Eu am jantele originale pt iarnă pe 16, cred ca ET43 și nu e nici o problema. Cred ca mai rămân vreo 10mm intre etrier și spițele jantei. E cel mai mai mare upgrade pentru a mai putea pune jante pe 16. De la cele de S4 în sus trebuie 17 (aceeași etrierii pe fata cu discuri de ~340mm și ventilate pe spate de 300mm)
Azi am desfacut capacul pt alta problema la 151,840km si e super curat, depuneri de ulei si uzura axe minime. Voi continua cu Ravenol 5w40, dar VSI, nu VMO, detalii aici: http://www.clubaudi.ro/motoare-si-transmisii/277-uleiuri-pentru-motoare-benzina-51.html#post572775 Stergatoarele noi in actiune. Cred ca e telefonul hipersensibil (pe filmare se aud si stropii cum cad pe parbriz), in realitate sunt foarte silentioase. https://www.youtube.com/watch?v=T8L0PKDrMNc
Mi-a murit saptamana trecuta un injector original de 282cc, cod OE: "06B 133 551 M", cod Bosch: "0 280 156 065". L-am testat cu ohm-metrul si saracul nu prea mai avea 12Ohm Pretul de nou e 2.5mil, la fel ca si la cele de 317cc de pe BEX 190hp si alte VAG-uri 1.8t (TT, Octavia etc). Cele de 282cc (AVJ) sunt albastre, iar cele de 317cc sunt negre, in rest sunt identice ca marime si aspect. Preturile din dezmembrari sunt 80-100 lei bucata (ambele variante) si 300 lei pe set de 4 + rampa si eventual FPR daca are (regulator presiune). O varianta populara pt stage1+ sunt si injectoarele de TT de 225hp, 386cc. Aici e o mica nebuloasa, caci injectoarele "bune" (albastre, cu gatul mai lung, ca in poza de mai jos) au cod Bosch "0 280 155 892" si nu se pot comanda noi, iar la dezmembrari sunt ~600 lei. Cealalta varianta, "0 280 155 893", am impresia ca sunt gri, 384cc, nu au gatul asa lung si nu prea sunt preferate. Concluzia: la acelasi pret cu ce am eu pe masina se gasesc insa si Bosch-uri "Green Giants" de 440cc, pe care Ginel @ Powertech Buzau a zis ca le poate regla sa mearga bine. Trebuie sa soseasca saptamana viitoare Problemele cu astea sunt: - unele softuri produc un mers neregulat la ralanti din cauza jetului diferit ale 440cc-urilor fata de cele originale si 386cc - trebuie folosite suruburi mai lungi pt fixarea rampei in cele 2 puncte, capacul de plastic de pe motor nu se mai poate fixa: - 282cc vs 440cc: - 386cc: Linkuri folositoare: - coduri injectoare 1.8T: http://euroturbo.net/product-info/vw-1-8t-engines-stock-components/1-8t-oem-fuel-injector-index/ - http://www.audizine.com/forum/showthread.php/535870-Giant-Green-Injectors-for-1-8t - http://www.audizine.com/forum/showt...age-1-Tune-Flash-just-installed-REVIEW-INSIDE -> pe final se discuta de a 3-a varianta, Bosch EV14 550cc, care sunt si mai mari, si mai ieftine si rezolva si problema mersului neregulat la ralanti, dar pt care trebuie niste mufe adaptoare si n-am mai avut rabdare sa le caut.
Exact, de ele era vb. Le-am montat si n-am facut nici o branza fara soft, ralantiul era f instabil (similar cu mersul in 3 pistoane) si la prima pedala am umplut parcarea de fum. Am luat alt injector OE din dezmembrari cu 100 lei si o sa merg cu setul original pana ajung la Ginel, eventual cu FMIC si turbina mai potenta (k03s/k04-015/frankenturbo daca gasesc pe cineva la vama). Vestea buna e ca le-am pus pe banc si jetul e foarte asemanator cu al injectoarelor stock, deci probabil masina va merge bine daca se micsoreaza debitul din soft: https://www.youtube.com/watch?v=1ehyn9UeOhU O alta veste buna e ca injectorul pe duca era vinovat de intreruperile/mersul in valuri la blana, acum masina trage cursiv .
Injectoarele mari se pun o data cu softul,altfel patesti exact ceea ce ti s-a intamplat Daca tot vrei mai mult,pune-ti si fmic,turbo si stii una si buna
Sunt cam in dubii referitor la ce sa fac in continuare cu modificarile si cu masina per total, cred ca daca ma hotarasc sa merg inainte o sa evit complicatiile mergand pe turbina k03s de pe BEX 190hp (k03-073) si 2x SMIC de pe acelasi model. Am facut o proba cu jantele 7.5J ET45, cauciucuri 225/45/r17 + distantiere 16mm => ET 29. Spatele seamana foarte mult cu ce are un prieten pe B7 cu jante 8J ET45, fata insa e mult mai iesita la mine, arata aiurea si cred ca nici unghiul de cadere nu mai e bun. Pe spate nu e pericol sa loveasca in aripa. Fata: Spate: Final (fata ET45, spate ET29):
Vezi ca pe fata, distantierele alea s-ar putea sa iti dea o bataie in volan de toata frumusetea! Arata bine, stiu... insa trebuie sa fie si practica masina!
Am lasat masina la polish + pus folii pe spate Global 30% cu insertii metalice. Astept ziua de poimaine
Polishat + aplicat sealant Chemical Guys JetSeal + folii laterale spate si luneta Global 30% => 7mil, foarte multumit de rezultat o sa revin cu poze mai bune. Am inlocuit si cauciucurile de 225, trecand la dimensiunea acceptata de fabricant: 4x Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 235/45/17 = 20mil. Diferenta e de la cer la pamant dpdv al tractiunii, dar mai ales dpdv al confortului. Nu mai am probleme de pierdut tractiunea nici in treapta 2 cu asfalt umed la 15 grade, pe cand cu 225-urile era teroare oricand (desi ultimele 225-uri erau fix aceeasi marca si model cu ce am acum si erau aproape noi). Alta imbunatatire notabila e la capitolul frane, franele de 320/288mm fiind mai bine valorificate. Din pacate distantierele de pe spate (16mm) micsorau ET-ul prea mult si riscam sa-mi atinga cauciucul in aripa am renuntat la ele si acum am doar jantele 7.5J cu ET45.
Cred ca are dreptate Catalin, in sensul ca la tine nu cred ca ar fi atins cu ET29. Tocmai ce am vorbit cu un coleg (98champ) de pe audizine, si el pe un S4 B6 avea jantele OEM de RS4 B7: 9J cu ET29. E criminala combinatia! http://www.audizine.com/forum/showthread.php/200766-Official-B6-S4-Picture-and-Info-Thread/page51
O poza de la montaj Catalin, ai niste poze mai detaliate cu setupul tau? cea mai recenta pe care am gasit-o e asta: La mine sunt si anvelopele foarte "bombate", nu au peretii drepti, plus ca jantele sunt mai inguste si cred ca astfel cauciucurile sunt mai inalte si risca sa atinga mai usor. Pe stanga am aparatoarea desprinsa din prinderea de sus (ora 12) si sigur mi-au frecat in ea, ca e indoita mai rau decat acum 2 zile pana sa pun cauciucurile noi. Oricum, n-am vrut sa risc sa tai 5mil sau, mai rau, sa indoi aripa pt un fason. Cred ca diferentele sunt astea: waf: ai dreptate, la mine e mult mai bine decat pe S4 acela, dar el nu merge prin Romania pe centura de Sud a Bucurestiului am luat un damb de mi-era sa nu fi atins cu finalele de asfalt. Plus ca mai car una-alta, merg cu pasageri in spate, ori daca prind o rampa incarcat sau ies de pe asfalt, sunt sanse maxime sa frece oricat de incet as merge.
Deci baieti, unul din baietii din Timisoara are pe b6-le lui cu arcuri Eibach si jante 7,5 J si ET 36 cu cauciucuri 235.45.17. Impreuna cu distantiere de 5mm a ajuns la ET31. Dupa 2 ani de la folosire, aripile interioare de pe spate sunt terminate. Am montat si eu configuratia asta pe masina mea si am facut proba balansului introducand degetele intre aripa si cauciuc in timp ce alta persoana doar s-a pus in portbagaj cu fundul. Rezultatul nu a fost incurajator. Asadar Catalin si 98champ cred ca nu merg niciodata de 2 persoane in masina si fara bagaje, ori altfel nu imi explic cum la voi nu freaca in aripa.
Cristi te bag sub masina sa verifici! Configuratia asta pe masina lui Rotitza freca in protectia de pasla insa el avea amortizoarele de fabrica+Eibach! La mine nu freaca cu 2 persoane in spate si bagaje in portbagaj,insa eu am amortizoare sport+Eibach.Geometria este si ea importanta aici, iar eu am setat masina pe varianta sport-quattro.La cerere spatele se mai poate cracana putin, insa trebuie sa stie omul ce face.Sunt masini ce merg cu et-uri si J-uri mult mai nesimtite ca mine si oamenii spun ca nu freaca, sau conditiile in care freaca!
La fostul B6 cu jante ET 35 pe 18 si cu distantiere de 6mm,deci ET 29,cand era incarcata(2 persoane in spate plus bagaje),freca usor in balans;nu am avut nici o stricaciune pe interiorul aripi si nici pe cauciuc n-am vazut urme. Cred ca un ET total de 32 sau max 31 e ceea ce trebuie.