1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Aditiv combustibil si/sau pentru curatat injectoare sau motor - Pro sau contra ?

Discuție în 'Motoare si transmisii' creată de X, 16 Ian 2008.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. keth

    keth 5th Gear Member

    Înscris:
    6 Feb 2015
    Locație:
    Giurgiu
    Masina:
    Audi A6 C7 black Sline
  2. borsy

    borsy Audi Expert

    Înscris:
    4 Noi 2013
    Locație:
    România
    Masina:
    Audi A6 C7 avant/S-tronic/2.0 TDI ultra-140kw CNHA
    :)
    Curatare + ridicare cifra cetanica, e ok pentru asa ceva.
     
  3. keth

    keth 5th Gear Member

    Înscris:
    6 Feb 2015
    Locație:
    Giurgiu
    Masina:
    Audi A6 C7 black Sline
    Protecție nimic? Asa se lauda in descriere. :detective2:

    Ce-mi recomanzi pentru ungere?
     
  4. ionita123 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Feb 2016
    Locație:
    roman
    Masina:
    megane 2, 1.5 dci, 2008
    Keth: si super diese additiv are componenta de ungere inglobata dar slaba. Dedicat ptr ungere este 5122.
     
    livbylife și kojak13 apreciază asta.
  5. borsy

    borsy Audi Expert

    Înscris:
    4 Noi 2013
    Locație:
    România
    Masina:
    Audi A6 C7 avant/S-tronic/2.0 TDI ultra-140kw CNHA
    Mie LM imi lasa impresia ca toti aditivii sunt la fel doar ca schimba numele. In general au produse pentru curatenie si protectie dar mai putin pentru ungere.
    Cel mai bine un Redline Rl2 sau Renewable si e all in one.
     
  6. ionita123 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Feb 2016
    Locație:
    roman
    Masina:
    megane 2, 1.5 dci, 2008
    Folosesc de cativa ani 5122 in continuu si chiar face ce spune. Am folosit si alti aditivi liqui moly insa nici unul nu unge asa ca 5122.
    Care este componenta de curatare din rl 2 si in ce proportie?
     
    kojak13 apreciază asta.
  7. borsy

    borsy Audi Expert

    Înscris:
    4 Noi 2013
    Locație:
    România
    Masina:
    Audi A6 C7 avant/S-tronic/2.0 TDI ultra-140kw CNHA
    E bine atunci.
    Rl 2 parca contine solvent undeva la 20%, daca retin.
     
  8. ionita123 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Feb 2016
    Locație:
    roman
    Masina:
    megane 2, 1.5 dci, 2008
    Ethylhexanolul ce face? Ca rl 2 are de vreo 6 ori mai mult decat system reiniger k de la liqui moly.
     
    kojak13 apreciază asta.
  9. borsy

    borsy Audi Expert

    Înscris:
    4 Noi 2013
    Locație:
    România
    Masina:
    Audi A6 C7 avant/S-tronic/2.0 TDI ultra-140kw CNHA
  10. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Iar 2 etilhexil nitrat rezulta prin combinarea cu acid nitric.
    Din cate tin minte le-am explicat acum ceva vreme.
     
    borsy apreciază asta.
  11. borsy

    borsy Audi Expert

    Înscris:
    4 Noi 2013
    Locație:
    România
    Masina:
    Audi A6 C7 avant/S-tronic/2.0 TDI ultra-140kw CNHA
  12. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Hristos a inviat !

    ok .... mai mult si mai greu :)))
    Ideea e sa nu primesti cum am primit si eu o notificare cu privire la faptul ca toti trebuie sa inteleaga si trebuie explicat cat mai simplist.
     
  13. keth

    keth 5th Gear Member

    Înscris:
    6 Feb 2015
    Locație:
    Giurgiu
    Masina:
    Audi A6 C7 black Sline
    Renewable, nu găsesc la o simpla cautare..o sursa?
     
  14. ionita123 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Feb 2016
    Locație:
    roman
    Masina:
    megane 2, 1.5 dci, 2008
    http://www.oltchim.ro/uploaded/2011/Fise/Lichide/OCTANOL.pdf
    aici este mult mai usor de inteles. Deci trebuie atentie la proportia de octanol.
    Rl 2 are intre 11,1 si 13,6% ethylhexanol adica enorm fata de system cleaner k.
    Pro-line diesel system cleaner k de la liqui moly are doar 1-5% ethylhexanol.
    Red line 85+ are 2,5-4,99 % ethylhexanol adica cat diesel system cleaner k.
    Am folosit aproape 5 litri de redline 85+ pana acum cu o doza de 5 ml la litrul de motorina adica mai mult decat doza initiala de curatare si de cateva ori mai mult decat doza de intretinere http://syntheticoil-europe.eu/ro/ad...-diesel-ester-lubrifiant-i-cetan-booster.html si motorul nu a avut nimic ba mai mult merge foarte bine.
    De ce este aditivul liqui moly agresiv pe partea de curatare la o doza de 3 ml la litrul de motorina asa cum s-a spus intr-un post anterior?
    Aditivii redline nu se gasesc mereu si sunt perioade mari de timp in care nu se gasesc.
    85+ chiar daca zice ca face si ungere eu nu am fost multumit deloc de ungerea realizata cu 5 ml la litru si am adaugat 5122 de la liqui moly.
    Un user care a folosit rl 2 abia cu 2 ml de rl 2 la litrul de motorina a reusit sa scoata toate zgomotele injectiei adica atentie cu de 5 ori ratia standard asumandu-si niste riscuri.
    La momentul in care s-a stabilit formula aditivilor alta era motorina in nici un caz cea euro V pe care o avem acum si nu unge cum trebuie o motorina atat de uscata.
    Daca vrei sa pui in dozele recomandate fara sa scoti zgomotele injectiei complet doar asa pentru "peace of mind" este optiunea fiecaruia.
     
    Ultima editare: 16 Apr 2017
    kojak13 apreciază asta.
  15. borsy

    borsy Audi Expert

    Înscris:
    4 Noi 2013
    Locație:
    România
    Masina:
    Audi A6 C7 avant/S-tronic/2.0 TDI ultra-140kw CNHA
    Hydrocarbons, C10-C13, n-alkanes, isoalkanes, cyclics, <2% aromatics, principala lui utilizare e acela de solvent, cel putin intr-un aditiv, eu asa am gasit cand am cautat.
    Daca tu ai alte surse te rog sa pui aici, asa invatam cu totii.
    In ce priveste procurarea de Redline sau Renewable, ai dreptate, e mai greu, nu sunt asa accesibili, dar tinand cont ca sunt foarte concentrati ai o buna bucata de timp fara probleme.
    Eu nu sunt mare fan la aditivi in general, am inceput sa folosesc datorita combustibilului de slaba calitate de la noi. Nu ma intereseaza sa elimin 'zgomote' care nu stiu daca pot fi scoase. Folosesc doza data de producator, nici mai mult, nici mai putin.
    Keth, cauta Renewable Summer Diesel pret, trebuie sa iti arate.
     
  16. ionita123 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Feb 2016
    Locație:
    roman
    Masina:
    megane 2, 1.5 dci, 2008
    Bio power summer diesel fuel conditioner (soy based) se gaseste la 118 lei quartul.
    Contine, conform msds din 15 mai 2015, 3 tipuri de trimethylbenzene care se foloseste, conform wikipedia, in carburant ptr a impiedica depunerile solide deci are efect de curatare, si naftalina. In benzina naftalina creste cifra octanica dar cu efecte negative in timp. In motorina probabil curata dar eu nu recomand altora ptr ca nu asi pune in motor aditiv cu naftalina. Plus ulei mineral care la temperaturi ridicate nu mai unge ci se coace. Inclusiv baza bio din soia mie imi da de gandit din motive de oxidare.
    Naftalina gasim si in sortimentele opti-lube de aditiv pentru diesel dar in proportie mult mai mica.
    Redline nu foloseste nici in 85+ nici in rl 2 naftalina.
    Hidrocarburile c10, c11, c13, c14 se gasesc in procente respectabile si in uleiurile 2t despre care nu poti sa spui ca fac o curatare agresiva.
    Daca folosesc aditivi ii combin sau folosesc acele doze care imi permit sa fac liniste in injectie. Altfel nu folosesc aditivi cu compozitii care nu-mi inspira incredere sau nu fac ceea ce ar trebui.
    Si cu liqui moly system reiniger k (nu jet clean) la 62 lei litrul disponibil cam tot timpul la 2 ml per litru ai deasemeni o mare perioada de timp fara grija cumpararii unui nou flacon.
     
    Ultima editare: 16 Apr 2017
    kojak13 apreciază asta.
  17. borsy

    borsy Audi Expert

    Înscris:
    4 Noi 2013
    Locație:
    România
    Masina:
    Audi A6 C7 avant/S-tronic/2.0 TDI ultra-140kw CNHA
    Sunt niste presupuneri pe care le faci, nimic testat.

    Is 3 tipuri de trimethylbenzene pentru ca toti sunt compusi izomeri ai benzenului trimetil, care toate au nume triviale respectiv. 1,2,3- izomerul este numit Hemellitol (sau Hemimellitene); 1,2,4- izomerul este numit Pseudocumene; 1,3,5- izomerul este numit mesitilen (sau Mesitelene) (asa zice gogu). Is utilizate ca solventi si ca intermediari pentru producerea altor compusi chimici.

    Hydrocarbons, C10-C13, n-alkanes, isoalkanes, cyclics, <2% aromatics =solvent sau combustibil (kerosen) si LM are din plin, cam 90% din compozitie.

    Din partea mea fiecare foloseste ce vrea, cum am spus si mai sus nu ma pasioneaza subiectul.

    Hristos a Inviat!!!
     
    Ultima editare: 16 Apr 2017
  18. ionita123 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Feb 2016
    Locație:
    roman
    Masina:
    megane 2, 1.5 dci, 2008
    Adevarat a inviat!

    Aditivii de la liqui moly au hidrocarburi ca baza carrier. De ex. 5122 in proportie de 80-90% dar nu spune nicaieri ca ar avea efect de curatare. Eu si altii care folosesc aditivi de ulei liqui moly ne-am convins ca nemtii nu mint in descrierea produselor lor.
    Din experienta mea care folosesc 5122 mereu de cativa ani in doze mult mai mari decat cele recomandate vad zi de zi ca motorul nu are nimic folosind aditivi cu mult kerosen. Exista marturii pe un alt forum cum ca unii care au avut de unde lua kerosen (lucratori Lufthansa technik pe un aeroport din Bruxelles) au pus juma juma kerosen cu motorina ani de zile fara probleme.
    Deci sunt certitudini nu supozitii.
    Despre efectele benefice ale folosirii naftalinei in motorina si proportiile corecte nu am gasit marturii pe net si nici eu nu fac experimente pe masina mea care pot fi costisitoare asa ca nici nu recomand astfel de aditivi.
    E bine ca fiecare sa analizeze bine ce contine aditivul pe care doreste sa-l foloseasca si sa caute pe net marturii despre efectele folosirii acestuia.
    Nici millers diesel power ecomax recomandat aici pe forum nu contine naftalina. L-am folosit mult timp in doza dubla 2 ml la litru si confirm ca isi face treaba iar cel mai palpabil efect a fost imbunatatirea cifrei cetanice unde de altfel si sta foarte bina ca procent de ethilhexilnitrate continut.
     
    kojak13 apreciază asta.
  19. borsy

    borsy Audi Expert

    Înscris:
    4 Noi 2013
    Locație:
    România
    Masina:
    Audi A6 C7 avant/S-tronic/2.0 TDI ultra-140kw CNHA
    Naftalina dauneaza daca e in proportie mare, iar Renewable are sub 2%, poate fi un procent infim, de 0.1% atata timp cat zice sub 2%. Plus ca Renewable nu e nici SPT nici Duralube sau mai stiu eu cine. Faptul ca baza e din soia pentru mine e un plus, inseamna ca ca au ajuns la un nivel foarte ridicat de cercetare ca sa ofere un astfel de produs.
    Imi mentin parerea ca la LM toti aditivii au aceasi substanta (mult solvent) cu cateva diferente intre ele. Nu zic ca nu sunt ok, pot fi utili pentru curatare, protectie si ridicare cifra cetanica, mai putin pe partea de ungere, cel putin eu asta am observat din ceea ce prezinta in sds-uri.
    Cat despre faptul ca sunt multi care au folosit LM si e ok, nu constest, rau nu prea au ce sa faca atata timp cat curata, dar daca mergem pe principiul asta 90% nu folosesc nimic si merg masinile bine merci, deci.......
    Spor.
     
  20. ionita123 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Feb 2016
    Locație:
    roman
    Masina:
    megane 2, 1.5 dci, 2008
    Naftalina nu are ce sa caute in injectie la diezel. Fiecare se poate risca pe banii lui.
    Dezvolta, te rog, cum sustii nivelul foarte ridicat de calitate al aditivului renewable pentru ca ce contine el ca si compusi contin si alti aditivi. Rl 2 are esteri non hazardous care ung, nu suficient insa la doza recomandata, dar la renewable care este componenta nou descoperita care ne da pe spate? Ce face ungere puternica? Uleiul mineral din compozitie? De ce nu folosesc ulei din soia ca este obiectul cercetarii lor.
    Compusii din soia ca sa nu oxideze fiind organici trebuie puternic prelucrati si de aici pretul ridicat. Au facut cercetare ca sa se poata folosi materie prima bio dar pretul final este descurajant. Cel putin in tara noastra.
    Daca ne convingi poate trecem mai multi pe aditiv din soia. Ce proportie pui? Mai ai zgomote de injectie la proportia folosita de tine: duduit de pompa, tacanit de injectoare, barait la turatie inalta sau alte chitaieli specifice unui diezel?

    Toti producatorii folosesc o substanta de baza in care pun aditivi. Daca e hazardous apare in msds. La liqui moly sunt hidrocarburi si e ok. Alti producatori ce baza folosesc? Rli de ex?
    Am observat si eu folosind diverse formule de aditivi in timp ca daca vrei curatare nu ai cine stie ce ungere. Nu e un fenomen specific liqui moly. Nici 85+ nici millers ecomax nu ung cum trebuie.
    Chestia cu aditivii LM este ca sunt relativ ieftini si se gasesc usor. Si nici nu au componente potential periculoase. In optilube gasim pe langa naftalina si etilen glicol.
    A nu se intelege ca le fac reclama sau vand liqui moly.
     
    kojak13 apreciază asta.
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta