1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motorul 2.5 TDI cod AKE pe A6 C5

Discuție în 'Audi A6 C5 (1997 - 2004)' creată de audipowervl, 26 Oct 2008.

  1. jurcaionut 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Oct 2012
    Locație:
    sibiu
    Masina:
    audi a6 2000
    pentru AndreiVL
    consumul marit il datorita injectorului de avans pe care la-i avut defect.rezolva-ti problema cu el si o sa-ti scada consumul undeva la11%in oras si8-9% in afara.atentie daca-l cumperi sh posibil sa-l iei defect gata.datorita temperaturii motorului portiunea de fir care este in interiorul chiuloasei se "intareste",si la demontare cum a miscat un pic cablul se intrerupe si nu mai ai ce face cu el.bafta
     
  2. Rodyca Banned

    Înscris:
    22 Ian 2012
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi ALLROAD 2,5TDI,an 2002
    Buna!

    Din pacate nu ai aratat nimic concludent.Nu se vede a fi schimbat termostatul.Omul respectiv povestea cum e procedura mai departe pentru schimbarea termostatului.Te rog sa inveti spaniola si dupa aia sa postezi ceva.Mai dura vreo juma de ora.Sigur umbli pe cureaua de distributie.
     
    Ultima editare: 27 Noi 2013
  3. jurcaionut 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Oct 2012
    Locație:
    sibiu
    Masina:
    audi a6 2000
    Eu am reusit sa schimb termostatul fara sa dau jos distributia.trebuie desfacuta toata fata.dupa aceea am dat jos capacul de la distributie de pe prtea cu termostatul.amdesfacut si suruburile de la capacul din spatele fuliei de la axa cu came asa am putut sa o misc putin.am desfacut suruburile de la termostat.acum este problema.nu poti scoate carcasa termostatului de aparatoare de plastic de la distributie decet daca rupi o bucatica din ia(cam 1-2cm.).deci daca vreti neaparat se poate.eu eram in criza de timp asa ca am rupt-o.
     
  4. Rodyca Banned

    Înscris:
    22 Ian 2012
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi ALLROAD 2,5TDI,an 2002
    Buna!

    Da cu japca se poate orice,dar noi nu discutam aici de japca ci de proceduri,masina fiind a noastra.Sincera nu asi dori sa intalnesc un mecanic alde tine(in criza de timp) intr-un service.Deci in concluzie trebuie demontata fulia de la axul cu ame partea dreapta adica trebuie umblat la distributie.
     
    Ultima editare: 30 Noi 2013
  5. djcyp 2nd Gear Member

    Înscris:
    9 Ian 2010
    Locație:
    Fieni
    Masina:
    allroad 2.5 tdi 2002 132 kw AKE
    salut

    un sfat si pentru mine. dupa ce ajunge apa la 90 tremura la relanti motorul, am facut o scanare si nu am nici o eroare.stima
     
  6. PaulA6 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Ian 2014
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    a6
    Problema Debitmetru A6 C5 Ake

    Salut ! Am achizitionat de curand un audi a6 c5 cu motor de 2.5 tdi 180hp (ake) , nu ii mergea senzorul de aer (am considerat la momentul respectiv ca trebuie schimbat). Am schimbat debitmetru cu unul functional de pe o masina care mergea ,problema pare sa nu fie din senzorul de aer ci din firele ce intra in debitmetru , pe tester imi da parametri la debitmetru de 80mg/h , si inca o eroare 01376 iesirea nu comuta , scurtcircuit la b+ permanent .
    Tin sa mentionez ca masina cand debitmetrul este mufat nu mai trage deloc (nici nu se mai accelereaza) si ca atare merg cu mufa scoasa.
    Ajutati-ma cu o schema sau spuneti-mi varog unde se duc firele (unde ajung din debitmetru?) ca sa le iau pe fiecare in parte sa vad sa nu fie intrerupte.
    Sau dati-mi o solutie!

    Va multumesc anticipat!
     
  7. jurcaionut 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Oct 2012
    Locație:
    sibiu
    Masina:
    audi a6 2000
    era vorba daca se poate schimba termostatul fara sa dai jos cureaua de distributie,asta in prima faza,iar in a doua era vorba de propria mea masina plus faptul ca eram foarte grabit(trebuia sa plec din tara),si stai linistit deja are capac nou la distributie,iar ca mecanic, cand vrei tu discutam.........
     
  8. PaulA6 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Ian 2014
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    a6

    Chiar nu stie nimeni nimic pe un forum dedicat ???
     
  9. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Paul, pastreaza te rog un "ton" civilizat, ca deastia ca tine care vin azi ca au o problema si maine pleaca ca au rezolvat-o, sunt cu sutele pe aici. Dar nu ne mai lua si la rost ca nu putem sa-ti rezolvam tie problema instantaneu.
    Acum sa revin, ai aici schema cu traseul/cablajul senzorului MAF pe pagina 100/5 (e prea mare de atasat pe forum). Sper sa te descurci si sa gasesti rezolvare la problema care o ai, daca aceasta este cauzata de conexiuni/cablaje. Bafta.
     
  10. Rodyca Banned

    Înscris:
    22 Ian 2012
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi ALLROAD 2,5TDI,an 2002
    Firele de la debitmetru ajung la mufa de la ECU. Era greu de presupus ? El prelucreaza toate datele de la toti senzorii.


    PaulA6 01376 este eroare la senzorul de turatie din pompa de injectie.Ala trebuie inlocuit.
     
    Ultima editare de un moderator: 6 Mar 2014
  11. Daniel007 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Iun 2012
    Locație:
    Braila
    Masina:
    A4, 2.5 tdi quatro AKE, 2002
    Salutare tuturor,
    Am de 2 ani o problema pe care nu o pot rezolva la un 2,5 tdi quatro 2002. Motorul porneste bine, dar cand e rece trepideaza si scoate mult fum albastru. Dupa aproximativ 5 minute, dupa ce se incalzeste putin, motorul functioneaza normal si nu mai scoate fum. La reprezentanta nu au ce sa faca pentru ca nu da nici o eroare pe tester. Banuesc se e vorba de o acumulare de ulei undeva, pe timpul noptii, adica in timp ce motorul e oprit mai multe ore. Nu gasesc in Braila un mecanic care sa stie exact despre ce e vorba. Daca are cineva vreo idee...va rog frumos. Multumesc!
     
  12. myth

    myth Silver Member

    Înscris:
    26 Ian 2011
    Locație:
    Alba Iulia
    Masina:
    audi a4 '96 <-> audi a6 '98 + audi a3 '03
    Problema ta este la semeringuri la supape. Sunt invechite si nu mai etanseaza. Probabil iti consuma ulei si cand motorul functioneaza, dar nu sesizezi din cauza ca se pierde putin.
    Odata oprit motorul, uleiul din chiuloase se prelinge pe langa semeringuri (sunt 24 in total), pe langa supape si ajunge in capul pistonului. Cand pornesti motorul, acesta arde si in cateva minute se curata uleiul si dispare si fumul alb.

    Este o operatiune foarte complicata: trebuie dat jos distributia, axele cu came, tacheti culbutori si vei ajunge sa vezi semeringurile ca in poza http://www.team-integra.net/images/...cles/wildoutwhitegsr/valvesprings/1010282.jpg

    "Norocul" tau este ca motorul este diesel si nu trebuie dat jos chiuloasele. Daca se invarte motorul pana pistoanele ajung sus, pe rand, astfel incat atunci cand dai jos arcurile ce tin supapele inchise, supapa se sprijina pe piston si poti schimba semerigurile pe rand. Altfel risti sa cada supapa in cilindru.
     
    Ultima editare: 17 Iun 2014
  13. Daniel007 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Iun 2012
    Locație:
    Braila
    Masina:
    A4, 2.5 tdi quatro AKE, 2002
    Multumesc mult pentru rezolvarea dilemei, Myth. Cand voi schimba data viitoate distributia voi schimba si semeringurile. Pana atunci voi fi doar atent la nivelul de ulei.
     
  14. Rodyca Banned

    Înscris:
    22 Ian 2012
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi ALLROAD 2,5TDI,an 2002
    Buna!

    Sincera nu ma pot abtine sa nu comentez la un raspuns total eronat!Stau si ma intreb daca supapa inchide bine pe unde ajunge ulei in piston?Aaaa in timpul functionarii motorului da,dar nu cand motorul e oprit(nu ai presiune de ulei,iar uleiul e un fluid destul de gros),chiar daca raman vreo 2 deschise,Deci supapele trec printr-un ghid de bronz care se uzeaza,sau supapele prind calamina si nu mai etanseaza bine ,deci solutia e dat chiuloase jos facute supapele si schimbat simeringurile.Cu motorul oprit nu poate ajunge ulei in piston sub nici o forma pe la supape,clar!Mai degraba de verificat epuratorul.
     
    Ultima editare: 21 Iun 2014
  15. AudiFannn

    AudiFannn 4th Gear Member

    Înscris:
    6 Apr 2012
    Locație:
    Pitești
    Masina:
    Audi A5 1,8 TFSI!
    Salutare tuturor,
    Sa incep direct cu o mica "naratiune". Fiind tanar si .. sa zicem nestiutor, avand 18 ani am decis sa-mi cumpar o masina cu bugetul alocat de parinti si foarte grabit, am ales din pacat acum dar din fericire atunci, acum 2 ani ma refer (2012) un Audi A6 C5 din 2001 cod motor AKE, 132 KW luna Iunie fara sa stiu cat de "Pretentioasa" ca sa nu zic altfel este.
    Am facut schimburi la timp, motorina buna si in afara de cateva piese la mecanica, distributie si ceva senzori nu am avut probleme.
    Ieri cand, dupa ce am verificat uleiul, motorina, apa, etc. cum fac de obicei pentru ca tin la masina a fost prima problema majora. Am pornit-o (eu o las mereu cate 1 minut sa isi ia ulei cum se spune etc,) dupa ce am pornit-o dupa aproximativ 5 secunde am auzit bubuituri in partea stanga cum te uiti la motor.
    Am oprit repede motorul am zis ca visez. Il pornesc din nou la fel se auzea (nu am ureche de mecanic dar din cate cred eu mai tare spre filtrul de aer) am sunat mecanicul cu care lucrez si mi-a zis ca pana nu vede nu stie mi-a spus doar ca nu-i bine deloc.
    Vreau sa multumesc forumului in primul rand pentru faptul ca mi-am rezolvat unele mici probleme si mi-ar fi de MARE folos (inainte sa incep sa desfac la motor adica mecanicul sa desfaca) sa stiu de la ce sau ce poate fi. Cumva axele cu came sunt de vina pentrut ca m-am documentat si la astea ar fi probleme?
    Acum nu stiu,cineva mi-a zis ca daca erau axele atunci cand o acceleram nu se mai auzea proeminent ci "disparea" sunetul/zgomotul dar cand o accelerez sunetul merge concomitent sau cum sa ma exprim eu in tandem cu motorul.In afara de sunetul ala motorul merge rotund.
    Sper sa fie o problema minora adica minora de cateva milioane si nu zeci de milioane, doar partea financiara ma intereseaza mai mult pentru ca doar ea sufera putin acum. Stiu, asta nu e motor usor de intretinut sau ieftin de intretinut dar am facut alegerea asta in nestiinta de riscuri si pana la urma nu m-a dezamagit pentru ca am amintiri frumoase cu masina si este un motor care nu consuma mult si trage bine, dar daca vreti sau va bate gandul sa va luati asa ceva este o alegere SUFLETEASCA nu rationala.
    Va multumesc si astept pareri, sfaturi, etc. Zile bune si la cum sunt vremurile astea cu lume multa si oameni putini ajutorul, e un lucru bine venit. Stiu ca sunt detalii minore ce va spun eu dar mai am si un video in care se aude motorul. Sper sa nu fie axele cu came.
    Imi cer scuze daca am gresit cuvinte sau expresii, insa acum sunt foarte suparat, permiteti-mi sa ma destainui putin si "condamnat" de familie pentru alegrea facuta cu masina, etc. O zi buna va doresc !

    Am atasat si un video http://videobam.com/vjdrT
     
    Ultima editare de un moderator: 30 Iun 2014
  16. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    Salut!
    Nici eu nu sunt mecanic si nu ma pricep la reparatii, dar tu cand ai vazut ca face asa ai mai pornit-o sa o mai si filmezi ? :)
    Eu o puneam direct pe platforma si o duceam la mecanic.
    Bafta extrema!
     
  17. AudiFannn

    AudiFannn 4th Gear Member

    Înscris:
    6 Apr 2012
    Locație:
    Pitești
    Masina:
    Audi A5 1,8 TFSI!
    Ca am pornit-o e una, am zis ca poate vede mecanicul ce are el fiind langa masina. Bine, in cele din urma mecanicul care era din imprejurimi ,intrebat de urgenta, fiind vecin a spus ca nu se baga. Urmeaza sa vina mecanicul de la service-ul cu care am lucrat.
    Am citit undeva si s-ar putea sa nu fie axele cu came, tachetii si toate nebuniile alea insa ce sa fie asa puternic, piston, valve ?
    Chiar citeam pe forum la diversi posesori de audi A6 C5, cate probleme, insa a mea in 2 ani nu a facut deloc probleme. Nu inteleg de ce s-a intamplat asa dintr-o data, oprita seara perfecta stare de functionare fara turatii extreme, ulei prost sau motorina proasta si a doua zi sa apara problema. Parca traiesc un cosmar. Problema se pune si altfel ca are parti bune si nu-mi vine sa ma "despart" de ea si daca as face-o pretul este de nimic, taxa nu cred ca o are platita, iar daca umblu in motor mai dorm linistit noaptea ? Sa o tin si sa cada altceva...
    Macar asta stiu ce are iar daca iau alta, alte probleme. Nu-mi permit o masina dupa 2005-2006 din grupul VAG. Sa vedem ce o zice mecanicul, o sa fac poze si o sa tin la curent posesorii de 2,5 TDI. Poate am gresit eu cu ceva sau poate s-a intamplat ceva minor. Macar sa nu mai treaca si altcineva prin ce trec eu.
     
    Ultima editare de un moderator: 30 Iun 2014
  18. atomixa6

    atomixa6 2nd Gear Member

    Înscris:
    5 Iun 2013
    Locație:
    Resita, Caras-Severin
    Masina:
    Audi A6 2.5 TDI Quattro 132kw, 12/2000, AKE
    Problema Audi A6 2.5 TDI (Curele rupte)

    Buna, am o problema destul de serioasa zic eu, acum cateva zile mi sa rupt cureaua de la altenator-servo si ce mai este acolo si cureaua de la clima (distributie e ok). Aveam problema cu pompa de servo era dusa si am crezut ca de asta sa rupt cureua.

    Ok am fost astazi la service, am mers cu ea asa vreo 500 de metri pana la service (cureaua rupta am scoso de tot), pe drum aveam errori in bord la tot, cutie viteze, ESP, baterie si multe altele... cand sa urc pe o rampa la service, numai tragea, nu putea sa urce rampa si nici nu se acelera. Am tractato, au desfacut bara din fata si am inceput. : Role duse, intinzatorul cu rola dus.. si curele.. Sa rupt surubul de la intinzator si cureaua a prins totul acolo...

    In fine am tot acum, 4 role, intizatorul, 2 curele, pompa servo, lichid servo, antigel etc...

    Intrebarea mea este, dece nu tragea masina, este 100% din cauza asta adica ca am mers fara curea si rolele duse? Sper sa nu fie alceva mai grav.

    Am incarcat o poza ca sa vedeti exact ce sa dus... (poza nu este de la motorul meu)

    Masina mea este : A6 2.5 TDI Quattro 180CP

    Imi cer scuze pentru eventuale greseli de gramatica....
     
  19. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Nu tragea pentru ca masina/cutia mergeau in sistem de avarie.
     
  20. atomixa6

    atomixa6 2nd Gear Member

    Înscris:
    5 Iun 2013
    Locație:
    Resita, Caras-Severin
    Masina:
    Audi A6 2.5 TDI Quattro 132kw, 12/2000, AKE
    audi66 Deci nu poti sa iti imaginezi cat ma linistit acest raspuns scurt :)

    Mersi mult pentru timp.

    Acum astept sa vina intinzatorul peste 2 zile si le voi schimba.
     
    Ultima editare de un moderator: 8 Iul 2014

Distribuie pagina asta