere - la picioare) - probleme si rezolvari »


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are On
Pingbacks are On
Refbacks are On

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Supapa sau valva EGR - discutii - probleme si rezolvari Cipisor Motoare si transmisii 178 9th June 2014 19:48
Canistra de carbon activ Audi 80 2.0e ABK FoXx3NSF Modele clasice 9 2nd March 2011 17:47


All times are GMT +2. The time now is 11:50.


Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0
Copyright ©2007 - 2014 Club Audi Romania
Club Audi Romania este un site independent si nu este afiliat in niciun mod cu Porsche Romania sau Audi AG. Orice referinta la marca Audi este facuta in scopuri exemplificative si noncomerciale.
Mesajele publicate aici apartin exclusiv celor care le-au exprimat si nu implica responsabilitatea detinatorilor acestui site sau a marcii Audi.
- Valva solenoid (supapa de la canistra de carbon)- motor 1.8 ADR - 1.8T AEB - 1.6 ADP - Forum Audi -

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101