1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Aditiv combustibil si/sau pentru curatat injectoare sau motor - Pro sau contra ?

Discuție în 'Motoare si transmisii' creată de X, 16 Ian 2008.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. Aurel G

    Aurel G Audi Expert

    Înscris:
    19 Mai 2011
    Locație:
    Italia - Vicenza / CHISINAU - Rep. Moldova
    Masina:
    AUDI A6 C7, 2.0TDI, CNHA ,QUATTRO, 2016.
    acum am aflat dozatura, undeva 200-250ml la 50/60lt, tu Mariane pui putin.
     
  2. paul14

    paul14 Platinum Member

    Înscris:
    28 Dec 2015
    Locație:
    Târgu Jiu / Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B5 Avant Quattro, 2.5 TDI AKN, 2000
    Pentru 0.2% inseamna 100ml aditiv la 50l motorina. La 0.3% corespunde 150ml aditiv la 50l motorina
     
    Aurel G apreciază asta.
  3. MarianMaxx

    MarianMaxx Audi Expert

    Înscris:
    19 Apr 2014
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A6 4G "break" 2.0 TDI ultra 190 CP S-tronic (CNHA) 2014 "S-Line de Romania"
    Deci aveam dreptate? Mai bine asa... tine mai mult. :)

    @Aurel G, doza indicata de tine este corecta doar la flaconul de uz privat(250 ml), care este mai slab, si il poate utiliza oricine.
    Cel de 1 litru este mai puternic si nu se recomanda folosirea lui decat sub o oarecare atentie.
     
  4. Roger25

    Roger25 Gold Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6, BPJ, 2.0 TFSI, 2011
  5. borsy

    borsy Audi Expert

    Înscris:
    4 Noi 2013
    Locație:
    România
    Masina:
    Audi A6 C7 avant/S-tronic/2.0 TDI ultra-140kw CNHA
    Grija mare cu acesti aditivi.
    Ca si la incaltaminte (de ex.) adibas nu e acelasi lucru cu Adidas. :lmfao:
     
    kojak13 și ionita123 apreciază asta.
  6. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Adizol T4.


    Un aditiv care la prima vedere nu ar atrage privirile noastre, ale „ masinistilor” tocmai prin doza extrem de mica pe care o are de aditivare. La prima vedere aditivul vine intr-o sticluta de plastic, nimic atragator ..... ieftin am putea spune.

    Mirosul sau este intepator, amoniacal as putea spune cu ceva alcool. Astfel primim un prim indiciu cu privire la reteta pe care acesta o are.

    Aditivul contine uree procesata, alcool izoporpilic iar ca pachetul sa fie complet putina apa.


    Secretul aditivului este eliberarea in timpul arderii a ionilor de Hidrogen. Cum ar putea ureea procesata sa ajute la un astfel de fenomen ? Foarte simplu, elementul cheie este amoniacul pe care aditivul il contine. Alcoolul izoporpilic si apa sunt substantele care determina solubilizarea acestui amestec in benzina.


    Am cumparat aditivul la recomandarea unui prieten, initial fiind foarte sceptic cu privire la efectele pe care le poate produce acest aditiv tocmai din cauza faptului ca pe internet nu sunt multe persoane care il folosesc dar si prin doza de aditivare mica. Primul drum cu aditivul a adus o serie de schimbari in cazul motorului de 1.4 TFSI pe care A3-ul meu il are. In primul rand am sesizat o accelerare mai prompta, un raspuns ceva imbunatatit dar si un plus de performanta. Dupa ce am terminat calatoria am sesizat ca masina a scos un consum de benzina ceva mai redus, destul de interesat dat fiind faptul ca peste Metabond Megalene Plus alt aditiv sa imi scada consumul vizibil nu am gasit.

    Diferenta de consum in cazul meu nu a fost foarte mare deoarece in benzina inca mai aveam aditivul Metabond, dar 0.2-0.3 litri la 100 km din partea unui aditiv peste alt aditiv..... foarte interesant as putea spune.

    De atunci am testat atat adizol simplu cat si adizol cu metabond. As putea spune ca pot renunta la metabond dpdv al efectelelor vizibile, deoarece adizol s-a comportat foarte bine. La un singur lucru nu ma pot astepta de la adizol si asta este componenta de lubrifiere care nu ar mai fi avut loc in infima doza de aditivare, de aceea, din dorinta de a proteja excesiv mai ales pompa de inalta am preferat sa pastrez in pachetul de aditivare al masinii si metabond-ul.


    Am plecat la un drum de mai bine de 600 km, cu un plin de Petrom 99, 5ml metabond la 10 litri si 0.65 ml adizol t4 la 10 litri benzina. Masina s-a comportat excelent mai ales dupa resoftarea facuta cu putin timp in urma la baietii de la Powertech Buzau. Depasirile au fost facute cu foarte mare lejeritate masina oferind puterea ideala pentru acest drum. La destinatie pe bord aveam un consum de 5.7 litri la 100 km, tinand cont de faptul ca in masina am fost 2 persoane, un portbagaj plin pana la maxim de bagaje + alte bagaje pe bancheta din spate. Ma declar multumit, nu pot sa ma plang de acest consum ci doar pot sa ma bucur deoarece n-am mers la consum ci am mers atat cat drumul mi-a permis in limita conditiilor de siguranta.


    La intoarcere am avut neplacuta surpriza de a alimenta fara adizol deoarece micul flacon de plastic era in garaj, acasa. Am alimetat de data aceasta doar cu Metabond Megalene plus iar la destinatie am ajuns cu 6 litri la 100 km de data aceasta folosind benzina MOL EVO de 100 din Oradea ( ceva mai de calitate, cu siguranta adusa de la Unguri )


    Concluzia ? Masina s-a comportat mai bine din punctul meu de vedere cu Petrom 99 + Metabond si Adizol decat cu Mol Evo cu metabond. Oare asa de bun sa fie acest aditiv ? Sa ma faca sa scutesc nevoia unei benzine mai „ premium” ?


    Dupa ce am resoftat masina, am avut neplaceri din partea ambreiajului care dadea deja semne de oboseala, mai precis, patina. Tot in aceeasi perioada, adizolul la fel, statea in garaj si am alimentat folosind ca extra aditiv doar metabond. Am sesizat ca masina .... era ceva mai lenesa dupa 20-30 km de mers, dar nu am bagat de seama si faptul ca ambreiajul patina mai putin. Cum am readitivat benzina si cu adizol cum a inceput un dans mai elastic al turometrului la turatia de cuplu maxim, atingand turatii mai mari.

    Concluzia pe care o trag ? Aditivul nu doar ca ofera clasicul efect placebo ci ofera cu adevarat un plus de performanta pe care ambreiajul meu obosit il sesiza cu mare finete.


    Acum ca am discutat de efectele pe care eu le-am sesizat din partea adizolului eu zic ca ar fi bine sa stim ceea ce face si in motor.

    - Solutia de amoniac in apa prezinta si efecte de curatare si aici discutam despre conductele ce pleaca de la rezervor pana in momentul in care carburantul este pulverizat de catre injector.

    - Efectul antiseptic pe care amoniacul il prezinta se pare ca ofera protectie carburantului asupra produselor BIO ( ex: Biodiesel, etanol din aceleasi culturi ... etc) de prosata calitate care din pacate exista in statiile noastre peco alaturi de carburant . La acest aspect vreau sa insist putin deoarece de cand folosesc adizol, nu am mai intalnit fenomenul de benzina veche mai precis, daca masina a stat cu o benzian in rezervor comportamentul nu a fost influnetat de timpul in care aceasta a stat neconsumata.

    - Efecte pentru scaderea noxele. AdBlue foloseste un amestec asemanator, uree procesata, alcool izopropilic si apa, dar acest aditiv este dedicat injectarii postcombustie pentru a reduce NOx. Adizol face acelasi lucru dar in timpul procesului de ardere.

    - Amoniacul prezinta cifra octanica de 120 deci utilizarea lui cu orice tip de carburant nu o sa determine o scadere a propiretatilor existand motoare care pot rula cu cantitati ridicate de amoniac fara probleme.

    Pe scurt, aditivul ofera componenta de

    - Curatare

    - Imbunatarie a arderii si eficientei masinii care variaza de la motor la motor

    - Scadere a noxelor


    Sincer nu as fi crezut ca un astfel de aditiv, cu astfel de doza si un astfel de pret o sa ma faca sa devin dependent de el si mai ales sa obtina astfel de rezultate.

    Dupa cam 3000 km cu acest aditiv pot spune ca isi merita banii.
     
    Ultima editare: 1 Oct 2017
    Reviver, Clauu, Montgomery și încă o persoană apreciază asta.
  7. cornel1970

    cornel1970 4th Gear Member

    Înscris:
    2 Dec 2011
    Locație:
    Lerida-spania / Titu , Dambovita
    Masina:
    Audi Q7, 3.0 Tdi, 2006 resoftat. cod motor BUN.
    Salutare,
    Am vazut pe un site ca acest aditiv Adizol T 6 pentru motorina..
    Acolo spune ca se pun 10 ml de aditiv la 500 litri de motorina.
    Dupa calculele mele la un rezervor de-al meu de 100 l ar trebui circa 2 ml de aditiv.
    Aici vin cu o intrebare va rog:
    Oare asa de bun sa fie acest aditiv incat doar 2 ml de aditiv sa faca atatea minuni intr-un amestec de
    100 l motorina ?..
     
  8. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Sincer si eu am ramas putin uimit de doza folosita si de proprietatile aditivului.
    La diesel sincer inca nu am incercat dar la benzinar au fost diferente pe care nu le credeam posibile.

    Am facut mai multe teste cu adizol fara adizol. Doar adizol fara metabond, si fara aditivi.
    Cert este ca adizol o ajuta pe asta mica a mea mai ales la mersul de oras, o face mai vioaie.

    Am pus recent MOL EVO cu adizol si metabond iar masina efectiv ma da pe spate. Trage superb, considerabil mai bine fata de petrom cu aceeasi aditivare. Dar MOL fara adizol.....
    La patinatul ambreiajului cand avea probleme se simtea cel mai bine.

    Despre acest amestec am citit in unele studii facute pe afara.
     
    cornel1970 apreciază asta.
  9. Clauu Gold Member

    Înscris:
    2 Iul 2015
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    ̶A̶4̶ ̶B̶8̶,̶ ̶2̶.̶0̶d̶ ̶-̶ ̶C̶J̶C̶B̶,̶ ̶2̶0̶1̶2̶ A1 8X, 1.4tfsi, CAXA, 2012
    Apreciez ca de fiecare data impartasesti si cu noi din ce experimentezi insa esti sigur ca nu este doar placebo? Mi se pare doza extrem de mica, adica la 50l combustibil 1ml de aditiv.. cum poate influenta 1ml de substanta la 50l.. chimic mi se pare ciudat la fel cum am dubii si pt proprietatile metabondului de lubrifiere in proportia recomandata 50 ml la 50 liltri. Ca sa nu se inteleaga gresit, in cazul metabondului am dubii doar la capacitatile lui de lubrifiere tinand cont ca la fel proportia este destul de mica, in rest nimic de comentat/obiectat intrucat l-am si folosit si am fost multumit de rezultate inca mai am un flacon prin spate :)
     
    kojak13 și cornel1970 apreciază asta.
  10. MarianMaxx

    MarianMaxx Audi Expert

    Înscris:
    19 Apr 2014
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A6 4G "break" 2.0 TDI ultra 190 CP S-tronic (CNHA) 2014 "S-Line de Romania"
    Este cineva care cunoaste acest produs sau l-a folosit? Am auzit multe pareri de bine si ma gandesc sa il folosesc acum, inainte de schimbul de ulei.

     
  11. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Doza este mica pentru ca tipul de aditivare este destul de atipic, nu este ceva ce gasesti in benzinele standard.
    Placebo nu prea prinde la mine pentru ca nu credeam ca o sa faca ceva aditivul. Dar s-a dovedit a fi potent cu ambreiajul cand patina direct in turatii mai mari.

    Capcaitatea de lubrifiere nu consta doar in doza ci in ceea ce contine. Adica sunt aditivi care nu trebuie adaugati in doze mari. In uleiurile de motoare molybdenum se baga in doza de pana la 200 ppm sau boron nitride la fel 200-300 ppm.
    A3-ul meu are deja 94k km si il am de la 55k km. Ceea ce am constatat este ca modifica putin si felul in care pompa de inalta suna, ceea ce ma bucura enorm. ( ma refer la metabond ).

    Cel mai simplu este ca fiecare sa testeze aditivul de care este interesat. Doar asa te poti convinge de unele efecte.
     
  12. Clauu Gold Member

    Înscris:
    2 Iul 2015
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    ̶A̶4̶ ̶B̶8̶,̶ ̶2̶.̶0̶d̶ ̶-̶ ̶C̶J̶C̶B̶,̶ ̶2̶0̶1̶2̶ A1 8X, 1.4tfsi, CAXA, 2012
    De regula sunt mai curios, va tin la curent :)
    Ca fapt divers cred ca o sa revin la metabond/ceva asemanator ca sa o pot aditiva singur, nu-mi place deloc cum e motorina 'aditivata' de la statii.
     
  13. DeViAnS

    DeViAnS Gold Member

    Înscris:
    15 Sep 2011
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    A4, CGLC, 2013 - Quattro
    @Clauu folosesc Adizol T6 de circa 1.000 km, iar diferentele s-au simtit dupa aproximativ 460 km . La interior se resimt mult mai putine vibratii la relantiu, iar depasirile parca se fac mai lejer. Am folosit si Metabond Megasel in trecut, Liqui Moly de tot felul, insa pana acum adizol mi s-a parut cel mai "prezent" in mersul motorului. Din instructiunile produsului reproduc: "efectul de curatare a componentelor sistemului de alimentare a motorului si efectul reducerii frecarii la nivelul suprafetelor ansamblului cilindru-piston se va simti dupa 500-1000 km parcursi. Efectul de reducere a consumului de motorina precum si cel de reducere a emisiilor poluante cat si cel de crestere a puterii motorului se vor simti dupa parcurgerea a 1500-2500 km". Asadar.. probabil o sa mai revin cu o impresie dupa ce termin sticluta cu esenta .. :))
     
    cornel1970 și Clauu apreciază asta.
  14. Clauu Gold Member

    Înscris:
    2 Iul 2015
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    ̶A̶4̶ ̶B̶8̶,̶ ̶2̶.̶0̶d̶ ̶-̶ ̶C̶J̶C̶B̶,̶ ̶2̶0̶1̶2̶ A1 8X, 1.4tfsi, CAXA, 2012
    Ieri am dat si eu comanda, km++ zic :) Sunt tare curios ce si cum.
     
    DeViAnS apreciază asta.
  15. gogota_69 5th Gear Member

    Înscris:
    23 Noi 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A6 2.0 TDI BRE 2008- WAUZZZ4F38N085959
    Salutare,
    Azi am venit cu masina din service(aveam probleme pe parte de injectie) si seful de la serviceul respectiv mi-a recomandat sa folosec niste produse combustibil. Intrebarea mea: Ce stiti despre aceste branduri:
    "XADO- REVITALIZANT MOTOR XADO 1 STAGE MAXIMUM AMC TWIN TURBO" sau "METABOND"....cel din urma mai stiu cateva despre el.
    Am adresat aceasta intrebare in ideea unui tratament atat pe parte de injectie.
    Multumesc anticipat.
     
  16. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Citeste ultimele 5-10 pagini de pe acest topic si o sa ai in detailu aditivii de carburant. Daca ar fi sa postam pentru fiecare in parte acelasi lucru nu ajungem nicaieri.

    Legat de Adizol, tipic, am uitat la Buzau flaconul de aditiv si ii simt lipsa prin vibratii o idee mai mari plus ca nu se mai infige asa fain. Avea un mod mai isteric prin care se infigea cu adizol.
    Maine dau comanda de o sticluta mica .....
     
  17. gogota_69 5th Gear Member

    Înscris:
    23 Noi 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A6 2.0 TDI BRE 2008- WAUZZZ4F38N085959
    Salut ,
    Am citit acest topic de vreo doua ori :) E intrebam strict de acest produs Xado. Merci.
     
    Kspic apreciază asta.
  18. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Nu as da banii pe Xado.
    Iti recomand Metabond Megasel plus sau Redline 85 plus pentru curatare alaturi de motorina de Rompetrol Efix.
     
    gogota_69 apreciază asta.
  19. cornel1970

    cornel1970 4th Gear Member

    Înscris:
    2 Dec 2011
    Locație:
    Lerida-spania / Titu , Dambovita
    Masina:
    Audi Q7, 3.0 Tdi, 2006 resoftat. cod motor BUN.
    Salutare DeViAnS.:hi:
    Am vazut ca folosesti Adizol T 6.
    Ce cantitate adizol / motorina utilizezi ?:confused::confused:
    Multumesc anticipat.
     
  20. DeViAnS

    DeViAnS Gold Member

    Înscris:
    15 Sep 2011
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    A4, CGLC, 2013 - Quattro
    @cornel1970 conform instructiunilor inscrise pe ambalaj => 1 ml la 50 litri motorina. (0.20 ml la 10 litri).
     
    Kspic și cornel1970 apreciază asta.
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta