1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Ambreiaj la A4 B8 - volanta + placa de presiune distrusa - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B8 (2008 - 2015)' creată de Valush, 6 Iul 2009.

  1. Valush

    Valush 3rd Gear Member

    Înscris:
    7 Mai 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B8 2008, 2.0 TDI
    aiurea de tot. Nu stiu daca te poate ajuta cineva in afara de sfatul sa te duci cu ea la service (ceea ce oricum cred ca faceai). La tine pare o problema de cutie si nu de ambreiaj. Oricum ar fi nu suna ieftin.
    Nu am mers niciodata cu 60 km/h la a 6-a si nici nu as recomanda, mi se pare mult prea subturata, la 60 merg cu a 4-a in mod normal.
     
  2. alex4ever

    alex4ever Silver Member

    Înscris:
    15 Sep 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    BMW 530xD (231cp) 2006 AUDI A4 2.0tdi quattro (170cp) S-line 2010 Bmw 330xD (245cp 520Nm) 2011.
    Asta am spus si eu.... problema pare a fi de la cutie INSA acum ca citesc mai atent am alte semne de intrebare. Spune-ne si noua:
    - cum se simtea cutia: parea sincronizata, adica dadea se intre pe lacasurile ei sau avea mai degrava o tendinta de a fi moale, sau prea tare?

    S-ar putea ca ambreiaul sa nu mai decupleze/cupleze (de unde mirosul de ars - l-a supraincins), si asta iara e o problema constisitoare.
     
  3. myth

    myth Silver Member

    Înscris:
    26 Ian 2011
    Locație:
    Alba Iulia
    Masina:
    audi a4 '96 <-> audi a6 '98 + audi a3 '03
    Toate masinile au cutiile de viteze sincronizate, inclusiv a1a si marsarierului! De fapt ii cam greu sa gasesti un autovehicul care sa NU aiba cutia sincronizata.
    Rabele au cutii nesincronizate si la aceste masini(vechi, dar inca merg) cand schimba viteza auzi un carait (semn ca atunci se sincronizeaza pinioanele in cutie).

    Un sincron il poti strica daca faci pe eroul si schimbi viteza fara sa apesi ambreiajul, sau il apesi insuficient, moment in care cupleaza viteza si se aude un carait foarte deranjant. Asta nu inseamna ca daca odata face zgomotul acela s-a si stricat sincronul... el in sine ii foarte rezistent, dar nu ii indestructibil.

    problema lui lorandino nu are nici o legatura cu sincronul cutiei de viteze.
     
  4. alex4ever

    alex4ever Silver Member

    Înscris:
    15 Sep 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    BMW 530xD (231cp) 2006 AUDI A4 2.0tdi quattro (170cp) S-line 2010 Bmw 330xD (245cp 520Nm) 2011.
    Multumim pentru lamuriri :) Astept cu nerabdare sa vad ce problema a avut colegul nostru.
     
  5. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Vreau sa mentionez ceva pentru ca am primit mesaje precum ca se se strica masina daca mergi subturat. Nu se strica volanta ca merg eu cu viteza a 6-a cu 60 la ora sau mai stiu eu ce ati mai zis. Nu are treaba viteza masinii cu volanta. Asta este o problema a fabricii care din pacate la noi nu se remediaza pe garantie. Daca plecati in alte tari cu apa mai calda fiti siguri ca orice problema o ai la masina in perioada de garantie se va remedia gratis. Este un defect de fabricatie, aceasta volanta care se strica, la unele loturi de masini.

    O seara buna
     
  6. lorandino 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Aug 2011
    Locație:
    Voluntari
    Masina:
    A4, 1.8T, 2008
    Salutare

    Un prim diagnostic la Porsche a aratat ca ambreiajul este dus, despre volanta nu pot spune nimic pana nu desfac totul. Au spus ca in majoritatea cazurilor a trebuit sa schimbe si volanta odata cu ambreiajul (90% din cazuri).

    Am fost immediat si la Augsburg din Militari, sa pot compara preturile.

    La Porsche kitul de ambreiaj cu montaj costa 3100 RON, la Augsburg 2383 RON. Daca adaugam volanta, la Porshe ajunge la 9171 RON, iar la Augsburg 7042 Ron. La Augsburg au exact aceleasi piese originale ca si la reprezentanta, comandate din Germania si ofera 2 ani garantie.

    Inca nu am facut comanda, o sa comand doar kitul si vad mai departe.
     
    Taraban Catalin apreciază asta.
  7. strumfyspm Guest

    Eu unu personal, am un Audi A4 B8 143cp 2008, CAGA tipul de motorizare. Am aproximativ 170.000KM și nu am avut aceasta problema.

    La ce tipuri de motorizări aveți aceasta problema?
     
  8. alex4ever

    alex4ever Silver Member

    Înscris:
    15 Sep 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    BMW 530xD (231cp) 2006 AUDI A4 2.0tdi quattro (170cp) S-line 2010 Bmw 330xD (245cp 520Nm) 2011.
    Pai el a spus ca are 2.0 tfsi 180cp....

    PS: imi pare rau pentru patania ta... sper sa nu ti se mai intample vreodata una ca asta... Nasol
     
  9. punkkid 3rd Gear Member

    Înscris:
    11 Mar 2009
    Locație:
    Câmpina
    Masina:
    Audi A5 3.0 TDI MT 2008
    @lorandino

    Daca poti sa eviti Porsche, evita-l :p. Probabil daca are cutia de viteze ceva, vor schimba prima data ambreiaj + volanta si dupa trec la urmatoarea problema. Asa am patit si eu anul trecut, cand se aprinsese "check engine light" si la Porsche mi-au spus ca trebuie schimbat nu stiu ce pe la sistemul de admisie, cam 4000 RON. Nu mai este nevoie sa spun ca nu am schimbat nimic si nu s-a mai aprins niciodata becul.
     
    Ultima editare de un moderator: 23 Noi 2011
  10. claudiucojo 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Ian 2010
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    Audi A4 B8 2.0 TDI(143Cp) 2008
    De acord, astia de la reprezentate au niste preturi de ramai fara aer ... absolut nejustificat ... in lipsa unor probleme majore care nu se pot rezolva in alta parte nu recomand reprezentantele !
     
  11. hodoman 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Noi 2011
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4, 2.0 TDI, 2008
    La mine ambreiajul harjaie in partea de sus, chiar si atunci cand nu este cuplata in viteza. Masina are doar 50K km deci imi vine greu sa cred ca s-a uzat atat de repede.
    Din ce-am citit in acest thread... se pare ca trebuie sa ma pregatesc pentru o cheltuiala semnificativa.
     
    Ultima editare: 28 Noi 2011
  12. strumfyspm Guest

    Salut,

    Am mai găsit un topic asemănător "simptome volanta distrusa", dar am citit numai și numai păreri (pro și contra), dar nicăieri un răspuns clar. De ce spun asta, întotdeauna e cineva care contrazice, pur și simplu te duce în eroare.

    Pana la urma care sunt simptomele unui ambreiaj/volanta/placa presiune distrusa și ce teste ar trebui sa faci cu mașina ca sa confirmi sau nu?

    Rog un răspuns celor în cunoștința de cauza.


    PS: Un răspuns clar a unui cunoscător ar ajuta foarte mult multor persoane.
     
  13. Dorublk 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Dec 2011
    Locație:
    Mures
    Masina:
    Audi A4 2008 - 143 CP, BMW 530 D 2008 - 235 CP
    Salutare tuturor de pe aici.
    Am intrat sa vad si eu discutiile despre volanta si ambreaj la Audi. Eu personal nu am avut decat BMW pana acum.
    Am luat in septembrie un A4 B8 la 155.000 km, acolo m-a asigurat neamtul ca suna rulmentul de presiune si in rest nu are nici o problema masina.
    Sa scurtez povestea, am ajuns acasa si a trebuit sa schimb tot kitul de ambreaj (volanta, placa de presiune, disc de ambreaj si rulment de presiune), altfel ,din cate mi-au zis vanzatorii de piese, nu am garantie.
    Le-am pus toate pe Sachs la 4.400 de lei le-am gasit cu factura si garantie.
    La mine din cate mi-a spus mecanicul cand le-a schimbat batea volanta in rest ar fi fost ok. Nu stiu ce sa zic, nu ma pricep. Am mai pus si capete de planetare (nu sunau decat in marche-arriere), ca sa mai bag ceva bani, la 1200 ron bucata.
    Ca si simptome, am avut un huruit destul de urat cand apasam putin ambreajul, apoi cand il apasam mai tare disparea, iar la oprirea motorului fara ambreajul apasat aveam acelasi zgomot.
    De asemenea ca si la altcineva care a postat aici si mie imi merge cutia mult mai bine si-mi intra in viteze mult mai usor dupa ce am schimbat kitul (1-a si a 2-a intrau cateodata foarte greu in viteza).
     
    Ultima editare de un moderator: 23 Dec 2011
  14. mracer

    mracer 2nd Gear Member

    Înscris:
    4 Ian 2012
    Locație:
    Constanța / București
    Masina:
    A4 B8
    Cu "onoare" scriu postul cu nr.100 la acest topic.
    Aceeasi masina: A4, din a doua jumate a lui 2008, 95000 la bord si tot cu 143 de ponei.

    Simptome:
    1. Scartait de ambreiaj cu sau fara motor pornit cat inca e rece (la apasare si ridicare pedala)
    2. Gajait metalic motor rece sau cald cu ambreiajul calcat pana jos.

    Primul a aparut cu cca 30-40 000 de km inainte (se auzea doar iarna, masina a iesit din garantie in vara, deci mi s-a parut totul ok).

    Al doilea a aparut acum 10 000km si inca merg asa. Intra mai greu in 1, cateodata o misc un metru intr-a doua ca sa intre in 1 si sa plec de pe loc. Nu-mi place sa plec cu a doua de pe loc dar am mai facut si asta.

    Oricum sunt la a patra masina iar pe cele dinainte le-am dus si la 300 000 si abia atunci incepusera sa patineze un pic, deci am mai vazut cum arata o pedala de ambreiaj si un schimbator de viteze. Asta e prima masina la care am probleme cu ambreiajul. Toate masinile au fost noi, cu rulaj de zero km, inclusiv cea in discutie.
    Am fost la cardinal, deviz estimativ cu volanta + kit ambreiaj + rulment + ceva piese mici care se schimba zic ei, by default (probabil reproiectate - dar nu sufla nimeni nici o vorba) ... in fine, 8600 lei cu tot cu montaj (oct2011)

    Am gasit pe net volanta + kit ambreiaj sachs la aprox 2600lei, cu garantie 18 luni dar doar cu montaj in service autorizat pe marca, model si tip operatiune. Rulmentul de ambreiaj doar pe original cca 5-600lei.

    Mentionez ca nu am desfacut nimic de pe masina si sugestiile de schimbat sunt doar la auzul zgomotelor in service. N-am vazut cum arata in fapt.

    Ma pregatesc psihologic de schimbat. Mi se pare ca gajaitul se aude din ce in ce mai tare. Acesta e prezent permanent si se cam aude de afara. In curand o sa intoarca lumea capul sa se uite la masina, dar nu din cauza ledurilor.... :)

    Vedeti cum faci o masina sa fie cautata din priviri la aproape 4ani de la aparitie?
     
    Ultima editare: 4 Ian 2012
    Sorin1978 apreciază asta.
  15. alex4ever

    alex4ever Silver Member

    Înscris:
    15 Sep 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    BMW 530xD (231cp) 2006 AUDI A4 2.0tdi quattro (170cp) S-line 2010 Bmw 330xD (245cp 520Nm) 2011.
    In primul rand la multi ani si felicitari pentru postarea cu numarul 100. Din pacate nu prea ai ce sa faci in situatia de fata, iar noi cu atat mai putin...insa un mesaj de incurajare putem sa iti oferim... Nu stiu daca e o bucurie sa stii ca nu ai fost sigurul... poate o mica consolare. Parerea mea e ca exista si alte service-uri unde ai putea schimba ambreiajul, la jumatate de pret fata de PBN sau Cardinal. Din proprie experienta... trebuie evitat Cardinalul. Mult succes si tine-ne la curent cu locul unde te vei decide sa il schimbi.

    PS: Sa nu tragi de timp foarte mult pentru ca s-ar putea sa mai dai bani si pe vre-o platforma... Multa bafta inca o data.
     
  16. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Din cate vad, pica doar la cel de 140CP. Nu s-a interesat nimeni daca cel de pe 170cp se potriveste? Poate e facut mai rezistent. Recent m-am urcat intr-un Passat din 2006 cu 1.9 TDI BLS (cred ) de 100 cai amarati, are pana in 100k si bate volanta in pedala parca vrea sa sara de pe masina. Mare belea cu volantele astea. Un simtom de volanta stricata (eu asa am avut inainte sa o schimb cu single mass), cand opream motorul, parca se auzea o punga cu suruburi. Foarte deranjant. (Masina mea avea aproape 300k si nu stiu daca ea fusese schimbata). Eu zic totusi sa mai studiati sa vedeti daca cineva mai curajos pe undeva a facut modificarea. Vad ca se schimba mai des decat distributia.
    Bafta maxima
     
  17. alex4ever

    alex4ever Silver Member

    Înscris:
    15 Sep 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    BMW 530xD (231cp) 2006 AUDI A4 2.0tdi quattro (170cp) S-line 2010 Bmw 330xD (245cp 520Nm) 2011.
    Cum am postat inainte... volanta de pe CAHA are alt cod decat cea de pe CAGA, s-ar putea sa fie mai rezistenta. Insa depinde si unde mergi preponderent cu ea. Eu am aproape 20.000 si inca nimic, insa e cam prea devreme pentru mine. A-ti putea verifica si sa instalati o volanta de CAHA, cred ca se potriveste...
     
  18. ... Guest

    Cu toate ca inca nu am probleme cu volanta, din discutiile avute cu cineva care lucreaza la Porsche Romania, am inteles ca pe modelele de A4 B8 care se fabrica acum (nu stiu exact incepand cu ce data), se monteaza volanta cu masa simpla, tocmai pentru a elimina problemele create de volanta cu masa dubla (pe care cred ca le avem pe masinile noastre aproape toti de pe acest forum). Acest nou tip de volanta (cu masa simpla) s-ar potrivi perfect pe modelele de A4 B8 anterioare, cu conditia sa se inlocuiasca tot kit-ul de ambreiaj (volanta, placa de presiune, disc de ambreiaj, rulment de presiune).
    Sper ca informatiile obtinute sa fie corecte, urmand totusi sa ma interesez la o reprezentanta Audi (verificand dupa seria de sasiu a unui A4 B8 nou, ce fel de volanta are)
     
  19. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Cred ca e greu sa gasesti undeva una data jos de pe 170cp, sa poata fi comparata cu cea de 140cp. De asta am zis sa fie cautat pe net, poate prin alte tari s-a gandit cineva. Astea sunt experimente scumpe, mai ales cand vad ca e 35-40mil doar o volanta (WTF). Nu cred ca isi cumpara cineva o volanta sau doar kitul doar din speranta ca se vor potrivi. Ati putea face intai un cross-check cu codurile cutiilor de viteze, daca cineva cu 170 are acelasi cod de cutie cu cineva cu 140. Daca e cutia la fel, cu siguranta se potrivesc. Blocul sigur e acelasi.
     
  20. mracer

    mracer 2nd Gear Member

    Înscris:
    4 Ian 2012
    Locație:
    Constanța / București
    Masina:
    A4 B8
    Adaug ceva la postul cu nr. 100.
    Pana pe la vreo 60000 masina a mers aproape exclusiv in afara orasului. De vreo 30000 a mers cam egal atat in oras cat si in exterior. Asta ma duce cu gandul ca in regim oras, adica cu apasari dese de ambreiaj acesta este sortit sa cedeze. Si cred ca e ceva defect la cursa pedalei ceea ce face unele piese sa fie tensionate sau fortate si in timp apare uzura.

    Chiar daca schimb volanta si kitul de ambreiaj, sigur trebuie schimbate si furca si rulmentul, piese pe care mi le-au sugerat si la reprezentanta si pe care le-am vazut foarte bine detaliate intr-un post anterior. Singura intrebare este daca piesele au fost si reproiectate sa nu mai apara uzura.

    Uitasem sa mentionez ca la frecat masina in oras mai mult de jumatate de ora nu mai reuseam sa plec de pe loc fara sa o fac sa tremure indiferent cat de incet lucram cu ambreiajul. Pateam asta in special in bucuresti pt ca in timpul saptamanii gaseam suficiente blocaje de treapta 1. Constanta o parcurgi de la un cap la altul in jumatate de ora si nu am patit decat de cateva ori, dar in bucuresti o pateam de fiecare data iar ultimele dati cand am prins ambuteiaje chiar am urmarit-o indeadins si nu m-a dezamagit: a aparut inevitabilul tremurici.

    Este pacat de masina pentru ca imi place si in rest nu i-am gasit nici un cusur (poate doar faptul ca nu este 3.0 tdi). :)
     
    Ultima editare: 6 Ian 2012

Distribuie pagina asta