Salutare tuturor fanilor Audi 80 si nu numai . Am un Audi 80 B4 , motor benzina 2.0 (ABT) . Masina o am din 2006 , as minti sa spun ca sunt 100% multumint de ea (cine nu vrea mai mult decat are ?) . Am montat si GPL (in 2007), mi se pare logic sa platesti mai putin daca nu sunt afectate mult "performantele" masinii si motorul e unul andurant si rezista modificarii . Mie nu imi consuma ulei , intr-adevar nu trage ca pe benzina , dar la un consum mediu de 8,0 / 100 Km , mi se pare OK (kilometri la bord 277.000) . Lucrez la un service auto (ma ocup de chizitii piese schimb) deci am facut tot ce mi-a stat in putinta pentru masina (revizii si verificari perioodice). In 2009 am revopsit-o, schimbat culoarea din verde tern intr-un gri metalizat , mai ales pentru ca nu-mi placea vechea culoare ,dar era si pe alocuri matuita sau revopsita prost de vechiul proprietar. Recent am avut un incident rutier ,un E-Klasse antic nu a reusit sa franeze suficient de bine (urme franare de 70 m) si m-a lovit in spate in timp ce ma incadrasem sa virez regulamentar stanga (eu cred ca avea viteza excesiva si nu m-a observat). Deci a venit momentul sa revin la service pentru reparatii capitale caroserie . Pentru inceput atasez foto cu masina in starea ei la zi (am demontat si partea din fata pentru avarii minimore) , cum evolueaza '"lucrarea" si modificarile ce le-am planificat , revin cu date noi.
Cam asa era inainte de eveniment. Dotari de serie : - A/C manual - geamuri electrice - alarma + inchidere centralizata - parasolar luneta Modificari ulterioare : - computer bord cu Autocheck (nu toate functiile sunt implementate , doar cele esentiale , presiune ulei , incarcare baterie , rezerva carburant , frana parcare) - DVD player / TV pavilion - schimbat alarma OEM cu una Viper 350HV + modul ridicare gemuri - GPL - Bi-xenon H4 faruri (l-am dat jos saptamana trecuta - m-a oprit Garcea sa-mi atraga atentia ca sunt "ilegale") - Xenon proiectoare ceata (raman pe masina , sun proiectoare cu lupa) - senzori parcare spate - eleron spate (de aluminiu , model Competitione) - jante aliaj OE 15" Modificari programate : - bara fata Audi 80 Coupe cu proiectoare si semnale integrate - faruri Audi 80 Coupe (clasice , cele cu lupa sunt foarte scumpe) - reglaj electric faruri - spalatoare faruri - update functii BC (nivel lichid parbriz , monitor becuri stop) - bara spate OEM , ar fi aratat mai putin sifonat spatele daca nu era aftermarket - vopsire totala (inclusiv bandourile care sunt acum negre) - foliere luneta si geamuri spate Modificari de vis : - motor 2.2T (de S2) + QUATTRO (deci se intelege ca si ABS) - airbaguri sofer + pasager - climatronic
Am jantele de aliaj pe 15" OEM cu 10 brate , mi-ar fi placut mai mult cele pe 16" de S2 , model AVUS , dar e destul de costisitoare conversia de la 4 la 5 prezoane .
Azi revin cu ceva poze , masina a intrat la demontare parte spate pentru reparatie . Panoul spate nu e asa afectat de la accident , precum dadea impresia armatura de bara spate "aftermarket" facuta praf.
Panou spate ce trebuie reparat putin. Bara fata model coupe/cabrio, ii lipseste doar grila din dreapta e putin lovita dar reparabila. Bara spate originala cu tampoanele din aluminiu, cea anterioara a fost aftermarket (facuta pe vapor probabil) Capota portbagaj care cred ca provine de la un model Competition, are deja gaurile pentru spoilerul de aluminiu original, spoiler pe care il am deja, mare noroc ca nu a patit nimic la accident.
Intrebare pentru moderatori . Ar trebui mutat acest topic la "modele clasice" ? Probabil ca masina mea e un "dinozaur" printre masinile prezentate de ceilalti si poate "deranjez" pe aici...
Prezentarea masinii nu are decat o sectiune unde nu conteaza anul de fabricatie a modelului prezentat ; in sectiunea modele clasice sunt threaduri doar despre tehnica , mecanica , electrica si electronica - probleme si rezolvari .
Faptul ca este o masina "veche" o face sa fie mai interesanta.Parerea mea este ca masini recente se vad sute pe strada,nu este nimic deosebit.In schimb cand apare un model mai vechi si intretinut lumea intoarce capul si este privit cu admiratie (nu de catre toti,normal). Spor la lucru,sigur va iesi ceva frumos!
Multumesc pentu incurajari ! Poze in curand , nu prea am avansat la partea de reparatie exterior , deocamdata lucrez la partea mecanica si cea electrica , am gasit multe "lucrari" anterioare facute in stil "meserias de duminica" , ma mir cum nu a luat foc pana acum la cate fire neizolate corespunzator sau plasate pe oriunde am gasit . Am completat conexiunile pentru toate functiile bord computer Colegii mei din service (Citroen/Toyota Focsani - sper ca nu fac reclama) se tot minuneaza de ce interventii fac la electronica masinii . . . "merge pus computer de bord cu Autocheck la o masina veche de 2 decenii ? A mea (Audi A4 B6 sau modele Toyota recente ) nu are . . . si e OK , ma duce de la servici acasa . . ." Nici geamuri cu actionare electrica pe spate nu au . . . dar asa sunt unii , se multumesc cu ce au sau fac modificari in stil barbar a masinii , de nu o mai recunosti . Mie imi place ca masina sa arate cat mai autentic cu putinta , fara brizbrizuri (gen faruri aftermarket Angel Eye , spoilere si praguri enorme etc.) . "Carcotasii' vor intreba ce cauta atunci pe capota portbagaj spate un spoiler de Competition ? Cunoscatori stiu ca e un avantaj doar la o masina Quattro , in rest e doar estetic . . . dar masina mea va fi Quattro intr-o zi asa cum am specificat in "modificari de vis" de pe prima pagina . Deocamdata strang date pentru acest lucru , tehnic e posibil (cei drept cu multe modificari de facut) , financiar depinde de cat de scump gasesc un donator de "Quattro" , cel mai greu cred ca va fi cu RAR-urul (cine a mai facut astfel de modificari poate imi dau PM pentru share informatii).
Felicitari pentru eforturile depuse , si mult succes in finalizarea proiectului. Ce culoarea va avea la final?
quartzgrau metallic . bine ca nu s-a preluat si ultima poza , cu masina "prafuita" , cum am precizat Focsaniul e un intreg santier...speli masina dimineata si seara are 2mm de praf pe ea . incerc sa fac ceva poze dupa un "dus" la spalatoria din service , a iesit bine masina...dupa ce a fost putin sifonata spate . PS. Mercedesul E-Klass 2001 care m-a lovit , a iesit dauna totala
Pai..Mercedesul a iesit dauna totala pentru ca e o masina desteapta(datorita anului de fabricatie), care s-a deformat in timpul accidentului,salvand astfel soferul. Dar..conform "mitului romanesc",e masina mai smechera aia care abia s-a zgariat. Tabla tare dom-ne..nu se mai fac ca inainte.