@TalosCosmin Teoretic da, merg pe orice motorizare. Le poti cumpara de la orice magazin de piese auto, eu le-am luat de la Autonet. 991 107 475 00 si 991 106 457 01 sunt codurile. Aseara am mai adus cateva piese acasa
Busonul de umplere ulei nu are nici o problema, ca e inlocuit si luat de pe alta masina. La vasul de expansiune, sa nu ai probleme ! ... "coolant tank cap", corect? E pentru vasul de expansiune. Capacele vaselor de expansiune au o supapa, ce elibereaza lichidul daca se depaseste o anumita valoare.. ia in calcul asta, compara specificatiile busonului OEM al masinii si cel nou achizitionat.. sa nu ai probleme pe viitor.
@AlexPTB multumesc pentru observatie, informatia aceasta am cautat-o inainte sa cumpar capacele dar nu exista specificata nici in ETKA nici in programele celor de la piese auto. Sunt foarte multe masini, in special Audi care folosesc capacele de la Porsche sau cele de pe R8 de ani de zile fara probleme, eu am ales varianta Porsche pentru ca sunt mai putin inalte si ar trebui sa ofere un aspect mai frumos fata de cele R8 care sunt mai badarane putin.
Corect, acela este si aceasta este diferenta intre ele pe 1.8T, R8 arata urat fara capacul de plastic al motorului in timp ce 911 se aseaza mult mai bine fara capacul de plastic.
Tu nu o sa poti monta drept capacul ulei de R8. Trebuie taiat = bricolat. Iti spun eu asta pentru ca tot ce descoperiti voi am descoperit noi astia mai batrani de multi ani de ani (unii de peste 10 ani) Referitor la capacul vasului de expasiune, la fel, nu te mai juca pentru ca fiecare capac are un sistem de supape pentru descarcare presiune asa cum ti-a spus si Alex. Cand mai vreti sa faceti ceva cititi inainte forumul pentru ca sa nu dati cu capul de perete sau sa credeti voi ca sunteti primii in a face ceva. Nu trebuie sa intrebati nimic trebuie doar sa cititi pentru ca informatia se afla la un click distanta. Bafta cu proiectul.
@Cristi in primul rand multumesc ! Nici nu vreau sa il montez pe cel de R8, eu am luat capacul de Porsche care vine cum trebuie. In nici un caz nu m-am gandit sau nu am zis ca vreau sa reinventez eu roata sau altceva, m-am documentat inainte din alte surse si nu am gasit probleme in configuratia aleasa de mine.
Atasez doua print-uri dintr-un program. Aveti cateva busoane AM cu specificatii mentionate. (pentru a fi mai usor de inteles) Nu despic firul in patru, dar dau un exemplu.. busoane de la 911 2006 3.2 benzina, de AWT si de 1.9 TDI PD (identice cu cele de 1.8T AVJ de exemplu si cred ca si BFB - nu stau sa intru in detalii) si nici nu caut in program OEM specificatiile, doar subliniez faptul ca poate sa fie undeva o diferenta. Cum difera la specificatii, asa poa' sa difere de la un motor la un altul. Diferenta aceea de 0.1-0.2 bar poate fi 'fatala' pentru anumite componente intr-o situatie critica (furtune, radiator, chiulasa, bloc, etc). Am vrut sa mentionez treaba asta aici si s-o subliniez deoarece ai atras priviri asupra acestor busoane noi achizitionate (desi nu ai fi primul care s-a gandit la asa ceva). Iar fraza cu "atras priviri" o spun in sensul bun, fara vreo conotatie cu rautate
@AlexPTB am inteles ce ai vrut sa subliniezi si ai perfecta dreptate, ce am obervat eu atunci cand am comandat este ca pentru AWT am gasit busonul AM de la 1.4 la 1.6 bar(febi), orginalul are 1.5 deci teoretic ar merge si la 1.6 bar. Din ce am gasit eu in cautari a fost ca cel de R8 este diferit, eu am patit-o la B7 cu el si dupa am aprofundat cautarile si am dat de alti oameni care au patit-o (la momentul respectiv le-am cumparat fara sa ma gandesc la acest aspect). Acum in schimb am cautat mai mult inainte de achizitiona aceste busoane/capace si vazand nenumarate build-uri de 1.8T pe audizine cu ele fara a raporta probleme m-am gandit ca sunt ce trebuie, dupa care am dat si de cateva site-uri. Exemplu EuropaParts https://www.europaparts.com/expansion-tank-cap-99110645702.html ce vand busonul vasului de expansiune ca inlocuitor pentru 3B0121321, capac ce a fost pus pe foarte multe modele Audi si VW si care la randul lui este tot de 1.5 bar OEM. Oricum, cu siguranta voi sta cu ochii pe motor, vas si absolut orice a mai fost desfacut pentru ca pot aparea surprize de oriunde.
Eu stiu ca este un proverb cu pisica si curiozitatea.....insa totusi nu vorbim de lansarea unor rachete. Diferenta de 0.1-0.2 bar cred ca este nesemnificativa pentru un motor, mai ales ca vorbim de unul refacut complet. Mergand mai departe cu logica mea, eu cred ca riscurile sunt mai mari atunci cand pui un termostat AM pe masina sau o pompa de apa AM decat sa pui un buson Oem cu specificatii putin diferite. Sent from my iPhone using Tapatalk
E bine, dupa saga uleiuri lor de motor mai lipsea saga busoanelor... Cu motorul cum stai, ai strans toate piesele?
@LKN inca mai am pe drum vibrochenul, pistoanele, arcurile de supape si surubaraia de la ARP dupa ce ajunge vibrochenul il masor ca sa fiu sigur ca raman in cota standard si iau cuzinetii de biela si palier. Nu ma ajuta raceala sa mai ajung sa dau jos ce mai este in compartimentul motor dar ma pun pe picioare curand
Nu pun stroker dar imi stau pe cap alezatul si cuzinetii cu cota de reparatie, am gasit in Germania vibrochen nou la un pret decent si mai bine raman in cota standard.
Au inceput sa apara piesele Pistoanele forjate Mahle Motorsport si arcurile de supape de la Supertech, a sosit si vibrochenul, merg la masurat cu el
Interesante piese ce iti tot ajung acolo zilnic.cu siguranta iese ceva frumos.O intrebare am si eu:chiuloasa,ii faci planul cat de mult merge sau doar pt urmatoarea marime la garnitura? Ca sa intelegi la ce ma refer,eu stiu de la "mecanicii batrani" ca faceau planul chiuloasei pana la capat si puneau garnitura de chiuloasa cea mai subtire astfel micsorand camera de ardere si ziceau ei ca mergea mai "aspru" motorul.dar nu stiu daca e valabil si la motoarele turbo sau doar aspirate
Viceversa. Se monteaza garnitura cea mai mare (sunt 3 modele = grosimi = reparatii) cand micsorezi planul chiulasei si micsorezi implicit camera de ardere. Doar la motoarele aspirate se aplica asta si se vede = simte o mica diferenta. La motoarele cu turbina nu se simte nimic.
@Claudiu Ziros multumesc, imi dau silinta sa iasa ceva cat mai ok legat de chiulasa voi face o simpla planare, nu vreau sa-mi complic viata mai mult pentru ca nu mai exista asa multi oameni priceputi la noi iar partea mecanica pe mine ma bate tare. Incerc sa tin totul in cotele producatorului pentru standard cat mai mult cu putinta, din acest motiv am decis si sa cumpar vibrochenul nou, sa nu trec la cota de reparatie. Ca si update, chiar da, este absolut nou dupa masurare deci voi merge pe cuzineti intariti de la King Racing sau ACL pentru cota STD.