1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Bara fata la A4 B6 - demontare si/sau inlocuire - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B6 (2001 – 2005)' creată de gaby1773, 5 Iun 2009.

  1. gaby1773

    gaby1773 Banned

    Înscris:
    14 Mar 2008
    Locație:
    iasi
    Masina:
    A4 B6 2003 1.8T Sport - evolutie continua
    Vreau sa dau jos in curand bara fata la B6
    Am cateva nelamuriri.

    1. E nevoie sa fie scoate proiectoarele de tot, sau raman la locul lor?
    2. Pentru a desface suruburile care tin bara de aripa (caroserie) se poate opera si pe la aparatoarea de noroi, fara a o demonta total pe aceasta si fara a o rupe? Ma gandesc ca oricum e nevoie sa desfac si acolo, pentu a desface suruburile ce tin fusta (daca e la fel ca la bara spate), si nu prea as vrea sa mai dau si farurile jos ca sa am acces pe partea cealalta.
    3. Din care parte se apuca grilele de la proiectoare, pentru a le scoate intregi?
    4. E nevoie de demontat si scutul motor? Ca din cate stiu, suruburile din fata ale acestuia se prind in fusta barei.

    Multumesc
     
  2. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Desfaci suruburile de la scut ce se prind in fusta fata,dar si cele de la contraaripa.Proiectoarele raman la locul lor,nu trebuie decat deconectata mufa lor dupa ce dai bara jos,iar grilele se dau jos usor introducand o surubelnita dreapta in gaurile din dreptul clemelor(daca te uiti atent,observi ca grila este prinsa in 4 cleme,fiecare avand o gaura in care introduri surubelnita si departezi grila)sau tragi de ele usor(se pot rupe clemele).Contraaripa nu trebuie demontata de tot,dar este recomandat pentru a avea spatiu(are numai suruburile de la vedere si se da jos usor).Dupa ce ai eliberat scutul de fusta,dat jos contraaripa,dat jos vasul mic de lichid spalare faruri(daca masina are instalatie,pe langa vasul normal,mai are un rezervor mic,ce se prinde de cel mare in niste canale,se trage afara se deconecteaza mufa si gata).Acum ai acces la suruburile de pe aripa(coltul barii),dar si la cele de jos(coltul fustei,unde vine prinsa de aripa),fara a demonta farurile(in stanga parca nu poti desface toate suruburile demontand doar farul),dar iti trebuie un prelungitor destul de lung.Se desfac suruburile de la fusta de jos(cele din spatele aparatorii),se desfac suruburile din coltul barii(are 3 sau 4 in linie,nu ca la bara spate unde sunt pe 2 linii si mai multe),se desfac cele 2 suruburi ce prind bara de armatura(ai acces pe la proiectoare dupa ce dai jos grilele,dar atentie ca la remontat greu mai nimeresti surubul pe piulita),se trage de coltul fustei pana o desprinzi de aripa(Tragi usor,cum se procedeaza si la bara spate),apoi de fiecare colt al barii se trage usor(este nevoie de 2 persoane),pana iese bara cu totul.Deconectezi mufele(proiectoare si instalatie de spalat faruri)si ai terminat distractia.Sper ca ai inteles care sunt diferentele fata de bara spate si astept nelamuriri daca exista
     
  3. gaby1773

    gaby1773 Banned

    Înscris:
    14 Mar 2008
    Locație:
    iasi
    Masina:
    A4 B6 2003 1.8T Sport - evolutie continua
    Salut
    Am inceput azi sa demontez bara fata, insa nu am reusit sa duc treaba la sfarsit.

    Am desfacut scutul motor, cu toate suruburile care le are, l-am dar jos de pe masina.
    Am desfacut cele 3 suruburi pe fiecare parte (6 in total) cu cap de 10 care tin bara propriuzisa, prin demontarea farurilor.
    Am desfacut cate 1 surub cu cap stea pe fiecare parte (2 in total) care tin fusta de caroserie (aripa).
    Am declipsat grilele de la proiectoare si am desfacut cate 1 surub cu cap stea de pe fiecare parte (2 in total) care tin bara de armatura de fier. Suruburile sunt cele pozitionate vertical, mai mari si cu garnitura groasa.

    Apoi am incercat sa trag de bara, dupa ce in prealabil am declipsat fusta. S-a deplasat putin de la colturi, dar nici vorba sa iasa. Parca se mai tine in ceva pe la mijloc, cam in dreptul coltului interior al farurilor.

    Ce n-am facut bine?
    Ce mai am de desfacut ca sa pot da jos bara? :keule:
     
  4. gaby1773

    gaby1773 Banned

    Înscris:
    14 Mar 2008
    Locație:
    iasi
    Masina:
    A4 B6 2003 1.8T Sport - evolutie continua
    Am mai desfacut cate un surub pe fiecare parte acolo in lacasul proiectoarelor, si am reusit sa scot bara, insa surpriza :blink:, cu tot cu armatura.
    E normal...sau mai aveam eu putin si luam si traggerul in casa? :)
     
  5. aryes13 Guest

    DA!
    Asa iese bara la A4 B6. :hubbahubba:
     
  6. gaby1773

    gaby1773 Banned

    Înscris:
    14 Mar 2008
    Locație:
    iasi
    Masina:
    A4 B6 2003 1.8T Sport - evolutie continua
    Mai am vreo doua intrebari

    1. Imi poate spune cineva codul pentru clema verde care apare in pozele de mai jos? La mine era rupta una, si as vrea sa o schimb.
    Eu am gasit cateva posibile coduri, dar nu stiu daca sunt ceea ce caut eu: 4A0805163 / 8E0807269 / N10585901
    2. 'Saibele" suruburilor care prind bara de aripa au culoarea alba si sunt diferite de cele de la bara spate? Sau la mine a mai fost umblat pe acolo (cand s-a schimbat distributia cred) si au fost inlocuite cu altceva.
    Nu de alta, dar mai am de alea negre ramase si le-as pune, in caz ca astea albe nu sunt de acolo.

    3. Care e secretul scoaterii fustei de pe bara, ca eu n-am reusit. Pare mult mai complicat ca la bara spate, si m-am gandit ca ar fi bine sa vopsesc bara fara sa demontez fusta...

    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]


    Multumesc
     
    Ultima editare: 10 Iun 2009
  7. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Secrete nu prea exista,doar 2 suruburi in colturile fuste din ce imi aduc eu aminte(sunt in zona proietoarelor).In rest tot asa,fortezi clemele pana ies din gauri.la mine a fost mai simplu pentru ca eu aruncam fusta veche si nu am fost prea bland cu ea,dar nu cred ca fie probleme.Nu vopsi toata bara,incearca cu atentie si vei da fusta jos fara probleme.
     
  8. aryes13 Guest

    1. Originalele tale: 8D0 807 192 - insert nut - 4 X 11 - 4 pieces - 0.17 euro
    2. Originalele sunt negre ca si cele de pe spate.
    3. Fusta se scoate destul de greu de pe bara.
    In esenta e vorba de cele doua suruburi de pe capete si clipsurile dintre bara si fusta dar... daca n-ai facut niciodata asta e mai bine fie sa mergi la cineva care a mai afectuat operatiunea fie la un tinichigiu pentru ca ai mari sanse sa crapi/spargi bara sau fusta la declipsarea acelor clipsuri.
     
    Costinel apreciază asta.
  9. gaby1773

    gaby1773 Banned

    Înscris:
    14 Mar 2008
    Locație:
    iasi
    Masina:
    A4 B6 2003 1.8T Sport - evolutie continua
    aryes:
    1. La punctul 1 te referi la codul clemelor verzi? Sau la acele saibe care vin in jurul suruburilor (negre)?

    2. Mersi. O sa pun de alea negre.

    3. Fusta am mai scos, cea de la bara spate, si a iesit usor. Insa asta pe fata are cleme orinentate si vertical si orizontal si oblic...si imi este teama sa nu rup bara, pare destul de fragila (mai ales cele incercuite in poza). Stiu cum trebuie scoase acele cleme, doar ca mi se pare ca daca mai fortez putin, se va rupe bara... Fusta imi pare mai rezistenta decat unele zone ale barei.
    Ma gandeam ca exista o anumita ordine in care se scot, intai cele verticale, sau invers...

    Multumesc si sper sa ma lamuresti in legatura cu codul :)
     
    Ultima editare: 11 Iun 2009
  10. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    desfaci suruburile din colturi si apoi o iei de la un capat cu fiecare clema in parte.Folosind o surubelnita dreapta,subtire fortezi clemele sa iasa din gauri.Nu rupti nici bara,nici fusta garantat.
     
    gabex apreciază asta.
  11. aryes13 Guest

    1. Gabi, da acela (8D0 807 192 - insert nut - 4 X 11 - 4 pieces - 0.17 euro) este codul pentru clemele verzi care sunt in prima poza atasata de tine.
     
  12. gaby1773

    gaby1773 Banned

    Înscris:
    14 Mar 2008
    Locație:
    iasi
    Masina:
    A4 B6 2003 1.8T Sport - evolutie continua
    1. Multumesc pentru cod. Am dat azi comanda, i`m happy :p

    2. Nu pot desface in niciun fel una din clemele fustei. Am desfacut grila centrala, majoritatea clemelor de la fusta par ca vor iesi usor, dar imi da batai de cap clema aflata in coltul dinspre exteriorul proiectorului (vezi poze).
    Sigur exista un mod de a trage de acolo, intrucat am descoperit in zona si o gaura in care pare ca ar trebui introdusa o surubelnita sau ceva, pentru a elibera o piedica.

    Poze cu locul unde fusta opune mai multa rezistenta si nu iese.
    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]

    Poze cu localizarea posibilei cleme cu probleme:
    suntzmeu sau cei care au desfacut bara propriuzis, cum ati tras din acel loc. dupa cum am mai zis, pare a fi o clema, dar care nu o poti vedea pentru a o elibera.
    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]

    PS: Are cineva macar o poza cu fusta fata la un A4 B6 demontata de pe masina, sa se vada clemele (in special cea la care fac eu referire mai sus)?
     
  13. gaby1773

    gaby1773 Banned

    Înscris:
    14 Mar 2008
    Locație:
    iasi
    Masina:
    A4 B6 2003 1.8T Sport - evolutie continua
    Am rezolvat, baieti! Am analizat cateva poze de pe net si am plasat strategic o surubelnita subtire, am tras cu incredere si am reusit sa scot tot, fara sa rup nimic. :idea:

    Probabil o sa va mai cer ajutorul in legatura cu cealalta parte a topicului, MONTAREA. Dar peste cateva zile...sa iasa bara de la vopsit
     
  14. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Bravo,ma gandeam eu ca reusesti fara probleme,ca doar esti baiat descurcaret.Cat te-a costat vopsitoria(pe pm sa nu poluam)?
     
  15. iulian90 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Dec 2013
    Locație:
    serbanesti
    Masina:
    a4, 2.0 FSI,2005
    Salutare,
    Am un a4 b6, si vreau sa desfac decat spoilerul inferior(fusta) fara sa demontez bara cu totul, se poate?Am trecut cu partea fata peste o bordura intr-o parcare, manevrand in spate, bordura a agatat spoilerul in partea de jos ,s-a desprins din cleme si e rupta partea de sus dreapta pe interior, unde vine surubul, vreau sa vad daca merge remediat cu o lipire, inainte de a arunca banii pe altul.
    Va multumesc,
     
    Ultima editare: 6 Mar 2014
  16. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Daca a mai fost dat jos de vreo 2 ori si s-au largit gaurile, respectiv s-au rotunjit la praguri clemele, da, s-ar putea sa reusesti. Daca nu, jos bara.
    Oricum, eu nu inteleg de ce nu vrei sa faci o treaba calumea. Si fi convins ca fara sa dai jos bara numai te chinui. Nu e loc de scurtaturi.

    Data viitoare sa postezi in sectiunea modelului pe care il detii!
     
    Ultima editare de un moderator: 7 Mar 2014
  17. iulian90 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Dec 2013
    Locație:
    serbanesti
    Masina:
    a4, 2.0 FSI,2005
    Imi pare rau daca am postat intr-un topic neadecvat intrebarii mele, eram interesat daca pot da jos doar spoilerul spre a ma lamuri daca se desface mai repede, am citit topicul respectiv cap coada, si se vorbea despre a4 b6, insa despre demontarea barei, cu multi pasi de urmat, tinand cont ca am si spalare faruri,am zis ca nu-i cazul sa ma complic daca pot desprinde spoilerul(accesa suruburile de desprindere) fara a desface bara, nedumerirea asta e..cum pot ajunge la suruburile care tin spoilerul? ca de iesit, iese din cleme, ca a fost agatat, cel putin pe dreapta e desprins
     
  18. iulian90 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Dec 2013
    Locație:
    serbanesti
    Masina:
    a4, 2.0 FSI,2005
    Stie cineva daca pot da spoilerul jos fara sa desfac toata bara? Daca merge care sunt pasii de urmat?

    va multumesc
     
  19. t_qua77ro Banned

    Înscris:
    29 Dec 2011
    Locație:
    1
    Masina:
    2
    Pe langa clipsurile care tin spoilerul de bara superioara, si care se tin destul de bine mai ales daca nu au mai fost scoase, fiind recomandabil sa le impingi pe dedesubt cu o surubelnita dreapta, mai ai cate un surub pe fiecara parte care fixeaza spoilerul de bara (vezi poze).
    Daca tu consideri ca poti desface astea cu bara pe masina, da se poate da jos doar spoilerul. Dar parerea mea e ca facand asta, e ca si cum te-ai scarpina cu mana stanga la urechea dreapta.
     
  20. CristianYPY

    CristianYPY 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Mar 2012
    Locație:
    Calarasi
    Masina:
    A4 1.9 2004 131 hp
    Scz dacă postez greșit. ..Dacă vreau sa pun fusta de s line p fata este nevoie sa fac vreo modificare banii superioare?
     

Distribuie pagina asta