Go Back   Club Audi Romania - Forum cu discutii despre modelele Audi > Sectiune tehnica Audi > Motoare si transmisii
Inregistrare Regulament Lista membri Galerie foto Calendar Cauta Mesajele de azi Mark Forums Read

Reply
 
LinkBack Thread Tools Search this Thread Display Modes
  #1  
Old 29th January 2009, 23:50
cristi_61's Avatar
cristi_61 cristi_61 is offline
3rd Gear Member
Masina mea: A4 Avant, 131hp, 6 gang,bose sound
 
Join Date: Jul 2008
Location: Bucuresti
Posts: 66
cristi_61 is on a distinguished road
Default despre frana de motor-utilizare in mod corect

va salut

vin cu o mare rugaminte la cei mai soferi ca mine, si anume sa inteleg mai multe despre frana de motor. am asa habar despre frana de motor, dar nu sunt expert in asa ceva.
si anume:
1. cum se foloseste corect frana de motor
2. de la ce viteza se poate utiliza (in modul cat mai util) sau nu conteaza?
3. nu se poate intampla ceva cu motorul datorita turatiei prea mare la care ajunge masina, in momentul retrogradarii treptei de viteza?

si cam atat
sau daca mi-a scapat ceva ce trebuia sa mai stiu despre frana de motor v-as ruga sa spuneti.
multumesc
Reply With Quote
  #2  
Old 29th January 2009, 23:59
taz taz is offline
Banned
Masina mea: Audi A4 B6 S-line 2.5 V6 TDI quattro, fost -132 KW 180 CP actualmente 151 KW 205 CP
 
Join Date: Aug 2008
Location: Sadr al Yusufiyah
Posts: 540
taz is on a distinguished road
Send a message via Yahoo to taz
Default

pai, la punctul 1 ai raspuns prin intrebarea 3
prin retrogradare se efectueaza frana de motor
2 - la aproape orice viteza o poti folosi insa nu de la 220 sa dai a 5 a in cazul in care ai 6 trepte ca arunci motorul de sub capota.
3 - la asta vreau si eu un raspuns concret, dar eu nu cred ca i se poate intampla ceva motorului atat timp cat nu retrogradezi ridicand piciorul brusc de pe ambreaj atunci cand treci intr-o treapta inferioara...
daca ne gandim, nu doar motorul ar fi afectat ci si planetarele!
Reply With Quote
  #3  
Old 30th January 2009, 00:11
cristi_61's Avatar
cristi_61 cristi_61 is offline
3rd Gear Member
Masina mea: A4 Avant, 131hp, 6 gang,bose sound
 
Join Date: Jul 2008
Location: Bucuresti
Posts: 66
cristi_61 is on a distinguished road
Default

măi , deci principiul de functionare al franei do motor il stiu
Quote:
pai, la punctul 1 ai raspuns prin intrebarea 3
dar vreau sa o lamuresc , sa am ceva clar
adica ceva de genu la punctul 1: se ia piciorul brusc de pe ambreiaj, sau am mai auzit ca se accelereaza un pic inainte de retrogradarea treptei de viteza ...etc etc .
orce raspuns este bine venit. multumesc
Reply With Quote
  #4  
Old 30th January 2009, 00:14
Catalin_1987's Avatar
Catalin_1987 Catalin_1987 is offline
Moderator&Quattro Driver
Masina mea: A4,1.9 TDI AVF,2003
 
Join Date: Mar 2008
Location: Bucuresti
Posts: 1,613
Catalin_1987 is on a distinguished road
Default

Frana de motor se realizeaza prin retrogradarea unei trepte asa cum spuneai si tu,iar asta o faci in momentul in care esti intr-o treapta de viteza la turatie normala pentru acea treapta(nu mergi intr-o treapta subturat si dai inferioara ca nu dai nici pic de frana de motor).Nu stiu daca se poate intampla ceva cu motorul si cat de solicitat este el sau planetarele,dar teoretic cand retrogradezi nu dai drumu brusc la ambreiaj si asa poti controla turatia motorului din pedala,fara sa il expui la turatii ridicate(plus de asta poti folosi frana de motor combinata cu cea de picior,metoda foarte eficienta si asa nu mai este mare pericol de supraturare).Pe langa ca te ajuta iarna foarte mult sa incetinesti in conditii de siguranta pe zapada si gheata,frana de motor te ajuta si vara si are si efect benefic asupra consumului(m-am contrazis pe treaba asta 2 ore cu un sofer profesionist care imi spunea ca masina consuma mult daca ii dai frana de motor,pentru ca se tureaza motorul,cand defapt in frana de motor ai consum 0 sau aproape de 0).Eu folosesc frana de motor foarte des,mai ales in afara orasului pentru ca te ajuta sa reduci viteza inainte de curbe atat cat este necesar,iar la iesirea din curba ai o turatie a motorului care iti permite sa accelerezi puternic.
__________________
Upgrades: B8 S-Line multifunction steering wheel;Cruise Control; Board Computer; RS4 handbrake handle ;Full interior led lighting ;Door handle light ;Footwell light;Ambient light; Bi-xenon Oem; Bluetooth Oem, F&R Pdc Oem; Side mirrors Auto Foldable, Anti-Dazzle; S4 Rear Bumper;USP Front Bumper; Audi Rns-E ; S-Line 17" Alloy Wheels; Eibach lowering springs; Led Tail Lights...And much more ,
My Toy
Carpelile se fac la croitorie!Eu NU stiu sa cos!
Reply With Quote
  #5  
Old 30th January 2009, 00:21
taz taz is offline
Banned
Masina mea: Audi A4 B6 S-line 2.5 V6 TDI quattro, fost -132 KW 180 CP actualmente 151 KW 205 CP
 
Join Date: Aug 2008
Location: Sadr al Yusufiyah
Posts: 540
taz is on a distinguished road
Send a message via Yahoo to taz
Default

eu o folosesc constant
cred de fapt ca este un gest refelx, retrogradez in timp ce franez...
rar mi se intampla sa folosesc doar frana si parca e ciudat...franeaza ciudat...nu mai e acea siguranta...
cu frana de motor o šingenunchezišimediat in apropae orice conditii, mai ales pe a mea care e quattro.
cat despre treaba cu consumul...ai dreptate...
mai mult de atat, mi s-a spus mie candva de catre un mecanic (nush cat e de adevarat) ca se curata si injectoarele cand faci frana de motor, prin ele trecand doar aer nu si motorina respectiv benzina...
Reply With Quote
  #6  
Old 30th January 2009, 08:00
andrein's Avatar
andrein andrein is offline
Bronze Member
Masina mea: Audi
 
Join Date: Aug 2007
Location: piatra
Posts: 260
andrein is on a distinguished road
Default

oricum e bine de evitat ca atunci cand retrogradezi , turatia sa cada la peste 2200 ture ..caci apar solicitari destul de mari asupra transmisiei ...
In rest se fol ambreajul pt a controla franarea de motor in functie de necesitati !
Reply With Quote
  #7  
Old 30th January 2009, 10:38
4AUDI 4AUDI is offline
Silver Member
Masina mea: A4 Avant, 2003, 1.9TDI, 131CP
 
Join Date: Aug 2007
Location: Timisoara
Posts: 421
4AUDI is on a distinguished road
Default

tot frana de motor e si aia cand doar iei piciorul de pe acceleratie
cand cobori o panta, ca sa nu arzi franele, cobori cu frana de motor. adica vei folosi o treapta de viteza care sa-ti permita sa cobori fara a frana(doar ocazional) si fara a accelera.
daca vrei sa folosesti frana de motor pt. a reduce viteza(de ex. in conditii de polei), retrogradezi o trapta de viteza dar nu eliberezi brusc ambreiajul.
nu-ti recomand sa faci frana de motor de la o turatie mare pt. ca-ti va rezulta una si mai mare si asta cred ca afecteaza motorul si transmisia.
asa cum au zis si colegii, e foarte eficienta folosirea simultan a franei de serviciu cu cea de motor, mai ales la un mers sportiv
Reply With Quote
  #8  
Old 30th January 2009, 17:23
cristi_61's Avatar
cristi_61 cristi_61 is offline
3rd Gear Member
Masina mea: A4 Avant, 131hp, 6 gang,bose sound
 
Join Date: Jul 2008
Location: Bucuresti
Posts: 66
cristi_61 is on a distinguished road
Default

va multumesc foarte mult pentru lamuriri
Reply With Quote
  #9  
Old 30th January 2009, 17:47
cipri@n's Avatar
cipri@n cipri@n is offline
Silver Member
Masina mea: A4 Avant 2002, 1.9 TDI, 131 CP, AVF
 
Join Date: Jul 2008
Location: iasi - catania
Posts: 303
cipri@n is on a distinguished road
Default

si eu folosesc frana de motor in cele mai multe cazuri ajutandu-ma si de frana de picior, si o controlez putin si din ambreiaj daca e nevoie. e foarte utila frana de motor pentru mine. cred ca asa m-am obisnuit, ca si la scoala de soferi imi aduc aminte ca ma punea instructorul sa folosesc des.
Reply With Quote
  #10  
Old 30th January 2009, 23:30
Catalin_1987's Avatar
Catalin_1987 Catalin_1987 is offline
Moderator&Quattro Driver
Masina mea: A4,1.9 TDI AVF,2003
 
Join Date: Mar 2008
Location: Bucuresti
Posts: 1,613
Catalin_1987 is on a distinguished road
Default

Cand folosesti frana de motor,parca iti echilibreaza masina pe strada,senzatia de siguranta este mult mai mare decat atunci cand franezi normal
__________________
Upgrades: B8 S-Line multifunction steering wheel;Cruise Control; Board Computer; RS4 handbrake handle ;Full interior led lighting ;Door handle light ;Footwell light;Ambient light; Bi-xenon Oem; Bluetooth Oem, F&R Pdc Oem; Side mirrors Auto Foldable, Anti-Dazzle; S4 Rear Bumper;USP Front Bumper; Audi Rns-E ; S-Line 17" Alloy Wheels; Eibach lowering springs; Led Tail Lights...And much more ,
My Toy
Carpelile se fac la croitorie!Eu NU stiu sa cos!
Reply With Quote
Reply

« - | Presiune in rezervor, trepidatie motor »


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are On
Pingbacks are On
Refbacks are On


All times are GMT +2. The time now is 02:51.


Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0
Copyright ©2007 - 2014 Club Audi Romania
Club Audi Romania este un site independent si nu este afiliat in niciun mod cu Porsche Romania sau Audi AG. Orice referinta la marca Audi este facuta in scopuri exemplificative si noncomerciale.
Mesajele publicate aici apartin exclusiv celor care le-au exprimat si nu implica responsabilitatea detinatorilor acestui site sau a marcii Audi.
- despre frana de motor-utilizare in mod corect - Forum Audi -

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100