Va salut! Am revenit dupa o lipsa de cativa ani de pe forum si ce mod mai bun de a-ti intra din nou in ritm decat prin a prezenta "noutatile" Ultima oara cand am postat pe-aici conduceam un A4 B6 1.9TDI quattro pe care cel putin o parte din voi sigur si-l amintesc. Am renuntat la el prin 2011 in favoarea unui A4 B8 3.0TDI quattro, motor de care am fost complet indragostit, mai ales pe caroseria de A4 si despre care inca mai consider ca este unul din cele mai incredibile motoare raportand ce ofera la cat consuma. Cateva poze cu fiecare: Buuuun, si-acum sa trecem la lucruri mai serioase ca doar v-am promis altceva in titlul topicului Acu' vreun an jumate, dupa muuuuulti ani de diesel (asa, vreo 12 "dăcât") am zis sa incerc si o benzinara. Si-am zis ca daca tot o fac lata, macar sa fie lata de tot asa c-am mers pe un motor la care visam de cativa ani si anume 3.0TFSI V6 supercharged. Cautarile au durat f mult, aproape un an, iar masina care intr-un final m-a facut sa bag mana in buzunar a fost un S5 sportback B8.5. Din caracteristicile mai importante ale masinii as mentiona: 3.0TFSI supercharged (compresor mecanic) 333cp quattro S-Tronic 7 viteze cu launch control si padele (e pur si simplu ridicol ce stie sa faca launch control-ul dar detaliez mai incolo) Audi Drive Select (cutie, motor, directie, suspensie, sunet motor (din fericire nu este vorba de sunet sintetizat), ACC) Webasto cu telecomanda, freakin' awesome. Sa te sui iarna la -15gr in masina iar masina sa fie complet dezghetata, inauntru 20+gr iar motorul deja cald.... ce sa-ti mai doresti Trapa Scaune S piele alb + negru (standard vine cu cele sport normale) Scaune incalzite fata + spate Jante 20" cu cauciucuri 265/30R20 Black optics package (dispare tot cromul de pe bot si difuzor) Navigatie 3G+ cu HDD Lane assist (cam aiureala if you ask me) Audi braking guard Adaptive cruise control (lovin' it) Bi-xenon adaptiv Keyless entry & go (un feature care inainte sa-l am mi se parea un super moft si de care acum sunt super indragostit) 2*SD card de pe care se pot rula direct filme Ornamente interioare fibra carbon Oglinzi pliabile electric Scaune cu reglaj full electric Auto start/stop (dezactivat intre timp because it sucks monkey ass) Senzori lumina/ploaie Pachet interior lumini Bluetooth phone & streaming Audi music interface Senzori parcare fata/spate Camera marsarier La momentul cand am luat-o masina avea 84.000km si mai beneficia de un an si cateva luni din garantia producatorului. Intre timp, masina a primit cateva modificari dar acum e deja aproape 1:30 noaptea si-mi pica ochii pe tastatura asa ca va zic in alta zi despre ele Va las cu niste poze facute chiar dupa ce-am luat masina, in starea ei aproape 100% stock (zic aproape pentru ca fostul proprietar scosese de pe aripi badge-urile V6T si inlocuise cerculetele de pe grila cu unele negre, ambele fiind modificari care nu m-au incantat deloc).
Ai revenit in stil mare, felicitari! Ai o masina superba, sunt indragostit, sa o conduci cu cea mai mare placere, multi km impreuna. Cum ti se pare suspensia stock? Comparand S4 meu spun ca un magnetic ride ar fi completat masina pe deplin, i-ar fi oferit un balans perfect, este singurul lucru care ma nemultumeste.
Bine ai revenit ! Chiar daca cunosc masina si de pe celalat forum, spun si aici asta: e o masina de vis, iar faptul ca e prezentata pe acest forum conaider ca ne aduce un plus tuturor pasionatilor. Spor !
Felicitări pentru mașină, o adevărată bombă pe roți Ai avut în colecție mașini foarte frumoase, era păcat ca un pasionat să stea departe de acest forum Spor pe viitor în eventualele retrofituri !
Felicitări! Mașina arata intr-un mare fel, e foarte dotată și cred că e visul oricărui pasionat de mașini. Am văzut-o și pe facebook intr-un clip foarte bine realizat și m-am indragostit inca de pe atunci de ea. Drumuri bune fără incidente!
bine ai revenit, stiu masina ca si red de pe alt forum dar am citit prezentarea ca si cand ar fi prima data , imi place agregatul mult si ma bucur ca ai ales sa o prezinti si pe acest forum. Nu retin daca te-am mai intrebat, dar interiorul tau nu e optiune de Exclusive? Astea bicolor parca asa erau, ce spunde decodarea VIN-ului? Vad ca nu ai badge-urile cu Exclusive....Nu stiu cat e de practica ca si masina de familie, insa ca si looks e peste S4 fiind combinatia dintre Coupe cu Sedan. So, cat de practica este ca masina de familie cu copii, catel, carucior, etc ?
In primul rand multumesc tuturor pentru aprecieri. Multumesc frumos, nici cu S4 tau nu mi-ar fi rusine Legat de suspensie, eu sunt foarte incantat de ea. In ciuda jantelor de 20", mi se pare f decenta. Este ferma dar am mers fara probleme prin toata tara. Cand o mut pe dynamic este intr-adevar foarte rigida, nu se preteaza decat la drumuri perfecte si doar cand ai nevoie de alergat serios. In rest, chiar si pentru mers mai "jovial", este suficient de ferma si pe varianta confort. Din cate stiu eu nu are nicio optiune Exclusive, nu am vazut asta pe niciun vin decoder si nici nu e niciun badge Exclusive pe nicaieri. Dpdv al look-ului, si mie-mi place mai mult. Lasand la o parte alura de coupe, si din fata mi se pare ca arata mai agresiva, mai lata. Legat de cat de practica e, as putea spune ca e cam la fel cu A4 cu un plus pentru gura de incarcare daca ai de bagat chestii mari in portbagaj. Spre exemplu, fi-miu (3 ani) are o masinuta d-aia electrica in care se suie si merge cu ea. In A4 nu o puteam baga in portbagaj ca sa-l duc cu ea in parc, in S5 intra destul de usor. In rest, e ceva mai putin spatiu in spate dar asta am impresia ca nu tine de 4 vs 5 cat de scaunele de S care parca sunt mai groase si mananca din spatiu in special in partea de sus, la nivelul pieptului pasagerului din fata. Pentru pasageri adulti in spate nu e nicio problema dar pentru un copil care sta pe locul din spate in scaunel de copil, asta vine fix la nivelul picioarelor. Rezultatul e ca imi mai pune piciu' incaltarile cu talpa pe scaunul din fata, da' aia e
Wellcome back! Imi pare rau ca nu ai avut mai mult timp sa admir si eu masina, poate cu alta ocazie. Sent from my iPhone using Tapatalk
eu il descalt pe al meu in masina tocmai din cauza asta iar in masina sotiei, care evident nu-l descalta ca doar eu sufar de OCD , i-am pus o protectie speciala pentru asa ceva si ii tin scaunul tras mai in fata. Scaunele astea iau din spatiu, cele bucket in schimb sunt mai bune la toate capitolele, cu alea chiar ai spatiu mai mult in spate, atata doar ca iesi/intri mai greu din masina, hint...
Felicitari Radu! Masina arata pecabil! Sa o stapanesti cu drag in continuare! Sent from my iPhone using Tapatalk
Foarte frumos S5-ul! Sa il stapanesti sanatos in continuare! Nu ne-ai mai zis nimic de modificarile aparute dupa achizitie
Data viitoare promit ca n-o sa mai fiu asa pe fuga E ok, s-a invatat ca "vum-vum se supala daca fac muldal" si se abtine. Imi plac f mult scaunele, mi se pare ca ofera un mix f bun intre confort si sustinere iar combinatia alb/negru e fix pe gustul meu. @CMG, @R.Z.V., @rotitza Multumesc frumos! Acum ca am putin timp liber, sa incerc sa trec in revista macar o parte din modificarile pe care le-a primit masina de cand a ajuns la mine. Tehnic: Una din primele chestii pe care le-am facut la masina a fost inlocuirea tobelor finale cu un set de tobe Kline Valvetronic. Sunt niste tobe cu valve controlate electronic. Atunci cand se deschid valvele, practic tobele finale dispar, e evacuare directa. Cand sunt inchise, tobele sunt aproape la fel ca tobele stock dpdv nivel de decibeli, dar au un sunet mai frumos. Sunt destul de multumit de modificarea asta, ofera un mix foarte bun intre liniste cand mergi cu familia la drum lung si nebunie cand ai chef de huliganeala. Dpdv al look-ului, am ales ceva foarte similar cu varianta stock. Tips-urile sunt doar putin mai mari decat cele stock si sunt cromate in loc de aluminiu mat. Cam asa se aude pe loc diferenta intre valve inchise si valve deschise (RPM limitat la 4000rpm cand masina e pe loc): Bun, urmatoarea chestie dupa evacuarea a fost, bineinteles, softul. La cat potential zace in motorul asta, e si pacat sa nu profiti. Dupa mult research, parerea aproximativ unanima era ca cel mai indicat tuner pentru motoare Audi pe benzina este MRC. Din pacate, MRC nu are dealeri in Romania dar din fericire fondatorul (si creatorul softurilor in sine) este roman si mai vine uneori prin tara. Dupa vreo 2 luni am reusit sa-l prind si sa-i fur o jumatate de zi pentru soft ECU & TCU. Dat fiind ca vorbim doar de un stage 1, fara nicio modificare la momentul respectiv, nici macar un filtru de aer, rezultatele au fost... destul de wow +96cp si +64Nm pentru un total de 427cp si 504Nm. Comportamentul cutiei a fost si el imbunatatit semnificativ, overall am fost foarte multumit de alegerea facuta. MRC a garantat ca daca imbunatesc putin modul cum "respira" masina, sare de 445cp si cam asta e tinta acum. Am adaugat intre timp filtru de aer K&N si urmeaza un furtun de admisie de la 034motorsport dupa care voi reface fisa dyno. Rezultatele au fost la fel de vizibile si pe strada cum au fost pe dyno: To be continued...
Modificari la interior: Volan tesit cu piele perforata. For some weird reason, fostul proprietar a platit extra ca sa comande masina cu volanul rotund... Footrest aluminiu. Nu mi-e clar de ce un S5 ar veni cu pedale de aluminiu dar fara footrest si apoi sa stau sa comand de pe ebay "footrest de S5" but oh well, aia e Model revizuit al butonului de START/STOP ENGINE. Noul model rezolva o problema cu fostul model (unele se cojeau, al meu era ok) si adauga un inel rosu de jur imprejur care da o pata frumoasa de culoare. Adaugat camera de marsarier, totul OEM. Instalat AirPlay in masina. Am folosit un Apple TV, un router cu un stick 4G de la RDS iar rezultatul este video streaming & screen mirroring de pe iPhone pe MMI. Bonus Wifi in masina. Pentru cei interesati sa faca aceasta modificare, am scris mai demult un DIY pe un forum din afara, il puteti vedea aici. To be continued...
Wow! O masina, de fapt, racheta senzational! Ai in plan si ceva modificari de frane? Sa o stapanesti sanatos fara incidente!
Niceee era și păcat sa o lași stock Eu nu folosesc celalalt forum și nu cunosc evoluția ta ca și alți colegi. Bravo Nu te bate gândul acum la un upgrade de fulie? Se aude splendid evacuarea iar controlul din valve este genial. As mai fi lucrat pe partea de look a ei Recent am alergat un stage 2 S4 ce trecea ușor de 460 căluți iar modul launch ma impresionat proprietarul zicea ca poate face inclusiv un 6000Rpm on the go insa nu am fost curios de acest aspect. Din pacate cei de la MRC sunt extrem de aglomerati iar faptul ca ai reușit sa lucrezi cu ei este chiar o performanta Spor în continuare și sa ne ti la curent Sent from my Pixel XL using Tapatalk
Super masina, felicitari! Si eu te stiu de pe celalalt forum, chiar ma intrebam de ce nu mai activezi, dar iata ca nu stateai degeaba! Singurele puncte comune cu masina ta sunt volanul si butonul de Start Engine (care e de RS btw, de asta are si ornamentul cu rosu). Preferam sa am si motorul, dar asta e :-D, poate data viitoare. De abia astept sa mai citesc ce ai modificat la ea!