Audi e-tron GT Concept: sportiva electrica de 590 CP si cu autonomie de 400 kilometri va fi noul rival al lui Tesla Model S din 2020 Salonul Auto de la Los Angeles găzduiește un nou concept electric de la Audi. Constructorul german a dezvoltat e-tron GT, o sportivă electrică ce folosește aceeași platformă ca și viitorul Porsche Taycan. Audi e-tron GT Concept: date esențiale: ● e-tron GT are o lungime de 4.96 metri, o lățime de 1.96 metri și o înălțime de 1.38 metri, în timp ce ampatamentul ajunge la 2.9 metri; ● Dimensiunile sunt clasice pentru un model de tip Gran Turismo, iar inginerii Audi au insistat și pe utilizarea unor materiale ușoare: plafonul este realizat din carbon, în timp ce numeroase alte componente au fost realizate din aluminiu și oțel; ● Grila are o structură asemănătoare cu cele ale modelelor din gama RS, fiind astfel diferită de cea întâlnită pe SUV-ul e-tron, în timp ce prizele de aer sunt de dimensiuni mari pentru a răci bateria și frânele; ● Audi e-tron GT utilizează două motoare electrice, câte unul pe fiecare punte, pentru a oferi astfel tracțiune integrală. În total, cele două motoare generează 434 kW, echivalentul a 590 de cai putere; ● În viitor, vehiculul va accelera de la 0 la 100 km/h în circa 3.5 secunde și va ajunge la 200 km/h în puțin peste 12 secunde; ● Viteza maximă este limitată electronic la 240 km/h pentru a favoriza o autonomie cât mai bună; ● Bateria Li-Ion are o capacitate de 90 kWh și este montată sub podeaua conceptului, iar autonomia oficială este de peste 400 de kilometri; ● Conceptul este echipat și cu un sistem de recuperare a energiei care mărește autonomia cu până la 30%; ● Bateria se încarcă până la 80% în numai 20 de minute datorită utilizării unui sistem de 800 de volți, însă există și încărcare wireless cu 11 kW, suficient pentru o încărcare completă pe parcursul nopții. Audi e-tron GT va primi o versiune de serie la sfârșitul anului 2020, iar primele livrări sunt programate pentru prima parte a anului 2021. e-tron GT va fi al treilea model electric al celor de la Audi, după e-tron și e-tron Sportback, ultimul programat pentru lansare în 2019. Sursa: automarket.ro
In urma cu vreo 2 ani, am fost in Anglia pentru teste la centurile de siguranta active, la un producator din grupul VAG. Testele s-au facut pe circuitul de teste de la Mira. Si acea masina avea interiorul complet acoperit. Motivele sunt doua: 1. Interiorul este secret 2. Finisarile interioare nu sunt terminate si arata foarte urat. Culori diferite pe panourile usilor, gauri in consola din lipsa de butoane, etc. Asta cred ca e motivul principal.