1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

A4 B6 1.8 T

Discuție în 'Masina mea / Prezentarea membrilor' creată de drogas, 10 Iun 2013.

  1. drogas Gold Member

    Înscris:
    31 Ian 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B6 1.8T AVJ 2002
    Salutare colegi,

    Incep acest jurnal de bord cu noua mea masina veche... A4 B6 1.8 T, AVJ 150 CP.

    O sa fie un topic despre intretinerea si mentinerea acestei masini in parametri cat mai apropiati de fabrica, nu sunt adeptul tuningului...

    Asadar anexez pozele din anuntul de cumparare.

    Poate sa imi spuna cineva ce nivel de echpare e? tinand seama de urmatoarele dotari:

    -ESP decuplabil
    -scaune fata cu reglaj pe inaltime si reglaj lombar electric + incalzire in scaune
    -Dublu climatronic
    -geamuri electrice fata

    Oricum e aproape cheala dupa ce am citit manualul masinii.
    Alte detalii carte service + facturi+ dekra pana in 2007 cand avea 60.000 de km, in 2010 avea 100.000 la intrarea in Romania, actualmente 120.000 de km.

    Ce nu pot eu sa inteleg e cum sa dai 35.000 EUR pe o masina dupa care sa faci revizii la 2 ani si 22-25.000 de km la o masina predispusa la depuneri daca nu se baga ulei full synthetic??

    In viitorul apropiat trebuie sa schimb :

    -lantul si intinzatorul - Are cineva ceva sfaturi aici ? de unde sa cumpar piesele la ce service sa fac manopera?
    -2 anvelope +placute fata

    In rest benzina sa fie.

    PS Vyalli te salut.
     
    Ultima editare: 10 Iun 2013
  2. vyalli 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Iun 2013
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    6000
    asa vecine ......felicitari ca ai luat-o chiar e blana rau....cred ca loganu meu o sa aiba aceeasi soarta dar cred ca S4 :) ....

    ti-l recomad pe serban pc pt xenon;)
     
  3. t_qua77ro Banned

    Înscris:
    29 Dec 2011
    Locație:
    1
    Masina:
    2
    S-o stapanesti sanatos!
    Cam repede schimbi lantul si intinzatorul, daca km sunt reali. Cum se manifesta de ai ajuns la concluzia ca trebuie inlocuite?
    Ca si piese, eu ti-as recomanda originale, de fapt nici nu stiu daca exista pe producator si daca ar exista, nu stiu daca ar merita sa te complici cand vine vorba de niste piese importante in functionarea motorului.
    PS: Ai si volan si schimbator sport, BC si cotiera, nu sunt standard. In schimb ESP si clima, geamurile electrice, sunt pe toate b6. La audi nu se clasifica echiparile dupa un anumit nivel de echipare, cum e la VW Comfortline, Highline, etc. ca sa poti spune ca ai unul dintre ele. Pur si simplu se configureaza masina cu ce dotari doreste proprietarul.
     
    Ultima editare: 10 Iun 2013
  4. drogas Gold Member

    Înscris:
    31 Ian 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B6 1.8T AVJ 2002
    Salutare,
    Lantul sau intinzatorul ca nici eu nu stiu care o fi se manifesta printr-un zornait la relanti cu motorul cald. Zornaitul vine din spatele motorului si dispare cand pisti acceleratia. E posibil ca uzura asta sa vina si din faptup ca masina nu a fost menajata de fostul proprietar.
    Sau ar mai fi din cauza depunerilor din baia d ulei care obstructioneaza fluxul uleiului. Oricum nu stiu cu ce sa incep
    de aia si ma ofticam retoric intreband cum sa dai 35000euro si dupa sa faci revizii la 2ani de zile
    Am mai mlte.cai de atac fie schimb lant /intinzator si curat bine zona axelor cu came dupa care.incerc.flush'uri la fiecare schimb de ulei fie umblu si la baia de ulei dar.numai dupa ce.intra banuti.
    Kaine masina e programata.pentru verificarea bobinelor dl3dintre ele sunt originale si in functie de codul de pe ele e posibil sa fie inlocuite.

    Scuze pentru greselo am scris de pe telefon
     
  5. drogas Gold Member

    Înscris:
    31 Ian 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B6 1.8T AVJ 2002
    Yupiii de azi am 3 bobine noi noute schimbate de reprezentanta.
     
  6. drogas Gold Member

    Înscris:
    31 Ian 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B6 1.8T AVJ 2002
    In weekend am mai umblat pe ici pe colo la masina :

    - curatat pragurile fata spate sub aparatorile de plastic - am scos vreo 3-4 kg de nisip fin +frunze
    - demontat o bujie si am constatat ca sunt NGK PFQ6-R Made in Japan cu electrod de platina. Actualmente au fost schimbate la 53000 de km( am factura) si acum masina are 120.200 deci au mers 67000 de km aratau un pic afumate si atat electrodul nu parea tocit/mancat de uzura... concluzia e ca deocamdata mai merg cu ele 1 an


    Ma pregatesc de revizie si revin dupa.

    PS Am emotii cand o desfac, desi la toate masinile anterioare lucrarile de mecanica/consumabile le faceam eu... deci nu am doua maini stangi... ei bine la asta am emotii cand desfac piese de pe ea.
     
    Ultima editare: 25 Iun 2013
  7. drogas Gold Member

    Înscris:
    31 Ian 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B6 1.8T AVJ 2002
    Am facut revizia, in regie proprie, traiasca tutorialele de pe youtube:

    - ulei Mobil 1 5w30 ESP formula
    - filtru ulei Mann -big oil filter
    - filtru polen- SCT germany,
    - filtrul de aer - l-am lasat pe cel vechi, era destul de curat si nu am putut sa desfac in intregime carcasa lui

    Cu exceptia zornaitului de lant la relanti cu motor cald... masina merge foarte bine.

    Top speed 180 km/h incercat de mine.

    In viitorul apropiat ma pregatesc de :

    -lant, intinzator, garnitura intinzator, garnituri superioare capac axe cu came + curea distributie, revin cu reparatia.
    - inlocuire bielete antiruliu fata
     
  8. drogas Gold Member

    Înscris:
    31 Ian 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B6 1.8T AVJ 2002
    Salutare baieti
    Revin cu noi informatii despre problema mea pe care am rezolvat-o si anume zgomotul de diesel la relanti cu motorul cald:

    Am schimbat :
    -intinzator luat de la CSR Tech Berlin, 700 ron
    - lant ruville , 130 ron
    -garnituri intinzator Victor reinz 25 ron
    - garnituri superioare topran 60 ron

    cost 900 ron piesele; 600 manopera

    Problema rezolvata.

    Observatii la o masina cu 121.000 km :

    - lantul tinut in mana in pozitie orizontala facea o curbura/ burta pe care lantul nou o avea considerabil mai mica
    - intinzatorul avea padurile de plastic roase de lant, si era foarte usor compresibil fata de intinzatorul nou, NU avea nici un fel de mizerie la sita aia a lui, oringurile din interior erau clar terminate...
    - garniturile superioare erau coapte si imi prelingea putin ulei
    - motorul avea "carcalaci"/ depuneri pe capac, fata de pozele puse de @ hang si a fost curatat, traiasca nemtii cu reviziile lor Long life..
    - partea cea mai bune ZERO uzura la axele cu came



    Urmeaza:

    -filtru benzina
    - bujii NGK- cele de pe masina au 68.000 de km dar pornirea si mersul motorului sunt impecabile
     
    Ultima editare: 5 Aug 2013
  9. drogas Gold Member

    Înscris:
    31 Ian 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B6 1.8T AVJ 2002
    Desi spuneam intr-un post ca bujiile par ok la 70.000 de km... am prins o super oferta la bujii NGK Irudium 80 de ron 4 bujii folosite pana in 10.000 de km si le-am schimbat in weekend.

    Observatii la bujii NGK PFR6Q -folosite70.000 de km, recomandate pentru 60.000 de km, ele apareau pe o factura schimbate la 53.000 km si acum masina are 122.000 :

    -bujiile de pe masina erau arse pe filet de atatea cicluri incalzire -racire
    -electrodul de platina cat si cel de masa aveau urme de uzura ( erau un pic tociti), gap-ul nu era modificat semnificativ ( ochiometric vorbind), bujiile au lucrat corect, ceramica are o arsura de culoare alba
    - bujiile erau foarte slab stranse , iar cea murdara de ulei aproape ca nu a opus rezistenta la desfacere- garnitura bujiilor am schimbat-o recent, dar cred ca ulei a curs de la cea veche
    - cu bujiile NGK Iridium masina parca raspunde mai bine la acceleratie pe ture joase si parca porneste mai bine la cald unde cu bujiile vechi mi se parea ca pornea innecata
     
    Ultima editare: 26 Aug 2013
  10. lowlife

    lowlife Audi Expert

    Înscris:
    11 Feb 2012
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    B6 1.8T 150/210 @ 200/330, B6 1.8T 150/210
    Foarte utile informatiile legate de lant.


    Pe uleiul asta s-a mers si inainte?
    Top speed - atat ai incercat tu sau atat a mers?

    Ai sesizat imbunatatiri la consum dupa schimb bujii? trebuie sa le schimb si eu, am comandat din martie NGK Copper Core Spark Plug BKR6E (6962) si n-au ajuns pana acum :)
     
  11. drogas Gold Member

    Înscris:
    31 Ian 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B6 1.8T AVJ 2002
    Salut,

    Legat de ulei - am carte service pana in 2007 cand masina avea 60.000 de km numai cu revizii in reprezentanta la 20-25.000 de km- de aici si depunerile, probabil ulei 5w30 Castrol
    Din 2007-2010 mai am o singura factura de reprezentanta cu ulei 0w30 tot Castrol cred
    Din 2010 revizii facute de fostul proprietar care facea Germania si lua ulei vrac de la un alt prieten care lucra la reprezentanta... bla bla sau nu... asta mi-a zis.
    Eu de acum o sa folosesc doar acest ulei, e full sintetic are vascozitate potrivita si are norme VW 502 si 503/01

    Top speed 180km/h am incercat eu- masina are anvelope de iarna iar pe spate sunt aproape de semnul de uzura, iar pe fata au indice de viteza H ( adica pana la 210km/h) eram cu sotia si copilul spre mare, inainte de a rezolva intinzatorul... Nu am mai avut unde sa incerc. Fostul proprietar spune ca a mers cel mai mult cu 200km/h dar sunt convins ca merge cu 230km/h cu benzina de 98 - oricum nu ma grabesc sa repet experienta.

    Ce am sesizat la bujii- poate fi placebo sau nu:
    -pornire la cald mai usoara- pornea un pic mai lung inainte parca era innecata,
    - parca merge mai frumos subturat 1000-2000 de ture, raspuns mai bun la acceleratie

    In rest altceva nimic, oricum bujiile de pe masina erau "obosite"

    Mi-au ramas de schimbat bieletele antiruliu si filtrul de benzina dar... no cash momentan

    PS Stiu ca tu vrei sa inlocuiesti toate bratele- da-mi mie bieletele antiruliu :D fac cinste
     
    Ultima editare: 28 Aug 2013
  12. t_qua77ro Banned

    Înscris:
    29 Dec 2011
    Locație:
    1
    Masina:
    2
    E aiurea sa aloci tot bugetul la achizitie si pe urma sa intretii masina cu consumabile din dezmembrari sau lasate de altii de rele si sa mai ai pretentia ca masina sa fie in parametri. E parerea mea, citesc si raman uimit. Folosesc si eu piese din dezmembrari, daca gasesc in stare f buna, dar vorbim de un plastic, un buton, de astea.
    PS: Niste filtre, ulei, folosite in jur de 5.000 km nu te tenteaza? :)
    Si dupa aia mai spuneti ca de ce neamtu schimba uleiul (longlife) la 25-3.0000 si face motorul depuneri. Simplu, pentru ca asa spune reprezentanta, pentru ca ei au alta medie orara si drumuri mai curate si pe deasupra pe el nu-l interesa treaba cu uzura sau depuneri pentru ca stia ca atunci cand va veni timpul sa aiba probleme de pe urma acestui fapt, masina nu va mai fi de mult la el. :no:
     
  13. drogas Gold Member

    Înscris:
    31 Ian 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B6 1.8T AVJ 2002
    Hold your horses...

    Mai in gluma mai in serios am zis si treaba de mai sus, daca schimbi toata suspensia si de fapt e de vina un brat???? nu e treaba mea daca unii vor sa schimbe tot si dupa sa ramana cu piese bune ... Eu voi schimba bratele pe rand daca pica vreunul- asta e strict problema mea, la fel si orice alte piese care le urc pe masina- te asigur ca merge in parametri asa "chinuita" cum e la mine

    Dupa cum vezi pe topicul asta masina e intretinuta bine zic eu, faptul ca mai "trag" de bieletele antirurliu + filtru benzina e pentru ca nu traversez o perioada prea buna financiar in urmatoarele 2 luni.

    ORICUM NU TREBUIE SA MA JUSTIFIC IN FATA NIMANUI SI E STRICT PROBLEMA MEA CE PIESE DORESC EU SA FOLOSESC.

    PS multumesc pentru oferta cu uleiul, o sa te contactez cand o sa vina vremea sa le schimb
     
    letkuteb apreciază asta.
  14. drogas Gold Member

    Înscris:
    31 Ian 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B6 1.8T AVJ 2002
    Ultimul post pe acest an.

    Nu am mai facut mare lucru in afara de un bec H7 la faza scurta ocazie cu care mi s-a confirmat faptul ca farurile sunt originale ale masinii produse cu 1 luna inainte de data fabricatiei masinii. Deci nu a fost atinsa nici macar superficial si asa sper ca va ramane.

    Desi s-au rezolvat dificultatile financiare de care mentionam anterior masina o sa ramana asa din mai multe motive printre care faptul ca nu va mai rula mai mult de 2000 de km pana la primavara. O sa folosesc o masina de servici in perioada asta...

    Asadar vor urma:

    -placute fata ( mai au 3-4 mm)
    -bielete antiruliu fata -mai merg dar bucsele sunt uzate si le voi inlocui
    -burdufe protectie praf amortizoare spate
    -filtru benzina care se va cumula cu urmatoarea revizie

    Masina merge si arata foarte bine pentru varsta ei si pe moment sunt multumit de ce ofera.
     
    Ultima editare: 29 Oct 2013
  15. drogas Gold Member

    Înscris:
    31 Ian 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B6 1.8T AVJ 2002
    Dupa 6 luni de la achizitie am "reusit " o performanta greu de egalat si anume am parcurs doar 3000 de km cu aceasta masina, am si masina de servici in timpul saptamanii dar in mare pustiul meu de 2 ani nu prea are rabdare in masina iar vara raceste imediat de la AC si atunci am renuntat la drumurile lungi.

    Si cum aveam un zgomot la pompa de benzina care ma enerva am decis sa mai cumpar un pachet de piese:

    -filtru benzina Mann
    -filtru ulei Mann sa il am data viitoare
    - bielete anitruliu
    -burdufe amortizor spate

    In weekend am schimbat filtrul de benzina si am scapat de zgomotul pompei de benzina la prima pornire dimineata 2-3 secunde de fluierat/vajait. Mai multe detalii aici:

    http://www.clubaudi.ro/audi-a4-b6-2001-2005/3723-zgomot-fluierat-rezervor-a4-1-8-t.html

    Restul de piese la primavara le voi monta.
     
    Ultima editare de un moderator: 17 Sep 2015
  16. DeViAnS

    DeViAnS Gold Member

    Înscris:
    15 Sep 2011
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    A4, CGLC, 2013 - Quattro
    ce bielete antiruliu ai ales? Trebuia sa fi mers pe lemforder.. nu cred ca erau mult mai scumpe, dar stiai ca nu mai ai treaba multe zeci de mii de km.
     
  17. drogas Gold Member

    Înscris:
    31 Ian 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B6 1.8T AVJ 2002
    Nu sunt lemforder, la ritmul in care merg eu cu masina asta o sa tina bine si astea pe care le-am luat. Tinand cont ca manopera e 0 lei ( le schimb eu) nu ma deranjaza aspectul asta non lemforder.

    Culmea e ca atunci cand le-am ridicat de la magazin vanzatorul mi-a spus ca e suficient sa iei 2-3 gropi mai de Doamne'Ajuta si sunt "gata" si bieletele lemforder.
     
  18. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    Vorbeste vanzatorul tampenii,nu ca ar fi primul sau ultimul :);de altfel,singurul lucru care l-am schimbat la directia masinii,restul fiind original la 258k km, au fost tot bieletele acum un an si am pus lemforder.
    Pt mine,pe primul loc ar fi lemforder,apoi meyle hd,dar nu e locul pt astfel de discutie,e topic separat pt asta si oricum,la ce km faci,nu prea conteaza :)

    Legat de km,desi TT-ul e masina de week-end,tot am facut 2500km in 2luni si jumatate :)
     
  19. drogas Gold Member

    Înscris:
    31 Ian 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B6 1.8T AVJ 2002
    La ce costuri fixe are masina asta si la cat merg eu pe an puteam sa merg lejer cu taxiul daca gandim din ratiuni economice.

    DAR cand ai un AUDI nu mai poti gandi economic, cu toate astea mie imi place mult masina asta si in acest moment nu mai are multe "bube" de rezolvat sau mai bine zis au ramas fleacurile ( bieletele antiruliu fata si burdufe spate)

    Din pacate banii care ii castig au alta destinatie si masina va ramane stock in parametri tehnici cat mai buni.

    Sper sa pedalez mai mult in anii urmatori cand mai creste fimiu'.
     
  20. drogas Gold Member

    Înscris:
    31 Ian 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B6 1.8T AVJ 2002
    La multi ani cititorilor acestui thread pentru anul 2014.

    Update cu ce am mai facut pe la masina :

    - burdufe de protectie praf amortizoare spate
    - bielete antiruliu fata
    - filtru benzina

    Planuri pentru 2014 :

    -2 anvelope
    -baterie

    Mai jos aveti poze cu disectia filtrului de benzina, as recomanda schimbarea lui la fiecare 70-80 mii de km
     

Distribuie pagina asta