Ca sa fim corecti si echidistanti (ceea ce pur si simplu nu exista pe forumul BMW), chiar azi a aparut o stire, cum ca noul motor de la BMW , cel 35i (denumit intern N55), va beneficia de tehnologia VALVETRONIC (de pe noul motor Audi de 3.0) si O SINGURA TURBINA CU 2 ELICI, care va fi echivalentul a 2 turbine, iar puterea acestuia va fi undeva la 360cp. Cuplul va fi tot de 400nm dar disponibil inca de la 1200 turatii. Bravo!
Prietene, nu urmaream sa te jignesc, dar imi place sa spun lucrurilor pe nume. Daca te-am ofensat, scuza-ma. In privinta cutiei S-tronic, revin, inca nu exista o cutie potrivita pentru aceasta masina / acest motor, cele de care vorbesti tu sunt pentru masini cu motorul montat longitudinal !!! iar TT RS are motorul montat transversal, daca nu-ti dai seama care e problema te pot lamurii... dar ne departam de la subiect. Bafta si sanatate!
Nu m-ai jignit,dar cititind din exterior, mesajul parea ironic... Ba chiar imi place sa avem subiecte pe care sa ne contrazicem! Altfel am fi ca pe forumul BMW Da, cand ai zis de cutie, ai zis doar de cp si nm ai motorului, iar eu am uitat ca asta e amplasat transversal... Intr-adevar, pt transversale S-tronic nu duce mai mult de 350,360 nm...
Nu zau! Atunci cutia de pe A5 3.0 TDI ,500Nm,nu e automata,sau motorul e oblic? Domnul Miti,am pretentii de la tine,doar ai vandut una!
Masimo, motorul tau, este amplasat longitudinal !!! Singurele motoare de pe Audi amplasate transversal sunt pe A/S3 si TT/S/RS, in rest, absolut toate , longitudinal!!! (nu stiu daca e valabil si pentru diesel-urile sub 1.9) Asta, este oricum, un mare mare avantaj, pentru ca cele longitudinale, beneficiaza de transmisie quattro de tip torsen si nu haldex. P.S. Dintre toate motoarele 2.0 TFSi din grupul VAG, numai cel de pe A4 este longitudinal !
nu sunt sigur dar cred ca exista 2.0 TFSI cu motor amplasat transversal si quattro este de tip torsen...
radu nu exista asa ceva. @gorobete de unde stii treaba aia cu 350nm maxim la motoare transversale. poti fi mai precis, ai o explicatie. am auzit si eu ca aceste cutii cu dublu ambreiaj suporta cuplu putin. Mare dezamagire pt R8 cu automata. credeam ca acel R-tronic este cu dublu ambreiaj insa de fapt este un tiptonic clasic.
S-a zis si scris in nenumarate randuri ca S-tronic-ul, sau cutia de la Audi cu dublu ambrieaj, nu face fata la mai mult de 350nm din fabrica, lucru recunoscut si de producator. De aceea, motorul de 2.0 TFSI, pe nici o varianta (211,230,250,265,272cp) nu depaseste niciodata 350nm, desi ar fi capabil de pana la 413nm (cazul DTM). Pana si chip-tunnerii, s-au limitat ca la masinile cu dublu-ambriaj cu motor transversal, sa dezvolte un cuplu pana in maxim 360nm ( dar recent, declara ca este posibil sa duci masina si la mai mult, undeva in jurul valorii de 380 la unii). De fapt, prima masina dotata cu dublu ambriaj care a depasit aceasta limita de 350nm, a fost S5 convertible care a sarit brusc la 440nm. Asta daca facem exceptie de R-tronic (cutie diferita de S-tronic dupa cum vedem si prin nume, insa nu stiu exact prin ce :| ) care in 2007 cand a aparut R8, facea fata celor 430nm si mai nou celor 530 pe motorul V10 al aceluiasi model. De luat in seama ca ultima cutie S-tronic de pe S5, pe modelul Q5 de care am pomenit des, cel cu motor 3.0, face fata imensului cuplu de 500nm! Bafta!
Iata cateva din fotografiile facute de mine, din pacate, nu spun numic in comparatia cu prezenta fizica a masinii, e "dementiala". Masina avea un SD card cu sound-ul motorului, iar cand te puneai sa-i butonezi instalatia audio, chiar aveai impresia ca ai pornit-o...
Multumesc! Are si job-ul meu partile fericite... dar oricare din voi poate vizita AUDI Forum la Ingolstadt sau Neckarlsulm... acolo sunt sigur prezente / expuse toate masinile noi ale marcii AUDI, cu un mare "+" la Neckarlsulm unde sunt expuse mai multe modele cu exterior / interior quattro.
senzatie rau masina asta Uite cum poti cumpara aceleasi performante la un pret de 3 ori mai ieftin (R8) ))
Vesti bune din nou pentru fanii AUDI! International Engine of the Year Award 2010 la categoria 2 - 2.5 litri a desemnat castigator motorul 2.5 TFSI ce echipeaza AUDI TT RS. Membrii juriului comentau la adresa castigatorului: “Torque, power, a beautiful sound – this engine has it all. This is five-cylinder architecture at its best” - o las in engleza ca suna mai bine.... Aceasta victorie le completeza pe cele deja obtinute cu 1.8 si 2.0 FSI / TFSI.