1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Am alimentat cu Benzina in loc de Motorina

Discuție în 'How-to / Operatiuni de intretinere' creată de Flubber, 15 Noi 2007.

  1. f4271

    f4271 4th Gear Member

    Înscris:
    6 Noi 2007
    Locație:
    acasa
    Masina:
    A4, 3.0tdi quattro, full options 2009 (e criza, strangem cureaua)
    Oricum benzina din Romania cateodata se apropie la calitate de diesel si dieselu de pacura...

    Stiu pe unu care avea Mercedes Cobra si nu stia ca motoru e pe benzina si a mers juma de an cu motorina si nu a avut nimic.
     
  2. 11TUN

    11TUN 5th Gear Member

    Înscris:
    13 Sep 2007
    Locație:
    Râmnicu Vâlcea
    Masina:
    ...
    Eu am bagat de doua ori (la doua schimburi de ulei) DuraLube si sincer nu pot sa zic mare lucru, nu pot sa`mi dau seama daca am adus o imbunatatire majora motorului ! Am observat doar ca nu mai scoate fum si parca consuma mai putin ulei :)
     
  3. Cornholio

    Cornholio 6th Gear Member

    Înscris:
    15 Iun 2008
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    Audi A4 B6 - 2002, 131 BHP AWX & Audi A6 C6 Facelift - 2009 , 2.7TDI CANA
    Alimentat din gresala Benzina la motor Diesel.

    Am obs ca mai e un thread mai vechi asemanator. Totusi la mine e o situatie un pic mai lejera si anume :

    tot la Rompetrol din gresala am alimentat vro 12 litrii de benzina. In masina sa mai fi fost vro 10 de motorina ... in timp ce alimentam mi-am dat seama de tampenie si am oprit alimentarea imediat. Apucasem sa bag 12 litrii dupa cum ziceam ... m-am dus in benzinarie si am explicat baietilor situatia. Mi-au spus ca nu e nici o problema si sa fac plinul de motorina peste, si totul e ok. Mi-au recomandat si un aditiv pentru motorina just in case. Zis si facut, am bagat peste motorina pana la plin dupa care am turnat si aditivul respectiv. Am mai sunat si eu mai multi prieteni si mi-au spus ca n-ar fi nici o problema, mai ales la un raport 50 motorina / 12 benzina. Mi s-a recomandat sa pun cateva frane mai bruste nitel sa se mai amestece dupa care sa ies un pic din oras si sa merg mai turat vro 10-20 km ... asa am si facut. Totul merge perfect pana acum, masina merge ca inainte.

    Credeti ca as putea risca ceva ?
     
  4. waterresistro

    waterresistro 2nd Gear Member

    Înscris:
    26 Mai 2008
    Locație:
    Alba Iulia
    Masina:
    Audi 100 C3 2.0l Diesel CN
    Parerea mea e ca ai procedat bine, punand peste benzina motorina cat mai multa, dar nu inteleg rolul aditivului:think:. Cu benzina pe care ai pus-o din greseala, nu era destul de aditivata motorina ??;)
     
  5. Iulian72

    Iulian72 Silver Member

    Înscris:
    14 Iun 2008
    Locație:
    Campulung
    Masina:
    A4 B8 2.0 TDI 2011, Audi A4 TDI-PD 2002 131 CP, Suzuki Swift 2017 1.0, 112 cp
    parerea mea ca ar fi trebuit sa o scoti, dar ma rog, e destul de greu sa umbli fara asistenta, nu vad insa rostul sa mergi si turat sau si mai mult sa aditivezi, risti sa arzi supape si altele, benzina dezvolta temperaturi mari la ardere si mai ales cand mergi turatnici uleiul pt diesel nu rezista la temperaturi mari asa ca poti avea probleme si cu ungerea, asa ca ar trebui sa mergi incet pana consumi si pe viitor sa fii atent. Bafta multa si drumuri usoare.
    :thrashi:
     
  6. gaby1773

    gaby1773 Banned

    Înscris:
    14 Mar 2008
    Locație:
    iasi
    Masina:
    A4 B6 2003 1.8T Sport - evolutie continua
    Nu vreau sa te sperii, dar nu e tocmai bine ce ai facut tu. Normal, alimentarea unui diesel cu benzina e clar o neatentie grava, dar daca s-a intamplat, asta e, nu se mai poate schimba nimic. Personal as fi impins, tractat, platforma, masina pana la un service, unde as fi golit tot rezervorul, ca sa dorm linistit (costa ceva, si era si timp pierdut, dar prostia se plateste, no offense). Sa spunem ca totusi risti si mergi "pe benzina". Insa faptul cum ai procedat tu ulterior luarii deciziei, e putin aberant. :wacko: Adica faptul ca tu mai pui aditivi, dupa ce ai pus 1/4 de rezervor de benzina, si faptul ca mergi cu masina turata, sunt doar niste factori agravanti ai pataniei initiale.
    Erau mai multe astfel de discutii pe un alt forum mono-marca, ce are legatura si cu Audi (l-as spune, dar oare nu se considera reclama? mai ales cu noul regulament acum...), in care se ajungea la concluzia ca e mai bine sa completezi pana la plin cu motorina (era vorba tot de 8-10 litri de benzina), dar mersul pana la epuizarea benzinei sa fie prudent, linistit, fara accelerari bruste, nicidecum turat. Nu putini au scapat ieftin, in urma recomandarilor de acolo, adica cu posibile uzuri, dar nu suficient de mari incat sa fie vizibile pe termen scurt. Insa auzisem (citisem) si de cazuri in care s-a "lasat" cu schimbat de injectoare (de la +/-0.3 care ar fi val. normala pentru o masina de cativa ani, la +/-(~3) ), cat si cu diferite garnituri arse din cauza temperaturii la care "lucreaza" benzina. Sper sa nu fie si cazul tau, dar concluzia mea, e sa o lasi mai moale cu turatiile si "blana" pana esti sigur ca e doar motorina in rezervor. Si dupa ce consumi 5-8 litri de "amestec", e recomandat sa pui iar motorina pana la plin.
    Mi s-a parut corect sa afli si partile negative, si sa faci totul in cunostinta de cauza, chiar daca pare putin tragic. Sper sa scapi fara batai de cap si sa te tina masina multi km fara probleme. :icon_thumright:
     
  7. MICU COSMIN

    MICU COSMIN 3rd Gear Member

    Înscris:
    23 Iul 2008
    Locație:
    Galati
    Masina:
    Audi A4 2.0 TDI 2013-WV GOLF 1.2 TSI 2015
    am un prieten care a patit aceeasi chestie!nu fost nevoie sa goleasca rezervorul(se aplica numai in cazul in care puneai mai mult de jumatate de rezervor benzina).ai facut bine ca ai facut plinul.sa mergi cu el pana se aprinde becul.apoi iar plinul... de cel putin trei ori.asta e recomandarea mea. multa bafta
     
  8. Cornholio

    Cornholio 6th Gear Member

    Înscris:
    15 Iun 2008
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    Audi A4 B6 - 2002, 131 BHP AWX & Audi A6 C6 Facelift - 2009 , 2.7TDI CANA
    Am consumat azi vro 10-15 litrii cred si totul a decurs perfect. Masina merge normal, fara nici o problema. Am mers destul de linistit pentru ca era aglomeratie oricum... o sa continui sa merg linistit pana ajung iar in rosu si alimentez doar motorina ( conform sfaturilor unora ).

    Aveti vro sugestie pentru ce motorina sa bag? Aseara cei de la RomPetrol au recomandat Euro 4 cea tratata cu nu stiu ce aditivi si nu Euro 5. Asa am si procedat gandindu-ma ca ei s-au mai confruntat cu asemenea situatii si ei stiu oricum mai bine ca mine. De asemenea mi s-a mai spus ca masina e dotata cu un senzor de cifra octanica de carburant, iar daca acesta are valori anormale mi se semnalizeaza in bord sau chiar se opreste motorul singur.

    In vro 9 zile o sa plec la mare ... sper sa se rezolve cat mai mult din problema sa plec linistit. Oricum ma gandesc ca daca dupa ce se duse aproape un sfert din noul "amestec" fara nici un semn, logic ar fi sa nu intampin probleme nici in continuare ... I donno.

    Unii recomanda sa tot adaug motorina, altii recomanda sa astept pana se goleste rezervorul ... care e logica celor 2 afirmatii ca sa pot decide care e ideea mai buna ?
     
  9. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Stai linistit nu se intampla nimic .
    Sfatul meu este sa faci plinul dupa ce ajungi la jumatatea rezervorului de cateva ori ,astfel diluezi mult mai repede benzina pusa de tine.

    Hai sa-ti mai spun ceva ,unii soferi de pe daciile papuc cu motoare motorina
    cand este foarte frig ,la un plin pun 2 litri de benzina,asta sa protejeze filtrul de motorina.
    Un pic de benzina la motorul diesel nu este un dezastru dar atentie mare
    la motorina intr-un benzinar,aceea da catastrofa.
    Numai bine.
     
  10. RALLYMAN

    RALLYMAN Bronze Member

    Înscris:
    9 Mar 2008
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    Volkswagen Passat variant 1,9TDI 1Z 1994
    Aceeasi chestie fac si soferii de TIR-uri iarna ... pun cam 10-15 litri benzina la un rezervor de 200 litri de motorina pentru a evita congelarea motorinei pe conducte si depunerea parafinei din motorina pe filtrul de motorina si infundarea acestuia ...
    Procentul de 20% este cam mare (10-12 litri la 50-60 litri de motorina) este cam mare, dar daca pui motorina pe masura ce o consumi nu este nicio problema ...
     
  11. gaby1773

    gaby1773 Banned

    Înscris:
    14 Mar 2008
    Locație:
    iasi
    Masina:
    A4 B6 2003 1.8T Sport - evolutie continua
    Cum spun si colegii de mai sus, e recomandat sa tot completezi cu motorina dupa ce consumi jumatate de rezervor (in opinia lor) - 10 litri in opinia mea (stiu, mai mult bataie de cap pe la peco), deoarece "amestecul" (benzina+motorina+aditiv) se dilueaza, si astfel raul pe care il poate face este mai mic.
    Daca "tragi" de masina si consumi tot rezervorul de "amestec", ca sa pui doar motorina dupa aia, nu este prea sanatos. E adevarat, scapi mai "repede" de problema morala, dar exista sansa unor probleme mai mari la masina. Nu prea sunt inspirat acum, dar gandeste-te la un om care are de parcurs o distanta de x kmetri (x la tine este cantitatea de "amestec"). Daca din aia x km, el ii parcurge pe toti pe jos, ii va fi mai greu, decat daca din cand in cand se opreste cineva si il ia cu bicicleta, la inceput mai putini km, apoi din ce in ce mai multi km (pe parcurs ce se dilueaza "amestecul" din ce in ce mai mult, motorina ajungand in proportie de peste 90%). Oricum, cred ca ai inteles, e mai bine sa completezi pe parcurs decat sa consumi tot "amestecul" la aceeasi concentratie.

    Legat de motorina in benzinar, asta se intampla doar daca vrei neaparat sa pui, pentru ca din ce stiam eu, nu incape "gatul" pompei de la Diesel in teava de la rezervorul unei benzinare.
     
  12. Cornholio

    Cornholio 6th Gear Member

    Înscris:
    15 Iun 2008
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    Audi A4 B6 - 2002, 131 BHP AWX & Audi A6 C6 Facelift - 2009 , 2.7TDI CANA
    nu e problema ... daca trebuie, ma duc la benzinarie si de 20 de ori pe zi. Aia sa fie marea mea problema :)

    O sa tot alimentez motorina la fiecare 100-150 km parcursi si tin tot timpul plinul atunci.

    Multumesc oricum pt sfaturi. Deh asta e, am fost idiot insa sigur de acum inainte o sa ma uit de 10 ori inainte sa apas pe pistol :P
     
  13. Cornholio

    Cornholio 6th Gear Member

    Înscris:
    15 Iun 2008
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    Audi A4 B6 - 2002, 131 BHP AWX & Audi A6 C6 Facelift - 2009 , 2.7TDI CANA
    In ultima vreme mi s-a intamplat de cand faza cu benzina o chestie un pic ingrijoratoare si anume : de 4-5 ori sa imi porneasca un pic mai greu ( deci cam 1 data pe zi ) . Faza e ca imi face treaba asta doar cand e foarte cald. Eu eram invatat sa dau la cheie un timp foarte foarte mic, practic decat invarteam si pornea instantaneu ... acum din cand in cand trebuie sa insist 2-3 secunde...

    Mi s-a spus ca e intr-un fel normal sa mai faca figuri din cauza caldurii care evapora combustibilul si ca dureaza un timp scurt pana vine altul din pompa ...

    Din cate imi aduc aminte, mi-a mai facut de 3-4 ori si inainte de incidentul cu benzina insa acum parca 1 data pe zi mi se pare un pic cam mult. Ar putea sa aiba vro legatura una cu alta ?

    Azi am realimentat cu motorina pana la plin ( 16 litrii ) ... masina merge perfect fara nici o problema, nici un fel de problema semnalata. Mi s-a reconfirmat de catre mai multi oameni destul de vizati ca un raport de 5/1 motorina/benzina nu are nici un fel de repercursiuni asupra masinii ... si sa stau linistit.

    Probabil ca sunt si eu extrem de paranoic acum, si fiecare mic detaliu ma alarmeaza ... daca simt ceva incep sa ma agit, sa deschid geamurile sa opresc muzica etc :P
     
  14. gaby1773

    gaby1773 Banned

    Înscris:
    14 Mar 2008
    Locație:
    iasi
    Masina:
    A4 B6 2003 1.8T Sport - evolutie continua
    Stai linistit ca nu e nimic grav. Si eu la a mea pot sa zic ca dau putin mai mult la cheie, adica trebuie sa imping mai tare de aceasta pentru 1-2 secunde, spre deosebire de ce am condus pana acum unde doar invarteai de cheie si gata (la Audi mi se pare ca iti invarte inapoi din cheie).

    Oricum, dupa ce ai o "patanie" de asta, chiar daca ea nu lasa in urme defecte considerabile, devii mai atent si incepi sa vezi toate micile "bube" ale masinii.
    Asa am patit si eu dupa ce mi-a atins unul un pic fusta de la bara spate, ma uit in fiecare zi si mi se pare ca ceva nu e in regula, ca zgarietura asta nu era aici, etc. Sau dupa ce a umblat taicamiu pe la comutatorul de lumini cand avea nevoie de masina si eu eram plecat la IS :aggressive:, tot asa mi se pare, ca parca punctuletul asta nu era aici, ca ala nu era dincolo, etc.

    Totul se datoreaza faptului ca tu esti mai atent, te gandesti mai mult ca pot aparea probleme, si atunci ele chiar apar, dar doar in mintea ta. Sunt sigur ca asa facea si inainte, si nu ai bagat in seama faptul.
    Stai linistit dupa parerea mea. Eventual ai putea sa faci un log cu VAG-COM daca ai tu sau vreun prieten care n-are ce face, sa vezi ce valori ai la injectoare (daca aveai si ceva de dinainte de patanie si mai bine), asta ca sa dormi linistit. :footy::yes:
     
  15. Iulian72

    Iulian72 Silver Member

    Înscris:
    14 Iun 2008
    Locație:
    Campulung
    Masina:
    A4 B8 2.0 TDI 2011, Audi A4 TDI-PD 2002 131 CP, Suzuki Swift 2017 1.0, 112 cp
    Chestia cu evaporatul motorinei e cam exagerata, asta era valabil incazul benzinarelor cu carburator, cred totusi ca e vorba de calitatea proasta a combustibililor cu care alimentam, si care in mod cert nu sunt de calitatea pe care o platim, iar electronica masinii sesizeaza imediat diferenta, deci probabil de aici pornirea usor mai greoaie.Nu ar strica un test de injectie cu vagul, ai avea mai multe informatii. Cat priveste alimentarea deasa cu motorina, parerea mea e ca ar trebui sa scapi de combustibilul amestecat cat mai repede,consuma la turatii joase , la mers normal si eventual realimenteaza dupa jumatate de rezervor. Sper sa nu ai probleme, mult noroc pe viitor. Cat priveste tiristii si soferii de papuc, din cauza ca nu sunt proprietarii masinilor isi permit sa adauge benzina in motorina, personal prefer sa schimb filtrele mai des.
     
  16. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Iulian72@,,Cat priveste tiristii si soferii de papuc, din cauza ca nu sunt proprietarii masinilor isi permit sa adauge benzina in motorina, personal prefer sa schimb filtrele mai des. ,,

    Motivul ptr care se pune este calitatea motorinei invocata de tine ,am inteles ca se pune la temperaturi foarte scazute .
    Vrei sa stii motivul?
    Nimeni nu doreste pe un drum troienit gen Bucuresti -Braila sa ramana in camp
    la o temperatura de de -15 ,20 grade celsius sau pe undeva pe coclaurile de la Miercurea -ciuc unde sunt temperaturi scazute record ,sa apara la stiri la tv.
    Sunt cazuri in care a intervenit decesul din cauza gerului.
     
  17. Iulian72

    Iulian72 Silver Member

    Înscris:
    14 Iun 2008
    Locație:
    Campulung
    Masina:
    A4 B8 2.0 TDI 2011, Audi A4 TDI-PD 2002 131 CP, Suzuki Swift 2017 1.0, 112 cp
    Cred ca ai lucrat pe papuc daca te-ai atacat asa, personal am avut numai masini diesel si am lucrat 16 ani la ARo, am ramas de multe ori iarna pe unde mintea nu ajunge, undeva la mama dracului cu fel si fel de masini si din cauza motorinei contrafacute si am experimentat si benzina si alcool si alti asa zisi aditivi si pot sa-ti spun ca la temperaturi extreme ca la Miercurea Ciuc, Intorsura Buzaului sau spre Braila, cam pe la Ianca unde bate vantul si vara si iarna de te muta de pe sosea, poti sa ai motorina ultra ca tot se congeleaza. LA masinile moderne se monteaza acum conducte de alimentare din plastic care e mai putin pretentios la frig. Nu cred ca stii cum e sa stai cu festila din carpe pe sub masina ca sa decongelezi motorina cand e minus 20 de grade si sufla vantul! Asa ca asculta sfatul unui initiat, alimenteaza numai din statii unde stii ca e motorina de calitate si evita sa aditivezi cu benzina daca nu vrei sa ai avarii grave, care se vad in timp. Multa bafta si drumuri usoare!
    Apropo sa stii ca si benzinarele au probleme cu inghetul iarna!
     
  18. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Nu am lucrat pe papuc ,insa firma unde am lucrat avea cateva utilitare
    diesel,soferii asta puneau cand simteau ca treaba e groasa iar temperatura
    scadea la extrem si se gaseau in zone periculoase .

    Povestea cu motorina si benzina de calitate este celebra.
    Cum poti verifica daca este de calitate sau nu?
    Intrebi vanzatorul ?:p
    Toti dintre noi au trebuit sa alimenteze cel putin odata din alt loc decat suntem obisnuiti,deci treaba e incurcata.
    Daca esti seful sau patronul unei statii peco este alta poveste.:p

    Nu sunt mare cunoscator al dieselurilor dupa cum vezi din semnatura nici in prezent nu am diesel,eu doar am relatat ce-mi spunea un sofer ce a lucrat toata viata pe tiruri,utilitare etc.
    Numai bine.:p
     
  19. F.M.

    F.M. 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Aug 2008
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    Audi A4 Allroad 2014 steptronic 7, 2.0TDI 190 HP
    calitate combustibili

    Apropo de calitate la combustibili va relatez din experienta ce am constatat eu.

    Deci sa incepem cu benzina, la prima mea masina vectra A, am alimentat de la petrom si mi-a explodat (la propriu) pompa de benzina, a fost o avere la banii mei de student de atunci. Am gazit mal (mizerie) in pompa explodata.
    A doua masina vectraB, nu am mai pus de la petrom, am vandut masina dupa un an si am uitat sa specific noului posesor sa nu puna de la petrom, evident a doua zi a venit inapoi cu masina cu becuri aprinse in bord.. noroc ca nu a pus mult.

    Diesel la audi A4 1,9TDI de la OMV - masina merge puturos, de la MOL - masina merge ok, sunet motor ok, de la LuckOil - masina trage bine de tot dar motorul suna dubios. Petrom nu mai exista pentru mine.
     
  20. giany007 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Sep 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4 B8 2008
    Problema motorina

    Salut,

    Ai mei detin un A4 model 2008 si zilele trecute au pus in loc de motorina benzina. Nu s-a facut plinul ci doar vreo 8 litri de benzina dupa care au completat cu motorina..Masina a facut vreo 400-500 km fara probleme.
    Intrebarea e daca are rost sa imi fac griji? Poate se afecteze cumva?

    Mersi.
     

Distribuie pagina asta