1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Arcuri si amortizoare la A3 8P - Modificare / Inlocuire suspensie

Discuție în 'Audi A3 8P (2003 - 2013)' creată de bogdan_lupu, 5 Apr 2009.

  1. Sergiu Statache 3rd Gear Member

    Înscris:
    20 Ian 2016
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A3 8PA, 2.0 TDI BKD
    Salut.
    Am A3-ul din semnatura si as dori sa stiu daca e normal ca suspensia sa fie asa tare la acest model.
    Precizez ca am anvelope de vara 225/45/R17. Ar ajuta sa trec pe 16"? adica 205/55/R16 ?

    De asemenea, protectia la suspensiile de pe spate e cazuta.. acel tub de plastic protector... are ceva daca merg asa?

    Merci!
     
  2. AndreyPH

    AndreyPH Gold Member

    Înscris:
    20 Apr 2015
    Locație:
    București / Bușteni
    Masina:
    Skoda Octavia vRS, 2.0TDI, CEGA, 2010, 267CP, 586Nm
    Salut!

    Si eu m-am regasit in situatia ta. Ideea este in felul urmator:
    - cu jantele pe 17", simti si un sambure de maslina daca treci peste el. Nu are o problema masina ta, toate fac la fel, stai linistit.
    - iarna am avut 205/55/16, si cand le-am montat prima data am crezut ca plutesc efectiv cu masina. Nu mai simteam nicio groapa, denivalare, s.a.m.d.
    - saptamana trecuta am trecut iar pe alea de vara, si iar imi fac ficatii si rinichii de colo-colo cand merg cu ea. Nu vreau sa imi imaginez ce inseamna niste roti de 18" la A3...
    - cu toate astea, tot parca n-as renunta la 17" in favoarea 16", strict dpdv al look-ului. :D

    Protectiile alea de plastic le-am avut si eu disparute (asa am luat masina), si la mine se mancasera si pufferele acelea de spuma, din capul amortizorului. Teoretic, nu patesc nimic amortizoarele daca mergi asa cu ele, dar ar fi recomandat sa le cumperi, pentru ca alea sunt si protectii de praf si apa, care daca intra in corpul amortizorului, in timp nu or sa faca [,] casa buna. Nu sunt nici foarte scumpe, daca nu ma insel am dat undeva la 70-80 de lei set stanga-dreapta, marca Sachs.
     
  3. Sergiu Statache 3rd Gear Member

    Înscris:
    20 Ian 2016
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A3 8PA, 2.0 TDI BKD
    Da, stiu ca nu sunt scumpe protectiile.. dar montarea nu se face greu? banuiesc ca trebuie desfacuta puntea spate.
     
  4. AndreyPH

    AndreyPH Gold Member

    Înscris:
    20 Apr 2015
    Locație:
    București / Bușteni
    Masina:
    Skoda Octavia vRS, 2.0TDI, CEGA, 2010, 267CP, 586Nm
    Nu trebuie desfacuta puntea, se dau jos rotile spate si se scoate doar amortizorul. Eu am fost la mecanic crezand ca e mare inginerie de desfacut pe acolo, dar cand am vazut ce simplu e, puteam sa le fac si singur. E mai multa migala sa dai roata jos, aparatoarea de noroi, etc. In maxim 45 de minute a fost gata tot, cu tot cu demontat-remontat roti.
     
  5. sergiu_vlad87

    sergiu_vlad87 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Aug 2015
    Locație:
    Popesti, Bihor
    Masina:
    A3, sportback, 1.6 FSI BLF, 2006
    Buna dimineata. Am un Audi a3 8PA sportback - ambition din 2006 si am suspensia sport din fabrica, mai exact codurile de suspensie: G20 - fata, respectiv UA1 - spate. In lista de coduri ale masinii, am mai gasit acest cod in legatura cu suspensia: L74 - suspension range 74 installation control only, no requirement forecast. Exista vre-o modalitate ca suspensia ca sa nu mai fie asa rigida, deoarece mi se pare prea rigida pentru drumurile noastre? Am inteles ca ar fi o posibilitate, de a scoate ulei din amortizoare, la service specializat. Ati auzit de aceasta metoda? Ma puteti ajuta cu niste coduri din ETKA pentru suspensie standard? Si inca o intrebare, ce inseamna acel cod L74 al suspensiei?
    Serie VIN: WAUZZZ8P57A038022
    Multumesc !
     
  6. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Incerc acum sa vad de ce ai nevoie pentru standard, in baza codurilor care le-ai scris aici.
    G 20 este suspensia sport, L 74 este clasa de greutate pe punte, UA1 este suspensia sport pe spate.
    Acum ai amortizoare cu codul 1K0413031AS, si arcuri 1K0411105EQ, cu caracteristicile din postul tau. Cele din primele 2 imagini.
    Pentru standard codurile amortizoarelor fata si spate sunt la fel cu cele sport, diferenta o fac arcurile. Pe fata ai nevoie de arcuri cu codul 1K0411105EM iar pe spate arcuri cu codul 8P0511115G. Imaginile 3, si 4.
     
    Blajynsky apreciază asta.
  7. sergiu_vlad87

    sergiu_vlad87 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Aug 2015
    Locație:
    Popesti, Bihor
    Masina:
    A3, sportback, 1.6 FSI BLF, 2006
    Deci, ca suspensia sa se simta ca cea standard, trebuie sa schimb doar arcurile conform codurilor atasate de tine ? E interesant cum amortizoarele sunt la fel, ca pe standard
     
  8. AndreyPH

    AndreyPH Gold Member

    Înscris:
    20 Apr 2015
    Locație:
    București / Bușteni
    Masina:
    Skoda Octavia vRS, 2.0TDI, CEGA, 2010, 267CP, 586Nm
    Da, doar arcurile difera.
     
  9. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Din ce am verificat codurile in Etka, da, sunt aceleasi la amortizoare si va trebui sa schimbi doar arcurile. Dar si aici sunt mai multe modele de standard, eu m-am orientat sa fie aproape de valoarea greutatii pe axa care o ai si acum. Ideal ar fi sa gasesti masina ca a ta cu suspensie standard, sa vedem acolo codurile, iar datele atasate de mine sa le ai orientativ.
     
  10. AndreyPH

    AndreyPH Gold Member

    Înscris:
    20 Apr 2015
    Locație:
    București / Bușteni
    Masina:
    Skoda Octavia vRS, 2.0TDI, CEGA, 2010, 267CP, 586Nm
    @nucugheri , or merge arcurile de la mine la el, si viceversa ? Eu am suspensie UA0 pe spate si G37 fata.
    Fiind aceleasi amortizoare, teoretic nu ar trebui alte modificari, corect ?
     
  11. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Nu pot sa-ti spun sigur, deoarece la suspensia lui, G20, amortizorul este de 49,6 mm, iar la tine la G37 amortizorul este de 54,6 mm.
    Posibil ca arcurile sa fie diferite ca forma (mai lungi sau mai scurte probabil).
     
  12. sergiu_vlad87

    sergiu_vlad87 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Aug 2015
    Locație:
    Popesti, Bihor
    Masina:
    A3, sportback, 1.6 FSI BLF, 2006
    intre G20 si G37, difera doar lungimea amortizorului?
     
  13. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Cel putin asta se vede in Etka. Fizic/practic nu am de unde sa stiu ce alte diferente pot fi .
     
  14. sergiu_vlad87

    sergiu_vlad87 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Aug 2015
    Locație:
    Popesti, Bihor
    Masina:
    A3, sportback, 1.6 FSI BLF, 2006
    Ok, merci mult pentru informatii
     
  15. valentyn_b 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Feb 2015
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A3, motor BKD, an 2005
    Ceau,
    Cine ma poate ajuta cu codurile la amortizoarele pentru un A3 8P cu seria de sasiu: WAUZZZ8P35A043880 Cod motor: BKD cu mentiunea ca este S-line din fabrica.
    A cam venit vremea sa schimb amortizoarele si as vrea sa iau ceva se se pot monta pe arcurile originale de S-line, fara sa ii afectez garda la sol.
     
  16. vls12 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Noi 2014
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Loading:D
    Salut,
    Inca o problema pe partea de suspensie. Mai exact am supensie magnetic ride iar unul din amortizoare tot pe partea dreapta fata de la un timp mi se aprinde martorul de la suspensie in bord si ramane asa si nu mai pot sa o fac rigida si apoi la loc pur si simplu ramane blocat. Am facut o diagnoza la un service iar pe diagnoza a dat ceva la valva din amortizor si ca nu are ce sa ai faca. Unul nou m-ar costa in jur de 2.500 lei, as vrea second hand dar nu prea gasesc. S-a mai confruntat careva cu o problema ca aceasta ?
     
  17. bc74abs

    bc74abs Bronze Member

    Înscris:
    1 Noi 2016
    Locație:
    Onești - Bacău
    Masina:
    audi A3 8P, 1.9 TDI bkc, 2005
    Salut la toti colegii de forum.
    Vreau sa-mi schimb telescoapele la masina din semnatura, deoarece la ambele nu mai exista protectia anti praf, iar "suportul" oval din tabla a cazut jos pe telescop si trancane la orice hop. Plus ca telescopul stang da semne de oboseala (am vazut pete de ulei pe el). Masina e echipata cu anvelope 225/45/17, iar in Pdf scrie ca am pe spate suspensii UA1 ( suspensie sport) si pe fata G35.
    Rugamintea mea catre un coleg binevoitor si priceput este de a ma ajuta cu un cod / model / producator de amortizor compatibil la mine.
    Audi A3 spate sportiv 1,9 IDT 2005 WAUZZZ8P25A096439
    Va multumesc
     
    Ultima editare: 18 Mai 2017
  18. AndreyPH

    AndreyPH Gold Member

    Înscris:
    20 Apr 2015
    Locație:
    București / Bușteni
    Masina:
    Skoda Octavia vRS, 2.0TDI, CEGA, 2010, 267CP, 586Nm
    Daca te duci la orice magazin de piese auto si dai seria de sasiu sau codurile UA1 si G35, sigur o sa iti gaseasca amortizoarelele compatibile si o sa ai de ales intre 2-3 modele, functie de buget. Pe forum nu putem gasi asa ceva.
    Bafta!
     
    bc74abs apreciază asta.
  19. bc74abs

    bc74abs Bronze Member

    Înscris:
    1 Noi 2016
    Locație:
    Onești - Bacău
    Masina:
    audi A3 8P, 1.9 TDI bkc, 2005
    Multumesc de ajutor, dar rugamintea era recomandarea catre un anume producator, eventual care este echiparea standard.
     
  20. vibeup

    vibeup Silver Member

    Înscris:
    1 Mar 2015
    Locație:
    Stuttgart
    Masina:
    A3 8Y 2022, 2.0TFSI Quattro

Distribuie pagina asta