1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Audi A4 B6 1.9TDI quattro - a doua "masina"

Discuție în 'Masina mea / Prezentarea membrilor' creată de arazvan2002, 4 Mar 2013.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    1100lei kit nou de pd170 + modificare care a constat in intarirea placii si ferodou schimbat la disc
    Volanta a fost cumparata separat.
    Eu am cerut minim 450Nm si 220cp dar Atix a zis ca va tine mai mult fara probleme. Nici inainte nu patina. A patinat de vreo 2 ori dupa ce am pus axa ca am spalat pe acolo si probabil s-a scurs putin ulei si oricum placa era cu reglajul la maxim.
    Un kit din asta e mai mult decat suficient pentru ce pot niste injectoare OEM.

    @Chriss_Deejay - merci pentru informatii. Sper sa fie ceva de genul asta. Incerc cu prima ocazie sa o urc din nou pe elevator si sa verific bucsile. As scapa cumva mai usor, ca si manopera.
     
  2. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    A mai trecut ceva timp insa nu am stat degeaba.
    A venit vremea unei noi revizii, iar de aceasta data am optat pentru Valvoline Synpower MST C3 5W40. S-a auzit frumos motorul si cu varianta 5w30 insa spre linistea mea, am schimbat la 5W40. Sunt multumit de sunetul motorului cu el.

    De foarte mult timp @Lucian189 imi tot recomanda sa pun cutie de 2.5tdi 180CP, cum facuse el inainte de transplantul de 3.0tdi, din cauza ca cea de pe AVF quattro este foarte scurta. 2800rpm pentru 140km/h fata de 2550rpm pentru 141km/h. Si in celelalte trepte pot merge mai subturat ca e cuplu suficient pentru cruise.
    Am facut multe cautari pentru a gasit fix modelul pus de el, GBB, montata intre 2003-2004 pe motoarele AKE de la B6. E si ultima din generatia ei 01E (sper eu cu ceva imbunatatiri), apoi din 2004 s-a trecut la modelele 0A3, cum sunt cele de pe B7, complet din aluminiu.
    Am reusit sa gasesc la un pret bun pachetul de cutie plus diferential, am fost sa le iau, apoi vineri am bagat 8h de munca pentru a le pune sus. Am optat sa o montez eu la service-ul unui prieten dupa preturi nesimtite pentru manopera. Cardanul cere o revizie capitala dar am gasit unde sa il fac.

    Astazi am apucat sa fac si un drum de 100km cu ea si ma declar multumit. A scazut ceva si consumul dar va mai scadea dupa ce schimb un injector ce a luat-o razna. 1.65mg compensatie cu consumatorii porniti ceea ce duce la 1.2-1.3l/h consum la ralanti.
    Am un dubiu in legatura cu ambreiajul, care de ceva vreme s-a gandit sa si patineze..... Mie mi se pare ca reglajul s-a dus la capat prea repede tinand cont ca totul a fost nou. Chiar sa o trimit poza la Atix sa vad ce au de spus.
    Asa ar trebui sa fie dupa 3 luni?
    [​IMG]
     
  3. Lucian189

    Lucian189 Bronze Member

    Înscris:
    3 Ian 2011
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    BMW 335d
    Si acum vinde masina,si vino sa iti dau 3.0 care w total alta mancare de peste..
    In 2.0 l se tine laptele si sucul..
    Motoarele incep pe urma ;)
     
    Chriss_Deejay și gabitza121 apreciază asta.
  4. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Daca nu erau taxele asa mari, luam un 3.0tdi, poate un C6. Pentru mine nu rentează. Oricum, mulțumesc pentru toate ideile si ajutorul pentru upgrade-uri. Tu esti capul "rautatilor".
     
    gabitza121 apreciază asta.
  5. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Am avut un drum mai lung pe E85 in weekend si am reusit sa beneficiez mai mult de upgrade-ul de cutie. Am scos un consum mai bun si mai putin zgomot de motor in masina la mers normal, adica fix ceea ce imi doream de la acest upgrade.
    Inainte sa plec am facut si un schimb de ulei la cutie si diferential cu Fuchs Titan Sintopoid LS 75W90. Pe site-ul lor era recomandat cel fara LS, dar nu stiu de ce. Acesta e compatibil si cu GL4 si cu GL5.

    IMAG3373.jpg
    Consumul pe bord a fost 5.9 la destinatie, 5.9 cand m-am intors in Bucuresti, 6.0 l/km pe calculatorul 2. Dupa acul de la rezervor pe acolo ar fi. O sa fac plinul si verific aplicatia in care tin evidenta motorinei de ceva timp. Fuelio (by Sygic) se numeste.
    IMAG3398.jpg
    Am schimbat si injectorul 4, acum acela e ok. Mai creste putin peste 0.30 injectorul 2. La el am observat ceva ciudat si pe canalul 23, se vede in poza. Am setat si avansul mai mare, +1.7-2.2 dar cred ca il duc spre o cand am timp. Nu cred ca am nimic de castigat.


    IMAG3405.jpg

    Am inceput sa pregatesc un plan de backup cu privire la ambreiaj si mi-a picat un kit Sachs Racing Engineering in mana. Deocamdata mai stau cu asta ca nu mai am timp de el. Vreau totusi sa montez placa impreuna tot cu disc cu arcuri, nu cu cel original cu disc rigid. Tine oficial 530Nm, neoficial mai mult. Am discutat cu cineva care l-a montat de curand pe allroad 2.5TDI (e acelasi kit) si a spus ca de cativa ani le-au facut mai moi la pedala.
    IMAG3366.jpg IMAG3367.jpg
     
    paul14, Chriss_Deejay și Stefan apreciază asta.
  6. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Bravo pentru Upgrade si intretinere!
    Cum ti-am mai spus, ma enervezi maxim ca ai timp si chef de astfel de upgrade-uri!
    Sincer te felicit pentru upgrade-urile alese si pentru setupurile scoase din AVF!Daca te apucai acum 4-5 ani, probabil nu mai aveam multe dotari pe masina, insa sigur aveam mai multi HP!


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  7. waf

    waf Platinum Member

    Înscris:
    15 Apr 2012
    Locație:
    București
    Masina:
    oooo A4,2003,1.9 TDI quattro,AVF 131cp; Vw Golf IV,2003,1.9 TDI 4motion,ARL 150 cp
    De ce n-ai mers pe ulei original la cutie si diferential? Nu e acelasi principiu ca la haldex, nu? Unde ai ulei separat pt grup si separat pt haldex. Presupun ca nici filtru nu exista, corect ?Ai idee la ce interval se face schimbul ? Urmeaza sa fac si eu schimbul.
     
  8. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    @waf Mi-a fost mai la îndemână sa iau ulei aftermarket si am ales Fuchs. Am cautat ceva pe net si era printre putinele utilizate si asta de ani buni.
    Nu exista din ce stiu eu interval pentru schimb, doar se completează. Totusi cred ca 15 ani e suficient.

    @Catalin_1987 Din păcate, nu am nici timp nici banii necesari sa fac totul cum trebuie si organizat. Sunt nevoit sa tot desfac una alta, etc. Cutia as fi pus-o mai înainte dar nu eram hotarat fiindcă nu probasem nicăieri.
    Sent from my HTC 10 using Tapatalk
     
    Ultima editare: 25 Iul 2017
  9. Lucian189

    Lucian189 Bronze Member

    Înscris:
    3 Ian 2011
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    BMW 335d
    Greu cu voi..
     
  10. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    M-am zbatut de mult timp sa gasesc o bara antiruliu spate de RS4 la mana a doua in speranta ca va costa mai putin ca una noua, (900-1000lei) si mi-am incercat norocul pe ebay luand un set fata-spate de pe un RS4 2006 din UK. Dupa ce le-am cumparat si primit am aflat si eu ca bara de 22mm s-a pus pe RS4 (si posibil S4) dupa iunie 2006 (2007), inainte punandu-se tot cea de S4, de 20mm. Masina mea donatoare era dinainte de aceasta data, deci am primit bara de S4. Evident ca pretul a fost ca pentru un set de RS4.... am invatat "the hard way" ca documentarea inainte sa te apuci de ceva e foarte importanta.

    Intre timp am scapat de o bataie din ce in ce mai pronuntata montand un brat nou curbat pe stanga, tot TRW, desi precedentul a tinut vreo 40mii km, 2 ani. Am pus de RS4/B7 S-line cu bucsa plina. Am bucsa la fel si pe dreapta.
    Cu ocazia asta am montat si barele antiruliu. Bara fata a venit cu bucsi poliuretanice si asa am pus-o.

    antiruliu S4.JPG
    Am fost nevoit sa montez si ambreiajul Sachs racing pe care l-am cumparat fiindca era deja enervant si periculos sa merg cu cel de pe masina. Indiferent cat scazusem cuplul, tot patina. L-am trimis la Atix Racing sa vedem ce face din el.
    E pedala simtitor mai tare si putin cam obositor sa conduci in oras. Nu sunt sigur ca va sta foarte mult pe masina. Posibil sa il dau jos dupa ce repar pe celalalt.
    Am impresia ca transmite si ceva vibratii din cauza lipsei arcurilor de pe disc. As recomanda in schimb placa pentru cineva care nu merge foarte mult prin oras, dar vrea sa scape pentru totdeauna de grija ambreiajului (in limita volantei).
    ambreiaj sre1.JPG

    Si in vizita pe la vecinii Bulgari:

    audi 1.JPG

    audi 2.JPG

    audi 3.JPG
     
    TTs, AndreyPH, letkuteb și alți 8 apreciază asta.
  11. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Ai vorbit mult si n-ai zis esentialul : se simte diferenta?
    Bravo pentru cum trage masina in varianta asta!Decizia de a pune cutia de 2.5 este probabil cel mai bun upgrade facut in configuratia actuala!
    Btw merci pentru softuri!Am venit de la Bv tot cu varianta 1 si sunt 99% sigur ca ai facut o magie acolo : foarte putin fum si masina trage diferit!


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  12. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    @Catalin_1987 am vrut sa scriu tot cw am întâmpinat ca sa nu pateasca si altii. Asa cum zicea si Mihai la o întâlnire, sunt multi oameni care nu spun si ce eșecuri au avut si ajungi sa te lovești de ele cand te apuci de modificat ceva.
    Si tu ai postat ca nu se potrivește schimbatorul de TT mk3 fiindcă trebuie taiat levierul. Poate va ajuta pe cativa postarea ca sa nu isi comande si sa fie nevoiți sa faca modificări în plus. Cred ca acesta ar trebui sa fie spiritul unui forum.


    Apropo de diferența, ai văzut si tu ca se comporta diferit cu aceasta cutie si ambreiajul isi face treaba foarte bine. Ai treptele 2-3, chiar 4, cu care poti urca foarte repede in viteza. Ai alta dinamica, masina se simte mai puternica.

    Sent from my HTC 10 using Tapatalk
     
    DrLexic, stefan550 și Beetle94 apreciază asta.
  13. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Era in spirit de gluma Razvan!Eu sunt total de acord cu tine in ceea ce priveste feedback-ul detaliat pe forum!Am citit tot ce ai spus si eram curios sa ajung la partea unde spui ce diferente ai simtit cu bara noua.

    Ps: tot nu ai zis ce diferente sunt!:)))


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  14. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    La bara inca nu stiu, ieri am montat-o si nu prea am abuzat de masina. :)

    Sent from my HTC 10 using Tapatalk
     
  15. letkuteb

    letkuteb 2nd Gear Member

    Înscris:
    31 Mar 2016
    Locație:
    Targoviste
    Masina:
    A4 B7 AVANT 2.0tdi BRD 170CP
    Ai o masina super, Razvan[emoji123][emoji123][emoji106] bafta la modificari.

    Sent from my HTC Desire 828 using Tapatalk
     
    arazvan2002 apreciază asta.
  16. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Ce am constatat pana acum dupa upgrade-ul cu bara antiruliu de S4 este ca merge ca pe sine la drum dar pe drumurile denivelate se scutura mai mult, dar acceptabil. Cred ca bara de RS4 ar fi fost deja prea mult si ar fi devenit putin deranjanta. Probabil ar fi avut o tinuta mai buna dar pentru daily car e suficient. Cu siguranta e un upgrade bun pentru o masina cu suspensie sport si ma declar multumit de investitie.

    Intre timp sunt in cautare de cardan in stare buna. Al meu are joc in articulatia din mijloc si cauciucul rulmentului intermediar e deja obosit si nu mai amortizeaza mai nimic transmitand vibratii in anumite situatii.

    Mi-a reparat si Atix ambreiajul. Au pus un ferodo mai gros pe disc, spunand ca posibil asta sa fi fost problema de a sarit reglajul si au rectificat suprafata placii sa fie siguri ca va calca drept. "Profesionisti" cum sunt, au uitat sa reseteze si placa. Trebuie sa fac eu asta inainte de montaj....cand o mai veni si momentul acela.
     
    paul14, alanb1, Stefan și încă o persoană apreciază asta.
  17. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Cand am pus rotile de iarna am avut un soc sa descopar din nou capetele de bara terminate, se rupsese cauciucul de la ele. Practic in iunie 2016 am pus 2 noi TRW modelul sport odata cu bielete noi, apoi a trebuit sa inlocuiesc unul in decembrie 2016 ca se rupsese. 2 geometrii, 2 manopere.
    Am cumparat acum 2 capete sport si bielete Lemforder, duble ca pret, ca sa fac o schimbare completa, nemaiavand incredere in cele TRW. Si uite asa, din nou manopera, din nou geometrie.
    Am schimbat si bratul inferior de pe dreapta cu acelasi model ca pe stanga, de S-line, dar pe TRW fiindca aveam impresia ca aud un zgomot si acolo si am vrut sa elimin, sa nu stau in fiecare saptamana cu masina pe elevator.

    Intre timp am modificat galeria custom pentru turbina actuala. A fost montata o perioada dar nu era planata cum trebuie si imi ducea si turbina prea aproape de filtrul de aer si lonjeron.
    A fost frezata flansa care oricum era f groasa, rectificate plan ambele. Acum totul e ok. Imi pare rau ca nu am fost suficient de informat incat sa fac acest tip de galerie inca de la inceput si pe masina.
    Am schimbat si un injector ca nu imi placea ce valori are si totul e in parametri.

    Intre timp am montat la loc ambreiajul reparat de Atix, cu discul mai gros si placa rectificata plan. Se comporta bine, nu a mai patinat, dar nici eu nu am abuzat de el.
    Cand e rece motorul/cutia agata putin cand intra in tr 1 dar m-am obisnuit. Probabil trebuie sa se aseze f bine.
    Am cumparat si termostat nou OEM si urmeaza sa il montez, doar ca nu stiu cand. Se cam incalzeste motorul, am reusit sa il duc si la 119* C cu niste forje prin oras. Am observat ca sta mult mai cald ca altele de cand am pus termostat nou dupa ce am cumparat-o, doar ca nu era original, era Gates sau ceva asa. Sper sa fie el, sa nu fie nevoie sa schimb radiatorul. In mers normal fara sa o calc sta pe la 95-97 grade, dupa ceva forja, sare de 100.

    IMAG4456.jpg

    IMAG4453.jpg IMAG4454.jpg IMAG4463.jpg
     
    CosminSt, stefan550, AlexPTB și alți 6 apreciază asta.
  18. AlexPTB

    AlexPTB Platinum Member

    Înscris:
    14 Iul 2017
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A4 B6 2oo4 1.9 AVF
    Frumos proiectul. Felicitari pentru tot!

    Printre multele informatii enuntate, am gasit si:

    Cu aceasta ocazie am descoperit si de ce statea roata stanga spate "altfel", pentru ca avea unghiul de cadere deviat, era 2.1 grade fata de 1.2 cat era specificat. Nu pare mult insa se vedea cu ochiul liber cum e mai interior in partea de sus si parea ca masina sta mai jos. Chiar anul trecut ma tot gandeam ca e vreun arc rupt sau ceva de acest gen si ma miram ca totul e ok. Chiar am schimbat si amortizoarele spate atunci.

    Ok, si eu mi-am facut geometria prin vara iar unghiul de cadere nu era in parametrii "verzi". Suspenia e cea OEM, deci e clar. Eu ma gandeam sa inlocuiesc complet suspensia: arcuri + amortizoare fata spate, sa stiu o treaba.

    Eu m-am interesat in vara la o firma de modificari din HD si mi-au spus ~700e sa-l duc la 220cp garantat, traseu intercooler frontal, intercooler, turbina mea modificata cu interne de 2.7 sau 3l, manopera si soft inclus.
     
  19. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    @hightechaddict Nu iti recomand sa faci un hibrid din turbina ta pentru simplul motiv ca e mica carcasa. Deja exista optiuni destul de bune si nu merita sa incerci hibrizi. Asta era o varianta acum 10 ani.
    O varianta despre care am auzit si eu de curand, si este 99.99% plug and play, este sa folosesti carcasele de la o turbina de BRD (BV43) si sa pui miez de CAHA de 170cp. Tot BV43 este dar are alt tip de compresor si turbina ce ar ajuta la un spool mai bun, beneficiind de o tehnologie mai noua.

    Vei avea nevoie un ambreiaj bun pe care sa te bazezi. Eventual unul de BRD doar cu un disc mai bun sa fie suficient. Pentru el trebuie volanta de 2.0tdi.
     
  20. CosminSt

    CosminSt 6th Gear Member

    Înscris:
    11 Feb 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A4 B8.5 2.0 Tdi Quattro Avant 190cp E6 S-tronic 2015
    Cu ce difera bratele si barele de directie de S-line fata de cele normale? Ca m-a bătut si pe mine gândul sa fac asta, însă nu am găsit nicăieri un motiv ptr care sa merite. Am mers pe brate si bucse Lemforder si bare TRW. Pana acum, nimic de reproșat.
     
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta