Audi va introduce un sistem stop-start pe modelele sale, alaturi de o serie de tehnologii ce au scopul de a mari eficienta modelelor sale. Audi va introduce un sistem stop-start pe modelele sale zoom Dupa ce BMW a introdus EfficientDynamics si Mercedes si-a introdus propriul sistem stop-start pe anumite modele, a venit randul lui Audi sa instaleze un sistem care sa mareasca eficienta modelelor sale. Constructorul din Ingolstadt a ales sa ofere o combinatie de tehnologii care va micsora consumul de carburant si emisiile modelelor sale. Audi va oferi un sistem stop-start alaturi de un nou sistem de regenerare a energiei pierdute la franare, precum si o platforma de eficienta modulara. Aceasta platforma lucreaza cu computerul de bord al automobilului si motiveaza soferii sa conduca mai eficient prin afisarea datelor legate de consumul de carburant pe afisajele interne ale autoturismelor. Modelele echipate cu acest sistem vor avea si un indicator care va anunta soferul cand trebuie sa schimbe treapta de viteza pentru un consum de carburant optim. Potrivit celor de la Audi, 30% din consumul de carburant al unui automobil depinde de stilul de condus al soferului. Sistemul stop-start functioneaza intr-un mod similar cu cel al producatorilor rivali, acesta oprind motorul atunci cand autovehiculul s-a oprit si pedala de ambreiaj a fost apasata. Sistemul va reporni motorul atunci cand ambreiajul va fi actionat. Initial, acest sistem va fi disponibil doar pentru modelele cu transmisie manuala. Audi estimeaza ca acest sistem va economisi circa 0.2 litri de carburant la 100 kilometri. Primele modele pe care va fi disponibil acest sistem sunt A3 1.4 TFSI, alaturi de A4 si A5 echipate cu un motor de 2.0 litri. Sistemul de regenerare a energiei disipate in timpul franarii are scopul de a incarca bateria si de a furniza energie electrica pentru functionarea vehiculului pentru a miscora efortul la care este supus alternatorul. Acest sistem este deja standard pe Audi A3 1.4 TFSI echipat cu o transmisie manuala, precum si pe modelele A4, A5 si A5 Cabriolet echipate cu propulsorul TFSI de 2.0 litri si o transmisie manuala, dar si pe modelele A5, Q5 si Q7.
hai dom'le ca asta e stire veche. prin tarile cu apa calda cred ca s-au si livrat astfel de masini sau urmeaza sa se livreze in doua -trei spatamani maxim. comenzile primite incepand cu 13 aprilie se fabrica dotate cu acest sistem.
Start & Stop Odata cu schimbarea de Modeljahr 2009/2010 a fost introdus si la Audi sistemul Start & Stop. La inceput acesta este disponibil pentru A3 1.4 TFSI, A4 si A5 cu motoare 2.0 TDI, 2.0 TDI quattro, 2.0 TFSI si 2.0 TFSI quattro, doar in combinatie cu c.v. manuala (momentan). Motorizarile ce nu au sistemul Start & Stop au oricum sistemul de recuperare a energiei. Sistemul Start & Stop nu este deocamdata compatibil cu Audi Hold Assist. Anexat aveti un flyer furnizat de AUDI AG cu modul de functionare a acestui sistem.