Salut dragi membri, Masina pe care vreau s-o prezint e destul de cunoscuta aici pe forum, a apartinut lui paul14 - https://www.clubaudi.ro/threads/a4-b5-avant-quattro.50213/. Am cumparat masina inainte de Craciun anul trecut si incet incet o aduc la adevar. La inceput am cautat un Audi B5 1.9 tdi Quattro cu cutie in 6 trepte si motorul PD an 2000-2001 dar nu am gasit nimic decent si cu dotari pe placul meu. Un prieten are un B5 cod motor AJM Quattro culoare Kingfisher Blue pe care l-am ajutat extensiv cu tuning-ul, a pus injectoare de motor PD 150 cp cod ARL, turbo BV43A in carcase de BV43 de motor PD 170 cp, frane upgrade (320 mm fata si 256 mm spate de pe Passat V6). Am vrut sa-l cumpar dar nu a fost pregatit sa-l vanda asa ca m-am tot uitat online dupa Audi B5 / B6 / B7 cu motor 2.5 tdi. Am gasit cateva modele, am fost la un pas de a cumpara un B7 sedan dar ceva m-a retinut, apoi am fost la un pas de a cumpara un Audi B6 2004 Avant Quattro (decent si la pret si ca lista de optiuni) dar B5-ul lui Paul mi-a atras atentia. I-am facut o oferta si s-a decis sa mi-l vanda. Am legat platforma de Tiguan si am condus 60 0km sa-l aduc in Bacau. Ulterior am inceput sa-l pun la punct pe placul meu. Suspensia era prea moale si prea joasa - am pus un set de arcuri de Audi B6 S4 si am tinut amortizoarele KYB SR line care erau pe masina dar am pus gume noi la amortizoare pentru ca se dezintegrasera. Apoi am schimbat etrierii de fata cod HP1 de S4 cu un kit brembo cu discuri de frana ventilate de 330 mm dar masina nu oprea cum trebuie. Dupa ce am cumparat 3 seturi de etrieri am decis sa tin un set de brembo cu 4 pistoane pe etrier si am folosit discuri de frana de 350 mm de la Mercede ML cu motor V8. Motorul avea unele scurgeri de ulei si am decis sa fac un upgrade. In curte aveam un motor de la un Audi A6 C5 cod AKE de 180 cp cu tractiune fata si cutie automata de la care am luat blocul motor, am pus o pereche de chiulase model nou BAU / BDG / BDH cu axe cu came solide pe care le-am trimis la profilat pentru un pic mai mult lift. Aveam de peste 10 ani un set de injectoare de AFB cu duze Bosio Race 683 si un stoc de turbine in garaj din care sa aleg - GTB2056VL, GTB2060VKLR, GTB2260VKLR, GTB2569VKLR, GTB2260VK hybrid cu compresor de titan, GTB2572VK (F10 la baza) si cateva S200 / S300. ECU pe masina asta nu se poate scrie prin interfata OBD dar aveam un ECU cu chipuri re-writable si am inceput, incet incet tuningul cu ajutorul lui Razvan Albulescu cu care deja colaborez de cativa ani la multiple proiecte. Masina merge foarte bine dar e loc de mai bine, mult mai bine. Oricum masina e un work in progress, si sper ca anul asta sa o vopsesc pentru ca am un spoiler RS4 Style si bara spate de S4 ca sa completez imaginea masinii. Am decis sa pun un set de jante fat5 de pe A8 D3 si pe spate am facut upgrade la frane originale de RS4 cu placute Hawk si discuri originale... La interior am pus ornamente orginale de carbon de RS4 B5 dar, find un kit de pe masina de UK, nu am putut folosi trimurile de pe bord. Am sa pun fotografii imediat cum reusesc sa fac upload la fisiere Multumesc si am sa documentez progresul pe masura ce mai gasesc timp de scris.
Welcome cu noul proiect! Sunt incantat si curios sa vad un B5 ingrijit si upgrade-at. Sunt niste masini extraordinar de frumoase si pretabile pentru tuning de calitate. Astept cu interes si poze.
Am facut foarte multe mici schimbări și mi-e greu sa documentez totul. O sa încerc dacă este interes.
Am condus mașina vreo câteva drumuri Bacau - Piatra Neamt in forma stoc. Paul pusese deja un chip / tuning box de la Steinbauer (foarte scump pe timpuri) și as fi mers așa o perioada (setările erau pe la mijloc) dacă nu ma dispera picăturile de ulei pe care le lasa pe oriunde parcam. Am făcut ITP-ul la niște amici și mi-am propus sa rezolv problema. Aveam multe piese adunate pentru un 2.5 tdi (strânse de-a lungul anilor) și trebuiau folosite. M-a bătut un gând la început, sa pun un motor 1.9 tdi ce îl am pe un Golf MK2 dar la ce sa plătesc impozit mare pe 1.9 ? Și cum mie îmi place sa merg un pic in răspăr, am dat înainte cu proiectul ! Chiulasele ce le aveam erau ambele OE partea stânga si ca sa pot sa folosesc una pe partea dreapta a motorului a trebuit sa o duc la alezat sa-i fac canal pentru injectorul cu fir (Needle Lift Senzor). Apoi camele trebuiau schimbate impreuna cu ceva bride de aluminiu - nu știu cum le zice in romaneste. Oricum motorul merge foarte bine și consumul a scazut cu mai bine de 1 litru la suta de km fata de înainte. Pe spate am folosit frâne originale de RS4 B5, pe fata am folosit discuri de Mercedes ML V8 cu etrieri Brembo cu 4 pistoane. Cu etrieri Z18 nu puteam pune roata pentru ca freca in fuzeta. Am probat o turbina GRB2260VK la început (cu softul stoc de la cod motor 2.5 tdi AKN) apoi cu ECU cipat de la superchips. Deși mașina făcea putere lasa și prea mult fum in urma. Am modificat o alta turbina GTB2056VL și cu asta răspunsul e foarte multumitor dar sunt limitat la viteze de peste 200 km/h deoarece face boost creep. Ambreiajul chiar mi-a dat de cap, fiind un model final edition absolut totul e diferit fata de modele anterioare. Aveam câteva kituri de ambreiaj Sachs Performance și nici unul nu s-a potrivit pe volanta LUK de pe mașina. In final am schimbat miezul de pe unul organic de 2.5 Allroad și am pus disc de la un ambreiaj de pe motor 2.0 TFSI cu volanta și placa de presiune originala. So far so good, ambreiajul tine bine și sunt mulțumit de pedala.
Zău, eu puneam direct 3.0 tdi, dacă tot ai băgat munca ... am înțeles, piesele erau disponibile. Dar cu 3.0 era mult mai ușor sa faci ce vrei.. Putere /consum, net superior motorului de 2.5. Capacitatea de modificare a motorului 3.0 tdi este mult mai mare, etc., O sa ma apuc și eu zilele astea de un B5. As fi curios de montajul RNS-E, mai precis de unde ai fata sa se potriveasca RNS-E pe Audi A4 B5. Spor. Edit: Eu recomand turbina GTD2060 - cu actuator electric .
Salut Lucian, Deși motorul 3.0 tdi e net superior celui de 2.5, din păcate are și foarte multe probleme inerente: - lanțurile (4 la număr) care se întind, - injectoare cu solenoid care "fumează" in ralanti, - cutiile manuale sunt destul de limitate in cuplu și multe altele. Pe cealaltă parte 2.5 e cu distributie pe curea (ușor de schimbat) și chiulasele cu culbutori cu role au exact același design precum 3.0 tdi. Pe lângă asta motorul se turează foarte bine și singurul călcâi al lui Ahile e pompa de injector care și aia se repara ușor in ziua de astăzi. Cât despre turbine, am pe puțin 20 de turbine cu specificații diferite de la GTB2056VL la S256V cu compresor de Titan și multe GTB2260VKLR dar astea sunt mai greu de implementat din cauza scurgerii de ulei. Referitor la RNS-E montat in Audi A4 B5. Cu putina răbdare se poate lipi colțurile de la un RNS-D de pe Audi A6 C5 pe fata de A4 B6/B7 și mai departe e aproape plug & play la montaj.
Daca nu puneai chiulase de BAU si alte axe cu came, era ingropat de mult 2.5-ul … Aveai alt punct de plecare cu un 3.0TDI (224/233cai), in schimb cu 2.5-ul ai plecat de la 180. Cat despre cutiile manuale respective, duc 800nm.
@audi66 ați fi surprins. Motorul original de pe B5 are pe ușor 600.000 km și axele cu came sunt originale și încă in stare buna. Câțiva culbutori mai uzați dar am văzut mult mai rău. Motorul asta de 2.5 are o reputație nașpa din cauza celor care merg cu ulei de transformator in motoare și fac schimburi la 40.000 km. Făceam/reparam motoarele astea in UK acum 15 ani cu ax came Koblenshmidth cu tacheti INA (dlc coated) si culbutori forjati și in peste 15 ani nu a crăpat unul. Camele se uzează din cauza ca uleiul se degradează și se înfunda culbutorii, turații mici cu puțin barbotaj și camele merg pe uscat. Cât despre cutii, codul 01E tine 1000 Nm pe benzinare (S4/RS4) 2.5 tdi a fost un motor detunat din fabrica, a fost gândit ca biturbo dar i s-a dat un turbo arhaic GT2050V pentru doar 180 cp. Eu și mulți alții am scos peste 350 cp din motorul asta stoc cu doar turbina bolt on. După ceva încercări cu sistemul de frânare in care am sărit de la etrieri de Audi Q7 cu discuri de 330 mm la etrieri Z18 cu discuri de 350 mm, ulterior am ramas la etrieri de Porsche cu 4 pistoane și discuri de 350 mm. Foarte curand am sa încerc o turbina S256V dar trebuie sa fiu sigur ca platforma poate sa suporte aportul de aer deoarece turbina S256V face 3 Bari de presiune cu EMP mai mic decât boost și cu răspuns foarte decent, 3 Bari la 3000 ture. Săptămâna trecută am vizitat niște prieteni care au un atelier foarte bine echipat, abkant CNC, laser, ghilotina CNC, valturi, etc unde am făcut capace pentru intercoolere de seat exeo pe care le voi adapta săptămâna asta dacă timpul permite. As fi putut pune un FMIC aftermarket dar încerc sa o țin sa arate cat mai stoc.
Fiecare cu părerea lui. Lanțurile dacă le schimbi ... duc mai mult decât caroseria. Fuzetele sunt de A4 B6/B7 ? Par mai groase. Spor cu proiectul
@Lucian189 multumesc pentru urări. Da, fuzetele sunt de Audi A6 C5, dar cred ca sunt identice cu ce a fost pe masina la origine.
Salut, Ai schimbat etrierii Z18 cu cei de Porsche cu 4 pistoane datorita greutatii mai reduse a celor din urma, sau au fost alte motive ? Discurile banuiesc ca sunt aceleasi, de 350 mm.
@waf etrierii de Audi Q7 / Vw Touareg sunt bolt on pe fuzete dar discurile nu stăteau centrate in etrier și etrierii cu 4 pistoane au suprafața mai mare decât cei cu 6 pistoane. Răspunsul la pedala e perfect. Nu e diferența la greutate între etrierii 18Z de Porsche și cei 18Z de Vw Touareg / Audi Q7. @Lucian189 aveți dreptate. Audi A4 B5 are fuzete de fonta cu distanță mai mica între prinderile la etrier. Am scris mesajul pe la 3 dimineata. Am vrut sa spun ca fuzetele de Audi A6 C5 sunt identice cu cele de Audi A4 B6 dar mi-a ieșit altceva.
Tocmai am aflat ca fuzetele de Audi A6 C5 au cu totul alt Offset / ET fata de cele de Audi A4 B5 / S4 B5, e si firesc dat fiind A6 C5 e mai lat și chiar dacă folosește același cadru motor motor / subframe - brațele se instalează intr-o poziție diferita fata de Audi A4 B5. Am in curte câteva Seat Exeo care au fuzete de fonta, dacă am sa am timp am sa încerc sa vad cum stau discurile de 350 mm, de la Mercedec ML, pe aceste fuzete.
Mai am in plan ca si upgrade un 3D dash display ce l-am dat unui amic sa mi-l instaleze doar ca a avut ceva probleme in familie (funeralii) și cred ca a uitat de mine. Ar fi bine dacă as reuși sa setez acel display, in primul rând m-as decide ce ceasuri folosesc. Am luat niște pods pentru ceasuri de 52 mm ce fixează inoxul grilelor centrale (3D printate) și sunt oribile. Pe lângă faptul ca nu sunt printate slow rate nici nu prea stau cum trebuie in locașuri și o sa trebuiască sa fac ceva sa le blochez in așa fel încât sa nu mai pice. Am ceasuri Stack de pe proiectul Golf Mk2 (boost, EGT, Oil Temp și Oil Pressure). Audi A4 B5 are ceas de temperatura ulei analog in bord așa ca am sa folosesc doar ceasul pentru presiune de ulei. Caut un esapament decent aftermarket pentru mașina, Miltek, OCTuning, Top Gear, etc., și o suspensie sport de felul Bilstein PPS9. Dacă nu gasesc nimic multumitor am sa-mi fac esapamentul singur, singura problema e ca nu mai am timp. Atsasez niste poze cu un espament facut de mine acum o decada pe unul din (multele) proiecte ale mele. Era la jumătate din greutatea sistemului de fabrica și 3” mandrel bends.
GTB2260VK instalat cu actuator push to vacuum, merge bine mașina dar actuatorul este prea inalt și când motorul se ridica este foarte aproape de capota. Am sa merg așa o scurta perioada pana îmi modific un cartuș de GTB2056VL cu miez de la o turbina de 2260VK și compresorul de Titan MFS sau încerc un GTD2263VZ ce l-am făcut pentru un amic in UK asta ca tot trebuie testat și reglat cum trebuie. Săptămâna viitoare instalez intercoolerele și fac downpipe 3” sa elimin catalizatoarele, ca tot atârna cam jos.